juu, tosi tiukka skaba. Kiitokset osallistujille, kovaa jännitystä kyllä tarjositte. Joka äänellä oli merkitystä, kuten huomattiin (sci-fiä ei lasketa...). Fantasian voitin kahdella pisteellä, Army Masterin hävisin vasta ykköstiloja lasketessa. Muutenkin äänestyksessä heittely oli suurta - moni äänesti mun nerania ykköseksi ja jätti numeron 16 gobon pois, kun vastaavasti välillä kävi toisinpäin. Mieltymyksillä oli siis hyvin suuri vaikutus ääniin. Selkeää voittajaahan ei nyt löytynyt (paitsi sci-fissä), joten mielenkiinto jaksoi pysyä yllä.
Fantasy on siis aina ollut se kovin luokka, jossa haastetaan ja kokeillaan. Tänä vuonna moni nimekäs maalari jäi pois - Day, Diarmaid (vakiovoittaja ;D), Matti, Natunen, muitakin? olisivat takuulla tuoneet täydet sata prossaa lisää jänitystä. hienoja figuja, kiva juttu.
Sci-fi oli taas vaihteeksi melkolailla pohjaluokka. Sci-fiin panostamalla voitto tuli verrattaen helposti - kaikella kunnioituksella siis, kovaa vastustajaa täältä ei löytynyt. Hieno figu voitti kuitenkin, sitä ei käy kiistäminen.
Armymaster oli - kuten jo on sanottu, kisan positiivisia ylläreitä. Äänestyksen loppupuolella (oliko eilen?) Elven Captain laittoi kisatyönsä liian aikaisin Sotuun nähtäville, joka johti äänen mitätöintiin. Tämähän kiristi tilannetta Fantasyssä ja toi mun entryn "jaetulle ykköselle" armymasterissa. Ykköstilat ratkas voiton, mut juu, tiukallehan veti tämäkin. Hieno kisa ja paljon hienoja töitä.
Mitä taas järjestäjän jääväämiseen tulee; Mun mielestä olis ehdottomasti paras, et kisan järkkäis joku asianosaava maalari, joka ei itse tietenkään osallistuis. Mä tosta Matin muistutuksesta & jääväämisestä ekana taisin huomauttaakin. Ja ei, en todellakaan tarkoita, että tämän vuoden kisaa olisi pitänyt sillä lähteä ronkkimaan, vaan nimenomaan reunahuomiona ensivuosia varten. Jos kisaa pitäisi joku sunnuntaimaalari, joka ei maalaa voittajaentryjä, olisi jo aivan sama, mitä tapahtuisi, mutta varsinkin kärkipään maalarin ollessa kyseessä voi joissain herättää hieman närää. Ja edelleen, itse vain huomautin asiasta, en tarkoita, ettäkö se minua oikeasti haittaisi.
Ensivuodelle voitaisiin toteuttaa jonkinlaisia muitakin pikku ylläreitä. Näistähän vain Figmaatikkojen virallinen Suomen Figuskenen Sydän Salaseura tietää, joten pidetään hulluja jännityksessä - ensi vuonna näette