Sitten on vähän ei asiaan liittyvä kysymys. Ottaa päähän, kun hammereitten kerääjiä kiusataan, kun he väittävät, että hammerit on ihan vammasia. Millä tavalla saa kiusaajat loitolle?
Spaca Marines vs. Dark Eldar
-
Silver Shadow
Spaca Marines vs. Dark Eldar
Oon pelannu aika monta kertaa Marineillä, Dark Eldareita vastaan, mutta oon melkein aina hävinny (98% häviöitä). Miten ne voi voittaa, kun on ollu kolme whirlaa, mutta silti se ei auta. Eldarit tulee ravagereilla ja noidilla ja assaultoi, siinä ei ole enää mitään mahdollisuuksia. Eli mitkä on taktiikat Marineillä Dark Eldareita vastaan...
Sitten on vähän ei asiaan liittyvä kysymys. Ottaa päähän, kun hammereitten kerääjiä kiusataan, kun he väittävät, että hammerit on ihan vammasia. Millä tavalla saa kiusaajat loitolle?
-
LurkkiKapteeni
Re: Spaca Marines vs. Dark Eldar
Vedät niitä turpaanSilver Shadow kirjoitti:Sitten on vähän ei asiaan liittyvä kysymys. Ottaa päähän, kun hammereitten kerääjiä kiusataan, kun he väittävät, että hammerit on ihan vammasia. Millä tavalla saa kiusaajat loitolle?
kovaan ääneen hammereista joka ainoa päivä.
En itse ainekaan tunne7 ole tavannut ketään kellä olisi vakavia ongelmia asian kanssa... Eli, onkos tämä luokassa 'vakavaa' vai 'satunnaista'?
Re: Spaca Marines vs. Dark Eldar
Kantamalla isoa choppaa vakituisesti mukana ja murskaamalla sillä jotain kiusaajien omaisuutta/kiusaajia.Silver Shadow kirjoitti:Sitten on vähän ei asiaan liittyvä kysymys. Ottaa päähän, kun hammereitten kerääjiä kiusataan, kun he väittävät, että hammerit on ihan vammasia. Millä tavalla saa kiusaajat loitolle?
No ei...Idiootteja nyt löytyy kaikista ikäluokista, itse näin vanhemmalla iällä en jaksa edes provosoitua jostain pienestä vinoilusta. Jos jollain on niin paljon virtsaa päässä, että pitää alkaa mollaamaan toisen harrastusta niin noiden eliöiden kommentit jättäisin ihan omaan arvoonsa sen kummemmin niitä murehtimatta. Erilaiset harrastukset keräävät aina huomiota puoleensa ja osa siitä huomiosta voi olla negatiivista. Niin se vain menee
--
Aikainen karhu marjastajan nappaa
Aikainen karhu marjastajan nappaa
Vaikka tämä varmaankin siirretään:
MITÄ? Et voita dark eldareita SMurffeilla?
Kunnia vastustajallesi!!!
Vanha kunnon boltteri tiputtaa mitä tahansa DE:ltä (paitsi ravagerin ja talosin), joten runsaasti bolttereita, missile launchereita ja joitain assault aseita (plasma on hyvä). Jos vastustajasi tuntee oikeat niksit mariinin tappoon tämä ei tule kuitenkaan riittämään (ja jos vastaasi tulee oikeasti hyvä dark eldar pelaaja; Pray they don't take you alive)...
Jos haluat kuitenkin vielä voittaa, opettele pelaamaan (paremmin).
Älä kysy neuvoja näin helppoihin asioihin jos sinulla on vielä arvokkuutta, sillä vanhojen veteraanien wanna-be juusto-listoilla pelaaminen ei tuo kunniaa arvokkaasti, kunniaa josta voisit olla ylpeä tuntematta omantunnon tuskaa.
Ja vanhat veteraanit:
Älkää vastatko tälläisiin anomuksiin täysillä kommenteilla!
As a part of my kin pride, I shall not let thou, phathetic mon-geikh know the ways of warfare. Run while thee shall, there will be no escape from thy doom in the hands of my kin
(Lord Archon Dracheny to some unknown pleading human)
MITÄ? Et voita dark eldareita SMurffeilla?
Kunnia vastustajallesi!!!
Vanha kunnon boltteri tiputtaa mitä tahansa DE:ltä (paitsi ravagerin ja talosin), joten runsaasti bolttereita, missile launchereita ja joitain assault aseita (plasma on hyvä). Jos vastustajasi tuntee oikeat niksit mariinin tappoon tämä ei tule kuitenkaan riittämään (ja jos vastaasi tulee oikeasti hyvä dark eldar pelaaja; Pray they don't take you alive)...
Jos haluat kuitenkin vielä voittaa, opettele pelaamaan (paremmin).
Älä kysy neuvoja näin helppoihin asioihin jos sinulla on vielä arvokkuutta, sillä vanhojen veteraanien wanna-be juusto-listoilla pelaaminen ei tuo kunniaa arvokkaasti, kunniaa josta voisit olla ylpeä tuntematta omantunnon tuskaa.
Ja vanhat veteraanit:
Älkää vastatko tälläisiin anomuksiin täysillä kommenteilla!
As a part of my kin pride, I shall not let thou, phathetic mon-geikh know the ways of warfare. Run while thee shall, there will be no escape from thy doom in the hands of my kin
(Lord Archon Dracheny to some unknown pleading human)
One who has seen the Horrors of Warp and prevailed, still fears girls...
- Z7-852
- Taisteluraporttikilpailun voittaja
On huhuttu että dark eldar listassa olisi jokin "juju" minkä keksimisen jälkeen niillä on lähes mahdoton hävitä. En tiedä onko tämä vain urbaani legenda, jonka jotkut DE pelaajat ovat keksineet.
Mutta Dark Eldar ovat kyllä melko heikko vastustaja. Jos niillä tekee yhdenkin taktisen virheen niin peli on ohi. Eli sinun tehtäväsi vastustajana on etsiä näitä virheitä vastustajasi pelissä ja sen jälkeen rangaistava.
Mitään kovin heviä ei kannata ottaa mukaan koska ne DE yleisjoukot kaatuvat jo bolter. Mutta tietenkin tiputat vastustajan raider kun niissä on vielä porukat sisällä niin saat hyvin pisteitä (tähän tarvitset lascannon). Whirlat eivät välttämättä ole järkevin vaihtoehto jos vastustajasi liikkuu paljon pienissä ryhmissä niin sinun on vaikea osoittaa vihollista.
Mutta huomattavasti auttaisi jos tietäisi tarkemmin vastustajasi listan.
(ravenger & wych ovat aika perus kamaa mitä tulee isompiin DE listoihin)
Ja tuohon toiseen kysymykseen. Se ei ole sinun ongelmasi. Elän motolla: "jos joku ei pidä minusta (tai jostain mitä teen) se ei ole minun ongelmani vaan heidän"
Mutta Dark Eldar ovat kyllä melko heikko vastustaja. Jos niillä tekee yhdenkin taktisen virheen niin peli on ohi. Eli sinun tehtäväsi vastustajana on etsiä näitä virheitä vastustajasi pelissä ja sen jälkeen rangaistava.
Mitään kovin heviä ei kannata ottaa mukaan koska ne DE yleisjoukot kaatuvat jo bolter. Mutta tietenkin tiputat vastustajan raider kun niissä on vielä porukat sisällä niin saat hyvin pisteitä (tähän tarvitset lascannon). Whirlat eivät välttämättä ole järkevin vaihtoehto jos vastustajasi liikkuu paljon pienissä ryhmissä niin sinun on vaikea osoittaa vihollista.
Mutta huomattavasti auttaisi jos tietäisi tarkemmin vastustajasi listan.
(ravenger & wych ovat aika perus kamaa mitä tulee isompiin DE listoihin)
Ja tuohon toiseen kysymykseen. Se ei ole sinun ongelmasi. Elän motolla: "jos joku ei pidä minusta (tai jostain mitä teen) se ei ole minun ongelmani vaan heidän"
Kylläpä nuilla D-Eldareilla melko keviästi pistää päihin jos vaikka mille armeejalle. Itse sen jälkeen kun olen niillä pelaamaan oppinut en ole juuri pelejä hävinyt... Tottakai se riippuu vastuksesta mutta noin yleisesti ottaen Dark Eldarit on kova lista jos sitä osaa pelata. Marinet on melkeinpä niitä helpoimpia vastuksia tälle listalle...
Mutta kuinka meidät voitetaan... Noh kyllähän se niin menee että koitat saada paljon marineita listaasi silä perus boltterit ovat ilkeitä. Yritä pitää marinesi coverissa jotta vastustajasi, melko varmasti käyttämät, Dissintegratorit eivät jauha porukkaasi jauhelihaksi. Meltoja ja laskanuunoita on melko turha käyttää... kevyemmät aseetkin tekevät tehtävänsä. Esim. Predator Heavy Bolttereila ja Autocannoneilla on aika kiitettävän inhottava vehje. Mutta koita pitää tämäkin poissa suurimman osan Dark Lancejen, joita luultavasti myös löytyy, LOS:ilta. Heavy Boltter on muutekin aika hyvä valinta nuin niinku Heavy aseeksi. Ja tietenkin tarvitset myös jotain joka osaa lyödä vastustajan Deldareita kun nämä pääsevät käsikähmään omien joukkojesi kanssa. Ehkä Assault Squadeja kun pystyvät liikkumaan nopeasti sinne missä niitä tarvitaan... ja ehkäpä johtajaa hyppyrepulla.
Niin ja yksi juttu mitä kannattaa välttää on Terminatoreiden ottaminen listaasi... ovat todella monesti vain liian helppo saalis Dark Eldareille, josta saapi vielä paljon pisteitä. Kiitosta tästä kuuluu tietenkin lukuisille AP 2 aseillemme.
Mutta kuinka meidät voitetaan... Noh kyllähän se niin menee että koitat saada paljon marineita listaasi silä perus boltterit ovat ilkeitä. Yritä pitää marinesi coverissa jotta vastustajasi, melko varmasti käyttämät, Dissintegratorit eivät jauha porukkaasi jauhelihaksi. Meltoja ja laskanuunoita on melko turha käyttää... kevyemmät aseetkin tekevät tehtävänsä. Esim. Predator Heavy Bolttereila ja Autocannoneilla on aika kiitettävän inhottava vehje. Mutta koita pitää tämäkin poissa suurimman osan Dark Lancejen, joita luultavasti myös löytyy, LOS:ilta. Heavy Boltter on muutekin aika hyvä valinta nuin niinku Heavy aseeksi. Ja tietenkin tarvitset myös jotain joka osaa lyödä vastustajan Deldareita kun nämä pääsevät käsikähmään omien joukkojesi kanssa. Ehkä Assault Squadeja kun pystyvät liikkumaan nopeasti sinne missä niitä tarvitaan... ja ehkäpä johtajaa hyppyrepulla.
Niin ja yksi juttu mitä kannattaa välttää on Terminatoreiden ottaminen listaasi... ovat todella monesti vain liian helppo saalis Dark Eldareille, josta saapi vielä paljon pisteitä. Kiitosta tästä kuuluu tietenkin lukuisille AP 2 aseillemme.
Sopor Aeternus
Näin alkuun: DE on armeijana useimmiten altavastaajana. Miksi? No siksi, että sen joukot ovat paperia, ne juoksevat helposti karkuun eivätkä ne ammu tarpeeksi kovaa.
Vähän ihmettelen jos näennäiseltä perus-DE:ltä otat päihisi. Ei tarvita kuin muutamia marineryhmiä, aseistuksena vaikka plasmaa ja hvy. bolteria, niin wychien raiderit ovat hajalla. Raiderin tuhoutuessa voit unohtaa wychit, sillä niitä tuhoutuminen oikeasti sattuu.
Ravageritkin kaatuvat kuin heinä, kun saa edes pari laasertykkiä niihin sihdattua. Pitää vaan muistaa priorisoida tuli: ensin raiderit, sitten ravagerit. Tämän jälkeen DE -armeijan pitäisikin olla siinä.
Ja Nólimon, saanko udella millä taktiikoilla et ole juuri pelejä hävinnyt?
-A
Vähän ihmettelen jos näennäiseltä perus-DE:ltä otat päihisi. Ei tarvita kuin muutamia marineryhmiä, aseistuksena vaikka plasmaa ja hvy. bolteria, niin wychien raiderit ovat hajalla. Raiderin tuhoutuessa voit unohtaa wychit, sillä niitä tuhoutuminen oikeasti sattuu.
Ravageritkin kaatuvat kuin heinä, kun saa edes pari laasertykkiä niihin sihdattua. Pitää vaan muistaa priorisoida tuli: ensin raiderit, sitten ravagerit. Tämän jälkeen DE -armeijan pitäisikin olla siinä.
-A
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
Niin no oikeastaan ei ole väliä millä armeejalla tai taktiikalla pelaan niin viime aikoina ei juuri häviöitä ole tullut. Kun vain nuiden käytön oppii sanotaanko vaikka 50 pelin jälkeen ja kenties melkein yhtä monen häviön oppii käyttämään joukon vahvuuksia. Kun tuntee oman armeijan heikkoudet pystyy välttelemään niille altistumista.
Deldar taistelee hurjasti lähiksessä ilman wychejä joita en itse käytä niiden liiallisen heikkouden takia. Ja Deldar ampuu lujempaa kenties kuin mikään armeeja lukuun ottamatta jotain pelkästään tähän painottuneita kuten AC, Iron Warriors etc.
Kyllähän nuo meidän ajoneuvot ovat paperia mutta miksi niitä tarvitsee syöttää viholliselle... pidät piilossa kunnes vihu on tarpeeksi lähellä chargeen tai sitten et heitä niitä ukkoja sine raideriin. Ja kyllä ne Ravageritkin aina kierroksen kaksi kestää eli siis ennemmän kuin tarvitseekaan.
Itse olen pelannut täys shoota listalla, 120 warriorilla, Raider fleetillä ja kaikkien mahdollisten deldar joukkojen mitä mielikuvituksellisimmilla yhdistelmillä ja olen kaikella pärjännyt. Paitsi siis wychi cultti listalla koska en itse wycheistä juuri perusta. Se tosin onkin seuraava haaste saada tuommoinen kasaan ja oppia sillä pärjäämään.
Eli pelejä vaan alle jos haluaa pärjätä ja jos on hyvä Deldar pelaaja vastassasi niin saat olla itsekin jo hyvä pelaaja jos aiot pärjätä.
Deldar taistelee hurjasti lähiksessä ilman wychejä joita en itse käytä niiden liiallisen heikkouden takia. Ja Deldar ampuu lujempaa kenties kuin mikään armeeja lukuun ottamatta jotain pelkästään tähän painottuneita kuten AC, Iron Warriors etc.
Kyllähän nuo meidän ajoneuvot ovat paperia mutta miksi niitä tarvitsee syöttää viholliselle... pidät piilossa kunnes vihu on tarpeeksi lähellä chargeen tai sitten et heitä niitä ukkoja sine raideriin. Ja kyllä ne Ravageritkin aina kierroksen kaksi kestää eli siis ennemmän kuin tarvitseekaan.
Itse olen pelannut täys shoota listalla, 120 warriorilla, Raider fleetillä ja kaikkien mahdollisten deldar joukkojen mitä mielikuvituksellisimmilla yhdistelmillä ja olen kaikella pärjännyt. Paitsi siis wychi cultti listalla koska en itse wycheistä juuri perusta. Se tosin onkin seuraava haaste saada tuommoinen kasaan ja oppia sillä pärjäämään.
Eli pelejä vaan alle jos haluaa pärjätä ja jos on hyvä Deldar pelaaja vastassasi niin saat olla itsekin jo hyvä pelaaja jos aiot pärjätä.
Sopor Aeternus
Nolimon, thee have just committed an attack against our kin!
Niin kuin jo ilmaisin: Älkää tehkö Dark Eldarien taposta enää helpompaa!
Eikö kenelläkään ole kunnollista asennetta peleihin:
Jokainen omillaan...
Jos joku kysyy taktiikoita, hän ei ole ole sen arvoinen, mutta jos joku kysyy mielipidettänne taktiikkoihinsa, hän on sentään tehnyt työtä niiden eteen, jolloin voitto hyvällä omallatunnolla oikaista häntä!
On toki poikkeuksia dark eldareilla pelaajista: siis joitakin jotka häviävät harvoin. Silti nämä eivät ole kovinkaan yleisiä ja dark eldareilla on vaikea alkaa voittamaan. Mariinit taasen ovat niin helppoja kuin olla ja voi![/i]
Jokainen omillaan...
Jos joku kysyy taktiikoita, hän ei ole ole sen arvoinen, mutta jos joku kysyy mielipidettänne taktiikkoihinsa, hän on sentään tehnyt työtä niiden eteen, jolloin voitto hyvällä omallatunnolla oikaista häntä!
On toki poikkeuksia dark eldareilla pelaajista: siis joitakin jotka häviävät harvoin. Silti nämä eivät ole kovinkaan yleisiä ja dark eldareilla on vaikea alkaa voittamaan. Mariinit taasen ovat niin helppoja kuin olla ja voi![/i]
One who has seen the Horrors of Warp and prevailed, still fears girls...
- Pathfinder
Se on kuule ihan yks ***** hailee, paljastaako joku tälläDracheny kirjoitti:Nolimon, thee have just committed an attack against our kin!
Jokainen omillaan...
foorumilla hyviä tapoja nirhata DEldareja vai ei! Tämä siksi,
että maailmassa on aika monta tällasta samanlaista foorumia.
Esim. 40konline.comissa on käyty sääntöuudistuksesta lähtien
keskustelua uusista DEldar-taktiikoista. Kuka tahansa "Battle
Brother"/marinefriikki voi käydä kattomassa sieltä, mihin
The Lostin peli perustuu, ja hyötyä.
Mordheim
Sisters of Sigmar
Marienburgers
Cult of the Possessed
Clan Eshin Skaven
Sisters of Sigmar
Marienburgers
Cult of the Possessed
Clan Eshin Skaven
-
Silver Shadow
Mulla on siinä yksi ongelma. Kuljetus alukset tulee ekalla vuorolla, niin lähelle, että noidat pääsee closikseen. Ja se onnistuu jollakin säännöllä, että ne assaultoi 12 tuuman säteellä. Siinä menee heavy porukat. Ja sitten jos pääsen aloittamaan, niin kuljetus alukset on suojissa ettei niitä pääse ampumaan. Ja siinä se häviö tulee. Noidat pääsee closikseen ja tappaa kaikki, koska heillä on super hyper nopeita noitia ja ne tappaa melkein heti. Se on ongelma, miten pääsen pommittaan kuljetusalukset, ennenkuin ne tulee liian lähelle.
-
Murmelimies
Siis wychet saavat tuon 12" assaultin vain jos combat drugs testissä deldar pelaaja heittää ykkösen. Eli ei niillä aina sitä kykyä ole. Sitä paitsi eihän kuljetus aluksesta saa poistua jos se on liikkunut yli 12".Silver Shadow kirjoitti:Mulla on siinä yksi ongelma. Kuljetus alukset tulee ekalla vuorolla, niin lähelle, että noidat pääsee closikseen. Ja se onnistuu jollakin säännöllä, että ne assaultoi 12 tuuman säteellä. Siinä menee heavy porukat. Ja sitten jos pääsen aloittamaan, niin kuljetus alukset on suojissa ettei niitä pääse ampumaan. Ja siinä se häviö tulee. Noidat pääsee closikseen ja tappaa kaikki, koska heillä on super hyper nopeita noitia ja ne tappaa melkein heti. Se on ongelma, miten pääsen pommittaan kuljetusalukset, ennenkuin ne tulee liian lähelle.
Hmmh... en oikein tiedä onko vastuksesi vedättänyt sinua jotenkin vai mistä tuommoinen johtuupi. Eli siis tilanne on niin että hän aloittaa suojien takaa raidereillaan ja ekalla kierroksella kun tulee esiin pääsee assaulttiiin. Hmmh...uskoisin että 12" liikkeellä +2" ulostulolla +12" chargella ei tälläkään pääse closikseen ekalla vuorolla ellei teillä ole sitten maastot juuri sopivasti depon reunalla minne saa raiderit piiloon ja itse pistät unittisi heti oman deposi reunalle. Tai voihan olla että pelaatte liian pienellä kentällä... ?? Tai sitten kaverisi vain on liikkunut liikaa ennen ulostuloa ja käyttänyt aina samaa druggia wycheille ilman heittoa. Tarkistakaa ne säännöt porukalla ettei pelivirheet sitä voittoa aina ratkaise.
Toisaalta, jos depotat ukkosi tarpeeksi kauas ei vihu pääse heti kimppuun... aika yksinkertaista.
Toisaalta, jos depotat ukkosi tarpeeksi kauas ei vihu pääse heti kimppuun... aika yksinkertaista.
Sopor Aeternus
-
Count D'arling
jees... itse asiassa max. liike wycheillä combat drugs 12" movella (siis jos nopalla onni käy) on parhaillaan 32".
12" Raiderilla+2" disembark+ 6" fleet of foot (noppa heitto)+ 12" assault move=32" ja ilman 12" assaulttia 26" joten kyllä se on aikasta mahollista päästä ekalla vuorolla closikseen kun lasketaan 8-12" deployment zone pois normi 48" kentästä jolloin pituus mikä pitää kulkee on 32-24" eli yleensä closikseen pääsy on enemmänkin sääntö kuin poikkeus.
Pelkkää matikkaa. wych cultilla kun itse pelaan olen sen nähnyt toimivan useammin kuin kerran... Ja vastustaja tykkää kun peli menetetään ekassa vuorossa kun wychit ottaa vastustajan closishirmut pois ekassa vuorossa =)
12" Raiderilla+2" disembark+ 6" fleet of foot (noppa heitto)+ 12" assault move=32" ja ilman 12" assaulttia 26" joten kyllä se on aikasta mahollista päästä ekalla vuorolla closikseen kun lasketaan 8-12" deployment zone pois normi 48" kentästä jolloin pituus mikä pitää kulkee on 32-24" eli yleensä closikseen pääsy on enemmänkin sääntö kuin poikkeus.
Pelkkää matikkaa. wych cultilla kun itse pelaan olen sen nähnyt toimivan useammin kuin kerran... Ja vastustaja tykkää kun peli menetetään ekassa vuorossa kun wychit ottaa vastustajan closishirmut pois ekassa vuorossa =)
I've got a pretty little mouth underneath all the foaming.
Mutta huomioippa se että melko pienellä todennäköisyydellä (1/6) saat sen 12" assaultin ja kun tähän lasketaan se että Fleetissä tulee kekimäärin 3,5" niin ei se tavallinen ekan kiekan liike ole kuin keskimäärin 12"+2"+3,5"+6" = 23,5" eli ei riittäisi edes jos olisit depottanut oman deposi reunalle ja vihollinen samoin. Mutta jos pääsee näin tekemään täytyy syynä olla se että maasto on suosinut DE pelaajaa (kuka depottaa avomaastoon reiderit?) ja vastustaja on pistänyt omat figunsa turhaa liian lähelle vihua. Välimtakaa nyt yleensä kuitenkin kertyy enemmän kuin 24" joten jos yhden wychi ryhmän kuudesta tulisi saada drugeista 12" assault ei kovinkaan monen jos edes tuon yhden pitäisi ekalla vuorolla päästä closikseen. Mielestäni useamman kuin yhden ryhmän pääsy ekalla vuorolla closikseen johtuu vastuksen huolimattomuudesta ja kokemattomuudesta tai sääntöjen väärinkäytöstä. Niin ja onhan siinä se onnikin yksi tekijä että jos nyt sitten heität kaikille sen 12" assaultin ja fleettaat 6" jokaisella niin kaippa sitten onnistunee mutta se nyt on ihan tuurissaan ja voikin sanoa että useamman kuin yhden ryhmän ekalla kierroksella assaultiin pääsy on poikkeus eikä sääntö.
Sopor Aeternus
-
Count D'arling
Jep... onhan se noinkin. Myönnettäköön että yleensä ei oo meillä ollu 48" pöytiä ja mulla aika hyviä fleetti heittoja tulee jostain kumman syystä... drugsit harvemmin.
Tuota voi sitten kompensoida laittamalla porukan wwp:hen ja jolloin ekan vuoron ajan vihollinen tulee lähemmäs ja sun joukot on suojassa ja liikutat wwp:tä sen 6+d6 eteenpäin... kun sitten reservit saapuu iskee sellanen teurastus päälle ettei toista oo nähty (paitsi aina kun wychiä kentällä =) )
Ja siis tarkoitan joukoilla wwp:ssä wychiä ja wwp:n liikuttamisella kyseisen squadin\characterin liikuttamista. Ettei kukaan sitten ala siitä avautumaan...
Ite en koskaan aio turnauksia pelata vaan ihan kaveri hengessä pelaan joten noitten mittojen ottaminen ei oo aina niin tarkkaa jolloin voi tulla +-1" heittoja liikkumisen aikana kummallekkin puolelle joka aina auttaa kummasti.
Mutta kunhan on hauskaa niin ei välii =)[/img]
Tuota voi sitten kompensoida laittamalla porukan wwp:hen ja jolloin ekan vuoron ajan vihollinen tulee lähemmäs ja sun joukot on suojassa ja liikutat wwp:tä sen 6+d6 eteenpäin... kun sitten reservit saapuu iskee sellanen teurastus päälle ettei toista oo nähty (paitsi aina kun wychiä kentällä =) )
Ja siis tarkoitan joukoilla wwp:ssä wychiä ja wwp:n liikuttamisella kyseisen squadin\characterin liikuttamista. Ettei kukaan sitten ala siitä avautumaan...
Ite en koskaan aio turnauksia pelata vaan ihan kaveri hengessä pelaan joten noitten mittojen ottaminen ei oo aina niin tarkkaa jolloin voi tulla +-1" heittoja liikkumisen aikana kummallekkin puolelle joka aina auttaa kummasti.
Mutta kunhan on hauskaa niin ei välii =)[/img]
I've got a pretty little mouth underneath all the foaming.
- Z7-852
- Taisteluraporttikilpailun voittaja
DE on varmaan yksi huonoimmista armeijoista aloittaa 40k pelaaminen. Mutta kun (näemmä se "juju" on olemassa) niillä oppii pelaamaan niin se on yksi parhaista armeijoista. Mutta se yleensä vaatii että jaksat jatkaa pelaamista 50 peräkkäisestä tappiosta huolimatta.
DE on tulivoimaa, nopeutta, joustavuutta, suhteellisesti massaa ja...
ne ovat paperia.
Eli ideana on käytännössä se että jos DE pääsee iskemään ensimmäisenä ne tekee pahasti tuhoa, mutta jos ei niin ne ei iske ollenkaan.
Wych käyttö muuttui juuri paremmaksi koska he saavat nykyään Dodge säännön ja muutamall pisteellä erikoisaseet (wych weapons) jotka tekevät niistä huomattavasti parempia.
Taas warrior huononivat uusien sääntöjen mukaan, koska enää ei saa liikkua ja ampua rapid fire aseilla. Mutta nykyään ne fleet sitten aina.
DE on tulivoimaa, nopeutta, joustavuutta, suhteellisesti massaa ja...
ne ovat paperia.
Eli ideana on käytännössä se että jos DE pääsee iskemään ensimmäisenä ne tekee pahasti tuhoa, mutta jos ei niin ne ei iske ollenkaan.
Wych käyttö muuttui juuri paremmaksi koska he saavat nykyään Dodge säännön ja muutamall pisteellä erikoisaseet (wych weapons) jotka tekevät niistä huomattavasti parempia.
Taas warrior huononivat uusien sääntöjen mukaan, koska enää ei saa liikkua ja ampua rapid fire aseilla. Mutta nykyään ne fleet sitten aina.
Tämä siis on tapahtunut jo kolme vuotta sitten. Mutta juu...Z7-852 kirjoitti:Wych käyttö muuttui juuri paremmaksi koska he saavat nykyään Dodge säännön ja muutamall pisteellä erikoisaseet (wych weapons) jotka tekevät niistä huomattavasti parempia.
Mikseivät saa ampua rapid firellä liikkuessaan?Z7-852 kirjoitti:Taas warrior huononivat uusien sääntöjen mukaan, koska enää ei saa liikkua ja ampua rapid fire aseilla. Mutta nykyään ne fleet sitten aina.
-A
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
[quote="Abu"]Näin alkuun: DE on armeijana useimmiten altavastaajana. Miksi? No siksi, että sen joukot ovat paperia, [i]ne juoksevat helposti karkuun[/i] eivätkä ne ammu tarpeeksi kovaa.
-A[/quote]
Ite en oo viel pelannu kovin paljoo deldareilla mutta vastustajani ovat pelanneet jo muutamia vuosia. Ja yleensä käytän deep strikea ellei sitte pelata jotn missionii missä sitä ei sallita.Noh kumminki...deep strikella raider(jossa lord agogniserilla ja muilla ite valittemilla herkuilla ja retinuelle yleensä ostan kaikki aseet upgradet jotka saa) mahollisimman lähelle vastustajan kovimpia tyyppejä. Siitäpä sitte assaultissa archon jolla on agogniser hyökkäät ja charge antaa +1 attack mikä on sit niinku 4 attackia ja ku agogniserhan ei kato armorsavee tai toughnesia(ainoastaan to hit ja 4+ nii se on siinä) niin kylhän siinä alkaa kaatuu vihollisii. Ampuminen on nerokasta muistaa myös ennen assaulttia.Ja sitte vähä paremmalla onnela retinueki saa jotaki siinä vieressä aikaseks:D Muistan taistelun jossa 30:stä space marinesta pistin lordin agogniserilla 18 matalaks.Eli agogniserin käyttö on raskaasti suositeltua. Ja tuo raiderien ja ravagerien huono armor tasapainottuu hyvin taktiikalla ku pistät ne täysin LOSin peittävien esteiden taakse. Missään nimessä en ihmettele jos deldareilta saa takkiin.Ja ku nuo raiderit ja ravagerit on nii halpoja nii miks niitä ei sitte olis myös paljon;), mutta Abu puhuu asiaa.Nopeita keskivertomassaa ja erityisohutta paperia perusaseillekin
PS: eka armeijani(ja ainoani) on Deldar
-A[/quote]
Ite en oo viel pelannu kovin paljoo deldareilla mutta vastustajani ovat pelanneet jo muutamia vuosia. Ja yleensä käytän deep strikea ellei sitte pelata jotn missionii missä sitä ei sallita.Noh kumminki...deep strikella raider(jossa lord agogniserilla ja muilla ite valittemilla herkuilla ja retinuelle yleensä ostan kaikki aseet upgradet jotka saa) mahollisimman lähelle vastustajan kovimpia tyyppejä. Siitäpä sitte assaultissa archon jolla on agogniser hyökkäät ja charge antaa +1 attack mikä on sit niinku 4 attackia ja ku agogniserhan ei kato armorsavee tai toughnesia(ainoastaan to hit ja 4+ nii se on siinä) niin kylhän siinä alkaa kaatuu vihollisii. Ampuminen on nerokasta muistaa myös ennen assaulttia.Ja sitte vähä paremmalla onnela retinueki saa jotaki siinä vieressä aikaseks:D Muistan taistelun jossa 30:stä space marinesta pistin lordin agogniserilla 18 matalaks.Eli agogniserin käyttö on raskaasti suositeltua. Ja tuo raiderien ja ravagerien huono armor tasapainottuu hyvin taktiikalla ku pistät ne täysin LOSin peittävien esteiden taakse. Missään nimessä en ihmettele jos deldareilta saa takkiin.Ja ku nuo raiderit ja ravagerit on nii halpoja nii miks niitä ei sitte olis myös paljon;), mutta Abu puhuu asiaa.Nopeita keskivertomassaa ja erityisohutta paperia perusaseillekin
PS: eka armeijani(ja ainoani) on Deldar