Inquisitor?
Inquisitor?
Kertokaa mulle hyviä ja huonoja puolia Inquisitorista. Taidanpa alkaa pelaamaan sitä joten pieni opastus ei olisi pahitteeksi.
If it's not dead, it can be killed. Toisin sanoen: kylmäks vaan ja kämppä torakoille.
-
pronssikivi
Hyviä puolia:
-Yksityiskohtaiset taiselusäännöt
-Mahdollisuus roolipelimaisuuteen
-Upea kuvitus sääntökirjassa
-Kiinnostava juoni
-Isot figut ovat hienoja
-Hyvä syy tehdä isoja maastoja
Huonoja puolia:
-Yksityiskohtaiset taistelusäännöt= Ei hetkessä opeteltavat säännöt
-Isot figut ovat kalliita ja niiden maalaus vie aikaa
-Vähän pakottava syy tehdä/hankkia isoja maastoja
Tietty voi pelata 40k, hahmoilla, joka itse asiassa on aika järkevää...
...Ellei ole kunnolla rahaa käytettäväksi.
-Yksityiskohtaiset taiselusäännöt
-Mahdollisuus roolipelimaisuuteen
-Upea kuvitus sääntökirjassa
-Kiinnostava juoni
-Isot figut ovat hienoja
-Hyvä syy tehdä isoja maastoja
Huonoja puolia:
-Yksityiskohtaiset taistelusäännöt= Ei hetkessä opeteltavat säännöt
-Isot figut ovat kalliita ja niiden maalaus vie aikaa
-Vähän pakottava syy tehdä/hankkia isoja maastoja
Tietty voi pelata 40k, hahmoilla, joka itse asiassa on aika järkevää...
...Ellei ole kunnolla rahaa käytettäväksi.
-pronssikivi/Zambas-
Kaikki liha tottelee kuria...
...Melkein.
Onhan se hauskaa. Se vaan vaatii jokaiselta pelaajalta roimasti panostusta, jos joku ei ole mukana, niin tunnelma on nopeasti jokaiselta pilalla.s2pid kirjoitti:muakin inkvisiittori kiinnostaa ja lähinnä ainoat syyt ovat figujen kauneus ja se meininki. Ainakin kun lukee battlerepsoja niin kuulostaa hyvin hauskalta
Inquisitor on vähemmän roolipeli kuin kunnon roolipeli mutta enemmän roolipeli kuin joku 40k. Sekavaa eikö?-) Eli roolipeli elementtejä sisältä "wargame". Tarkka termi mitä GW käyttää on "large scale narrative wargame". Mikä nimi hirviö ;-) Yksi heppu perustaltaan maksaa 20€-30€(20€ perusjätkistä, 25€ Inquisitoreista etc, 30€ marinesta) mutta hintaa saattaa tulla kummasti lisää riippuen konverssioinnostasi ja bits boksin hinnasta. Tiimissä on yhdestä(lähinnä space marine) 4 tai 5 tosin jotkut tekee 7-10 tiimin joista vain osa on kerralla taistelusta(muut toipumassa/tutkimassa johtolankoja etc). Sinänsä Inquisitor on suht halpa mutta hinta/figu voi vähän hirvittää. Mutta hupaa Inquisitorissa piisaa joka euron edestä.Kuuker kirjoitti:Kertokaas lisää että kuinka roolipelimäine tää inkvisiittori on.. ja paljon figut maksaa ja monta niitä on tiimissä keskimäärin.?
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
- Druzhina Captain
- Valvoja
Jos ymmärsin oikein se on roolipeli, jossa pelataan vain taisteluja. Voihan siellä olla tarinakin, joka tosiaan vain kuljettaa hahmoja taistelusta taisteluun.tneva82 kirjoitti:Inquisitor on vähemmän roolipeli kuin kunnon roolipeli mutta enemmän roolipeli kuin joku 40k.
Saatan olla väärässä. Vasta aloitin sääntöihin tutustumista.
Aika lailla sanoisin. Ei taisteluosat on nimenomaan enemmän pelin ulkopuolista touhua.Druzhina Captain kirjoitti:Jos ymmärsin oikein se on roolipeli, jossa pelataan vain taisteluja. Voihan siellä olla tarinakin, joka tosiaan vain kuljettaa hahmoja taistelusta taisteluun.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Totta mutta Inquisitorien, arco-flagelanttien, daemonhostien ynnä muiden teko taas vaatii enemmän konverssiota ja 54mm näyttää tyylikkäiltä ;-) No jokaiselle jotakin, itse pelaan 54mm figujen uskomattoman tyylikkyyden takia(siis marinet on NIIN upeita että...Onneksi ei ole Inq skaalan terminaattoria olemassa ;-). Maasto tosin vähän kinkkisempi juttu.VJ kirjoitti:Jos figujen hinta hirvittää niin tota peliä voi käsittääkseni pelata myös 28mm figuilla. Ainakin SoBien preacher, confessorit ja missionaryt sopisi tohon peliin loistavasti.
No sitten pelaatkin melkein yhdellä hepulla. Space marinet on Inquisitorissa yhtä kovia kuin fluffissa joten...Sanotaanko että jos vastassa on pelkästään kultisti jannuja ilman raskasta aseistusta niin ainut konsti jolla marinen pystyy pysäyttää on a) onni b) skenaario. Tappo ei onnistu muuten kuin onnella...Winnie kirjoitti:No tulipa kyllä infoa
Juu tollasen Artemiksen ajattelin hankkia. Kaverit sanoo että se on tosi pahis mutta se on aikakin mun olla välillä voitolla ku oon aina joutunu pelaamaan jollain örkeillä tai vastaavilla..
:lol: No sehän kuullostaa todella, todella mukavalta... hehehehe
Vieläpä kun ostan kaksi niitä battle brothereita ja teen niistä oikeasti veljeksiä. kaverit saa kärsiä... Kostoni tulee olemaan mahtava! Tämä on kaikista niistä hävityistä peleistä joita pelasin örkeillä tai muilla "luusereilla"
Vieläpä kun ostan kaksi niitä battle brothereita ja teen niistä oikeasti veljeksiä. kaverit saa kärsiä... Kostoni tulee olemaan mahtava! Tämä on kaikista niistä hävityistä peleistä joita pelasin örkeillä tai muilla "luusereilla"
If it's not dead, it can be killed. Toisin sanoen: kylmäks vaan ja kämppä torakoille.
Tietenkin pelinjohtaja saattaa tulla ja estää tuon...Pidä nimittäin mielessä että PELINJOHTAJALLA on viimeinen sana sanottavana joten sinuna tarkistaisin ensin häneltä ennenkuin alat ostella marineita.Winnie kirjoitti::lol: No sehän kuullostaa todella, todella mukavalta... hehehehe
No pelinjohtaja harvemmin pelaa itse...Winnie kirjoitti:Juu no ei mun tarvi kysellä paljoa ku taidan suurimmaksi osaksi peleistä istua pj:n paikalla. 8)
Meinasin luoda uuden topicin =I=:stä, mutta täällähän olikin jo vanha joten...
Hommattiin kaverien kanssa tänään =I=:n sääntökirja, eikä se ole mulla atm joten kyselen tärkeimmät mieltä kalvavat kysymykset täällä
. Ensinnäkin noista =I=:n warbandien rakentamisesta, voisiko joku selventää hiukan sitä systeemiä millä oma warband rakennetaan? Onko jotain rajotteita, esim. voiko valmiista charactereista luoda ihan minkälaisen warbandin haluaa vai onko jotain esteitä, että jotkut tietyt kaverit eivät voi missään nimessä taistella samalla puolella? Entä miten Inquisitorissa määritellään taistelun koko, toiset jampathan ovat paljon kovempia kuin toiset, enkä ollut sääntökirjaa lukiessani huomaavinani mitään 40k:n pistesyteemin kaltaista? Olen mulkoillut silmät pyöreenä upeita =I=-figuja nyt hetken ja tullut siihen tulokseen ,että haluan omaan warbandiini ainakin Delphan Grussin ja Slick Devlanin. Onko esim. tälle jotain esteitä?
Sitten vielä =I=-figujen saatavuudesta.. Saako esim. Fantasiapeleistä noita vähän erikoisempiakin Inquisitor-figuja (genestealer, kroot mercenary jne.) vai pitäisikö ne tilata mail orderista? Entä miten on booster packien kanssa? Mikä noiden alieneiden rooli on =I=:ssä, nehän tuskin taistelevat samoissa warbandeissa inkvisiittoreiden kanssa?
Eiköhän siinä tullu nyt tärkeimmät kysymykset kysyttä
. Saattavat olla vähän hassuja kun en ole ehtinyt sääntöihin perehtyä.
Hommattiin kaverien kanssa tänään =I=:n sääntökirja, eikä se ole mulla atm joten kyselen tärkeimmät mieltä kalvavat kysymykset täällä
Sitten vielä =I=-figujen saatavuudesta.. Saako esim. Fantasiapeleistä noita vähän erikoisempiakin Inquisitor-figuja (genestealer, kroot mercenary jne.) vai pitäisikö ne tilata mail orderista? Entä miten on booster packien kanssa? Mikä noiden alieneiden rooli on =I=:ssä, nehän tuskin taistelevat samoissa warbandeissa inkvisiittoreiden kanssa?
Eiköhän siinä tullu nyt tärkeimmät kysymykset kysyttä