"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

miksi warhammereiden hinnat alatin nousee, ja piruttaako sua

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Ihmiskilpi

Viesti Kirjoittaja Ihmiskilpi »

Nàzgûl wraith kirjoitti:Lukekaas esim.Confrontationin sääntökirjaa,vähän sääntöjä ja sekavasti laitettuna sinne.
Oletkos lukenut blistereiden mukana tulevaa vihkosta, vai kenties kaikkien kehumaa ja ylistämää Confontation 3ed sääntökirjaa, joka on kuulemma selkeimpiä mitä löytyy?
Drâyhèn

Viesti Kirjoittaja Drâyhèn »

Ihmiskilpi kirjoitti:
Nàzgûl wraith kirjoitti:Lukekaas esim.Confrontationin sääntökirjaa,vähän sääntöjä ja sekavasti laitettuna sinne.
Oletkos lukenut blistereiden mukana tulevaa vihkosta, vai kenties kaikkien kehumaa ja ylistämää Confontation 3ed sääntökirjaa, joka on kuulemma selkeimpiä mitä löytyy?
Ei winetetä siitä,luin vain pienen pätkän jostain,en muista mistä......:D
"I saw your precious Emperor. A handful of times, back in the age before he betrayed us all. And he was no god. Perhaps not a man. But never a god."
Ihmiskilpi

Viesti Kirjoittaja Ihmiskilpi »

Nàzgûl wraith kirjoitti:Ei winetetä siitä,luin vain pienen pätkän jostain,en muista mistä......:D
Eli keksit päästäsi jonkun esimerkin tukemaan väitettäsi? Surullista.
Spongebob-Väyrynen

Viesti Kirjoittaja Spongebob-Väyrynen »

Nàzgûl wraith kirjoitti:Ei winetetä siitä,luin vain pienen pätkän jostain,en muista mistä......:D
Ooh, kuinka vakuuttavaa...
Half-bread kirjoitti:Nyt sitten suosittelen sinua pysymään hiljaa kun aikuiset puhuvat.
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

No mutta olihan siinä sentään kolme peräkkäistä viestiä, joissa syytettiin ahkerasti muita "wineemisestä". Sillä saa aina paljon skenepisteitä, katu-uskottavuutta ja vaikka mitä.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

No eikös täällä ole muutenkin yleisesti hyväksytty tapa pitää absoluuttisena totuutena hataria muistikuvia jostain, mitä on jostain epäilyttävästä lähteestä pari riviä lukenut kolmelta yöllä puoli vuotta sitten? Etenkin silloin, jos sen avulla pystyy tuomitsemaan jotain asiaa.

Kannattaa tosin kuitenkin mahdollisuuksien mukaan vilkaista tuota C3:sen sääntökirjaa (esim. kaverilla, kaupoissa tai tapahtumissa), vaikka et olisikaan Rackhamin peleihin vetoa tuntemassa. Rautalanka on säännöissä ihan hyvä asia.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Ruoska

Viesti Kirjoittaja Ruoska »

petskules kirjoitti:Nämä regiment boxit lähtivät hinnasta 100 mk jos joku sattuu muistamaan, eli noussut n. 70 %... Aika hyvin.
Muistan hyvin, mutta sillon niissä oli 8-10 äijää jotka oli kaikki yhdessä asennossa, yhdellä ja samalla aseella. Ne muoviset ukot oli todella typerän näköisiä pökkelöitä ja niillä oli aina hand weapon, vaikka tosiasiassa kuka muka on ikinä käyttänyt esim. dark elf warrioreita hand weaponeilla? Spearmenit ja jouskariäijät oli ostettava erikseen.

Nythän regiboksissa tulee yleensä 16-24 äijää joille saa sitten keihäät, miekat, jouset tai vaikka mitä. Samassa boksissa tulee myös standardeja ja musicianeja, sekä kaikkea pikkuhilpettä niin että saat championin tai pari duunattua pikkuäijästä. Bits boxiisi jää vielä vaikka mitä kamaa kuten ne ylimääräiset jouset tai keihäät, irtopäitä ja -käsiä ynnä muuta ynnä muuta. Ukkojen asennot on vähän fiksumpia kun ne seipään nielleet natsit mitä femmaedikan muoviset edustivat.

Ajatteles myös sitä että hinnat SEKÄ palkat on nousseet, esim Saarioisen roiskeläppäpizzat on nykyään keskimäärin 1.2e kaupoissa eli noin 7 markkaa per laaki. Kun mä siirryin työelämään niin ne oli 4 markkaa laaki. Tosin mun tulot on enemmän kuin tuplaantuneet niistä ajoista, vaikka päivätöissä käyn edelleen. Eli jos euroissa ne vanhat 10 äijän boksit olis 17e ja nää uudet 16 äijän boksit on 27e, mutta tulot on myös huomattavasti nousseet niin samoissahan kuluissahan sitä mennään. Laatu vain on noussut.

Mutta tosiaan, on se silti hemmetin kallis harrastus verrattuna esim. roolipeleihin (sääntökirja, lisäosa tai pari ja nopat = ~50e, kestää tuhansia pelitunteja hajoamatta). Suosittelen katselemaan tota Figutori-palstaa, niitä tässäkin ketjussa paljon puhuttuja pikkupoikia (lähtee mukaan hammereihin ja myy kamat kahden kuukauden päästä) löytyy vaikka muille jakaa. Pakkoko niitä bokseja on uutena ostaa..
Silveri

Bondage kirjoitti:
petskules kirjoitti:Nämä regiment boxit lähtivät hinnasta 100 mk jos joku sattuu muistamaan, eli noussut n. 70 %... Aika hyvin.
Muistan hyvin, mutta sillon niissä oli 8-10 äijää jotka oli kaikki yhdessä asennossa, yhdellä ja samalla aseella. Ne muoviset ukot oli todella typerän näköisiä pökkelöitä ja niillä oli aina hand weapon, vaikka tosiasiassa kuka muka on ikinä käyttänyt esim. dark elf warrioreita hand weaponeilla? Spearmenit ja jouskariäijät oli ostettava erikseen.
Olet itse hakoteillä, nuo eivät olleet mitään regimenttibokseja ja maksoivat aikanaan 50 mk.
jos euroissa ne vanhat 10 äijän boksit olis 17e ja nää uudet 16 äijän boksit on 27e, mutta tulot on myös huomattavasti nousseet niin samoissahan kuluissahan sitä mennään. Laatu vain on noussut.
Sama lasku oikeilla hinnoilla: 8.3 € vs 27 €. Laatu tosin on noussut ja oli ihan järkevääkin aikanaan vielä maksaa 20 € regimenttiboksista.
Prkl

Viesti Kirjoittaja Prkl »

Bondage kirjoitti:
Muistan hyvin, mutta sillon niissä oli 8-10 äijää jotka oli kaikki yhdessä asennossa, yhdellä ja samalla aseella.
Tarkoitan siis tietysti nykyistä 16 figun empire regiment nimistä boksia joka samalla koostumuksella on aiemmin maksanut 100 mk. Tarkoittamasi 8 äijän boksit ovat maksaneet 50 mk, mutta olivat tosi heikompitasoisia.

Eli muoviset äijät ovat harpanneet laadullisesti ylöspäin mutta alkuaikojen hintapolitiikka osoittaa ettei ollut silti syytä nostaa kyseisten figujen hintaa.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
s2pid
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja s2pid »

Se ei ole tyhmä joka pyytää, vaan joka maksaa. Ei ole pakko ostaa.
Itselläni on hyvä tilanne, kun tuli aikoinaan ostettua niin pirusti nappeja, että niistä kokoilee vielä monta hyvää armeijaa. Eikä niitä nappeja kuitenkaan niin äärettömiä määriä tarvitse ostaa, jotta saa armeijan kokoon. Jos näyttää siltä, ettei ole rahaa figuihin uutena, niin ostaa käytettynä tai jättää ostamatta kokonaan.
Mukava harrastus, mutta ei elinehto.
"meillä ei ole mitään niin suurta sosiaalista ongelmaa, ettei sitä ratkaistaisi parilla tuhannella sotilaalla"
Skrixqueek

Viesti Kirjoittaja Skrixqueek »

voisivat jaella nappeja ilmaseks tuolla soppakeittiössä.

Spuget vois myydä ne eteenpäin eurolla ja vetää perseet.

Hammeristit hyötyis...

Ja spuget...

Ja yhteiskunta lopulta kun spuget kuolis maksatulehdukseen...
Ruoska

Viesti Kirjoittaja Ruoska »

Silveri kirjoitti:Olet itse hakoteillä, nuo eivät olleet mitään regimenttibokseja ja maksoivat aikanaan 50 mk.
Äh, näin tosiaan olikin eli olen itse hakoteillä. Muistelin ihan tosissaan että ne oli satkun loota mutta ostinkin yleensä pari lootaa kerralla.

Pahoitteluni, no jokatapauksessa tilanne on nyt edes siltä osin parempi että muovisilla kehtaa pelata ja niille saa sentään ne aseet joita niillä pelissä käytetään. Hinnat on kyllä munasta, itse oon siirtyny tonne OMV-osastolle ja uudetkin ostan Fantsusta. GW on kallis eikä säännöllisestä asiakkuudesta ole mitään iloa. Fantsussa saa sentään isoista ostoksista prosentteja veke ja hyllyt on täynnä kaikkea muutakin siistiä nörttitavaraa kuten roolipelejä ;-)
Skrixqueek

Viesti Kirjoittaja Skrixqueek »

siis 50mk? =n.9€! damn!
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

Skrixqueek kirjoitti:siis 50mk? =n.9€! damn!
Damn, indeed.

Kun isäni oli armeijassa, kolmella markkaa sai tupakka-askin.

Vaarin lapsuudessa viisipenninne oli iso raha.

Ja nykyään vuoret valittavat, jos saavat VAIN 10 e viikkorahaa.

Kummallista...
OneManArmada

Viesti Kirjoittaja OneManArmada »

en osta oikeestaan blistereitä en tarvii ainoo metalli mun armeijassaon Hivetyrantti, se kyllä pistää verisuonet pulleaksi! niin iso , ja niin painava, metallin liimaminenkin on pirullista rargh!

no, comments...
Mitenkä kirjoitan? Pistä sähköpostia jos ottaa päähän.
Strangten
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Strangten »

Huomasinpa tässä tänään fantsussa käydessäni että laatikollinen tavallisia kaaosmarineita maksaa 27,50€ (8 kpl), kun ne vielä vähän aika sitten maksoivat vain 20€. Nykyään on siis halvempaa koostaa kaaosarmeija demoneista (ainakin daemonetet ja plaguebearerit maksavat 30€ / 10kpl), kuin tavallisista kaaosmarineista :D
Saa nyt sitten kuitenkin nähdä milloin blistereidenkin lähtevät nousemaan. Sen aikaa ostelen kuitenkin demoneita...

Minua ei sinänsä enää harmita tuo hintojen nousu. Ennen, kun olin aktiivisempi figuharrastaja, jokainen hinnannousu pisti harmittamaan, kun tällaisena köyhänä opiskelijana sitä rahaa ei paljoa ole. Nykyään kun on jo ihan pelikelpoiset armeijat sekä Fantasyyn että 40K:hon ostelen nappeja aika harvoin, sillä periaatteella että säästän rahat siihen mitä tarvitsen ja käyn ostamassa sen.
Kannattaa muistaa ettei pelaamiseen tarvita mitään 10000pts armeijoita, vaan pienempiäkin pelejä voi pelata. Siitä sitten ajan myötä siirtyy isompiin peleihin samalla kun armeija kasvaa.
Ei niitä kaikkia figuja tarvitse aina kerralla ostaa. Ostaa aluksi perustarpeet, ja sitten sitä mukaa kun rahaa on kasvattaa joukkojaan.
Silveri

The Great Devourer kirjoitti:en osta oikeestaan blistereitä en tarvii ainoo metalli mun armeijassaon Hivetyrantti, se kyllä pistää verisuonet pulleaksi! niin iso , ja niin painava, metallin liimaminenkin on pirullista
Tyranttisi ei ole mitään verrattuna vanhaan kunnon RAFM:n Cthulhuun (painaa ehkä reilut puolisen kiloa). Hintaa tosin tuolla veitikalla on nykyään $50. Anteeksi OT, mutta en voinut olla huomauttamatta.
shadowdancer

Viesti Kirjoittaja shadowdancer »

Ei piruta!
Liian kauan yritit pitää kiinni,
tiukempi ote saa minut vajoamaan
kauaksi pois.
Niihin varjoihin kaukaisiin
kaikkoavat kasvoni kalpeat .
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”