"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Aseiden ap:t ja sun muut sellaiset

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
Nacht

Aseiden ap:t ja sun muut sellaiset

Viesti Kirjoittaja Nacht »

Tappaako siis multi-melta tai ihan vaan melta gun pakosti kun niillä on ap1 eikä kellään ole +1 savea
ankara halla
Valvoja

Viesti Kirjoittaja ankara halla »

Ei tapa.
Sen lisäksi, että ase osuu sen täytyy myös haavoittaa (to wound). Ap1 ja Ap2 aseet vain eivät tarjoa armour save -heittoa kuten on yleensä tapana onnistuneen osuman ja haavoittamisen jälkeen.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Lisäksi hahmolla voi olla invulnerable save, johon ei ap:lla ole vaikutusta, ja meltan uhriksi joutuvalla saattaapi olla monta woundia ja niin kova toughness(eli 5 tai enemmän) että 1 haava ei riitä tappamaan. Myös wargearilla voi yrittää selviytyä.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
Nacht

Kiitän tiedosta ja eiks str tarkota voimaa koneisiin
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

str on ihan minkä vaan voima mitävaan vastaan. Eli ihan ihmisilläkin on str(lyh:s) ja aseilla on str(lyh: s), ja se tehoaa sekä koneisiin että muihin elollisiin. Vahinko lasketaan vain eritavalla. Eläviä vastaan on strenght-toughness taulukot, tankkeja vastaan verrataan strenghtiä ja noppaa tankin armour valueen ja heitetään lisää-->ehkä jopa vahinkoa.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
Nacht

jaa nyt olen taas tietorikkaampi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Perusteet”