Infiltroivat Support Squadit
Infiltroivat Support Squadit
Eli ajattelin pistää armeijaani infiltroifia Anti-tank ja Fire Support squadeja, ja ajattelin kuitenkin ensin kysyä minkälaista kokemusta ihmisillä näistä on, eli toimivatko nämä vai onko light infantryn anto turhaa näille.
"Another day nearer the battle,
So drink up my lads and look brave,
'Cos every day nearer the battle
Is another day nearer the grave."
-
Kidhidalco
kyllähän nuo tuntuvat toimivan. Lähinnä saat haettua paremmat ampumalinjat kun perus dz:ta ei tarvitse välittää... eli aika harvoin näkee että esim. anti-tank squadi olis 12" päässä vastustasta jossain puskassa.
Laitat vielä macharian crossin ja pari sentineliä ja liitolaiseksi callidus assasin niin saat sotkettua vihollisen deploymentin oikein urakalla
Laitat vielä macharian crossin ja pari sentineliä ja liitolaiseksi callidus assasin niin saat sotkettua vihollisen deploymentin oikein urakalla
Oudot ovat tutut kasvot dementikolle
No taidanpa kokeilla näitä, ajattelin myös lisätä näille sharpshootersin, mutta pistehinta nousi jo aikamoisen korkeaksi joten päätin jättää sen väliin. Voisihan sitä joskus kokeilla täysin infiltroivaa armeijaa (tankit eivät tietenkään niin tee) ja katsoa mitenkä toimii.
"Another day nearer the battle,
- Lihamestari
Entäs kokonaan Deep Strikettava armeija? Pelkkiä Infantry Squadeja ja Sentinelejä kaupan päälle. Aika lyhyt Deployment ja Armeija tulee osissa kentälle.vexa kirjoitti:No taidanpa kokeilla näitä, ajattelin myös lisätä näille sharpshootersin, mutta pistehinta nousi jo aikamoisen korkeaksi joten päätin jättää sen väliin. Voisihan sitä joskus kokeilla täysin infiltroivaa armeijaa (tankit eivät tietenkään niin tee) ja katsoa mitenkä toimii.
Maailmojen Tuhoaja, Elävien Jumala, Taivaankannen Kannattaja, Vuori Kultainen,
ne nimiä on vain ja nimet otetaan nyt pois!
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
ne nimiä on vain ja nimet otetaan nyt pois!
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
- Amazing Slug
Minä olen pelaillut paljon infiltroivia heavy weapon squadeja, ja jopa koko infiltroivia armeijoitakin. Infiltrate on erinomainen ominaisuus, jos osaa jättää huomiotta sen että heavy boltterin kantama on 36" ja plasman 24". Hitto, jos sinulla on 6 lascannonia ja 6 autocannonia, ei vastustaja voi jäädä paikalleen kykkimään, vaan hänen on väkisin tultava päälle tai haettava tasuria. Itse en ole tätä vielä hoksannut, ja sijoitan aina plasmani 24" päähän vihollisesta vaikka voisin jäädä kauemmaksikin.
Avoimella tai area terrainittomalla kentällä infiltrate on tietysti parhaillaan, sillä se tekee armeijasta mahdottoman lähestyttävän, eikä silloin auta edes sireeni.
Infiltratea voi myös hyödyntää siten, että sijoittaa koko armeijansa suureen läjään ja jättää osan vastustajan armeijasta ilman kohteita. Kannattaa kuitenkin huomioida infiltroidessa, mistä vastustajan reservit tulevat, varsinkin kentän lyhyistä päädyistä tulevat mopot, gauntit ja muut, jotka tulevat yhdessä vuorossa parhaillaan 12" päähän omasta kentän reunastasi. Älä jää alle.
Koko deep strike armeija on vähän kehno idea, sillä se tulee pätkittäin, ei voi ampua ensimmäisella vuorolla ja tulee minne sattuu. Armeija tuhoutuu automaattisesti mitä tahansa liikkuvaa lähitaistelevaa (örkit, nidit, demonit, kaaos) armeijaa vastaan.
Infiltratea voi myös hyödyntää siten, että sijoittaa koko armeijansa suureen läjään ja jättää osan vastustajan armeijasta ilman kohteita. Kannattaa kuitenkin huomioida infiltroidessa, mistä vastustajan reservit tulevat, varsinkin kentän lyhyistä päädyistä tulevat mopot, gauntit ja muut, jotka tulevat yhdessä vuorossa parhaillaan 12" päähän omasta kentän reunastasi. Älä jää alle.
Koko deep strike armeija on vähän kehno idea, sillä se tulee pätkittäin, ei voi ampua ensimmäisella vuorolla ja tulee minne sattuu. Armeija tuhoutuu automaattisesti mitä tahansa liikkuvaa lähitaistelevaa (örkit, nidit, demonit, kaaos) armeijaa vastaan.
Deep Strikesta on kokemuksia mulla ja paljon, sillä pelaanhan last changereilla ja löytyypi armeijasta kyseinen docktriinikin.
Kyllä sillä deepillä pärjää myös lähitaistelijoita vastaan, jos vain osaa hyvän taktiikan, itse aina deep striketan joukkoni kentälle (lukuun ottamatta neljää grenade launcheria, jotka infliritoivat).
Ainoa mitä pitää varoa, on se ettei striketa joukkoja liian lähelle kentän reunaa (juuh, meni yhellä nopan heitolla 300pts pois pelistä, ja kun pelattiin vie 700pts peliä, se oli erittäin paha moka).
Itse olen huomannut, että kun laittaa mm. flamereita deep strikellä nidien viereen, niin kyllä lähtee porukkaa, myös yksinäinen demolition charge mies on hyvä deep strikettää itsemurhaisesti vihollisen keskelle ja toivoa, että räjähdys tekisi tuhoa.
heavy weapon squateista ei itselläni ole kokemusta, en omista yhtään heavy weaponia, sillä pärjään ilman niitäkin.
Sen olen huomannut, että esim. lähitaisteluun keskittynyt HQ on aikas huono deep strikettää, sillä se ei voi kuitenkaan chargata sillä vuorolla....
Toivottavasti tuosta oli jotain apua.
Kyllä sillä deepillä pärjää myös lähitaistelijoita vastaan, jos vain osaa hyvän taktiikan, itse aina deep striketan joukkoni kentälle (lukuun ottamatta neljää grenade launcheria, jotka infliritoivat).
Ainoa mitä pitää varoa, on se ettei striketa joukkoja liian lähelle kentän reunaa (juuh, meni yhellä nopan heitolla 300pts pois pelistä, ja kun pelattiin vie 700pts peliä, se oli erittäin paha moka).
Itse olen huomannut, että kun laittaa mm. flamereita deep strikellä nidien viereen, niin kyllä lähtee porukkaa, myös yksinäinen demolition charge mies on hyvä deep strikettää itsemurhaisesti vihollisen keskelle ja toivoa, että räjähdys tekisi tuhoa.
heavy weapon squateista ei itselläni ole kokemusta, en omista yhtään heavy weaponia, sillä pärjään ilman niitäkin.
Sen olen huomannut, että esim. lähitaisteluun keskittynyt HQ on aikas huono deep strikettää, sillä se ei voi kuitenkaan chargata sillä vuorolla....
Toivottavasti tuosta oli jotain apua.