"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

kysymys mordor trollista

Varo, ettei Sauron saa vallattua Keski-maata! Vai onko se kenties juuri se, minkä haluat tapahtuvan?
Klonkku

kysymys mordor trollista

Viesti Kirjoittaja Klonkku »

mordorin armeija kasvaa ja nyt on mordor trolli ostettu ja maalattu ja kasattu. kun karistelin ylimääräiset tekoruohot pois mortin jalustasta, niin kuului klomps ja mortin nuijakäsi oli pöydällä. no, ei siinä mitään, uudestaan kiinni. yrittäny oon, mut ei se pysy(liima on kyl superglue). kun vikan kerran yritin niin sit se mortti katkes(jalat ja yläruumis irtos) mä ajattelin et ei helmi ja pyörittelin sitä käsissäni, ja sit irtos pää! millä mä saan sen kasaan?(olen aloittelija)
Pollari

Viesti Kirjoittaja Pollari »

Tämä kuuluisi Maalaus, Koneverttaus ja joku osioon. :D

Mutta koita SuperAttak merrkistä liimaa. Paina jonkin aikaa ja laita johonkin tukemaan. Tai sitten, Otat pienen tikun (hammastikku tms) poraat siihen khotaa reijät molempiin päihin mitä osaa olet liimamassa ja tikku reikään ja kinnität liimalla sekä tikulla.
Eli siis. Vaikka olisi käsi kyseessä poraat käteen pienen reijän, ja myös käden kohtaan trollissa otat tikun tunget tikun liimassa toisen puolen reikään ja laitat liimaa vielä reunoille niin pitäisi pysyä.
Melmon

Viesti Kirjoittaja Melmon »

pinnig olisi varmasti paras vaihtoehto. Lotr sääntökirjassa pitäisi olla jonkinlainen ohje siihenkin.
FB is far better than that round-based nonsense...
Strider

Viesti Kirjoittaja Strider »

no voishan sen pinnata...
ja yksi tapa on se että ekakas sg sitte gs ja viellä kerran sg. Näin opetti eräs diin(?miten sitten ikuna kirjoi tetaankaan?) ja se heppuosaa asiansa siitä voit olla varma :)

OT edit: kylläpäs noita viestejä ehti tulla paljon kirjoi tamisen aikana
Klonkku

Pollari kirjoitti:Tämä kuuluisi Maalaus, Koneverttaus ja joku osioon. :D

Mutta koita SuperAttak merrkistä liimaa. Paina jonkin aikaa ja laita johonkin tukemaan. Tai sitten, Otat pienen tikun (hammastikku tms) poraat siihen khotaa reijät molempiin päihin mitä osaa olet liimamassa ja tikku reikään ja kinnität liimalla sekä tikulla.
Eli siis. Vaikka olisi käsi kyseessä poraat käteen pienen reijän, ja myös käden kohtaan trollissa otat tikun tunget tikun liimassa toisen puolen reikään ja laitat liimaa vielä reunoille niin pitäisi pysyä.
oon ittekkin miettiny sitä mut ei mul semmosia poria oo. paljo ne muuten maksaa?
Klonkku

mitä se pinnaaminen muuten ees on(olen aloittelija)?
Gamecynic

Viesti Kirjoittaja Gamecynic »

Pinningissä porataan reikä ensin toiseen liimattavaan osaan - siihen kiinnitetään lyhyt metalli-tikku, joka maalataan päästään esim. punaisella - osat painetaan yhteen ja maali jättää jäljen toiselle rei'älle - tikku poistetaan - porataan toinen reikä - asetetaan pidempi/ tukevampi metalli-tikku reikiin tukemaan liimausta.

Toivottavasti selvensi edes hiukan. LotR sääntökirjasta löytyy ohje.

Pinning vaatii tarkkuutta (en ole itse kokeillut, joten jätän varsinaisen ohjeistamisen kokeneemmille).

Mutta - ensimmäinen asia metallifigujen liimaamisessa on yhteenliitettävien pintojen puhtaus; pesu saippuavedellä tai pinnan hiominen viilalla ( ei paljoa, sen verran, että 'puhdasta' metallia tulee näkyviin.

Maltti on valttia tässäkin - älä anna periksi pikku vaikeuksien edessä;)
Pollari

Viesti Kirjoittaja Pollari »

Juuri tuo mitä Brother sanoi, Ihan isältä varamasti löytyy pora ja ostat siihen vain metalliterän. Ja terä pitää olla aika ohut.
Klonkku

kiitos ja kumarrus.
Karu

Viesti Kirjoittaja Karu »

Eipä tuo pinning kovin vaikeaa ole, mutta jos GW:n poralla porailee niin se vie paljon aikaa. Itse olen pari figua kokoon pinnaillut, ja täytyy sanoa että ne kestää.
Klonkku

miten niin kestää? onks se pora jotenki tehoton?
Garoth
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Garoth »

Siis kestävät kasassa. Toisaalta GW:n pora toimii käsivoimalla, joten kyllä se poraaminenkin joskus kestää, varsinkin metalliin, mutta aina olen kyllä reiän saanut aikaiseksi.

Itse käytän poraa nykyään jo melko automaattisesti isojen figujen kasaamisessa, joskus pienempienkin kanssa. Täytyy sanoa että kannattaa opetella tämä tappiliitosten tekeminen, siitä hyötyy tässä harrastuksessa melkoisesti.
Phil Kelly says "No!"
Klonkku

ok. kiitos neuvoista.
valpas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja valpas »

Itse ostin Tampereelta Harrasteesta parilla eurolla sormilla pyöriteltävän poran jonka mukana tuli setti eripaksuisia teriä, jotka uppoavat ihan hyvin GW:n figumetalliin. Naapurista kun olet niin tuolla kannattaa ehkä käydä katsomassa.

Ja jos jostain syystä päätät sittenkin lainata isän poraa niin sitä trollia ei sitten pidetä toisessa kädessä ja poraa toisessa. Voi tulla reikä väärään paikkaan. :)

-- Pasi
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

valpas kirjoitti:Itse ostin Tampereelta Harrasteesta parilla eurolla sormilla pyöriteltävän poran jonka mukana tuli setti eripaksuisia teriä, jotka uppoavat ihan hyvin GW:n figumetalliin. Naapurista kun olet niin tuolla kannattaa ehkä käydä katsomassa.

Ja jos jostain syystä päätät sittenkin lainata isän poraa niin sitä trollia ei sitten pidetä toisessa kädessä ja poraa toisessa. Voi tulla reikä väärään paikkaan. :)

-- Pasi
Rautakaupasta saa pöydänkanteen kiinnitettävän miniruuvipenkin muutamalla eurolla. Kannattaa tosin pehmustaa figu jollakin, koska muuten ruuvipenkin leuat jyrsivät detaljit muussiksi. Figu siis tukevasti ruuvipenkkiin ja jämäkkä kahden käden ote porasta. Muoviin ja hartsiin uppoaa GW:n sormin veivattava porakin ihan hyvin, mutta metallia saa jyystää sormet ruvella. Jos raha riittää dremeliin, niin hyvä homma.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “LOTR: Yleinen keskustelu”