"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Self-repair/Shoot-Assault

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
binK

Self-repair/Shoot-Assault

Viesti Kirjoittaja binK »

En näitä löytänyt rulebookista/'croni codexista

Jotta voidaan self-repairaa, täytyy olla saman mallinen necron 6" päässä. Codexissa ei tosin mainita, että kyseisen necronin pitäisi olla "pystyssä". Eli voiko self-repairata jos 6" oleva samantyyppinen necron on myös self-repairaamassa, ja he ovat ainoat jäljellä. Itte luulisin että ei voi, mutta tuli kaverin kanssa kinaa, että miten on?

Jos ampumalla tappaa kokonaan jonkun squadin, niin onko mahdollista chargaa vieressä olevan toisen squadin kimppuun?
Deetwo

Re: Self-repair/Shoot-Assault

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

binK kirjoitti:En näitä löytänyt rulebookista/'croni codexista

Jotta voidaan self-repairaa, täytyy olla saman mallinen necron 6" päässä. Codexissa ei tosin mainita, että kyseisen necronin pitäisi olla "pystyssä". Eli voiko self-repairata jos 6" oleva samantyyppinen necron on myös self-repairaamassa, ja he ovat ainoat jäljellä. Itte luulisin että ei voi, mutta tuli kaverin kanssa kinaa, että miten on?

Jos ampumalla tappaa kokonaan jonkun squadin, niin onko mahdollista chargaa vieressä olevan toisen squadin kimppuun?
Kaatunut necron on käsittääkseni kuollut. WBB kai vaatii kuitenkin ihan elävän necronin toimiakseen? :)
"They are seen as just more battlefield debris"
Ei ehkä ihan selvin sanoin, mutta ainakin itse löydän sieltä jotain punaista lankaa.. :)

Aina täytyy chargata samaa yksikköä kuin on ampunut, tiettävästi tämä kyllä ihan selvästi kirjassa.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Z7-852
Taisteluraporttikilpailun voittaja

Viesti Kirjoittaja Z7-852 »

Mutta jos on tilanne että kaksi necron ryhmää on laitettu romu metalliksi (hyvin epätodennäköistä), ja ryhmien lähimpien tyyppien etäisyys on 6". Niin jos toisesta ryhmästä nousee tämä lähin tyyppi pystyyn on toisen ryhmän lähimmällä arskalla myös oikeus nousta vaikka hänen kaverinsa nousi samalla vuorolla.
En tiedä ymmärsitkö mutta tiivistetään:
Eli jos 6" oleva arska on maassa (odottaa self-repain heittoa) niin figu ei saa heittää self-repain. Mutta jos heität ensin tälle toisella (oletaan että sen lähettyvillä on toinen figu ja se onnistuu heitossa) ja sen jälkeen ensimmäisellä niin molemmat voivat nousta. Mutta jos (esim.) kaikki heavy destroyer koko armeijassa tuhotaan samalla vuorolla niin kukaan ei nouse.
Abu
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Abu »

Z7-852 kirjoitti:Eli jos 6" oleva arska on maassa (odottaa self-repain heittoa) niin figu ei saa heittää self-repain. Mutta jos heität ensin tälle toisella (oletaan että sen lähettyvillä on toinen figu ja se onnistuu heitossa) ja sen jälkeen ensimmäisellä niin molemmat voivat nousta. Mutta jos (esim.) kaikki heavy destroyer koko armeijassa tuhotaan samalla vuorolla niin kukaan ei nouse.
Hmm... Ei? WBB:t heitetään kaikki samaan aikaan, tuli itseasiassa viime viikonloppuna puheeksi pelatessa...

-A
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

tähän on vastattu Q&Assa... maassa olevat necronit eivät auta toisia WBBssä, vaan sitä varten pitää olla hengissä.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”