Jees nämä on tosiaan suht´ wanhoja, eli 80 -luvun lopulla maalattu, olin ehkä jotain 9-10 vuotias... Isoveli harrasti silloin figuilua ja sain maalata pari nappia hänen maaleillaan (jotka olivat parempia kuin nykypäivän citadelit). Siitä se sitten lähti. Ja kyllä itse potkin maalaustaidon kanssa hyvin pitkään paikallaan, tyyliin perusvärit pintaan että saa jotain pelikentälle, vaikka ei me silloin paljon sääntöjäkään osattu..
Täytyy myöntää että nostivat hyväntahtoisen hymyn huulille Hymy Tulee kovasti mieleen omat ensimmäiset pienoismallimaaleilla sutatut Hero Quest örkit ja goblinit jostain 90-luvun alkupuoliskolta.
Vinkkinä niille, jotka haikeana ihastelevat Mikan maalausten hurjaa muodonmuutosta: ensimmäinen askel laadukkaampaan maalaukseen on asennemuutos, omaan maalaamiseen pitää suhtautua analyyttisemmin, tehdyn työn määrä näkyy aina.
Totta turiset, kyllä se kehittyminen lähtee aina omasta halusta ja asenteesta. Oli mullakin toi heroquest aika kova sana aikanaan, muistan kun siinä laatikon kyljessä oli niitä todella hienosti maalattuja HQ nappeja, olin silloin ihan varma että ne on jotenkin valokuvissa jälkikäteen väritetty, koska kukaan EI VOI maalata noin hyvin..