"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Uudet sivut & uusi figu

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
VC
Viesti:

Uudet sivut & uusi figu

Viesti Kirjoittaja VC »

Täydennetään nyt tätä Soukkalaisten figu floodia.

Tein tossa uudet galleria sivut.
Löytyy:
http://www.cs.helsinki.fi/u/pjlehtim/dungeon2/

Kaikille figuille en ole kommentteja kerennyt vielä kirjoitella ja typojakin on varmasti vielä. Feedbackkiä sivustostakin kiitos!

Niin ja sitten se viimeisin figu. Kuva löytyy tuolta Eldareiden kohdalta.
Tämä on nyt kolmas ranger, jonka maalasin. Yritin saada vähän syvemmät varjot tähän. Lopputulos on valitettavan sotkuinen. Tarvitsisin nyt kommentteja, että kuinka jatkaa maalauksen opiskelua. Eli kritiikki rankalla kädellä sallittua ja jopa toivottavaa.

Tässä suora linkki:
ISO kuva
Pienempi kuva.

Kiitokset kaikille jo etukäteen :!:
Viimeksi muokannut VC, To 12.12.2002 17:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ninnu
Viesti:

Re: Uudet sivut & uusi figu

Viesti Kirjoittaja Ninnu »

Varjoja on vihreässä kiitettävästi mutta muissa osissa ei niinkään... Sitten osa shadeista jatkuu figun korkeisiin kotiin, eli kaikki viitan korkeat kohdat pitöis olla highlightattu koko korkealta matkalta... Äh näytän sitten ensiviikon miitissä tarkemmin... :-)
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
hypsilurus

Viesti Kirjoittaja hypsilurus »

Toi kuva on LIIAN iso!!!! Kaikki pienetkin virheet pistää silmään aivan liian selkeesti!!! On kun mikroskoopin alla ukkoa arviois.............epäreilua maalaajaa kohtaan.

M
"Kaulaparta huohottaja"
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

hypsilurus kirjoitti:Toi kuva on LIIAN iso!!!! Kaikki pienetkin virheet pistää silmään aivan liian selkeesti!!! On kun mikroskoopin alla ukkoa arviois.............epäreilua maalaajaa kohtaan.
Kannustaapahan se sentään käyttämään glazeja tavallisen blendauksen sijaan niin ei tule niin raidallista jälkeä. *viittaa omista figuistaan otettuihin kuviin* Ei sikäli että VC:n figu näyttäisi raidalliselta.

Oikein kaunis figu se on. Nuo värit vain jotenkin ahdistavat minua enkä oikein tiedä miksi (en oikein osaa pukea sitä sanoiksi). Tuntuu myös vähän siltä, että vihreää on highlightattu enemmän kuin punaista - varjot ovat molemmissa suht´ kivan tummat mutta punaista voisi vaalentaa ja tummentaa ehkä vieläkin - kuten Ninnu jo totesikin. (Punainen on muuten ahdistava väri. Tuskailen itsekin aivan saman asian kanssa tällä hetkellä.)

Tuo figu ihmeessä ensi tapaamiseen niin sitä voi katsella. Olisi muutenkin kivaa nähdä muitakin eldareitasi ihan IRL - etenkin tuota SW-exarchia.

...en tosin ole sitä mieltä että figu näyttää sotkuiselta mutta omia figujaanhan saa aina haukkua niin paljon kuin haluaa...
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

hypsilurus kirjoitti:Toi kuva on LIIAN iso!!!! Kaikki pienetkin virheet pistää silmään aivan liian selkeesti!!! On kun mikroskoopin alla ukkoa arviois.............epäreilua maalaajaa kohtaan.
True.
Tosin kun käyttää selaimena M$ IE 6:sta, niin se pienentää kuvan automaagisesti ruudulle sopivaksi.

Pitää tehdä tuosta(ja muista kanssa) pienempi kuva kunhan kerkeän.

Eiköhän tuo ole 18. päivä mukana. Saatte sitten kommentoida oikein livenä.
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Nonnih, oikein kunnon isoja kuvia taas sulta.

Ranger figut ovat mun mielestä aika hienoja, ja toi base sopii tuohon hyvin. Ongelmana vain on se, että etummainen jalka on osittain ilmassa, ja näyttääkin siltä että toi ukko saattaa horjahtaa koska tahansa, kun pelkkä kantapää on sileää kiveä vasten. Ehkä tota jalkaa voisi hiukkasen taivuttaa niin, että se olisi kunnolla kiven päällä.
Basen kivet olisi saanut maalata kuin muunkin figun. Drybrushaamiselle ei ole minusta paikkaa tasaisilla pinnoilla, vaan ne pitäisi blendata. Jotain tämän: http://www.miniaturespace.net/chcik%20front%20side.JPG kaltaista voisi lähteä kokeilemaan, tosin ehkä samaan efektiin pääseminen voi olla aika hankalaa.

Värit tuntuvat jotenkin tunkkaisilta kuvassa. Olisiko syy mahdollisesti kamerassa? Jos tausta on puhtaan valkoinen eikä keltainen niin ton väritasapainon korjaa helposti photoshopilla. Valitse Image>Adjust>Color Balance. Sitten leikit noilla säätimillä kunnes näyttää paremmalta. Mä sain hyviä tuloksia tohon kuvaan asetuksilla -24, +21 ja +89, tosin en osaa sanoa miltä toi figu näyttää luonnossa. Sen jälkeen levelit kuntoon ja jos värit on liian kylläisiä niin saturationia vähemmän. Jos haluat niin mä voin tehdä ton ja lähettää kuvan sulle.
Mutta toi oli hiukkasen offtopikkia.

Itse en pidä kauheasti suorasta vihreä-punainen schemestä enää, koska kontrastiero on niissä liian suuri värien välillä. Yksi vaihtoehto olisi viedä toi punainen selkeästi oranssin puolelle ja koittaa maalata joitain kohtia lilalla. Tosin värivalinnat ovat aina makuasioita. Paha sanoa tosta kuvasta kun ne värit varmaan on hiukan vääristyneitä.

Muuten sun blendit on kehittyneet ihan mukavasti. Sä olet selvästikin tajunnut miten homma toimii, eli maalaamalla vain voi tosta enää kehittyä. Ruskeat kohdat olisi voinut tosin highlightata kunnolla. Ainakaan kuvasta niissä ei näy kauheasti highlightejä. Mukava yksityiskohta jonka huomaan, on se että tossa figussa on laitettu highlightit kaikki korostetusti tulemaan samalta päin. Gemien auringon heijastukset ja hanskan kirkkain kohta ainakin vastavat toisiaan..
Tietysti Blendien pehmeyttä voi aina parantaa, mutta koskapa ei voisi? Glazetus paljon (enemmän kuin normaalisti blendatessa) laimennetulla pohjavärilla jokaisen highlightin jälkeen auttaa kummasti värien reuna-aluella

Jatka samaan malliin!
And they wonder how he dealt with stress so well..
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

Taas oikein paljon hyvä kommentteja. Kiitoksia kovasti :!: . Vinkit on huomioitu ja yritetään soveltaa taas seuraavassa projektissa.

Editoin hieman kuvia. Tosta fotaristahan löytyi tollainenkin, kuin autolevel(luulin, että tämä feature on vain 7 versiossa) ja sillähän sai ihan automattisesti juuri oikeat värit näkyville.

Kaikki eldar kuvat on nyt editoitu vastaamaan todellisuutta.

Tein viimeisimmästä rangerista myös pienemmän kuva. Se löytyy täältä.

Kiitos vielä kaikille :)
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Missäs muuten on NMM noista figuista? Et kai ole vielä ehtinyt luovuttaa sen suhteen? No ei mulla mitään metallimetallia vastaan ole, varsinkaan kun se on toteutettu hyvin niinkuin noissa.
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

VonCarstein kirjoitti: Editoin hieman kuvia. Tosta fotaristahan löytyi tollainenkin, kuin autolevel(luulin, että tämä feature on vain 7 versiossa) ja sillähän sai ihan automattisesti juuri oikeat värit näkyville.
Ne se auto levels siis säätää kuvan kontrastit siten että tummin väri on musta ja vaalein väri on valkoinen. Saman homman saa hoidettua ihan levelsistä laittamalla ne säätimet siten että vain ne mustat kuvaajat ovat tarkalleen niiden välissä. Mutta väreihin ei noitten pitäisi käsittääkseni vaikuttaa.
Vai sekoitanko auto levelsin autoleveliin, johonkin ihan uuteen toimintoon?
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

VJ kirjoitti:Missäs muuten on NMM noista figuista? Et kai ole vielä ehtinyt luovuttaa sen suhteen? No ei mulla mitään metallimetallia vastaan ole, varsinkaan kun se on toteutettu hyvin niinkuin noissa.
NMM on todellakin vielä työn alla. Olen nyt koeillut sitä laidasta laitaan. Noissakaan ei ole käytetty yhtään hilemetallia(paitsi terminaattoreissa), vaan kaikki metalliosat on maalattu harmailla.

NMM:n suhteen ei olla todellakaan vielä luovutettu, mutta kuten Ninnu osuvasti totesi viime tapaamisessa, että NMM vaatii hyvää blendaus taitoa, niin olen nyt keskittynyt enimmäkseen blendauksen harjoitteluun.
NMM:n harjoittelua on luvassa roimasti seuraavissa projekteissa ;)
VJ kirjoitti:Mutta väreihin ei noitten pitäisi käsittääkseni vaikuttaa.
Vai sekoitanko auto levelsin autoleveliin, johonkin ihan uuteen toimintoon?
Kyllä se taisi väreihinkin vaikuttaa. En tosiaan tehnyt noille kuville mitään muuta ja nyt kuvat ovat luonnollisen värisiä. En ole mikään photoshop guru, joten en rupea spekuloimaan enempiä.

-EDIT Itseasiassa näyttää siltä, että toi autolevel tosiaan säätää vain värejä ja auto contrast säätää valkosta ja mustaa.
Viimeksi muokannut VC, To 12.12.2002 21:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MaalaajaMasa

Viesti Kirjoittaja MaalaajaMasa »

Joo NMM:ää rohkeesti vaan! Itse en pidä Rangereiden punasesta väristä päässä mutta sekin on makuasia. Muuten Rangerit ovat kivasti maalattu :wink: Blendailua itsekkin tässä parantelen ja täytynee sitten myöhemmin kokeilla uudestaan NMM:ää kun se jäi tossa vähänaikaa sitten kun aloin uudestaan tuota Blendausta työstämään omissa figuissani...Marineja en kommentoi kun en 40k:ta vielä pelaa enkä ole niitä itse päässyt vielä maalaamaan... Toivottavasti vinkkejäni kuuntelet vasta rekisteröidyin tänne joten olen vielä melko newbie tällä foorumilla...
Kyllä sitä maalata osaa jos vain jaksaa harjoitella!

-Matti-
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

MaalaajaMasa kirjoitti:Toivottavasti vinkkejäni kuuntelet vasta rekisteröidyin tänne joten olen vielä melko newbie tällä foorumilla...
Postausten määrä ei vaikuta mitenkään kommentteihin suhtautumiseeni. Kiitoksia vain. Miten parantaisit rangereiden päitä? Vaihtaisitko kokonaan toiseen väriin?
MaalaajaMasa

VonCarstein kirjoitti:
MaalaajaMasa kirjoitti:Toivottavasti vinkkejäni kuuntelet vasta rekisteröidyin tänne joten olen vielä melko newbie tällä foorumilla...
Postausten määrä ei vaikuta mitenkään kommentteihin suhtautumiseeni. Kiitoksia vain. Miten parantaisit rangereiden päitä? Vaihtaisitko kokonaan toiseen väriin?

Itse vaihtaisin ehkä ihan perusmustaan mutta se vie maalaamisesta haastavuuden kun mustaa on helpohko Highlaitata...Jos nuo on pelifiguiksi tarkoitettu niin vaihtaisin ehkä mustaan tai johonkin muuhun tummaan sävyyn...tai sitten maalaat jollakin camo-värillä kun Rangerithan on tarkka-ampujia niin pitäähän niiden olla näkymättömissä :lol: Mutta ihan miten itse haluat. Tuo SwoopingHawk Exarch on hauska maalattava olen niitä pikkuveljeltäni(J.K.) muutaman saanut maalattavaksi...Mitäs sanot ehdotuksistani?

-Matti-

-Matti-
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

VonCarstein kirjoitti: NMM on todellakin vielä työn alla. Olen nyt koeillut sitä laidasta laitaan. Noissakaan ei ole käytetty yhtään hilemetallia(paitsi terminaattoreissa), vaan kaikki metalliosat on maalattu harmailla.
Dääm, ainakin hämäs mua toi nmm :lol:
Eli siinä ollaan edistytty roimasti!
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

MaalaajaMasa kirjoitti: Itse vaihtaisin ehkä ihan perusmustaan mutta se vie maalaamisesta haastavuuden kun mustaa on helpohko Highlaitata...
Tästä olen hyvin paljolti erimieltä. Mun kokemuksen mukaan musta on valkoisen jälkeen kaikkein hankalin highlightattava. Joko se muuttuu likaisen harmaaksi tai sitten highlightit ei näy ollenkaan.

Mutta joo. Pitää punnita ehdoitusta. Tosin ei ole rangereita enää maalauslistalla.
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

VJ kirjoitti: Dääm, ainakin hämäs mua toi nmm :lol:
Eli siinä ollaan edistytty roimasti!
Hehe. Thanks for complements :D
MaalaajaMasa

Tarvitsetko harjoitusmallin? Mulla on 3 ylimääräistä Rangeria saat ne ilmaiseksi jos haluat?

-Matti-
Hellbender
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hellbender »

Figut on sitä luokkaa, että mulla ei oo niihin mitään lisättävää. Komeita ovat :wink:

Tosta sivustosta voisin pari sanaa sanoa.

Kuvat on aikamoisen reilun kokosia. Pienemmätkin kävis :lol:
Lisäksi kannattais optimoida no kuvat (jpg 60-80%).
Toi latautuminen olis sujuvampaa hitaammillakin yhteyksillä.
Jos haluat välttämättä säilyttää isot ja huipputarkat kuvat, niin anna ainakin mahdollisuus valita.

Yläpalkkiin ainakin mulla ilmesty scrolli, siitä kannattas hankkiutua eroon, koska se on turha ja ei näytä hyvältä.

Taustakuva kannattaa suunnitella sillä lailla, että se ei ala uudelleen isommillakaan resoilla.
Kuva sinänsä ihan siisti.

No, siinäpä sitä.
"Miehet rakastavat pelejä, ja sota on raaka, tappava peli - mutta peli kuitenkin, ja paras mitä on" - William Broyles
Kharon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kharon »

Hellbender kirjoitti:Taustakuva kannattaa suunnitella sillä lailla, että se ei ala uudelleen isommillakaan resoilla.
Kuva sinänsä ihan siisti.
Voi olla, mutta taustakuvat ei oikein muuta tee kuin haittaa sitä tekstin lukemista. Kuten vähän tuossakin kun saa olla väliistä scrollaamassa tekstiä paremmin näkyvään paikkaan. Hyvät värivalinnat jonkun kuvan sijaan tekevät sivuista mielestäni paremman näköiset - tai se kuva ei ainakaan saisi olla noin hallitseva ja hallitsevassa paikassa. Tosin se on vain miun mielipide :) Mutta se siitä OT:sta...

Figut on hienoja, on niitä täällä ennekin ihailtu. Eritoten tuo örkki on hieno - sangen onnistuneet metalliosat ja NMM efekti (siis ne on ihan harmailla vain tehty?). Aika näppärä. Tosin Dark Elffin hilparin vastaava efekti näyttää ehkä hieman suttuiselta.
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

Kharon kirjoitti: - tai se kuva ei ainakaan saisi olla noin hallitseva ja hallitsevassa paikassa
Agreed. Pitää todellakin hioa tuota ulkoasua vielä paljon. Todella ärsyttävää, että teksti hukkuu taustaan vähänväliä.
Kharon kirjoitti: Figut on hienoja, on niitä täällä ennekin ihailtu. Eritoten tuo örkki on hieno - sangen onnistuneet metalliosat ja NMM efekti (siis ne on ihan harmailla vain tehty?).
Kits :)
Ihan vain harmaan erisävyillä joo.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”