Imperial guard vs. Chaos space marines
- Githgulcag
Imperial guard vs. Chaos space marines
Minä olen juuri aloittanut 40k:n pelaamisen ja ensimmäinen peli on edessä. Vastustajani pelaa Chaos space marineilla ja on hän on pelotellut minua, että hänen Defiler ja terminaattorit ovat voittamattomia. Miten pitäisi toimia, kun omistan 20 Shock troopperia, 3 heavy weapon teamia (Lascannon, mortar, missile launcher, 1 leman russ ja kohta on 1 comissar.
No kyllä se defileri noihin aseisiin kaatuu, termikset ja ne muut joukot siellä ovat varmasti isompi huoli. Etsit vain sopivan suojaisen paikan(metsä) ja istut siellä(ei liian tiukassa kasassa, defileri tykkäisi) ja ammut niin paljon ku lähtee. Ei turhaa kamaa, mahdollisimman pienellä pistemäärällä kaikki noi mukaan(mortarilla ei oo niin väliä) niin ei kaaokselle saa ihan hirveästi roinaa mukaan 
EDIT: ja ignoroin listasi laittomuuden(toinen troop ja HQ puuttuu) koska ilmeisesti ette välitä noin ekassa pelissä vielä semmoisista. Yritä kuitenkin vaatia kaaokselta laillista listaa, niin saat tasaisemman pelin. Onnea
EDIT: ja ignoroin listasi laittomuuden(toinen troop ja HQ puuttuu) koska ilmeisesti ette välitä noin ekassa pelissä vielä semmoisista. Yritä kuitenkin vaatia kaaokselta laillista listaa, niin saat tasaisemman pelin. Onnea
- OneManArmada
Montakos basiliskia tai chimeraa ketjun aloittaja kertoi omistavansa..? Lisäksi basiliskin AP on 3, joten eipä se kovin kummoinen termisten tappamiseen ole.OneManArmada kirjoitti:Termiksiin kelpaisi se Kaartin lascannon helvetti.....
Defu tapetaan basiliskillasi, se muuten kelpaa naattoreihinkin. Laita kaartilaiset chimeroihin, kun niistä ne voivat ampua, ja varo että ei missile launcher pääse siihen käsiksi....
Pelin koko lienee siinä 500 pistettä? Terminaattorit ovat aika vaikeasti tapettavia tuossa pelikoossa, ellet tuo tullessasi kasaa plasma-aseita. Terminaattorit ovat kumminkin yhtä hitaita kuin muutkin, eli peruuttele alta pois. Defileri taasen kyllä putoaa lasciin ja missile launcheriin, mikäli näkösälle tulee. Jos ei tule, niin pidät vain joukkosi hajautettuna mahdollisimman etäs toisistaan, jotta ison blastin alle ei montaa mahdu.
Toisaalta, termikset ja defiler myös nielevät melkoisen osan vastustajasi pisteistä, olettaen että hänen joukkonsa ovat pistearvoltaan suunnilleen samaa kokoa kuin sinulla.
Russ on yleensä parhaimmillaan pamauttelemassa power armouriin sonnustautuneita kavereita olemattomuuteen. Puree siedettävästi myös defileriin, jos semmoisen saa tähtäimeensä.
Joukkonne vaikuttavat hieman vielä puutteellisilta normaaliin force organizationiin tuon aloituksesi perusteella. Jos näin on, niin 2+ save voi oikeasti olla kova pähkinä murrettavaksi. IG:n kometoryhmät kolmella tai neljällä plasmalla ovat aika näppäriä termisten suolaajia, joten jos sinulla ei vielä komentoryhmää ole, niin semmoinen pitäisi lailliseen armeijaan jokatapauksessa hankkia.
- Half-breed
Tai sitten pelaatte pelin Combat Patrollia, joka on aloittelijoille sopivampi peliformaatti, jolloin vastustajasi ei voi peluuttaa Defileriä ja Termejä, tosin itse et voi ulkoilluttaa Leman Russia.
Tällöin myös joukkojesi pitäisi riittää saamaan riittävän iso joukko peliä varten ja samalla saatte lailisen pelin (Pakollinen valinta on yksi trooppi.)
Tällöin myös joukkojesi pitäisi riittää saamaan riittävän iso joukko peliä varten ja samalla saatte lailisen pelin (Pakollinen valinta on yksi trooppi.)
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
- Hands_of_blue
Kateellisten panettelua, oletkos koskaan kokeillut tulla rapid fire etäisyydelle 80+ lasgunia vastaan... Ja kyllä se leman russikin joskus hautautuu niihin hammastikkuihinGitsnik kirjoitti: koska lasgun... (yskii) ei oikein pure power armoriinsama kuin snotlinki heittelisi hammastikkuja drogin leman russin etu panssareihin...
ps. plasma guneja kehiin...
No kuitenkin itse asiaan. Ensimmäisessä pelissä ei kauheasti kannata taktiikoista välittää (tulet todennäköisesti kuitenkin ottamaan turpiisi mikäli vastustajasi ei myös ole aloittelija). Aluksi kannattaa totutella sääntöihin ja sen jälkeen rakentaa armeija lailliseksi [2x troop ( 2x infantry command sguad ja 40 guardsmania) ja HQ (command sguad)]
- Githgulcag
Meidän aloittelevassa peliporukassamme oli yhdet örkit, kahdet mariinit ja kaarti. Pakko todeta, että kaartia lyötiin kuin vierasta sikaa, sillä pyyhittiin lattiaa ja se otti päihinsä joka pelissä. Siihen kyllästyneenä pelaaja vaihtoi kaartinsa asteittain pois ja edustaa inkvisition rivejä battlesistereillään. Kyllä se power-armor vaan on kova juttu.Aziz the combat fighter kirjoitti:Olipas tuokin hyvin lohduttava kommenttiDraven kirjoitti:tulet todennäköisesti kuitenkin ottamaan turpiisi
Kylmä tosiasia on, että 10 kaartilaisella on tekemistä voittaa 5 mariinia. Mariinit vaan ovat turhan kestäviä ja kaartin tuliluikut eivät ole sieltä tehokkaimmasta päästä. Tankki kyllä tasapainottaa pelejä, mutta sekin huonolla tuurilla putoaa ensimmäiseen laukaukseen.
Menee taas näköjään antimariinivalitukseksi, mutta siinähän minä olen hyvä. Kyllä kaartillakin voi voittaa, mutta siihen tarvitaan paljon jalkaväkeä ja tankkeja. Pienissä peleissä ei päästä hyötymään suuresta jalkaväkiylivoimasta. Kunhan lukusuhteet ovat siinä 4-1 niin pitäisi mariineidenkin voimahaarniskoiden alkaa tutisemaan.
Turun huonoimmaksi rankattu 40k-pelaaja 2012!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
kateellisen ?Draven kirjoitti:Kateellisten panettelua, oletkos koskaan kokeillut tulla rapid fire etäisyydelle 80+ lasgunia vastaan... Ja kyllä se leman russikin joskus hautautuu niihin hammastikkuihinGitsnik kirjoitti: koska lasgun... (yskii) ei oikein pure power armoriinsama kuin snotlinki heittelisi hammastikkuja drogin leman russin etu panssareihin...
ps. plasma guneja kehiin...![]()
eihei pikemminkin harmistuneen koska kaartin perus laserase on... mitä on...
[edit] pelaan tietenkin itsekin kaartilla ]
-
Der Dexter
Miksi ihmiset valittelee, eikös vastustajalla pitäisi olla vain hauskaa, kun saan pelin päälle ilmaisen rusketuksen kavereiden fikkareista?
Omassa peliporukassani myös aikoinaan kaartia pidettiin kovilla, ja pienisssä peleissä ei hirveästi voittoa saa haettua, kun mokomat kuolee pois nopeasti. eri asia, jos 100+ taskulamppua sohii kohti, mutta silti...
Pisteet kuitenkin kotiin siitä, että armeija on valittu, pärjääminenhän vaatii silloin vain taitoa...
Omassa peliporukassani myös aikoinaan kaartia pidettiin kovilla, ja pienisssä peleissä ei hirveästi voittoa saa haettua, kun mokomat kuolee pois nopeasti. eri asia, jos 100+ taskulamppua sohii kohti, mutta silti...
Pisteet kuitenkin kotiin siitä, että armeija on valittu, pärjääminenhän vaatii silloin vain taitoa...
Aliquando Insanire Iucundum Est
- Githgulcag
Kohta koittaa H-hetki, eli itse peli. Kiitos näistä vinkeistä. Toivottavasti niistä on apua. Laittakaa vielä jotain hyviä vinkkejä keisarin vastustajien teurastamiseen.
Viimeksi muokannut Githgulcag, Su 15.01.2006 19:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hyvistä en tiedä, mutta pari kuitenkin:Aziz the combat fighter kirjoitti:Laittakaa vielä jotain hyviä vinkkejä
1) pysy suojassa. Bolttereita vastaan et saa armorsaveja, mutta coversavet on yleensä vähintään yhtä hyviä. Ja jos vastustaja päättää tulla lähitaisteluun niin saat lyödä vähintäänkin yhtäaikaa.
2) luota ylivoimaan. Sinulla on (toivottavasti) enemmän miehiä kuin vastustajalla. Yritä tuhota vihollinen yksi ryhmä kerrallaan tai ainakin saada ne pakenemaan. Kaaoksen kätyreillä ei ole sitä inhottavaa AndTheyShallKnowYouKnowWhattia.
3) Leman on ystäväsi. Pyri ampumaan mariineita aina kuin mahdollista. Tämä on paras aseesi powerarmor-ukkoja vastaan. Muista kuitenkin pysyä suojassa, ettei jokainen vihollisryhmä pääse yrittämään onnekasta osumaa kallisarvoiseen vaunuusi.
Meni ehkä vähän turhankin simppeliksi. Onnea peliin.
Muista että kaarti voittaa joka tapauksessa, ainakin moraalisesti.
Turun huonoimmaksi rankattu 40k-pelaaja 2012!
- Githgulcag
Juu... Turpaan hiukan tuli, vaikka vastustajani ei käyttänytkään termiittejä tai defileriä. Alku oli lupaava, kun Leman russ räjäytti yhden porukan ilmaan, mutta sitten kaikki meni huonosti. en osunut plasmalla, tai heavy weaponeilla mihinkään ja Leman russ hajosi, kun yksi mörkö sai tuurilla hyvän osuman taakse. Noh... kiitoksia avustanne! Kyllä minä vielä tulen takaisin ja näytän niille kerettiläisille, että kyllä keisarin palvelijat ownaa!!![/i]
-
vompovompatti
-
Darkmage7280
-
Virtanen..
- Viesti:
-
NecroCuolema
Itse kerään Imperiumin kaartia, ja tähän mennessä 50% peleistäni on pelattu Space marineja vastaan (chaos tai muuten vaan). Olen voittanut lähes jokaisen peluuttamalla säälimättömän määrän jalkaväkeä. Imperial guardilla pärjää kun on paljon porukkaa, jonka joukossa ryömii kohtuullinen määrä raskaita aseita.
Minua vastaan pelanneet Space marinet ovat kaatuneet aina siihen vaiheeseen kun ne yrittävät rynnätä suojiensa takaa lähitaisteluun, jolloin joukkojeni lukumäärä vähän niinkuin kaksinkertaistuu rapid firen ansiosta. Marsuja vastaan ei kannata kaartilla hyökätä, ellei käytössa ole mittava määrä panssaria. Kannattaa myöskin korostaa omaa vahvuuttaan, joka kaartilla on massa. Suomeksi sanottuna äskeinen oli: ammu mariineilta massa pois, jolloin ne ovat huomattavassa alakynnessä lukumäärää katsoessa. Terminaattorit on kymmenen kertaa helpompi ottaa alas lähitaistelussa, vaikka tappioita tuleekin paljon. Space marine tankit ovat äärimmäisen hyviä muita tankkeja vastaan, josta johtuen ne kannattaa ottaa alas heavy weapon platooneilla, jotka ovat ehkä hieman huomaamattomampia, sekä halvempia. Defileristä ei ole kokemuksia.
Ig:n codexissa on myöskin mittava määrä taktisia vinkkejä, jotka ovat auttaneet ainakin minua huimasti.
Minua vastaan pelanneet Space marinet ovat kaatuneet aina siihen vaiheeseen kun ne yrittävät rynnätä suojiensa takaa lähitaisteluun, jolloin joukkojeni lukumäärä vähän niinkuin kaksinkertaistuu rapid firen ansiosta. Marsuja vastaan ei kannata kaartilla hyökätä, ellei käytössa ole mittava määrä panssaria. Kannattaa myöskin korostaa omaa vahvuuttaan, joka kaartilla on massa. Suomeksi sanottuna äskeinen oli: ammu mariineilta massa pois, jolloin ne ovat huomattavassa alakynnessä lukumäärää katsoessa. Terminaattorit on kymmenen kertaa helpompi ottaa alas lähitaistelussa, vaikka tappioita tuleekin paljon. Space marine tankit ovat äärimmäisen hyviä muita tankkeja vastaan, josta johtuen ne kannattaa ottaa alas heavy weapon platooneilla, jotka ovat ehkä hieman huomaamattomampia, sekä halvempia. Defileristä ei ole kokemuksia.
Ig:n codexissa on myöskin mittava määrä taktisia vinkkejä, jotka ovat auttaneet ainakin minua huimasti.
- Githgulcag