"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Aloittamassa 40koota

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
Pink Knight

Aloittamassa 40koota

Viesti Kirjoittaja Pink Knight »

Tässä on nyt tullut hiukka auki vuosi FaBaa ja Lotria säädettyä ja nyt alkoi kiinnostamaan tuossa vuoden vaihteen kohdalla myös 40k (voih tätä rahan menoa...). Elikkäs ihan näin peruskysymyksiä pohjalle :
1. Kuinka paljon 40k eroaa lotrista? (fbeen eroja en edes viitsi kysyä ne olen kuitenkin lukenut)

2. Eldarit kiinnostavat (kyllä luin alla olevan Eldareista topicin), ja niistä kysyisin, että minkä tyylinen armeija ne ovat pelata lähistelyä, ammutaan ja istutaan vaiko kenties kikkailua liikkumisen kanssa vai peräti kaikkia em. elementtejä yhdistelevä armeija?

3. Joskus jostain olen kuullut, että eldarit uusitaan. Milloin on tämä tapahtuva vai olenko aivan huhu puheita kuullut?

4.Onko editio vaihtumassa lähiaikoina? Lähinnä ajattelen onko kannattavaa ostaa sääntökirja nyt vai vasta edition vaihteen jälkeen.

5.Olen myös kuullut juttua, että lista ratkaisee 40koossa. Pitääkö tämä paikkansa?

Lisäksi vielä jos joku viitsisi analysoida 40koota noin yleensä yhden kysymyksen verran:
6.Onko 40koo vain pyssyillä paukuttelua vai onko mukana myös lähitaistelu (tarkoitan nyt isoja elementtejä ei tyyliin no onhan siellä close combat phase tai mikä onkaan 40 koossa).

P.S Olen lukenut kapteenin armeija valinta oppaan, joka muuten oli älyttömän hyvä. Silti jäi vielä vähän epäselviksi nuo (kysymykset) kohdat.

Pinkedit:// Vielä tuli kysymys mieleen 7.Saako Dire avengereita norm. Eldar armeijaan vaiko vain Craftworld armeijoihin.
8.Lisää tulee: Voisiko joku selventää tätä Craftworld asiaa, mitä ne tarkalleen ottaen ovat, onko jotain tyhjentävää sivustoa/linkkiä?

Eli aivan ovat troo aloittelija tason kysymyksiä vaan kysympähän silti, ettei kaikkia virheitä tule heti alkuun tehtyä.
Bronzed flesh on vähän tummempi kuin suomalaisen väri, veikkaisin jotain thaimaalaista. Dwarf flesh on enemmän ihmisen värinen. --Jubee
Karu

Viesti Kirjoittaja Karu »

1. Kuinka paljon 40k eroaa lotrista? (fbeen eroja en edes viitsi kysyä ne olen kuitenkin lukenut)
Kuin yö ja päivä. Lotr on huono, 40k hyvä.

40k:ssa ammutaan tosi paljon ja siinä on kivoja tankkeja. jees jees.
2. Eldarit kiinnostavat (kyllä luin alla olevan Eldareista topicin), ja niistä kysyisin, että minkä tyylinen armeija ne ovat pelata lähistelyä, ammutaan ja istutaan vaiko kenties kikkailua liikkumisen kanssa vai peräti kaikkia em. elementtejä yhdistelevä armeija?
Eldarit ampunee kait aikas lujaa, ja on melkoinen eliittiarmeija. Lähiksessäkin on kivaa, välillä. KEstävät huonosti.
3. Joskus jostain olen kuullut, että eldarit uusitaan. Milloin on tämä tapahtuva vai olenko aivan huhu puheita kuullut?
Kaipa ne joskus uusitaan. Tuskin kuitenkaan vielä tänä vuonna.
4.Onko editio vaihtumassa lähiaikoina? Lähinnä ajattelen onko kannattavaa ostaa sääntökirja nyt vai vasta edition vaihteen jälkeen.
Vaihtu just, ei kannata odotella sitä seuraavaa edikkaa.
5.Olen myös kuullut juttua, että lista ratkaisee 40koossa. Pitääkö tämä paikkansa?
Kaikissa figupeleissä lista ratkaisee todella paljon. 40k:ssa myös. Nopatki ratkasee aik paljo.
6.Onko 40koo vain pyssyillä paukuttelua vai onko mukana myös lähitaistelu (tarkoitan nyt isoja elementtejä ei tyyliin no onhan siellä close combat phase tai mikä onkaan 40 koossa
Mitä meinaat? Kyllä siellä yhtä paljon lähistellään kuin muissakin peleissä. Moni armeija on erikoistunut juuri siihen.
7.Saako Dire avengereita norm. Eldar armeijaan vaiko vain Craftworld armeijoihin.
Saa niitä. Biel-tan-armeijassa ne vievät vain troop-paikan.
8.Lisää tulee: Voisiko joku selventää tätä Craftworld asiaa, mitä ne tarkalleen ottaen ovat, onko jotain tyhjentävää sivustoa/linkkiä?
Craftworldit ovat peruseldar-listan muunnelmia. Esim. Saim-hann koostuu enimmäkseen jet bikeistä ja Iyanden wraithlordeista ja -guardeista.
Ishmael
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ishmael »

Dire Avengereita saa Trooppeina ihan mihin tahansa Craftworldiin, jos niistä tykkäät.
Oberon kirjoitti:On ne RF-tiimin pojat kovia kyllä
Karu

Viesti Kirjoittaja Karu »

Njääh, taisi muisti tehdä tepposet. Muistelin, että niitä ostetaan eliitteinä kuten useita muitakin aspect-warrioreja.
The Captain
Valvoja

Re: Aloittamassa 40koota

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Pink Knight kirjoitti: 1. Kuinka paljon 40k eroaa lotrista? (fbeen eroja en edes viitsi kysyä ne olen kuitenkin lukenut)
Joukot liikkuvat useamman modelin yksiköinä eivätkä sooloile, kuten LotRissa. Suurimpana erona pitäisin sitä, että yksi pleaaja pelaa aina koko vuoronsa, vasta sitten tekee vastustaja. Eli ensin yksi pelaaja liikkuu, ampuu, lähistelee, ja vasta sitten vastustaja pääsee toimimaan.

Ehkä loppuvuodesta. Ehkä ei.
Vahinkoja sattuu, mutta pääpiirteissään kyllä. FaBassa hyvä pelaaja voi manööveroida tykinkin listan nurin, mutta 40K:ssa paskalla listalla vain häviää hyvälle listalle, vaikka hyvällä listalla pelaisi kädetön apina. Jos siis molemmilla on keskimäärin yhtä hyvä noppatuuri.
6.Onko 40koo vain pyssyillä paukuttelua vai onko mukana myös lähitaistelu (tarkoitan nyt isoja elementtejä ei tyyliin no onhan siellä close combat phase tai mikä onkaan 40 koossa).
Lähitaistelu on hyvinkin tappava paikka. Sinne pääseminen on täysillä ampuvaa armeijaa vastaan vähän hankalampaa, mutta usein perillepääsyn tyydytys korvaa matkan hankaluuden.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Perusteet”