"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Miten sanotte ulkopuoliselle...

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Asavarkull

Viesti Kirjoittaja Asavarkull »

Siis jauhan jotain pikkuukoista jotka maksaa jumalattomasti ja niil pelataa ja niit on kiva maalata.
Druzhina Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Druzhina Captain »

Sanon sitä taktiseksi miniatyyripeliksi. En yleensä selitä ulkopuolisille juuri mitään. Ei tunnemattomien kanssa kannata puhua yksityisistä asioista. Hyville tutuille ja ystäville voin selittää pitempääkin, kunhan he jaksavat kuunnella. :wink:
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Riippuu aika pitkälti missä yhteydessä figut tulevat esiin...

Yleensä kuitenkin varmaan harrastuksista puhuttaessa, voisin sanoa
leikkiväni nukeilla. :D Saa ihmiset pyörittelee päätään ja usein kysyvät
tarkennuksia, koska tuo nukeilla leikkiminen kuulostaa niin oudolta... ehkä
jossain vaiheessa tulee tarkennettua, että noi on vähän saman tyyppisiä
kuin tinasotilaat...
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Skavengeneral

Viesti Kirjoittaja Skavengeneral »

No siis, mä selitän niin kuin moni muu on jo sanonu eli keräilen sellasii pikku-ukkoja. Koska harrastus ei ole kovin yleinen eikä suosittu niin kuin jääkiekko tai skeittaus ( <--- *huoh*, onneks ei oo, menis koko jutusta maku jos kaikki "peelot" lupeis kerään), useimmat jotka kuulee tästä kysyy sit: "Mitä sä sit teet niillä? Leikik sää niillä vai jotain sotaa?" Ja sitten kun yrittän selittää niille että en vaan pelaan sellaisilla vaikeilla säännöillä joista sä et ymmärtäis *****akaan, niin ne vaan nauraa. Joten en yleisesti esittele tätä harrastuksenani ensimmäisenä.
Olen lomalla, eikä minua näy eikä kuulu. Siksi myöskään en saa viestejäsi, joten minua on turha yrittää saada mitenkään kiinni. HYVÄÄ KESÄÄ KAIKILLE!!!!!
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Machiavelli »

Mäkään en yleensä ala koulussa kertomaan warhammeria mun harrastusten joukkoon... Koska sit joutus taas selittämään näitä sääntöjä ynms :roll: . Tosin atk:ssa tein tästä esitelmän koska tiesin et opettaja ei tajua mitään nii se ei voi antaa huonoo numeroo vaikka texti oliski väärin :). Ja 5 sieltä tuli. (meiän koulussa asteikko 1-5)
Sincerely yours, Machiavelli.

Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Skavengeneral

Viesti Kirjoittaja Skavengeneral »

OneTrueDrunk: Hei, sähän teit juuri niinkuin mä (tai mä tein niinkuin sä). Mäkin meinaa tein tässä jonkin aikaa esitelmöön ATK:ssa just Warhammerista ja tottakai siitä tuli todella hyvä arvosana koska opettaja ei ymmärtäny yhtään mitään.
Olen lomalla, eikä minua näy eikä kuulu. Siksi myöskään en saa viestejäsi, joten minua on turha yrittää saada mitenkään kiinni. HYVÄÄ KESÄÄ KAIKILLE!!!!!
paavo3

Viesti Kirjoittaja paavo3 »

Ninnu kirjoitti: Fluffi = taustatarinoita erilaisille taistelujoukoille
tää on just tätä, monikohan teistä pystyy suorilta sanoon mitä 'fluff' tarkottaa ilman sanakirjan apua =i

niin täytettähän se tarkottaa
Isoja kaasupilviä
xxxxxxx

Viesti Kirjoittaja xxxxxxx »

Sanon että se on miniatyyripeli jossa ukot maalataan ja kootaan itse. Miun luokkalaiset tytöt sanoi niitä ennen Leegoiksi kun kavereitten kanssa pelattiin koulussa Mordheimia. Muuten ne on vaan pikku-ukkoja tai fikuja.
Half-breed kirjoitti:Is answer question?
Arpinaama

Viesti Kirjoittaja Arpinaama »

Pikku-ukkoja ne on ehdottomasti, se on klassinen nimi games workshopin loistaville miniatyyreille. Miniattyyri sana muuten on sukua sanalle tyyris :wink: . Eli vähän niinkuin kallis. Just vähän aikaa sitten esittelin mun BT armin mun tyttöystäväni vanhemille kun oli pikku-ukot sattumalta mukana. Tuli tämmöstä kommenttii
"Katsos kulta, nämä ovat kuin ne tinasotilaat millä sinä joskus leikit."
"Kyllä, niin ovat rakas"
"Joo joo, mutta nillä pystyy myös taistelemaan, nille on tehty omat säännöt, ett miten niitä pelataan."
"Huii, katso kulta, tuossa tankissa on jonkinlaiset piikit."
"Jaha, niin muuten on."
"Joo, ne tulee siitä kun se tankki ajaa vihollisten päältä."
"Mitä sinä ajattelet olevasi kun "tasitelet" näillä, et kai luule olevasi jokin Hitler :evil: ."
" En en, siis mä vaan...."
Ja tolla tavalla se jatku, ja sitten kesusteltiin siitä miten mä en halua sotaan, mutta tykkään armeija meinigistä.
Katso 4X6 jalan kokoinen Citymaasto!
6X4 City-Maasto http://www.lost.eu/12d4f
mr.maalari

Viesti Kirjoittaja mr.maalari »

OneTrueDrunk kirjoitti:Mä vaan selitän niin monimutkasesti kun osaan ja sit nautin 8O 8O katseista :)
samoin
olen tyhmä.

JA YLPEÄ SIITÄ!
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

"Vähän niinkuin shakin ja tinasotilaiden yhdistelmä."

"Maalailen pikku-ukkoja, joskus saatan leikkiäkin niillä."

"Kerään Kaaosta nurkkiin pölyttymään."
mk94

Viesti Kirjoittaja mk94 »

Ulkopuolisille on kyllä "typerää" selittää jotain, kun sitten joutuu selittämään koko hoidon...

Tyttöystäväni kysyi Land Spiideristäni, "Mitä toi sitten tekee ja mikä se on?" No siihen sitten vaan kertomaan että se on sellanen nopeahyökkäys ajoneuvo, jota voi käyttää myös vihollisen vaunujen tuhoamisessa... Ja siihen sitten mulle kerrottiin "Ai... Eiks toi oo muka olekkaan panssarivaunu....?"

Että silleen...
"Turpaan saa aina kun haluaa."
Mikki N

Viesti Kirjoittaja Mikki N »

saahan sitä kuulla "nukke kokoelmasta" "pikku-ukoista" ja "leluista"
yleensä selitän jotain "pelistä" sitten haukutaan nnörtiksi... :? mikäs siinä... 8)
Hyvän analogian löytäminen on yhtä hankalaa kuin...yhtä hankalaa kuin...
Mikki N

Viesti Kirjoittaja Mikki N »

saahan sitä kuulla "nukke kokoelmasta" "pikku-ukoista" ja "leluista"
yleensä selitän jotain "pelistä" sitten haukutaan nnörtiksi... :? mikäs siinä... 8)
Hyvän analogian löytäminen on yhtä hankalaa kuin...yhtä hankalaa kuin...
chrome

Viesti Kirjoittaja chrome »

mä en hirveesti jaksa kertoo, mut jos joku kysyy ni vaimo muistuttaa et se leikkii nukeilla :oops: ja sit selittää et se on peli ja höpötän et vähän niinkuin tietokone strategiapeli mut 3d:nä... kaikki on sit et a-ha! ja miettii millanen peli on tietokoneella ja silti 3d:nä :lol:
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Yläasteella oli kamalaa selittää jollekulle figupeleistä koska kaikki vähänkin normista poikkeava harrastus leimasi oudoksi. Tosin en kyllä koskaan salaillut harrastustani. Nyt lukiossa on kahdenlaisia ihmisiä, niitä joita figupelit kiinnostavat vaikka eivät harrastakaan ja niitä jotka lähinnä hymähtävät kun pikku-ukot mainitaan. Yleensä ulkopuoliselle kertominen on aika hankalaa, koska harrastuksessa on niin monta puolta.
Siis onko se peli? No ei pelkästään. Onko se jotain ihme taidetta kun niitä sillälailla maalataan? No en sanoisi niinkään. Figuharrastusta on tosi hankala alkaa selittämään kenellekään, joka ei ole koskaan siitä kuullut. Pelkästään se että niillä ukoilla on taustatarinaa ja historiaa saa useimmat kummastumaan, saatikka jos jollain ukolla on ihan oma keksimä nimi niin sehän se vasta kummaa onkin. Nykyään tätä threadia luettuani tyydyn vain urahtamaan ton "leikin pikku-ukoilla" niille joilla en usko olevan aavistustakaan figuista. Aika monet kuitenkin itse asiassa nykyään tuntevat jonkun figupelaajan tai figupelejä harrastaneen, joten woorhammerit (rahvaan lausuntatapa) kun mainitsee niin asia on usein selvä.
Viimeksi muokannut VJ, Ke 18.12.2002 16:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
And they wonder how he dealt with stress so well..
Kuuker

Viesti Kirjoittaja Kuuker »

"pelaan pienillä vihreillä miehillä" tai "kerään pikku-ukkoja" tai sit yleisesti vaan "pelaan veehoota"
Myytävänä Necron Armeija... yv jos kiinnostaa..
Rutabaga
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Rutabaga »

"sotastrategia jossa sotajoukkoja kuvastavat miniatyyrit" en juurikaan ole joutunut selitettelemään tätä kenellekkään, mutta sen sanon että on äärimmäisen hassu ja _tehokas_ tapa päästä puhelinmyyjistä eroon kun alkaa selittämään jotain WH taustoja, MUAH! :)
Väitteesi on hyvä...mutta olet väärässä.
http://jarecsblog.blogspot.com Melko aktiivista seurantaa askarteluistani.
manmangler
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manmangler »

Murhe kirjoitti:Tehän tuotte huonoa mainetta tuollaisella puheella harrastukselle. Tulisi puhua filosofisesta, älyllisesti haastavsta strategia pelistä, joka tuo eteen virikkeellisiä matemaattisia haasteita ja kuvaa hyvin seurauksia, kun diblomaattiset ponnistelut haaksirikkoutuvat kansojen väliseen epäsopuun, joissa on taustalla syvälliset ja pitkälliset historialliset sekä uskonnolliset syyt....
Yhdistää vaikka FB:n Mighty Empiresiin niin on kaikkea

a) Diplomatiaa ja Haaksirikkoa.
-Vie joukkos pois tai se on sota..Mutta me sovittiin että alue on mun..Siis se on sota

b) Filosofiaa
Aluejako sopimusta kunnioitetaan. Aloitan sodan sen kurjan suonpalan takia ja opetan sille mistä piip piip..

c) trategiaa
-Eli siis sulla ei riitä joukot pitään valtakuntaa turvassa..Okei tehdään feikki sota ..Sää valtaat mun kolme parasta rannikkokaupunkia siitä rannalta..minä valtaa pari linnaa siitä sun ja vihollisesi välitä ja teen puskuri vyöhykkeen.

(Tuossa oli monen vuoden pitkä sota jossa kumpikaan ei kärsinyt tappioita, kaverin vihollinen ei haastanut minulle riitaa koska nuoli haavoja sodasta kohdassa a essintyneistä syistä johtuen)

d) Matemaattista
-Jos teen nyt lisöö kauppalaivastoa olenko yhä merten Herra ja Kauppakuningas. Vai kuivuuko kassa tyhjiin.

Hjavaltun Insert nappi
Waagh Whuuz teer
C'mon taste my Rot
Bigfinga

Viesti Kirjoittaja Bigfinga »

Hammerit on lyhyesti ja ytimekkäästi "Lelumiehiä". Näin ainakin meilläpäin... 8)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”