Orcs & Gobbos VS. Wood Elves
- Stormdaemon
Orcs & Gobbos VS. Wood Elves
Niinpä niin... Olen tässä jo pitkään ajatellut strtegioitani näitä pikkuisia pirulaisia vastaan... Itse olen näissä peleissä örkeillä ja hiisillä ja kaverini hippihaltioillaa. Hän on päävastustajani ja olen hävinnyt hänelle aina (paitsi, kun hän liittoutui Helffien kanssa ja kun käytin omaa keksimääni Dragoons-armeijaa [ei löydy, kuin paperilta].) Nyt olen alkanut sitten alkanut pohtia hieman parempaa strategiaa hippiäisiä vastaan. Jättiläisellä niille ei pärjää. Ne tekevät siitä neulatyynyn hyvin nopeasti (ainakin minun tuurillani)... Boyzit ottavat melkoisen pian paniikkia, kun niitä vähän ammuskelee. Gobboista ei ole juurikaan hyötyä näitä (jos mitään...) vastaan. Mitä strategioita ja/tai yksiköitä siis käyttää?
Viimeksi muokannut Stormdaemon, To 14.04.2005 07:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Miten sydämesi kutsuu,
niin liki rintaa pimeys on,
miten kuuma veren laulu
kaulallasi on.
miten kuuma veren laulu
kaulallasi on.
Koeta vaikkapa wywernia tai jtn muuta repäisevää.
No, otetaanpa realistisesti. Yksikin läpi mennyt Warpath saattaa murhata koko MSU woody horden. Toisaalta sen läpi saaminen voi olla vaikeaa, mutta muuta keinoa en oikein näe, sudet voisivat tietenkin jtnkin toimia, mutta en oikein kannata. Woodyt metsään --> Nuolia susiin --> GG. Myöskin way watcherit ja kotkat voisivat olla ikäviä susien vahvuudelle eli nopeudelle.
Sitten tietysti isompia boyzzi yksiköitä, vaikkapa 30 tai jtn niin ei oteta enään paniikkia niin helposti. Toisaalta, en ymmärrä kuka hullu tuo jtn muuta kuin tree mennit, dryadit ja wardancerit lähellekään noita muutenkaan, joten en ole luottavainen niiden toimintaa.
No, otetaanpa realistisesti. Yksikin läpi mennyt Warpath saattaa murhata koko MSU woody horden. Toisaalta sen läpi saaminen voi olla vaikeaa, mutta muuta keinoa en oikein näe, sudet voisivat tietenkin jtnkin toimia, mutta en oikein kannata. Woodyt metsään --> Nuolia susiin --> GG. Myöskin way watcherit ja kotkat voisivat olla ikäviä susien vahvuudelle eli nopeudelle.
Sitten tietysti isompia boyzzi yksiköitä, vaikkapa 30 tai jtn niin ei oteta enään paniikkia niin helposti. Toisaalta, en ymmärrä kuka hullu tuo jtn muuta kuin tree mennit, dryadit ja wardancerit lähellekään noita muutenkaan, joten en ole luottavainen niiden toimintaa.
- Stormdaemon
no siis ehkä hankalin vastus örkkiarmeijalle, mutta tarpeeksi kärryjä puhdistamaan se mitätön linja joka on siellä vastustajan puolella (3x5 archereita luultavasti), susia ahdistamaan skirmaavia ampujia, gobboja kävelemään vastustajan deployment zonelle keräämään vp:tä ja stone throwereita/ doom divereita over guessaamaan maageihin. voit ottaa pari spear chukkaakin, ei sillä että nämä mitään tekisivät, mutta welffipelaaja ei voi silloin antaa gladeridereiden flankkia näille näkyviin, mikä rajoittaa liikkumista.
(kun nyt kukaan muu ei neuvoja jaellut)
(kun nyt kukaan muu ei neuvoja jaellut)
niin... tänäänkin...
Suosittelen ostamaan goblin rocklobberin ja wolf ridereita. Jos sinulla ei jo ole GRIMGOR IRONHIDEA niin se kannattaa hankkia(vaatii 2000pts) sekä black orcceja.
Lisäksi, jos rahat riittää, suosittelen ostamaan night goblineita ja tehdä niistä jousimiehiä(ellei sinulla jo ole niitä). Pari spear chukkaa ei olisi pahitteeksi, sillä ne rajoittavat vihollisen liikkumista. 
No tuota, Rock Lobber hyöty woodyja vastaan on vähän mitä on. Ainoa järkevä kohde on Treeman ja tarkasti päähän osuvan kiven mahdollisuus on naurettavan pieni. Ei paljoa hyötyä.Assasin kirjoitti:Suosittelen ostamaan goblin rocklobberin ja wolf ridereita. Jos sinulla ei jo ole GRIMGOR IRONHIDEA niin se kannattaa hankkia(vaatii 2000pts) sekä black orcceja.Lisäksi, jos rahat riittää, suosittelen ostamaan night goblineita ja tehdä niistä jousimiehiä(ellei sinulla jo ole niitä). Pari spear chukkaa ei olisi pahitteeksi, sillä ne rajoittavat vihollisen liikkumista.
Grimgor on spessu, joten käyttömahdollisuudet ovat vähän niin ja näin. Lisäksi ukko maksaa 600 pistettä henkivartioineen, joten mieluummin welffipelaaja vaikka välttelee koko porukkaa ennemmin kuin tulee tappeluun. Black orcceja kannattaa toki olla järjestysmiehinä mukana.
Night Gobbot jousilla eivät osu yhtään mihinkään, tunnettu fakta. Toimivat ainoastaan fanaatikkoalustoina tai isoina taistelublokkeina.
Spear Chukkia on hyvä olla vähintään pari mukana niitä puumiehiä varten. Ehkä jopa enemmän. Large Targetteihin saattavat gobotkin joskus osua.
Taikuutta ja nopeutta mukaan, muu ei oikein auta.
TK-armeijani blogi Toistaiseksi jäissä...
rock lobber on örkkien paras ase welffejä vastaan, sillä haltiat joutuvat vakavasti varomaan, ja rajoittamaan liikkumistaan, niin, ettei katapultti pääse over guessaamaan maageihin, tai vastaaviin tärkeisiin kohteisiin. Myös sukat ovat loistavia cavalryn flank chargen blockijoita (selitin kai jossain tuolla aikasemmin?)Cython kirjoitti: ...No tuota, Rock Lobber hyöty woodyja vastaan on vähän mitä on. Ainoa järkevä kohde on Treeman ja tarkasti päähän osuvan kiven mahdollisuus on naurettavan pieni. Ei paljoa hyötyä....
niin... tänäänkin...
Jos shooty lista on vastassa niin sun on tärkeä skriinaa sun closis tyypit jollain (mieluiten halvalla) yksiköllä, joka ei pelkää nuolia. Örkeillä kaikki ottaa paniikkia paitsi snootlingit, mutta snootlingit on pieniä eli niiden yli voi ampua.
Kannattaisi ottaa semmonen 40 big ´unia...
...Hetkonen? Eikä kannattaisi! Se ei olisi enää kannattavaa.
Ethän sä voi skriinaa millään!
Hmm.. ehkä sun pitää koklaa wulffeja, boareja, sotakoneita ja maksimi n.gobbo maagit?
Hmm.. ehkä sun pitää koklaa wulffeja, boareja, sotakoneita ja maksimi n.gobbo maagit?
Snotlingien yli näkee ihan normaalisti, eli ei mitään muuta paitsi Large Targetteja. Eikä ne edes ole halpjamordd kirjoitti:Jos shooty lista on vastassa niin sun on tärkeä skriinaa sun closis tyypit jollain (mieluiten halvalla) yksiköllä, joka ei pelkää nuolia. Örkeillä kaikki ottaa paniikkia paitsi snootlingit, mutta snootlingit on pieniä eli niiden yli voi ampua.
Screenausta harrastelet vaikka gobboilla. Halpoja ja niille saa sen 5+ saven. Sitten kun sattuvat juoksemaan paniikista pois, örkit takana vain nauraa niille.
ehdottomasti paras screeni on wolf riderit. Näillä on hyvä paeta, voi rynnäköidä hyvinkin kauas pois edestä kun pää-unitin on mentävä, eivät aiheuta paniikkia örkeille, niillä voi fast cav. reformata niin että line of sight menee juuri niin kuin itse haluaa ja mikä parasta ne ovat halpoja, ja uhrattavissa. örkeillä screenien huono puoli on se, että jos edessä oleva yksikkö squablaa, ei takana oleva mahdu menemään eteenpäin (yksikkö koot!).
Lisäksi welffejä vastaan screenit ovat turhia. Screeni tuhotaan ampumalla, itse yksikkö magialla ja flank/rear chargella. Ei kahtakymmentä viittä örkkiä tapa welffikään nuolilla. Ja paniikkiin tarvitaan 7 tappoa (ensimmäisellä ampumakerralla)
Lisäksi welffejä vastaan screenit ovat turhia. Screeni tuhotaan ampumalla, itse yksikkö magialla ja flank/rear chargella. Ei kahtakymmentä viittä örkkiä tapa welffikään nuolilla. Ja paniikkiin tarvitaan 7 tappoa (ensimmäisellä ampumakerralla)
niin... tänäänkin...
- Amazing Slug
Örkit ja gobot ovat klassinen häviäjä rank & file armeija ja woodyt klassinen voittava anti-rank & file armeija. Welffien skirmaus yhdistettynä non-los magiaan ja pitkälle kantavaan ampumiseen on niin epäreilu ase örkkejä vastaan, että en lähtisi mistään muusta kuin teh oikeasta power keinosta, yrittäessäni voittaa welffejä.
Tämä tarkoittaa örkki great shamaania buzzgobin sauvalla, jonka tueksi laitetaan parit gobbo/örkki shamaanit rullilla ja ilman. Coreksi isoja gobbo tai örkkiläjiä, jotka eivät ota ampumisesta paniikkia. Muu armeija koostuu wolf ja boar charioteista, jotka pitävät vastustajan kiireisenä kunnes örkkishamaani saa tallottua jalalla jotain arvokasta. Jos ei löydy vaunuja tarpeeksi, lobbat ja chukkatkin ovat hyviä täytteitä. Ja aina pari hukkaa huvin vuoksi nurkille kuolemaan, sillä ne pelkäävät koko vastustajan armeijaa, ensimmäisesti hennosta haltianeidosta viimeiseen vihaiseen männynkäpyyn.
Tämä tarkoittaa örkki great shamaania buzzgobin sauvalla, jonka tueksi laitetaan parit gobbo/örkki shamaanit rullilla ja ilman. Coreksi isoja gobbo tai örkkiläjiä, jotka eivät ota ampumisesta paniikkia. Muu armeija koostuu wolf ja boar charioteista, jotka pitävät vastustajan kiireisenä kunnes örkkishamaani saa tallottua jalalla jotain arvokasta. Jos ei löydy vaunuja tarpeeksi, lobbat ja chukkatkin ovat hyviä täytteitä. Ja aina pari hukkaa huvin vuoksi nurkille kuolemaan, sillä ne pelkäävät koko vastustajan armeijaa, ensimmäisesti hennosta haltianeidosta viimeiseen vihaiseen männynkäpyyn.
-
Vieras
- Stormdaemon
No joo... minulla on kyllä 2 b.chariotia ja lobba. Boyzit ovat minulla 25 (big'unit) ja 26 rykmenteissä. Lisäksi löytyy yöhiidet lyhyillä jousilla ja error boyzeja. Charruina on orc warboss (+wyvern) ja big boss, sekä niin ihanat gobbo- ja n.gobbo shamaanit... (Kumma juttu muuten... näillä pärjää kyllä voittoisasti helffejä vastaan...) Varalla löytyy myös itse konffattu savage orc shaman, virallinen pumppis, pari boitsia ja boss boarilla. N. Gobboilla on 1 fanatic ja 2 netteriä. Kaveri käyttää myös AINA lore of beastsia ja saa jotenkin ihmellisesti the crow's feastin. Lordina hänellä on joko warhawk lord ta dragon lord. Hänen taktiikkansa minua vastaan on se perinteinen: odottaa miinun ilmaantumistani ja ampuu, laittaa dryadit ja treemanin päälle, sekä loitsii ahkerasti. Toisaalta... otimmepa tuossa ihan huvin vuoksi aistelun, johon hän sai yhden lordin ja 2 heroa. Hän otti Archmagen, glade guardianin ja magen. Samaan pistehintaan minä sain B. orc Warbossin ja -big bossin, sekä gobbo-, että n. gobbo shamaanin. (Hero sloteilla ei ollut tällä kertaa väliä.) Hän tappoi warbossin ja shamaanit, mutta shamaanit tappoivat häneltä guardianin ja big boss archmagen. Minä voitin pisteissä, sillä jo pelkkä Archmage oli hänen tappojensa arvoinen. Peli päättyi big bossin voitontanssiin ja haltiaheppa meetvurstilla syöpöttelyyn uhrikiven takana. (Se onkin ainoa voittoni hänestä lukuunottamatta liittoutumistaisteluja.)
PS. Mitä olisikaan örkkien sotakone ilman bullyä?!
PS. Mitä olisikaan örkkien sotakone ilman bullyä?!
Miten sydämesi kutsuu,
miten kuuma veren laulu
kaulallasi on.
miten kuuma veren laulu
kaulallasi on.
- VeriBigBoss
-
Teclis - High loremaster