"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Vallejo ja NMM & Grave Guardian

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Wolffer

Vallejo ja NMM & Grave Guardian

Viesti Kirjoittaja Wolffer »

Elikkäs pitkästä aikaa sotuun viestiä...
Asiani koskee sitä että nyt olen ostamassa Wolfen Grave Guardianin maalattavaksi ja tekniikka harjoitteluun päällimmäisenä NMM ja jos oikein oppii ja innostuu niin vaikka se SENmM sitten. (Ei mikään suora tavoite.) Mutta, mitkä olisivat Vallejon maalit NMM metallin maalaukseen, täältä-> http://www.jenova.dk/ tips & tutorials linkin kautta NMM tutoriaaliin olen tutustunut ja siellä käytössä on Foundryn ja GW:n maalit, Foundyn maaleja en suoraan saa Sotataidosta josta kaiken muun tilaisin ja Vallejo maalilistasta en uskalla valita suoraan mitään, koska näytön gammat sun muut on väännetty ties mihin suuntaan joten olisi helpompi nähdä maalattuna/kerrottuna millaiset värit sopivat blendeihin, koska maalattuina näen tuoltakin sivuilta gammoiltani suurinpiirtein millainen ilme NMM:ään tulee hakea. Minulla on maalit: GW:ltä = Chaos Black Codex Grey, Bleached Bone, Kommando Khaki, Skull White(en käytä miltei ollenkaan.) ja Vallejolta: Cold Grey. Eli kertokaa mitkä kannattaisi ostaa, ei mitkä "pitäisi" ostaa. Kiitoksia. (myös CMoNnin artikkelit olen tutkinut, ainakin teoriassa osaan jo jotenkin tekniikan.)
Viimeksi muokannut Wolffer, Su 05.06.2005 16:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Silver Warrior

Viesti Kirjoittaja Silver Warrior »

NIin joo oletan että olet maalaamassa tätä? En sitten tiiä haluatko sen samannäköseks kun tämä jenova mutta kuiteski...
Kuva

Tohon metalliin voisit koklaa vaikkapa Shadow grey + chaos black > shadow grey > skull white ja sittes tohon kultaan snakebite leather > joku perus vallejo keltanen (älä käytä model coloria se crappia) > skull white. Muista sitte käyttää tota tummaa aika varovasti samoin valkosta, perus väriä eniten ja kiillot pelkästään tolla valkosella.

Toi ruoste efekti on tehty dark flesh + vermin brownilla ainaki ton maalajan ittensä mukaan. Mun mielestä toi näyttää enemmänki vereltä.

Itse maalaisin ton ihan perus cyril ruoste perus harmaa metalli taktiikalla ja kullan tolla samaisella snakebite>keltanen>skull white.
http://heweb.club.fr/peinture/abatinmm1.html
tossa on linkki tohon (sry teksti ranskaks, mutta kaipa siitä jotain saa irti altavista babelfishillä :) )
Neurotic

Viesti Kirjoittaja Neurotic »

Tuo Cyrilin NMM-ohje löytyypi myös Cmonista Frenchkidin englanniksi kääntämänä: http://coolminiornot.com/article/aid/300

Eipä muuta.
ur ballz r p3ndul0us & w34k
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

Älä oikeestaan osta mitään.

Ite oon kaikenlaista NMM:mää sutinut pelkillä mustan ja valkosen + sinisen sekotuksilla, ja oikeestaan sillä oon IMO saanut aina parhaan jäljen aikaseen. Jotenkin valmisharmaat ei toimi samanlailla, kun omat sekotukset. Liekö taikauskoa, vaiko raaka fakta, mutta niin ainakin itse väitän.

Eli kun toikin nyt oli paljolti tollanen harmaa NMM, niin ihan pelkillä mustalla + valkosella pitäis selvitä, ruosteeseen sit käyttää vaikka dark fleshtonea ja vermin brownia (ite oon laittanut). Kultaan oon nyt koittanut löytää kivaa reseptiä, ja oikeestaan melko mukavia tuloksia olen saanut alkamalla kullan jostain 1:1 scrofulous brown + beasty brown-seoksesta, josta korostanut ensin pari layeriä vaaleammaksi käyttämällä jotain 1:2 keltanen:valkonen sekotusta, josta sitten ihan valkoseen laittanut edgausta ja kimmeitä. Tuloksia tuosta kullasta mm. tässä Hyrekiassa jonka juuri muutama päivä sitten maalasin. Parantelua vielä tarvitsee, mutta ihan vain näyttääkseni, mitä tolla on saanut aikaan.
Hukka

Viesti Kirjoittaja Hukka »

"Normaali" nmm ei oikeastaan vaadi kovinkaan monimutkaisia miksejä. On kuitenkin hyvä omistaa neutraali harmaa, tai sinertäväkin käy. Lisäksi valkoinen on oltava, ja musta. Taas jos haluaa selvästi sinertävää nmm:ää, suosittelen blendaamaan akselia musta- sininen- valkoinen.

Tässä näkyy hyvin sinertävän ja musta- valkoinen akselilla maalatun nmm:n ero. Panssari on maalattu blendaamalla mustaa, harmaata ja valkoista. Miekkaan taas on blendattu mustaa, VMC intense bluea ja valkoista.

Kulta on mielestäni astetta monimutkaisempi juttu. Riippuu hieman millaista kultaa haluaa, itse olen käyttänyt akselia musta- vmc goldbrown- valkoinen. Tähän kuitenkin on mahdollista käyttää erittäin monia kombinaatioita, mutta sanoisin, että käytettävän ruskean tulee olla kellertävä, sekä mustaan on hyvä varjostaa. Musta toimii mielestäni siksi hyvin, että se vähentää liikaa keltaisuutta, joka ei ole mielestäni hyväksi. Ja harvemmin kiiltävän kultases musta suoranaisesti ruskeeta on, jos se ei ympäristöstä heijastu, mustaa enemmänkin. Valkoisessa on hyvä käyttää puhdasta- , luonnonvalkoista tai offwhiteä, sillä ei ole ratkaisevaa merkitystä.

Tämän kulta-nmm:t on maalattu akselilla musta- VMC goldbrown- offwhite.

Toivottavasti auttoi edes hieman,
-Hukka
Ensinäkin haltiat ovat päättöminä parempia ja toiseksi ei siitä hamekansasta kumminkaan ota selvää, kuka on nainen ja kuka ei.
-Teräratas
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”