"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Omat GS-muotit

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
sortaja

Omat GS-muotit

Viesti Kirjoittaja sortaja »

En tiedä onko tällaista aihetta koskaan luotu mutta löysin oikein käyttökelpoisen artikkelin warseer.com:ia selatessani, ja ajattelin lähettää sen tänne muidenkin iloksi:

http://www.warseer.com/forums/showthread.php?t=2242

olen tuolla keinoin jo parit kallo-koristeet väsännyt ja täytyy sanoa että hauskaa, hyödyllistä ja helppoa puuhaa :D
Skrixqueek

Viesti Kirjoittaja Skrixqueek »

toi löytyy myös eräästä wdstä.
sortaja

näin tekee. mutta löytyypä vaan tuoltakin :P
Iscariah

Viesti Kirjoittaja Iscariah »

Kätevää, tuollahan voisikin väsätä jtn. kivaa.
http://www.DarkSky.urli.net

Also Known As Moonpetal.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Tuolla metodilla olen tehnyt muutaman kopion vanhoista harlekiinipäistä. ihan toimiva vaihtoehto yksinkertaiseen kopiointiin.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Mixa

Viesti Kirjoittaja Mixa »

Itse ajattelin kopioida Kroxigoreja tuolla menetelmällä... Onko tuo mahdollista (vaikkakin vaikeaa, tiedän)ilman jonkinlaisia haittoja?
Et sitten parempaa keksinyt...
Mer'siles

Viesti Kirjoittaja Mer'siles »

Luulisin että kokonaisia viguja ei saa kopioida ja se on vielä pirun vaikeaakin.
Mixa

Viesti Kirjoittaja Mixa »

Ajattelin kopioida vain Great Weaponin, ja kun Kroxigoreja muutenkin hommaan niin niiltä... Lisäksi on vaikeaa kopioida pelkkä weapon liimauksen jälkeen, niinpä siinä tulee koko ukkeli samalla...
Et sitten parempaa keksinyt...
Skrixqueek

Viesti Kirjoittaja Skrixqueek »

joitain kääpiöitä voisi varmaan...

olentoja, jotka eivät paljoa leviä joka suuntaan.
sortaja

Mixa kirjoitti:Itse ajattelin kopioida Kroxigoreja tuolla menetelmällä
en usko että kannattaa. todella vaikeaa tehdä kaksipuolisia modelleja, yksityiskohdista tulee todella suttuisia, stuffia menee kilo ja ilman kunnollista tukirankaa löpsähtelevät ja hajoilevat varmasti.

kroxigorit kuitenkaan eivät ole siitä pienimmästä päästä...

tuo ohje on suunnattu lähinnä semmoisten pienten yksityiskohtien näpertelyyn, että voi jättää sen aikaavievän sculptauksen pois ja saa vielä parempaa jälkeäkin. kaiken lisäksi ihan toisenlaiset muotit pitäisi tehdä jos haluaisi ns. kokonaisia paloja, eikä vain tuollaisia yksipuolisia.
mr.tp

Viesti Kirjoittaja mr.tp »

Liekköhän juuri tuon artikkelin takia GW on laittanut uusimpaan Wd:hen ison pyynnön että jokainen itseään kuinnioittava figuttaja ilmoittaisi jos joku laittomasti "kopsaa" ja myy Gw:n figuja surkuhupaisalla laadulla :) .
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

Älkää nyt jumaliut jotain kroxigoreja tälläin koittako tehdä. Ei tuu onnistuun.

Tää muottitekniikka toimii lähinnä reliefimäisiin kuvioihin. Joku kroxi tjsp. kokonainen figu vaatis kaksipuoleisen muotin, ja tällä tekniikalla se ei oo mahdollista.

Tosin Hukka tuola IRCissä heitti hyvän idean; Tällä vois kopioida kasvoja. Eli siis kun oikeesti haluais oppia maalaan kasvoja, ja ei viittis maalata 20 figua kokonaan, niin tällä tekniikallahan voi kopioida just sen kriittisen osan kasvoista - Silmät, nenä, suu, leuka, kaula ja hiuksia hieman. Viisikin eri figua jos sattuu löytymään, saa jo hyvän setin erilaista harjotuskamaa, ja ei tartte niin välittää, jos joku ei onnistu.

Kokonaisten figujen kopiointiin tarttee siis sen kaksipuoleisen muotin - kolmiosaisen valmistaminen tuskin keltään kovin helposti luonnostuu. Tähän tarvitaan muottikumia, eli joko lateksimaitoa(kylmävalu) tai RTV-silikonia(tinavalu). Nämä maksavat rahaa, eli muutaman kympin per pullo, lateksimaito halvempaa. Tohon viel tarvitan joku irrotusaine (Kylmävalussa resiinin kanssa kuulemma vauvantalkkia....) ja valumateriaalia. Kustannukset nousevatkin jo niin korkealle, et ihan alusta ei kannata lähtee tekeen, jos ei oikeesti holtsaa hommaa ja oo sille tarvetta.

Pysykää vaan kaupan figuissa, se on halvempaa. Ja helpompaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”