Hei.
Pelailin tuossa pari päivää sitten pelin kaveria vastaan, itselläni Avaruusmarsuja ja kaverilla Nidejä.
Kaveri ampuu Barbed Stranglerilla (tai jollain muulla mariinia instakillaavalla aseella) minun kapteeniani. BS:ssä on AP 4 ja mariineilla Av 3+.
Saako Instant Killaavaa asetta vastaan Armour Savet, jos aseen AP on huonompi kuin kohteen Av? BBB sanoo kohdassa Instant Death jotain seuraavanlaista, että hahmo kuolee automaattisesti, koska ei ole niin kova.
Tämmöinen asia jäi kaivelemaan hampaankoloon.
- Flak
Instant Kill ja Armour Savet
- Kaapelikala
Instand Deathilla ei ole mitään tekemistä armor saven kanssa.
Sääntökirjan sanamuoto saa jostain syystä ihmiset luulemaan että Instant Death aseet kumoavat automaattisesti armor saven mutta näin ei ole.
Eli wonudaus, savet yms hoidetaan normaalisti ja jos woundi pääsee läpi ja se auheuttaa instant deathin, sitten vasta poistetaan figu suoraan.
Huomaathan että ko kappaleessa on ehto "... fail their save,..."
Sääntökirjan sanamuoto saa jostain syystä ihmiset luulemaan että Instant Death aseet kumoavat automaattisesti armor saven mutta näin ei ole.
Eli wonudaus, savet yms hoidetaan normaalisti ja jos woundi pääsee läpi ja se auheuttaa instant deathin, sitten vasta poistetaan figu suoraan.
Huomaathan että ko kappaleessa on ehto "... fail their save,..."
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
-
Virtanen..
- Viesti:
Lordi ilmantorjuntatykki ei nyt tajunnut. Armour saveilla ja instant deathilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Asia menee osapuilleen näin: Mariinikapulla on TOUGHNESS 4 eli T4 ja häntä ammutaan strength 8 eli S8 aseella häneltä menee yksi woundi eli W. Jaa miksi? 4 kertaa 2 on 8! Elikkä jos aseen strena on tuplasti kohteen t arvon siltä menee yksi woundi yhden woundin heebot kuolee heti. Joitain epäkohtia saattaa selostuksessa ilmetä, en ota pahakseni jos joku hieman korjaa.
Hullu_Proffa on Virtanen!!
Tosin... ketä se nyt kiinnostaa?
Tosin... ketä se nyt kiinnostaa?
Siis tämähän on väärin nimenomaan, eikä tätä edes kysytty. Instant deathin kärsivä hahmo menettää kaikki woundinsa, mikäli epäonnistuu save-heitossaan ja kuolee saman tien.Hullu_Proffa kirjoitti:Lordi ilmantorjuntatykki ei nyt tajunnut. Armour saveilla ja instant deathilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Asia menee osapuilleen näin: Mariinikapulla on TOUGHNESS 4 eli T4 ja häntä ammutaan strength 8 eli S8 aseella häneltä menee yksi woundi eli W. Jaa miksi? 4 kertaa 2 on 8! Elikkä jos aseen strena on tuplasti kohteen t arvon siltä menee yksi woundi yhden woundin heebot kuolee heti. Joitain epäkohtia saattaa selostuksessa ilmetä, en ota pahakseni jos joku hieman korjaa.
Luonnollisesti aseet, jotka ovat ap'ltaan tarpeeksi matalia murtamaan kohteen panssarin tai muuten negatoivat armour- tai invulnerable savet poistavat mahdollisuuden pelastusheittoon kuten normaalistikin.
- Kaapelikala
Juu, eli siis niin kuin aluperin sanoin kaverille, joka sanoi, että ei saa heittää saveja.
Kiitos paljon tästä selvennyksestä, itse olen kokoajan ollut myös samaa mieltä, että savet saa heittää, mutta tulimme kaverin kanssa sellaiseen tulokseen, että noppa auttaa, ja minä voitin.
Kiitos paljon tästä.
Kiitos paljon tästä selvennyksestä, itse olen kokoajan ollut myös samaa mieltä, että savet saa heittää, mutta tulimme kaverin kanssa sellaiseen tulokseen, että noppa auttaa, ja minä voitin.
Kiitos paljon tästä.