"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Ihmisten mielipiteet tinasotilaista

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Maverick3651

Ihmisten mielipiteet tinasotilaista

Viesti Kirjoittaja Maverick3651 »

haulla en tällasta topiccii löytäny..

Mitäs ihmiset ajattelevat tästä meitä yhdistävästä asiasta..tinasotilaista.

Joidenkin mielestä säälittävää, lapsellista, kivaa, mielenkiintoista?? JNE JNE

Millaisen käsityksen olette saaneet näiden ''muiden'' ihmisten ajatuksista koskien hammereilla pelailua, niiden kokoamista ja maalausta.

''muilla'' henkilöillä tarkoitan n. 14-20 vuatiaita tyttöjä/naisia ja poikia/miehiä

Mikä on ollut kaverienne/ tyttöystävienne ensi reaktiot löytäessään/nähdessään nuo lelut kaapin pohjalla?

Itse olen vain yhdelle paljastanut harrastukseni ;) (siis ei hammer harrastajalle) ja hän otti sen todella hyvin, meinasi jopa itse aloittaa, tuli rahan puute joten tyytyy vaan pelaamaan kotonani figuillani.

No kysymys on sekava, mutta koittakaa saada selko.
...and Australia is still like; WTF^^
Grond

Re: Ihmisten mielipiteet tinasotilaista

Viesti Kirjoittaja Grond »

Maverick3651 kirjoitti:''muilla'' henkilöillä tarkoitan n. 14-20 vuatiaita tyttöjä/naisia ja poikia/miehiä
Ja kaikki tuon kuvauksen ulkopuolelle jäävät eivät siis ole ihmisiä?
OneManArmada

Viesti Kirjoittaja OneManArmada »

Kaikki jotka tunnen tietävät että harrastan hammeria, ei siinä ikinä ole ollut mitään noloa , tai säälittävää. Tämähän on oikea lautapeli-harrastus, niinkuin shakki tai afrikanstjärnä.

Muut harrastavat muuta, ja toiset harrastavat jotain toista muuta,
kukaan ei halveksi toisen harrastuksia paitsi jos ne ovat jotain öhm... . Kumminkin jos jollain on semmoisia kavereita ja ihmissuhteita, joissa joku sanoo jotain tälläistä: Taasko jotain Wuarhameriä? ootsä joku nörtti?.. . Tuommoista kannattaa pysyä erossa eivät vain itse osaa pelata. Tätä ei tarvitse alkaa pelkäämään, ei missään nimessä!
Mitenkä kirjoitan? Pistä sähköpostia jos ottaa päähän.
Make The Elf

Viesti Kirjoittaja Make The Elf »

Epäreilua sorsintaa! Oon melkein 13v ja sitten en sitten saa sanoo mitä mun kaverit sanoo warhammereista [sanon sen silti]. Ne haukkuu mua sen takia ja sanoo et se ei oo hyvä harrastus piikittelee [on mulla semmonenkin kaveri kuka tykkää pelata niillä ja sekin ostais mutta sillä ei riitä rahat].
Minä olen hyvä sinä olet huono!
Minä olen oikeassa sinä olet väärässä!
Minä olen aloitteleva pikkupiru sinä olet vanha guru!
Maverick3651

Grond kirjoitti:
Maverick3651 kirjoitti:''muilla'' henkilöillä tarkoitan n. 14-20 vuatiaita tyttöjä/naisia ja poikia/miehiä
Ja kaikki tuon kuvauksen ulkopuolelle jäävät eivät siis ole ihmisiä?

Tarkoitin että tämä olisi ikään kuin kohde ryhmä tuo taisi olla aika turha viesti mikä ei taida kuulua moden hommiin

Täälläpäin asuu myös näitä ihmisiä jotka osaavat harrastuksesta piikitellä.
Vaikka sitä kuinka yrittää harrastusta selittää että tämä on kuin mikä tahansa lauta peli, niin kyllä siinä silti saa aina kuulla olevansa leluilla leikkijä.
Zekta

Viesti Kirjoittaja Zekta »

Jaa a enpä ole tullut ajatelleeksi että tätä harrastusta voisi edes yrittää hävetä...
Onhan niitä päästäpideltäviä jätkiä jotka eivät anna minkään sortin arvoa tälle harrastukselle, mutta itse olen vain ajatellut että se on heidän menetyksensä jos eivät tykkää miniatyyreistä. Itse olen puhunut omasta hammeroinnista niinkuin mistä tahansa asiasta kavereiden kanssa. Joku on silloin tällöin hieman piikitellyt että eikös tullut lapsena leikittyä muovisotamiehillä/tinasotilailla, mutta yleensä vastaan tuleen tulella ja piikitän takaisin kaverin omasta harrastuksesta. Sen jälkeen asiasta ei puhuta...se siitä.

Onhan sitten niitäkin jotka vain kyselevät ja kyselevät kokoajan asiasta niin ettei välillä edes jaksa vastata joka kysymykseen. Jotkut kavereistani pitävät tätä harrastuksena siis leikkimisenä, jotkut taas taiteen lajina ja jotkut taas ihan vain harrastusvaihtoehtona esim. jääkiekolle taikka jalkapallolle.
Grond

Maverick3651 kirjoitti:Tarkoitin että tämä olisi ikään kuin kohde ryhmä tuo taisi olla aika turha viesti mikä ei taida kuulua moden hommiin
Kyse on siitä, että rakensit epäonnistunutta loogista päättelyketjua tiedostomattomasti.

Ja mikäs kieltää modeakaan osallistumasta keskusteluun? Tällä foorumilla tuskin olisi yhtään moderaattoria, jos heillä ei olisi oikeutta postata muuta kuin syitä lukkoihin tai ohjeita nyypille. Joten otan vapauden välillä jopa postata ihan samanlaista tavaraa kuin ns. "rivikäyttäjät" (jollainen toki itsekin olen, muutamalla etuisuudella varustettuna).

EDIT: Se, että en käytä juurikaan hymiöitä, hämää ihmisiä. Tuonne olisi niitä matkan varrelle kuulunut kourallinen.
Maverick3651

Grond kirjoitti:
Maverick3651 kirjoitti:Tarkoitin että tämä olisi ikään kuin kohde ryhmä tuo taisi olla aika turha viesti mikä ei taida kuulua moden hommiin
Kyse on siitä, että rakensit epäonnistunutta loogista päättelyketjua tiedostomattomasti.

Ja mikäs kieltää modeakaan osallistumasta keskusteluun? Tällä foorumilla tuskin olisi yhtään moderaattoria, jos heillä ei olisi oikeutta postata muuta kuin syitä lukkoihin tai ohjeita nyypille. Joten otan vapauden välillä jopa postata ihan samanlaista tavaraa kuin ns. "rivikäyttäjät" (jollainen toki itsekin olen, muutamalla etuisuudella varustettuna).

EDIT: Se, että en käytä juurikaan hymiöitä, hämää ihmisiä. Tuonne olisi niitä matkan varrelle kuulunut kourallinen.

OT Uskoisin että ensimmäinen viestisi ei ole mitenkään selväntänyt tämän topicin tarkoitusta joten se on turha.

ja usko että olisin sanonu tämän kenelle tahansa enkä vain ''ilkeille'' mode-sedille
Kuka vain normaali ihminen varmasti tajusi mitä kysyn ja mitä sanoillani hain. Ellei täällä ole ihmisiä ketä pitää kädestä pitäen auttaa lukemaan ja ymmärtämään. Ei mitään henkilökohtaista jos niitä on.

Muistaakseni säännöissä lukee että pitäisi pyrkiä itsenäiseen ajatteluun eikä vain Grond??

Kirjoitin ''muilla'' henkilöillä tarkoitan n. 14-20 vuatiaita tyttöjä/naisia ja poikia/miehiä.
Minusta tuo kuullostaa tarkennukselta eikä miltää epäloogiselta paskalta.OT

Mutta hyvät ihmiset jatkakaa
Drâyhèn

Viesti Kirjoittaja Drâyhèn »

Lähes kaikki kaverini ketkä eivät näitä kerää väittävät tätä kalliiksi harrastukseksi ja heidän viikko-rahansa on jopa 10-5€.Mutta keräisivät muuten ja kun eivät, niin piikittelevät ja vinettävät tästä välillä.
"I saw your precious Emperor. A handful of times, back in the age before he betrayed us all. And he was no god. Perhaps not a man. But never a god."
Grond

Maverick3651 kirjoitti:Muistaakseni säännöissä lukee että pitäisi pyrkiä itsenäiseen ajatteluun eikä vain Grond??

Kirjoitin ''muilla'' henkilöillä tarkoitan n. 14-20 vuatiaita tyttöjä/naisia ja poikia/miehiä.
Minusta tuo kuullostaa tarkennukselta eikä miltää epäloogiselta paskalta.OT
Älä nyt hermostu, tai ainakaan ala viljelemään alatyyliä vaikka hermostuisitkin. Minä nyt heitin pienen vitsin, joka ei siis avautunut sinulle (eikä varmaan avautunut kenellekään muullekaan kuin itselleni). Älä loukkaannu siitä. Täällä on tapana ollut keskustella, ja välillä tapahtuu kummia karkaamisia OT:n puolelle keskustellessa. Joskus ne niitetään samantien, joskus jopa elävät hetken. Kuten näet, en niittänyt tätäkään pois.

Kyseessä ei ollut siis mikään itse asiaan liittyvä, vaan sattui ihan osumaan silmiin kun luin juuri logiikan perusteita ja siinä tuli hieman samantapainen homma vastaan. Itse tietysti kuvittelin asiaa juuri lukeneena, että kaikkihan tämän ymmärtää. Pahoitteluni, että koit asian niin, että halusin kiusoitella, kun tarkoitus oli ihan toinen. Yritin laittaa jonkinlaisen OT-vitsin, johon ei tarvitsisi kenenkään tarttua. Jättäkäämme siis tämä asia sikseen, ja palatkaamme aiheeseen (paitsi että figut eivät ole tinaa <- tuo taas oli se ns. vitsi vitsin päälle, eikä vaatine kommentointia).
Thrag

Viesti Kirjoittaja Thrag »

No väittäisin, että kaveripiirin asennoituminen riippuu vähän heidän taustoistaan ja iästä. Kun yläasteella kerroin alkavani harrastaa tälläistä, aika monet pitivät minua (entistäkin)oudompana. Aloitettuani lukion (ja useimpien em. luokkakaverieni mentyä ammattikouluun ;)) koulussa, jossa en tuntenut etukäteen oikeastaan ketään, kerroin harrastuksestani avoimesti, ihan noin testimielessä. Yllätyksekseni luokasta löytyi parikin entistä pelaajaa ja rinnakaisluokilta aktiivipelaajiakin eikä kukaan kyseenalaistanut harrastuksen mielekkyyttä. Ainakaan ääneen.

Pikkuveljellä oli vähän eri tilanne yläastelle mennessä: luokka täynnä enemmän tai vähemmän warhammer ym.scifi/ fantasia-vihamielistä (täällä maalla yleensä enmemmän ;)) porukkaa. Ja mitä tapahtui? Propaganda puri ja useat luokkakaverit aloittivat hienon harrastuksen... itseasiassa niin moni, että harva niistä ei-harrastajistakaan ei kyseenalaista pikku-ukkojen kanssa leikkimistä. Ja tämä siis maalais-yläasteen seiskaluokalla. :P
Jos asut Hervannan kulmilla tai Mouhijärvi-Hämeenkyrö-akselilla (tai lähiseudulla) ja pelaat fabaa/40k:ta/harrastat muuta oheistoimintaa tai roolipelejä, ota yhteyttä jos olet peliseuran tarpeessa.
flinkkuman

Viesti Kirjoittaja flinkkuman »

No niin... Pääasiahan loppujenlopuksi on että vaikka kuka sanoisi mitä ei kannata antaa sen vaikuttaa omaan vankkaan mielipiteeseensä...

Parhain kaverini sanoi vain "joo" mutta kysyttyäni mitä hän tarkoitti, vastaus oli että etkö ole leikkinyt jo "lapsena" tarpeeksi. sittemmin muut kaverini ovat yleisesti sanoneet että lapsellista hommaa.

En sanoisi näitä ihmisiä kuitenkaan kateellisiksi. He tuovat ennemminkin esiin mielipiteitä joilla koitetaan saada kaveri takaisin siihen "omaan piiriin" ettei se aina vaan sano: "eiku oon menossa taas sunnuntaina klubille pelaamaan."

Jotkut kommentit ovat olleet positiivisiakin, mutta kyllä olen saanut enemmän negaa koko Warhammerista yleisesti.

Silti minulla riittää kavereita vielä, ja harrastan Warhammeria aktiivisesti siinä sivussa. Tosikaveri ei lähde menemään kun toinen alkaa harrastamaan jotain "uutta".
Grim

Viesti Kirjoittaja Grim »

Itse en ole nähnyt ainotakaan tapausta, jossa henkilö olisi pelkästään kiinnostunut warhammereista saatuaan niistä tietää. Suurin osa on niitä, jotka eivät kiinnitä koko sanaan/asiaan mitään huomiota, ja sitten niitä erittäin v-mäisia tyyppejä jotka aivan suoralta kädeltä tuomitsevat koko asian pelkäksi pikku-ukoilla leikkimiseksi. Tämä sitten on asia jonka voi vetäistä esiin aina nähdessään harrastajan; "millon leikit viimeks leluillas?", "hei kuinka mont euroo sä oot oikeen maksanut niistä leluista?", jne. jne.

Koska tämä on kallis, aikaavievä, kielitaitoja, mielikuvitusta, näppäryyttä ja älyä vaativa (sekä kehittävä?) harrastus, ärsyttää tällaisten pilkkaajien asenne allekirjoittanutta tuplasti enemmän. En todellakaan voi käsittää mikä voi olla syynä tällaiseen toisten ihmisten ja heidän harrastuksensa nimittelyyn ja alaspainamiseen.

Tästä voi päätellä ettei minulla itselläni ole paljon uskoa tasavertaiseen kohteluun ei-harrastajilta, ja usein jätänkin warhammerin mainitsematta harrastusteni joukosta. Kuka haluaa tulla leimatuksi leluilla leikkijäksi ja nörtiksi?

Paha maailma.
Maverick3651

ZagSnikk kirjoitti:Itse en ole nähnyt ainotakaan tapausta, jossa henkilö olisi pelkästään kiinnostunut warhammereista saatuaan niistä tietää. Suurin osa on niitä, jotka eivät kiinnitä koko sanaan/asiaan mitään huomiota, ja sitten niitä erittäin v-mäisia tyyppejä jotka aivan suoralta kädeltä tuomitsevat koko asian pelkäksi pikku-ukoilla leikkimiseksi. Tämä sitten on asia jonka voi vetäistä esiin aina nähdessään harrastajan; "millon leikit viimeks leluillas?", "hei kuinka mont euroo sä oot oikeen maksanut niistä leluista?", jne. jne.

Koska tämä on kallis, aikaavievä, kielitaitoja, mielikuvitusta, näppäryyttä ja älyä vaativa (sekä kehittävä?) harrastus, ärsyttää tällaisten pilkkaajien asenne allekirjoittanutta tuplasti enemmän. En todellakaan voi käsittää mikä voi olla syynä tällaiseen toisten ihmisten ja heidän harrastuksensa nimittelyyn ja alaspainamiseen.

Tästä voi päätellä ettei minulla itselläni ole paljon uskoa tasavertaiseen kohteluun ei-harrastajilta, ja usein jätänkin warhammerin mainitsematta harrastusteni joukosta. Kuka haluaa tulla leimatuksi leluilla leikkijäksi ja nörtiksi?

Paha maailma.
Itsekkin kun luokan kanssa joskus ollaan jossai ihme jutuissa missä joku nuoriso työskentelijä kyselee jokaselta harrastuksii ja kaikkee ni sanon aina vaa et pesäpallo, sillä sen tietää millanen hulabaloo siitä syntyy ku leluilla leikkiminen tulee julki
Mayhemia

Viesti Kirjoittaja Mayhemia »

Snif... ...ei tätä harrastusta noin paljoa tarvitse hävetä. Itse sanon ihan avoimesti jos joku kysyy, ja vaikka näitä ****päitäkin on niin mitä sitten? Silloin tiedät ainakin keneen kannattaa luottaa.

Itse ainakin teen figudioraamaa 9. luokan lopputyönä, tiedä sitten onko se sulaa hulluutta vai muuten vain typerää, mutta ainakin saan Tzeentch armeijani valmiiksi suteen mennessä eikä tarvitse stressata projekti työllä tai armeijan maalaamisella.
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Samanlaista leikkimistähän se pallon tai kumilaatan perässä kirmaaminenkin on. Figuja sentään rittää pelissä jokaiselle, paljon harmillisempaa se on, että kentällä on kaksikymmentä ukkoa, ja vain yksi pallo josta sitten pitää tapella.

Harrastuksista pilkkaaminen taitaa olla enempi imagostaan huolissaan olevien teinien ongelma, kyllä se siitä ajan kanssa useimmilla tasoittuu.

Joku taisi joskus kiteyttää, että pojan ja miehen ero on lelujen hinta...
Goblinisti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Goblinisti »

ZagSnikk kirjoitti:Kuka haluaa tulla leimatuksi leluilla leikkijäksi ja nörtiksi?
Minä. Haluan alleviivata jokaisen ihmisen omalaatuisuutta, ettei kaikilla olisi vain ne samat pipot, sählyt, Counter-Striket ja Irc-galleriat.
Grim

Teräratas kirjoitti:Harrastuksista pilkkaaminen taitaa olla enempi imagostaan huolissaan olevien teinien ongelma, kyllä se siitä ajan kanssa useimmilla tasoittuu.
No tästä kyllä on oltava täysin samaa mieltä; henkilöt joihin viestissäni viittasin ovat juuri perikuvallisia 16v tupakkaa sauhuttelevia hupparihemmoja, harrastuksena viinajuonti ja siitä suurin sanoin puhuminen. Mutta juuri tämä on tällä hetkellä piiri johon kuulun vaikken itse samanlainen olekaan.
Nazreg Moonsinger kirjoitti:Snif... ...ei tätä harrastusta noin paljoa tarvitse hävetä. Itse sanon ihan avoimesti jos joku kysyy, ja vaikka näitä ****päitäkin on niin mitä sitten? Silloin tiedät ainakin keneen kannattaa luottaa.
Juu, näin minäkin toimin mutta näistä ***-päistä on sitten hankalampi päästä eroon. Kyllä he tämän hauskan lelujutun muistavat aina kun näemme. Ihminen oppii jatkuvasti, joko opetettuna tai kantapään kautta, ja minä sain oppia tämän kantapään kautta.
Viimeksi muokannut Grim, Ma 30.05.2005 00:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mayhemia

Viesti Kirjoittaja Mayhemia »

Minua ei henk.koht voisi vähempää kiinnostaa vaikka joku 16v tupakkaa polteleva (en sano mikä) huutaisi jotain semmoista aina nähdessään. (kyllä, jotkut huutavat.) Siinä vaiheessa kannattaa muistuttaa heitä jostain X:stä tai Y:stä.

Sitten kun joku valittaa näitä leluiksi niin heitätte vastapalloon: "Niin tosiaan, voitin viime viikonlopun turnauksesta 150€". Porukka on ihan hiton hiljaa sen jälkeen, sitä voi vielä tehostaa kysymällä: "Mitäs oletkaan saanut siitä nahkakuulan perässä juoksemisesta?"

P.S @ ZagSnikk: Se on Nazreg EI Nazdreg... ...en ole feikannut tuota rumaa 40k spessu Örkkiä. Tämä nimi tuli ihan Nazgulista...
Grim

Nazreg Moonsinger kirjoitti:Minua ei henk.koht voisi vähempää kiinnostaa vaikka joku 16v tupakkaa polteleva (en sano mikä) huutaisi jotain semmoista aina nähdessään. (kyllä, jotkut huutavat.) Siinä vaiheessa kannattaa muistuttaa heitä jostain X:stä tai Y:stä.
Kyllä sen käsitän ettei sillä mitään merkitystä ole, eikä tämä asenne ole muuttanut minusta muuta kuin mielipiteeni muiden ihmisten suhtautumisesta, jota tässä aiheessa tiedusteltiinkin. Näin hienoa ja hauskaa harrastusta en jättäisi vaikka jokainen kaverini pitäisi minua leluilla leikkijänä, en mistään hinnasta, enkä siitä pilkasta siis välitäkään.
Nazreg kirjoitti:P.S @ ZagSnikk: Se on Nazreg EI Nazdreg... ...en ole feikannut tuota rumaa 40k spessu Örkkiä. Tämä nimi tuli ihan Nazgulista...
No heh... olenpa kai niin leipääntynyt tuohon örkkikodeksiin että Nazdreg sieltä automaattisesti tuli (?). Korjaanpa tuon epäkohdan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”