"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

High elffien taktiikoita

Jos sinua askarruttaa, kuinka pärjätä ystäväsi voittamattomalle porukalle, täältä voit saada vinkkejä armeijasi kokoonpanoon sekä vastalääkkeitä erilaisten vihollisyksiköiden kohtaamiseen.
Anki

Viesti Kirjoittaja Anki »

KROLLE kirjoitti:Siinäpä se, helffi jalkaväki sukkaa, koska ovat paljon kalliimpia kuin
delf jalka väki. Mutta ovat tietysti ihan aloittelialle hyvä vailinta.

Stormadaemon kirjoitti:

@Charruiksi Lohariloordi tai täydet maagit
@Rareihin Repeater bolttereita
@Speciaaleihin Tiranocin kärryjä
@Coreen VAIN Silver helmejä

Juuri saman laisella listalla olen tulossa Fanatic3:seen :D
Paitsi, että lisänä siinä on pari pulua.

Wow, listasihan poikkeaa täysin sadoista muista helf listoista. Vaati varmasti vuosien työtä, että sait hiottua listasi tuollaiseksi.
Eltharrion

Viesti Kirjoittaja Eltharrion »

Anki, tuo sarkasmi taisi kerrankin osua oikeaan..

niin tuon tasoista peruslistaa ei kannata tarjota (siis eihän kukaan high elvi pelaaja osaa kehittää yhtä yksinkertaista listaa itse)
"if a plan does not plan for problems outside the plan, then it isn't a plan at all"
- Prince Ansom
Stormdaemon

Viesti Kirjoittaja Stormdaemon »

Ooh... Ensimmäinen tänne laitettu vastaus ja siltikin sitä lainaillaan... Taisin kerrankin osua suoraan asian ytimeen!
Miten sydämesi kutsuu,
niin liki rintaa pimeys on,
miten kuuma veren laulu
kaulallasi on.
Fire Warrior Ashue'ol

Viesti Kirjoittaja Fire Warrior Ashue'ol »

Näittävästi alunperin tässä kyseltiin helf-taktiikoita. Niitä on minulla antaa kaksi.

1. Tee mahdollisimman hyvä (köhjuustoinenköhköh) armeija lista.

2. HOPP, Hyökkäys On Paras Puolustus.
"Life sucks and the you fucking die."

Ozzy Osbourne
Gilaelin
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Gilaelin »

Fire Warrior Ashue'ol kirjoitti: 2. HOPP, Hyökkäys On Paras Puolustus.
... Sanoi Napoleon, joka hävisi sotansa. Ei sillä, ettei tuo voisi toimia, mutta kun suora hyökkäys nyt vain ei ole niitä haltioiden parhaita puolia, ja kuten Murhekkin jo sanoi, ei haltioilla pidä käydä taisteluun, jota ei varmasti voiteta.

Itse käytän seuraavaa varsin (yleensä) toimivaksi todettua temppua: Armaijassa on aina ainakin yksi lentävä mökö, joko marssia estämään tai sotakoneita syömään. Coreina silvereitä, ampujia ja (ooh!) spearmeneja. Spesiaaleihin kärry tai kaksi, jellonia ja swordmarsuja tai ehkä jos oikein hilpeällä päällä olen, niin lohikäärmeprinssejä. Rareihin kotkia ja bolttereita. Sankareiksi prinssi ties millä varustuksella; joskus kärryssä, joskus aarnikotkalla, sekä pari maagia ja jalkahero.

Idea on seuraava: Lentävät mököt mahdollisimman nopeasti vihollisen ampujien kimppuun, että jalkaväki ei hajoa vuorolla 2. Kärryt yrittävät päästä mahdollisimman nopeasti vihollisen heikkojen yksikköjen kimppuun, kieräen über pumpatut yksiköt kaukaa. 18" hyökkäykellä tämän pitäisi toimia. Ratsuväki leikittelee hetken vihollisen kanssa, etsien sopivaa paikkaa, johon iskeä, kuten yksikön kylkeen, joka on juuri hyökännyt oman kärryni kylkeen. Tässä vaiheessa ollaan tietysti ammuttu jo joka vuoro bolttereilla täyslaidalliset strategisiin yksiköihin ja odotettu, että ne ovat heikentyneet tarpeeksi, jotta jalkavki pääsee hyökkäämään. Sitten toivotaan, että vihollinen breikkaa heti ja päästään perään. Pitkään taisteluun haltioista ei ole.

Taktiikka todennäköisemmin epäonnistuu täydellisesti, kuin toimii, mutta mikäpä täydellinen, ennen peliä hijottu taktiikka suuremmalla todennäköisyydellä toimii, kuin kädettää? Vastustajakin (yleensä) ajattelee. Minä tunnen viholliseni ja tämä toimii minulla. Parhaat taktiikat kuitenkin loppujen lopuksi tehdään niin, että tiedetään vihollisen armeijan koostumus edes jotenkin ja tehdään oma lista myötäilemään sitä. Lienee yksi syy siihen, miksi turnauksissa näkee niin paljon niitä aina-niin-toimivia juustotuksia.

No nämä ovat vain puolitotuuksia. Jokainen kyllä voi voittaa juuri sellaisella taktiikalla ja listalla, kuin itse haluaa pelata. Kokemusta siihen vain tarvitaan.

Giledit:
Fire Warrior Ashue'ol kirjoitti:Tietääkseni Julius Caesar sanoi noin, eikä ollut mikään turha Julle...
Hiukan offia: Voi olla, että muistan päin honkia, mutta minun pääni ja monen muunkin pää kyllä sanoi, että Napoleon tuon lausahti. Julle taisi sanoa, että " Sota on hyvä käydä omalla maalla".
Viimeksi muokannut Gilaelin, Ke 28.12.2005 23:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eyes that fire and sword have seen
And horror in the halls of stone
Look at last on meadows green
And trees and hills they long have known.
Fire Warrior Ashue'ol

Viesti Kirjoittaja Fire Warrior Ashue'ol »

Tietääkseni Julius Caesar sanoi noin, eikä ollut mikään turha Julle...
"Life sucks and the you fucking die."

Ozzy Osbourne
Routasydän

Viesti Kirjoittaja Routasydän »

swordmasterit ovat kohtalaisii...
Minathir

Viesti Kirjoittaja Minathir »

Käytä Silver helmejä ja Spearmenejä. jalkaväkeen. Archereita tulivoimaan ja paljon magiaa.(3 tai 2 maagia)Kaikille maageille pure of heart. Etsi sitten sieltä kirjasta joku hyvä taika(kai osaat hyvin englantia)
Reaper bolt trower ja Giant Eagle otas ne, jos vastustajalla on paljon jalkaväkeä ota Phoenix Guar:eja, jos tulivoimaa ota White Lion:eja
Miekkonen

Viesti Kirjoittaja Miekkonen »

Pure of heartin saa vaan yhelle characterille eikä maagit sillä mitään tee.
Phoenix guardit ovat turhia.
Swordmasterit toimii jotenkuten ja spearmanit eivät ole oikein pisteidensä arvoisia.
Great eagleja ja bolttereita rareen
Kuttu

Viesti Kirjoittaja Kuttu »

Ja taas kerran täysin samanlainen high elf armeija. Ota bolttereita ja kotkia. Mikäli haluaa pelata hieman erilailla..sanotaan vaikka tasapainoisemmin.
Niin ottaa jokaista core unittia yhden (ei merikaartia). Special valintoihin, reaverseja, shadow warrioreja ja kärryjä. Rareihin vaikka boltterit ja sitten dogs of war:lta vaikka pieni yllätys viholliselle. Prince peliin shadow armourilla ja hyvällä jousella ja laita se shadow warrior unittiin. Hieman erilaista kuin perinteinen seer council ja silverhelmit.
Nykyisin laitoksen haittapuolena on, että armeijat eivät ole enää erilaisia niin kuin joskus 5. laitoksen aikana. Kaikki hiemankin pärjäävät armeijat ovat samankaltaisia. High elf esimerkki on mainittu yllä. Tomb kingeillä esimerkiksi tomb scorpionien suhde voittoon on aika hyvä...Älä ota muita special valintoja, jos haluat todella voittaa...
Toivon mukaan GW tasapainottaa myös armejoita sisäisesti tulevassa edikassa...
Onko sinulla hyvä olo? Älä ole huolissasi, se menee kyllä ohi!
Hakkelus

Viesti Kirjoittaja Hakkelus »

Itsekin mietin näitä taktisia puolia, olen yli vuoden ollut amatööri helffi mies. Ja maalannu ekan fiigurin n. 9vuotta sitten, kuitenkaan yhtään peliä en ole pelannut saati sääntöjä kunnolla muista. Ja voisi sanoa että nyt mitä White jellonia maalaan nämä ovat ensimmäisiä mitä maalaan. Mutta ei sen enempää esittelyjä seuraavan idean esittäjästä, ettet lopeta lukemista jo tähän.

Ehrottomasti kentälle Swordmastereita, valkoset jellonat aika varma valinta. No kuka nyt ilman hevoskärryjä pelaisi joten myös niitä mukaan. Myös pari poltteria mahdollisesti pari lentokonetta eikä silvereitä saa unohtaa. Tavoitteena myös ottaa kepillä tuikkioita, lasti maageja ja yks jalka hero.

Eli tässä siis idea, toimiiko, kyllä kun osaa(lue, häviän). Ideahan on että ken eniten nauraa pisiten elää joten ei liian tosissaan ja puuduttavasti. Yritä tehdä jotain erillälailla, ehkä minunkin lista kuulostaa siltä miltä kaikkien itsetuhoisten helffi alokkaiden, mutta ei se mitään.

Teeppä lista pelkistä archereista nii jo on vastustajalla ihmettelemistä :)
Eltharrion

Hakkelus kirjoitti: No kuka nyt ilman hevoskärryjä pelaisi joten myös niitä mukaan.
Itse asiassa itse pelaan ILMAN kärryjä tai edes kunnon ratsuväkeä, ja no kenties turpiin kääpiöiltä ja parilta muulta rodulta, mutta on lista joka toimii suht hyvin.. eli muutama spear yskikkö, kenties unitti silver helmejä (vähimmäiskoko 8), se kuuluisa 20 tyypin swordmaster rykmentti, 2 räpätintä, maageja vähintään 3 (2 jos toinen on loordi) ja loput herot joko maageja tai muutama hero pumpattuna.. tai sitten great eaglen selässä.. toimii ja suosii vain mukavaa pelaamista eikä ole huippuun taktiikassa hiottua.

lukekaa alku: En jaksa maalata hevosia, enkä onnistunut löytämään vaunuja mistään :D.
"if a plan does not plan for problems outside the plan, then it isn't a plan at all"
- Prince Ansom
janze

Viesti Kirjoittaja janze »

Pancake kirjoitti:Tärkeinä on, ettet missään nimessä ota spearmenejä etkä archereita. VAIN JA AINOASTAAN silver helmejä coreen, sitten kasa pulttereita ja panostetaan magiaan. Myös kaikki erikoistaistelijat (esim phoenix guardit) on syytä jättää pois, oli figut sitten miten hienoja tahansa. Tämä tuppaa olemaan aloittelijoilla vaikeata, jostain syystä on pakko ostaa niitä archereita, spearmenejä sekä phoenix kaartia vaikka ne ovat täyttä kuraa. Toivottavasti sinä teet viisaammin.
Aloittelijan ongelma ei ole yleensä kalliiden erikoisyksiköiden ottaminen mukaan taisteluun, vaan taidon puute niiden käytössä. Kokeneen pelaajan tunnistaa siitä, että hän käyttää tehokkaasti erikoisyksikkönsä. Minmaxattu lista on pohjimmiltaan varsin tylsä kokemus sekä itselle että vastustajalle.

Itse käytän sekä swordmastereita ja phoenix guardia 15 hengen ryhmissä (harvemmin guardia). White Lionit ovat maalin puuttuessa vähemmässä käytössä. Erikoisyksiköt yleensä kaipaavat commanderia tuomaan lisätappoja. Unitchampionit ovat mukana tuomaan yhden ylimääräisen hyökkäyksen ja pelastamaan commanderin eitoivotuilta challengeilta. En myöskään viitsi leikkiä pahemmin liputtomilla yksiköillä, koska jos lipun jättää ostamatta osoittaa perinteistä tappiomielialaa. Täydet commandit kunniaan!

"Minun yksiköt ratsastavat voitosta voittoon ja jos ne jostakin syystä häviävät, niin vastustaja varmastikin taisteli epäreilusti! GRRR!!!"
Strike hard. Strike fast. And before all... Strike below the belt ;)
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Miekkonen kirjoitti:Pure of heartin saa vaan yhelle characterille eikä maagit sillä mitään tee.
Puutaheinää sanon minä, sillä maageilla olen Pure of Heartia käyttänyt toistuvasti ja hyvin on toiminut. Maagit suojautuvat hyvin usein tukiyksiköihin kuten jousiampujiin, bolttereihin, shadow warrioreihin tai keihäsmiehiin. Kolmella ensimmäisellä on miesvahvuutta niin vähän, että ampuminen, loitsinta ja lähelle tulevat fleeanneet omat joukot voivat aiheuttaa paniikkia.

Maagin kontrollin pettäminen tarkoittaa magiavuoron väliin jättämistä, jolloin arvokkaita magic ja dispell noppia menetetään. Pahimmillään menetetään myös arvokkaita loitsuja, dispel kääröjä tai muita maagisia esineitä.
Miekkonen

Viesti Kirjoittaja Miekkonen »

No juu onhan se tietysti noinkin, itse olen kuitenkin tottunut pelaamaan puskamaageilla, jotka yleensä napsitaan jollain lentävällä pois joten +100 vp+maagin hinta vastustajalle ei ole kiva. Rykmenttiin ängetty maagi onkin turvallisempi ratkaisu. (Hmm.. Täytyypä kokeilla.)
Eltharrion

Miekkonen kirjoitti:No juu onhan se tietysti noinkin, itse olen kuitenkin tottunut pelaamaan puskamaageilla, jotka yleensä napsitaan jollain lentävällä pois joten +100 vp+maagin hinta vastustajalle ei ole kiva. Rykmenttiin ängetty maagi onkin turvallisempi ratkaisu. (Hmm.. Täytyypä kokeilla.)
Muuten, tässä kun nyt puhutaan, onkos asia niin että ylijäävät power dicet siirtyvät ensi kierroksen dispel diceiksi? En ole ihan ymmärtänyt asiaa tuolla sääntökirjassa..

Ja asiassa pysyäksemme, maagi todella HYÖTYY tuosta puresta.. Olisihan se ikävää jos katapultin takia perääntyvä archu rykmentti saisi tuon maaginkin juoksemaan mukana ulos kentältä, pelaajan menettäessä kenu, suurin osa magiasta ja vielä hirveä kasa pisteitä (vai eikä 400-500 pistettä ole riittävä, jos oikein muistan?)
- Prince Ansom
Lihamestari

Viesti Kirjoittaja Lihamestari »

Eltharrion kirjoitti: Muuten, tässä kun nyt puhutaan, onkos asia niin että ylijäävät power dicet siirtyvät ensi kierroksen dispel diceiksi? En ole ihan ymmärtänyt asiaa tuolla sääntökirjassa..
Eivät siirry.
Maailmojen Tuhoaja, Elävien Jumala, Taivaankannen Kannattaja, Vuori Kultainen,
ne nimiä on vain ja nimet otetaan nyt pois!
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
Lighthammer
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Lighthammer »

Tekisi Black Periaptista ja Diadem of Powerista aika turhia.
Set fire to the family tree.
Lihamestari

Viesti Kirjoittaja Lihamestari »

Lighthammer kirjoitti:Tekisi Black Periaptista ja Diadem of Powerista aika turhia.
Eli siis esineistä, jotka säilövät niitä sisäänsä ja vievät ne seuraavalle magic phaselle?

Esim. siis jos minulla on vaikka ne max. 12 powernoppaa 2k pelissä, en omalla vuorollani tee niillä mitään, vastustajan vuorolla minulla onkin 19 Dispelliä?

Ei näin.
Maailmojen Tuhoaja, Elävien Jumala, Taivaankannen Kannattaja, Vuori Kultainen,
ne nimiä on vain ja nimet otetaan nyt pois!
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
Eltharrion

Anteeksi että satuin kysäisemään, mutta asia oli hiukan painannut mieltä..

Niin, asiasta poiketeksemme, High elveille taas kerran "outo" taktiikka on lähitappelu armeija.. Siis charruja vain lähitappeluun (ehkä 2, toinen loordi joka ratsastaa lohiksella ja toiselle lion gurad), paljon speari blockeja (siis tässä listassa pitää olla massaa), minimi 20 swordmaster rykmentti, kenties 15-25 kokoinen lion guard yksikkö, phoenix guardeja (EI SANAAKAAN siitä että ne ovat muka huonoja, ehkä kalliita ja heikkoja, mutta iskevät suht lujaa) ja muutama kotka joko suojaamaan sivustoja tai iskemään ikäviin sotakoneisiin..

Kertokaa mielipiteitä tästä listasta.. se on outo, mutta jälleen kerran tarjoaa uusia pelimahdollisuuksia :) (ja kenties listalla otetaan turpiin ja kovaa, tontut kun eivät kestä tappelua pitkään, mutta otetaan lainaus viime pelistäni: Täräytin n. 3 tai 4 clanrat yksikköä SPEAR elfeillä läpi yhdessä vuorossa, iskin seuraavaan yksikköön, tappelin pari kierrosta ja vastustaja juoksi karkuun..)
- Prince Ansom
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Taktiikat”