"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

GW spraystä

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Drâyhèn

GW spraystä

Viesti Kirjoittaja Drâyhèn »

Onko kyseinen spray laadukkaampaa muihin verrattuna, kannattaako sitä ostaa vaikka hintaa onkin hurjat 10e?
"I saw your precious Emperor. A handful of times, back in the age before he betrayed us all. And he was no god. Perhaps not a man. But never a god."
gawd

Viesti Kirjoittaja gawd »

itse en ostaisi (/osta) koska itseäni ainakin mastonin musta palvelee vallan mainiosti...
big or small,we loot it all.hmph..
Lighthammer
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Lighthammer »

Skull White on hintansa arvoista, ominaisuudet ovat vertaansa vailla vaikkapa Mastonin tuotteisiin verrattuna.

Mustista en osaa sanoa, kun en mustaa pohjamaalia ole koko kymmenvuotisen harrastustaipaleen aikana harkinnutkaan käyttäväni. Kuulemma Maston jättää tahmaisen/huonosti maalia sitovan pinnan figuun. Kehottaisin säästämään jossain muussa, purkillisella spraytä maalaa kuitenkin useamman rykmentin.
Set fire to the family tree.
gawd

Viesti Kirjoittaja gawd »

Lighthammer kirjoitti:Skull White on hintansa arvoista, ominaisuudet ovat vertaansa vailla vaikkapa Mastonin tuotteisiin verrattuna.

Mustista en osaa sanoa, kun en mustaa pohjamaalia ole koko kymmenvuotisen harrastustaipaleen aikana harkinnutkaan käyttäväni. Kuulemma Maston jättää tahmaisen/huonosti maalia sitovan pinnan figuun. Kehottaisin säästämään jossain muussa, purkillisella spraytä maalaa kuitenkin useamman rykmentin.
itsellä kyllä maali tarttuu (jos sitä sitomisella tarkoitit) mutta joskus tosiaan tulee hieman tahmeaa pintaa...
big or small,we loot it all.hmph..
Rullakuski

Viesti Kirjoittaja Rullakuski »

Itse käytän Mastonin sprayta, ikinä ei ole pinta jäänyt tahmeaksi ja aina maali on siihen hyvin tarttunut. Joten itse suosittelen Mastonia kun se on melkein 3 kertaa halvempaakin.
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Machiavelli »

Itse käyän GWn sprayta, olen todennut sen hieman laadukkaammaksi kuin mastonin. Maston peittää IMO hieman enemmän yksityiskohtia, mikä on huono juttu.
Ero noitten välillä on kuitenkin niin pieni, että kannattaa käyttö tarpeen mukaan tehdä valinta. Mikäli on paljon spray urakkaa edessä, on maston hinta/ laatu suhteeltaan selvästi parempi.
Itse kun maalaan vain muutaman figun vuodessa, niin ei tuo GWn pieni ylihinta tunnu missään.
Sincerely yours, Machiavelli.

Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Drâyhèn

Viesti Kirjoittaja Drâyhèn »

No entä muut sprayt? Onko niistä kilpailemaan näiden kahden välillä?
"I saw your precious Emperor. A handful of times, back in the age before he betrayed us all. And he was no god. Perhaps not a man. But never a god."
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Kokeilin pari vuotta sitten Bilteman spraytä ja se oli todella surkeaa tavaraa. Jälleen kerran tuli säästettyä väärässä paikassa.

Mastonia olen käyttänyt pääosin ja hoitaa hommansa. Laatueroja GW:n tavaraan en ole havainnut, joten tässä asiassa en maksa brändistä ja hankin Mastonin sprayn Robbarista.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Mastonin maaleista vain ei pidä erehtyä ostamaan muuta kuin pohjamaaleja- ne pintamaaleiksi tarkoitetut maalit eivät ole kovin hyviä pohjamaaleina.

LRP Electronicsilla on tosi kivoja ja laadukkaita maaleja, mutta niistä joutuu maksamaan. Värivalikoimaa sitten löytyy joka makuun.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Routasydän

Viesti Kirjoittaja Routasydän »

10€ ei minusta ole niin paljoa niin hyvästä spraystä kuin kaamos musta ja skull white.
muunvärisistä spraystä ei minulla ole kokemust...
Ruoska

Viesti Kirjoittaja Ruoska »

Ostin just viime viikolla spraypurkillisen Mastonin "Musta Pohjamaali"-tököttiä ja vetelin sillä kymmenkunta isoa figua (cold oneja, charruja). Results: jälki on karheampi ja vaaleampi kun GW:n Chaos Blackissa. Ei istu ihan niin tiukasti figussa kun GW:n pohjamaali, hankautuu helpommin irti jos käsittelet figuja raskain ottein esim. figua maalatessa. Purkin hinnaksi mulle tuli noin 40% GW:n spraysta joten tottakai piti kokeilla, hintaisekseen ainakin hyvää kamaa.

Hienoisen karheutensa ansiosta toi ottaa maalia vastaan aika hyvin. Väriero GW:n kamaan ei oo millään tavalla merkittävä kun ei sitä pohjamaalia jää näkymään kun jossain isojen liskojen kynsien välissä tjsp. Sen huomaa kuitenkin selvästi jos sulla on kaks pohjamaalattua figua vierekkäin. GW:llä sprayatut on mustia ja hieman kiilteleviä, Mastonilla vedellyt tummanharmaita ja vähemmän kiiltäviä.

Kumpaako ostaisin seuraavaksi? Jaa-a..ehkäpä GW vie tällä kertaa voiton paremman pitävyytensä ansiosta.

Btw, onko kukaan huomannut sellaista hassua piirrettä että nyt kun ulkona on pakkasta niin basecoat spray ei tartu metallifiguihin? Muoviset voi ihan hyvin sprayata tossa varastokopissa mutta metalliset on pakko tehdä lämpimässä. Kyllä se spray kind of tarttuu pakkasellakin metalleihin, mutta toimii lähinnä inkin tavoin ja täyttää vain notkot..ihme juttu. Muovisiin se kai syöpyy kiinni tai jotain..
BioHazard

Viesti Kirjoittaja BioHazard »

Jos haluaa:

a.) Rosoisen ja kumpareisen pinnan

b.) Helevetin paksun pohjamaalauksen

c.) Harmaa-sävyisen

d.) Roiskivan ja likaavan spreyn

On mastonin black primer oikea valinta.
Mutta wurthin oma onkin toista maata.
Jättää jalkeensä hyvin vähän kiiltelevän (kuten kaaos bläkki), ohuen ja pitävän, tasaisen jäljen on wurth oikea valinta. ja se on myös riittoisaa.
Tol Cormp Norz Norz Norz
Ruoska

Viesti Kirjoittaja Ruoska »

King lizard kirjoitti:on wurth oikea valinta.
Mistä tota saa ja paljonko maksaa?
Mer'siles

Viesti Kirjoittaja Mer'siles »

King lizard kirjoitti:Jos haluaa:

a.) Rosoisen ja kumpareisen pinnan

b.) Helevetin paksun pohjamaalauksen

c.) Harmaa-sävyisen

d.) Roiskivan ja likaavan spreyn

On mastonin black primer oikea valinta.
A) En sitten tiedä onko sinun (tai minun) pullossa jotain vikaa, sillä itselläni pinta on ihan yhtä hyvä kuin GW sprayssä. Kerran minullekkin tuli rosoinen pinta, mutta se johtui siittä että en ollut pessyt figuja kunnolla. Tosin tämä harmittaa vieläkin kun pohjamaalia on niin vaikea saada irti muovifiguista hajottamatta niitä.

B) Paksu pohjamaalaus tulee jos spräyaat 2cm päästä kymmenen minuuttia, eli millä tahansa spraylla saa paksun kerroksen jos ei osaa käyttää sitä.

C) Minulla Mastonin väri on vähän vaaleampi kuin GW chaos black maali, mutta ero on niin pieni että edes sen mainitseminen on varsinaista pilkunnussintaa. Kuitenkin joutuu korjailemaan joitain kohtia joihin spray ei ylettynyt samahan se on vetää ne kohdat mitkä jäävät mustiksi sillä oikealla sävyllä. Tosin jos tekee niitä black templareita tms. niin voisi samantien maalata ne oikealla sävyllä.

D) Oma pulloni ei roiski yhtään. Vain se punainen osa missä se reikä on on vähän mustunut, voi kauhistus!! Taas, joko sinulla on viallinen pullo tai minulle on sattunut ainoa toimiva yksilö.

Näistä wurtheista en sitten tiedä. Mistä näitä saa ja mihin hintaan?
Viimeksi muokannut Mer'siles, Ke 28.12.2005 20:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lighthammer
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Lighthammer »

Bondage kirjoitti:Mistä tota saa ja paljonko maksaa?
Heitetään villi arvaus.

Rautakaupasta.
Set fire to the family tree.
Nilarakh
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Nilarakh »

Jos haluat:
A)Tasaisen pinnan
B)Puhtaan värisen sprayn
C)Luotettavan hienon lopputuloksen
D)Siistin sprayn (ei roiski yms.)...
...valitse tällöin Mastonin matta spray joka maksaa kaupassa vain 2,90e!
"ytimekäs ja hyvä *näyttää vaemman sormen peukaloa*" - Hovinarri

Cynae-aeaelioe
Jänkäkoira

Viesti Kirjoittaja Jänkäkoira »

Aivan kummia kokemuksia ihmisillä täällä tuosta mastonin matta spraystä..

Itselläni on aina toiminut kuin unelma.. ei ole rosoisia pintoja tai muuta vastaavaa..
Enkä harrasta figujen pesemistä, joten tuskin ihmisten figujen rosoinen pinta pesemättömyydestä johtuu.

Ja tuosta värierosta en osaa sanoa. Itsellä ainakin yksi spray kerta riittä ja saan aivan mustan ja tasaisen pinnan.. Eikä tahmeuttakaan ole näkynyt..
Jos jää pinta jollain harmahtavaaksi, toinen ohut kerros maalia vain pintaan.

Eli tässä itse kallistun vahvasti mastonin sprayn kannalle, koska se maksaa n.3 euroa, on (kait) isompikin kuin gw:n pullo ja se toimii. :D
"That's when my people say oh,
we don't feel no contamination!"
BioHazard

Viesti Kirjoittaja BioHazard »

Mer'siles kirjoitti:
Näistä wurtheista en sitten tiedä. Mistä näitä saa ja mihin hintaan?
Ainakin Ramboista ja rautakaupasta (myös joiltain huolltoasemilta)
Osta rambosta, halvalla lähtee (en muista kuinka paljon, ainakin 5-100 figua menee, riippuu miten käyttää)
Tol Cormp Norz Norz Norz
Solid

Viesti Kirjoittaja Solid »

.
Viimeksi muokannut Solid, La 10.01.2015 08:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Raivo

Viesti Kirjoittaja Raivo »

Spray maaliin en koske pitkällä tikullakaan (IMO).
Minulle riittää ihan hyvin paksu pensseli ja purkillinen chaos blackia.
Niin no, jotta tämä ei ihan off topickiksi menisi niin suosittelen GW:n sprayta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”