Postimaksuista.
Postimaksuista.
Kuinkakohan paljon Battle for Macraggen postittaminen ameriikanmaista maksaisi? kun näkyilisi olevan Us online storessa 45$ (35€) jos menee alle 50€ niin voisi olla jopa kannattavaa. Elikkäs vastauksia kiitos 
- I.C. Wiener
- Viesti:
USPSlla maksaa 18-62$ postikulut, ihan miten ne lähettävät sen. Siihen sitten vielä ALV min.10€.
ed:Tulli meinas unohtua ja alv on luultavamminn 22%
Tuonti EU:n tullialueen ulkopuolelta
ed:Tulli meinas unohtua ja alv on luultavamminn 22%
Tuonti EU:n tullialueen ulkopuolelta
The wheels of his mustang exploding on the highway like a slug from a .45
True death: 400 horsepower of maximum performance piercing the night
Niin, tosiaan "lahjana" lähettäminen ei poista postimaksuja vaan tullin. Kaikki firmat vaan eivät suostu lähettämään pakettia lahjana. Tullauksesta kannattaa vielä huomioida, että myös postituksen hinta lasketaan tullattavaan tuotteen hintaan.jtp kirjoitti:Toiset firmat lähettävät ne lahjana niin niistä ei tule postimaksuja, mutta tuon varaa ei kannata heittää sitä tilausta
Jenkeistä ei juuri tämän seikan vuoksi kannata juuri muuta ostaa kuin sellaista tavaraa, jota ei muualta saa tai sitten hinta on oltava poskettoman halpa. EU alueeltakin löytyy monia liikkeitä, joissa on halvemmat hinnat kuin Suomessa ja valikoima todella paljon suurempi. Plussana -> ei tullia, pienemmät postikulut sekä maksamisen helppous -> suoraan nettipankista ulkomaan maksuna ilman mitään lisäkuluja.
Fear is just an illusion of weak mind.
Olen muutamaan otteeseen tilannut tavaraa myös rapakon takaa ja voin kertoa, että touhu vaihtelee parhaimmillaan melko kätevästä pahimmillaan tajuttomaan vääntöön. Ylivoimaisesti pahimmat kohdat ovat:
- Tulli - EU:n ulkopuolelta tulevasta tavarasta peritään tyypillisesti 22% alvia ja 3.5% tullia. Tavara pääsee kuitenkin ilmaiseksi läpi, jos perittävä arvo jäisi alle kymmenen euron. Käytännössä siis noin 40e:n arvoinen tavara (postikuluineen!) tulee varmasti läpi, isompi jää kiinni tuurin mukaan. Lahjatavara ja liikenäytteet pääsevät periaatteessa suoraan läpi, mutta firmat ovat melko haluttomia kikkailemaan tällaisen kanssa. Kiinni jäädessään ne nimittäin saavat annoksen pastaa niskaansa, eikä riskinotto yleensä kiinnosta.
- Postikulut - Amerikkalaiset firmat ovat äärimmäisen kyvyttömiä/haluttomia kertomaan todellisia postikuluja vieraille mantereille. Joistakin kaupoista tieto löytyy yhdeksännen valikon nurkan reunasta, jotkut eivät suostu kertomaan yhtikäs mitään. Liian monta kertaa olen joutunut kyselemään asiaa sähköpostilla ja tyypillisesti paluupostissa kerrotaan, että hintaa tulisi paidannapillekin yli 60 taalaa. Tämä johtuu usein siitä, että tavara lähetetään nigerialaisten varalta kolmeen kertaan vakuutettuna ja paketin koko pyöristetään ylöspäin seuraavaan tonniin. Kirjeposti pintateitse menisi hyvinkin halvalla, mutta firmat eivät usein vaivaudu edes harkitsemaan sitä.
- Viive - Pätee niin yhteydenottoihin kuin toimituksiin. Jenkkifirmat pyörivät niin suurelta osin paikallisten markkinoiden varassa, että ulkomaan toimituksia katsellaan kuin lehmä uutta veräjää. Jotkut vastaavat viikkojen kuluttua tongittuaan "kummia asioita" -mapista Suomen sijainnin, jotkut eivät vastaa lainkaan. Posti voi kulkea uskomattomalla tuurilla parissa päivässä, mutta kannattaa silti varautua useampaan viikkoon. Erään toverin paketti kulki tuntemattomasta syystä Puolan kautta ja saapui parin kuukauden päästä täysin rutussa ja sekalaisten leimojen peitossa.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
- Henri Ketonen
Ei niiden Euroopan firmojen lähetyksiinkään kannata aina luottaa. En nyt ihan muista mistä tilasin joskus kendovarusteet, Brittein Saarilta kuitenkin, meni ensin Alankomaihin, sieltä Ranskaan, sieltä johonkin Saksaan, sieltä Tukholmaan ja sitten Suomeen väärälle paikkakunnalle. Kaikissa tavara viipyi viikon pari.
zqmfgb
Eikö noita voisi tilata suomen GW:iin ja sieltä lähettää eteenpäin?
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
- I.C. Wiener
- Viesti:
Jep jep! Juuri näin.Dolmot kirjoitti:Olen muutamaan otteeseen tilannut tavaraa myös rapakon takaa ja voin kertoa, että touhu vaihtelee parhaimmillaan melko kätevästä pahimmillaan tajuttomaan vääntöön.
Itse tilailen kaikenlaista melkoisen säännöllisen epäsäännöllisesti ameriikan mantereelta. Viimeksi tuli kotio 85 taalan edestä laatikossa kemikaaleja kumimuottien tekoon. Tulli ei ollut tuosta pätkääkään kiinnostunut, mutta edellisellä kerralla 55 taalan laatikko (samaa tavaraa, mutta vähemmän) nousi tullissa huomiolistan kärkeen (siitä olisi pitänyt maksaa kuulemma alvia noin 1,20 euroa... virkailija totesi, ettei viitsi sellaista ruveta perimään, joten läksin pois - bensakuluja ja aikaa tosin palaa, kun joutuu tullissa pyörimään). Toisinaan paketteja on avattu tullissa ja toisinaan taas ei. Kerran kävi jopa niin, että paketti tuli Tanskaan Kööpenhaminaan, josta se oli edelleenlähetetty Ruotsiin, jossa se oli pakattu Ruotsin postin postisäkkiin (!!), kuljetettiin Suomeen ja mulle kiikutettiin kotiovelle pakettikortti... tosin paketti oli tykkänään ihan toisessa postikonttorissa kuin mitä kortissa sanottiin ja vieläpä niin, että postissa virkailija ei pystynyt postin omasta tietojärjestelmästä sanomaan missä se on (vaikka oli seurantakoodi), koska järjestelmäkin oli kaput. Ilman tullauksia tuli sekin ja päällä seisois selvällä ulkomaankielellä että "75USD modelling accessories". Jäipähän muistoksi kolmella keltaisella kruunulla varustettu sininen postisäkki (siis sellainen iso).
Pääsääntöisesti kaikki mitä olen koskaan tilannut, on tullut mutinoitta perille, joskus nopeammin Amerikasta Suomeen kuin mitä olisin saanut tilaamalla Hesan Fantasiapeleistä (oli aika vaikea uskoa todeksi itsekin, mutta niin se vain oli) ja toisinaan menee 4 viikkoa.
Re: Postimaksuista.
USA:n postilaitoksen postilaskuri:Zob kirjoitti:Kuinkakohan paljon Battle for Macraggen postittaminen ameriikanmaista maksaisi? kun näkyilisi olevan Us online storessa 45$ (35€) jos menee alle 50€ niin voisi olla jopa kannattavaa. Elikkäs vastauksia kiitos
http://ircalc.usps.gov/default.asp?Mode ... &CID=10111
Eli painosta riippuu tietenkin...pakettimuotoinen tuo nyt on joka tapauksessa.
- I.C. Wiener
- Viesti:
Sen tiedän, olisin itse halunut myös kyseisen opuksen. Harmi ettei kirjasta tullut UK versiota. Muuten taitaakin löytyä samaa tavaraa GWltä.maxxon kirjoitti:US katalooki ei ole sama kuin Euroversio. Viime vuonna ne julkaisivat 1000-sivuisen (kyllä, tuhat) värikatalookin, olisin halunnut sen.
Ja ei, ne eivät lähetä sitä paikalliselle GW:lle ainakaan ilmaiseksi.
The wheels of his mustang exploding on the highway like a slug from a .45