Tämmönen jäi vaan hämään
CSM "tacticalien" special aseet
CSM "tacticalien" special aseet
Eli, kodexissa lukee normaali chaos marineitten kohalla, että siellä saa normaali jamppa plasmapislan 10 pojolla. Noh, siellä jossain erratassa tms. clarficationissa sanottiin että ne saa pitää sen vanhan aseen jos kyseessä on ccw:t. Eli jos on ccw:t noilla äijillä, niin toki sillä pysyy se chainswordikin, mutta jos niillä äijillä on boltterit? Menettääkö se sen boltterin plasmapislan takia? Tokihan se on järkevämpää laittaa sitte plasmagun. Ampuuhan se pidemmälle ku pisla josta ei oo bolter marineille ilmeisesti mitään hyötyä.
Tämmönen jäi vaan hämään
Tämmönen jäi vaan hämään
Re: CSM "tacticalien" special aseet
Kaikilla kaaosmarineilla on aina close combat weapon joten jos laitat boltterin tilalle plasma pistolin sulla on kaksi asetta lähitappelussa.Weekender kirjoitti:Eli, kodexissa lukee normaali chaos marineitten kohalla, että siellä saa normaali jamppa plasmapislan 10 pojolla. Noh, siellä jossain erratassa tms. clarficationissa sanottiin että ne saa pitää sen vanhan aseen jos kyseessä on ccw:t. Eli jos on ccw:t noilla äijillä, niin toki sillä pysyy se chainswordikin, mutta jos niillä äijillä on boltterit? Menettääkö se sen boltterin plasmapislan takia? Tokihan se on järkevämpää laittaa sitte plasmagun. Ampuuhan se pidemmälle ku pisla josta ei oo bolter marineille ilmeisesti mitään hyötyä.
Noin siis olen itse käsittänyt. Tietenkin jos ei pidä paikkansa säästä pistoolit bp&ccw squadeille ja ota plasma gun bolter squadeille.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Juu juutneva82 kirjoitti: Noin siis olen itse käsittänyt. Tietenkin jos ei pidä paikkansa säästä pistoolit bp&ccw squadeille ja ota plasma gun bolter squadeille.
No sit on edelleenkin se että kaikilla on CCW vakiona joten ainakin minun käsityksen mukaan sulla olisi plasma pistol&ccw combo antaen lisähyökkäyksen tappelussa.Weekender kirjoitti:Juu juutneva82 kirjoitti: Noin siis olen itse käsittänyt. Tietenkin jos ei pidä paikkansa säästä pistoolit bp&ccw squadeille ja ota plasma gun bolter squadeille.Mutta jos joku haluamalla haluaa sen pistoolin squadiin missä kaikilla on boltterit...
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Hmmm...Hyvä pointti. Virheellisesti luin että close combat weapon on aina ja sit vain valitaan onko bolter tai bolt pistol...Ootko VARMA että se on noin? Tekis vain true gritistä aika hyödyttömän jos ei pysty laittaa boltteria ja CCW:tä yhtaikaa enkä usko että nurgle osiossa oli erikseen kohtaa joka sallis laittaa close combat weaponin boltterin seuraan...Weekender kirjoitti:[
Siis uudessa codexissahan lukee csm;ien kohalla että Weapons: Marines tms have either bolter or bolt pistol and close combat weapon.
Eli eihän niillä noin sääntöjen mukaan mitään closis asetta ole.. Tms
</pilkunnus>
Oletko 100% varma ettei lukenu esim all have close combat weapon and either bolter or bolt pistol tai vastaavaa?
Sama täällä. No pitänee katsoa kun pääsen kotia.Weekender kirjoitti:En oo yhtään varmaEi oo kodexia koulussa mukana
Voi kyllä olla näinkin.Iso Susi kirjoitti:Muistaakseni se on näin päin: "...have close combat weapon and either bolter or bolt pistol."
En kyllä oo ihan varma. Muistelisin että se olis näinpäin että niillä on aina se CCW.
Mutta loppupelissähän se kannattaa toki tehä niin, että jos on bolter ryhmä -> shoottaryhmä, eli plasmagun, ja jos on CCW ryhmä, niin pisla et saa viel ne pari attackia.
no sellanen menee jo säädöksi.. siis bolterukoilla on kyllä ccw, vaikka ei lukiskaan (jos lukee, ettei ole, niin TAAS virhe), ero on vaan siinä, että jos sen pislan omistaa, niin saa +1 A cc:ssä. Voihan sen plasmaguninkin laittaa ccw-jampoille, kun ampuuhan se silti pitemmälle sitten ja sitten bolter ryhmään pisla, sillä jos pääsee siihen 12" päähän, niin tokihan sieltä alkaa satamaan kunnolla luotiakin jo.
Mutta CCW JA bolter TAI bolt pistol (tai vaihtoehtoset spec.aseet).
Taitaahan niillä heavy weapon -ukoillakin olla ccw:t
Mutta CCW JA bolter TAI bolt pistol (tai vaihtoehtoset spec.aseet).
Taitaahan niillä heavy weapon -ukoillakin olla ccw:t
"meillä ei ole mitään niin suurta sosiaalista ongelmaa, ettei sitä ratkaistaisi parilla tuhannella sotilaalla"
-
manmangler
- Viesti:
CSM errata by GWWeekender kirjoitti:Siis uudessa codexissahan lukee csm;ien kohalla että Weapons: Marines tms have either bolter or bolt pistol and close combat weapon.Kaikilla kaaosmarineilla on aina close combat weapon
Eli eihän niillä noin sääntöjen mukaan mitään closis asetta ole.. Tms
</pilkunnus>
on aina Closis sen lisäksi joko Bolter tai Boltpistooli
Waagh Whuuz teer
C'mon taste my Rot
C'mon taste my Rot