"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Onko jotain unitteja, jotka ovat täysin roskaa?

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Illumina

Re: mikälu muistan

Viesti Kirjoittaja Illumina »

Nazreg Moonsinger kirjoitti:Kaikki muu toimii undead armeijassa paremmin. Ei siis lähelläkään hyvää.
Älä intä... Hautakaarti on hyvää jalkaväkeä(jos sellaista siis on...). Heitä ei voi ehkä summota tai mitään, mutta kb ja se osumislippu pelastaa päivän. Joojoo mustat ritarit saattavat olla parempia, koska tässä edikassahan hepat ovat juustoa ja jalkaväki juuston popsimisen sivutuotetta.
Illumina jyrää tyttöenergialla päälle! -Nilarakh

Niin... kai tää Illuminan tyttöjuttu on aika ainutlaatunen, ainakin näin sotun puitteissa. -Mer'siles
Mayhemia

Viesti Kirjoittaja Mayhemia »

Niitä ei voi summottaa, ja kahden kaartilaisen rinnalla saa jo 4 kertaa paremman ritarin speciaaliin.

Jatketaan vielä sillä että osumislippu ei pelasta kenenkään päivää, kun eivät mokomat ole lyömässä oikeassa pelissä kertaakaan takaisin. Joskus tommosen yksikön näin kentällä... ...itseasiassa pariinkin kertaan... ...ja voin todeta että aivan surkeita ovat verrattuna niihin zombiehin joita pukkaa lisää joka maanraosta.

Hyvää jalkaväkeä on kyllä. Nimittäin summon hordella, Skeletoneja ja Zombieita. Joista niistäkin tekee hyvää vain ja ainoastaan summon.

Night goblinit, clan rat slavet, clan ratit etc. ovat myös hyviä koska ne ovat halpoja ja saavat fanaticei/ratling guneja. Loppu jalkaväki on sitten enemmän tai vähemmän luokiteltavissa kategoriaan "jalkaväki", se jatkuu "pysy erossa".
Jurpo

entä

Viesti Kirjoittaja Jurpo »

Montako woundia on isolla jalkablokilla? Tuplasti verrattuna saman unit strenan ratsuväkeen. Aika vaikea tappaa pysyvästi. Varsinkin epäkuolleilla joilla moraali ei paljoa vaikuta. Ja kun jokin halutaan todella vakavasti hengiltä, se menee hengiltä vaikka olisi kuinka Kaaoksen Chosen Knightejä, Black Knightejä tai Grail Knightejä.

Kuinka helppo on tappaa hautakaartia? Ei se ole niin helppoa lyömisellä. Toughness 4 ja halvalla hinnalla saatava +3 panssari käsikähmässä ei ole mikään pehmeä kohde. Rankkien, outnumberin ja fearin avulla tulee sellainen yksikkö minkä läpi ei pääse millään tai kenelläkään.

Ja ne eivät myöskään rompsahda kovinkaan helpolla kenraalin kuukahtaessa.

Ja ne kovimmat panssariukot ja herot kuolevat Killing Blown avulla ja Hellish Vigor tekee iskemisestä kumman tehokasta. Vanhel taas vetää ne äkkiä viholliseen ja sitten nauretaan.

Ja olen itse huomannut, että ne summonoitavat zombiet pahimmillaan ovat pelkkiä ilmaisia voittopisteitä vastustajalle. Yksiköiden vahvistaminen ei myöskään kannata, sillä nekin hakataan maahan.
Lintu, karhu, jänis ja kala.
Anna kestävä lemmenvala.
Mayhemia

Re: entä

Jurpo kirjoitti:Montako woundia on isolla jalkablokilla? Tuplasti verrattuna saman unit strenan ratsuväkeen. Aika vaikea tappaa pysyvästi. Varsinkin epäkuolleilla joilla moraali ei paljoa vaikuta. Ja kun jokin halutaan todella vakavasti hengiltä, se menee hengiltä vaikka olisi kuinka Kaaoksen Chosen Knightejä, Black Knightejä tai Grail Knightejä.
Kerroppas miten ajattelit ottaa nuo kiinni grave guardilla? Niin... ...ne tulevat päälle ja tappavat kaartin. Grail knightit ja chosenit vetävät helposti kaikki kontaktissa olevat pellet hautaan, ja kovat sankaritkin grillaavat nämä ennen kuin saavat edes osuttua.
Kuinka helppo on tappaa hautakaartia? Ei se ole niin helppoa lyömisellä. Toughness 4 ja halvalla hinnalla saatava +3 panssari käsikähmässä ei ole mikään pehmeä kohde. Rankkien, outnumberin ja fearin avulla tulee sellainen yksikkö minkä läpi ei pääse millään tai kenelläkään.
Damn, kyllä se mun lohikäärme ja ritarit veistelivät kaartia kuin heinää. Toisella kertaa taas black knightit veti edestä turpaan ja tappoi koko yksikön.
Ja ne eivät myöskään rompsahda kovinkaan helpolla kenraalin kuukahtaessa.
Voi harmi... ...se kun romutetaan kaikella muulla kun sitä ei saa lisää.
Ja ne kovimmat panssariukot ja herot kuolevat Killing Blown avulla ja Hellish Vigor tekee iskemisestä kumman tehokasta. Vanhel taas vetää ne äkkiä viholliseen ja sitten nauretaan.
Kai sä sitten saat sen irkun oikealla hetkellä, meinaan muuten et ainakaan mua vastaan ole hakemassa combattiin kuin silloin kun mä haluan.
Ja olen itse huomannut, että ne summonoitavat zombiet pahimmillaan ovat pelkkiä ilmaisia voittopisteitä vastustajalle. Yksiköiden vahvistaminen ei myöskään kannata, sillä nekin hakataan maahan.
No sitten olet kyllä todella huono. Ei tästä kannata enään keskustellakaan kun summon horde on vahvimpia konsepteja joita saa.
Kraztog

Viesti Kirjoittaja Kraztog »

Sovitaan että kaikki on täyttä paskaa,faba on hiljalleen mennyt elitistien kikkailuksi jossa lasketaan voitto prosentteja ja millä todennäköisyydellä osumat menevät perille.Kaiken pitäisi lentää tai olla ratsailla,kaiken pitäisi maksaa mahdollisimman vähän jne jne jne.
Onko teillä oikeasti enää hauskaa?
:) hymiöt ei ole tosikoille :)
Grollix

Viesti Kirjoittaja Grollix »

Hyvin sanottu Kraztog! Pitääkö riidellä siitä, että kenen ukko pissii pidemmälle!? Onko se ihan välttämätöntä, että joka armeijan pitää olla joko SAD, lentosirkus tai seer counsil?Hyvät ihmiset, warhammer on peli, jota pelataan hauskuuden vuoksi, ei voittamisen vuoksi!

PS: Graveguardit on hyviä! :)
Viimeksi muokannut Grollix, Ma 27.02.2006 20:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Karu kirjoitti:
Pelimestan turnaussäännöt ovat kuin kosminen vessa, jonka lattialla makaat kosmisen jumalan roiskiessa kosmista virtsaa päällesi.
Skrixqueek
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Skrixqueek »

jos olisin VC pelaaja, ottaisin specialit täyteen grave guardia. 30x4 ubreakable S4 T4 jalkaväkeä raiskaa kaiken tieltään. sanoo Nazu mitä hyvänsä.
Kelf

Viesti Kirjoittaja Kelf »

Skrixqueek kirjoitti:jos olisin VC pelaaja, ottaisin specialit täyteen grave guardia. 30x4 ubreakable S4 T4 jalkaväkeä raiskaa kaiken tieltään. sanoo Nazu mitä hyvänsä.

Siis meinasit tuhlata 1800+ pistettä ja 3600€ johonkin jalkaväkeen?
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

Kelffi kirjoitti:
Skrixqueek kirjoitti:jos olisin VC pelaaja, ottaisin specialit täyteen grave guardia. 30x4 ubreakable S4 T4 jalkaväkeä raiskaa kaiken tieltään. sanoo Nazu mitä hyvänsä.

Siis meinasit tuhlata 1800+ pistettä ja 3600€ johonkin jalkaväkeen?
Kraztog kirjoitti:Sovitaan että kaikki on täyttä paskaa,faba on hiljalleen mennyt elitistien kikkailuksi jossa lasketaan voitto prosentteja ja millä todennäköisyydellä osumat menevät perille.Kaiken pitäisi lentää tai olla ratsailla,kaiken pitäisi maksaa mahdollisimman vähän jne jne jne.
Onko teillä oikeasti enää hauskaa?
--ja kyllä, minä käyttäisin Grave Guardia. Hiton tyylikästä ja S, T 4 ja 3+ savella varustettu jalkaväki ei kuulosta kovin kamalalta. Killing blow on ääriboonusta.
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
Mayhemia

Joo varmasti... ...pelataanko? Saat proxyttaa rotilla. :P

Edit// Lighthammer, ne konvertoidaan jostain mannaryynejä ja mansikoita maksavista kultapatsaista. :P
Viimeksi muokannut Mayhemia, Ma 27.02.2006 20:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lighthammer
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Lighthammer »

Minkä lajin laskuopilla saat 120:neen kaartilaiseen upotettua 3600 euroa?

Meidän planeetalle ne ainakin tulevat kolme jantterin blistereissä á 10 €.
Set fire to the family tree.
Pecu

Viesti Kirjoittaja Pecu »

Lighthammer kirjoitti:Minkä lajin laskuopilla saat 120:neen kaartilaiseen upotettua 3600 euroa?

No olipa pelastus nyt ne "melkein hyödylliset" ukot maksaa "vain" 400e
The plan required something that felt no pity. No pain. No fear. Something unstoppable.
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Kraztog ja kumppanit, älkää kehdatko vikistä. Toiset yksiköt ovat huonompia kuin toiset. Se on tosiasia, ja oli (ei näköjään enää...) ketjun aihe. Hauskanpito se sujuu millaisilla listoilla tahansa jos pelaajien pääkopat ovat kunnossa, sen kyseenalaistaminen on turhaa.
Ja ennen kuin kukaan sanoo mitään: huonommillakin yksiköillä voi pelata, sitä ei ole kukaan kiistänyt. Ja pärjätä, vaikkei aivan optimaalisti, mutta se ei ole aina tarkoituskaan, mutta hyvyydestä ja huonoudesta nyt puhutaan.

Nazreg tekee ihailtavan ahkerasti työtä koettaessaan takoa ihmisille päähän, miten tämä peli toimii silloin kun kamppaillaan (hyvässä hengessä tietysti, saamarin saivareet) siitä, kumpi on parempi ja kumpi huonompi. Hän tietää mistä puhuu, kuunnelkaa.
Kelf

Viesti Kirjoittaja Kelf »

Rune kirjoitti:--ja kyllä, minä käyttäisin Grave Guardia. Hiton tyylikästä ja S, T 4 ja 3+ savella varustettu jalkaväki ei kuulosta kovin kamalalta. Killing blow on ääriboonusta.
En minä grave guardeja haukkunutkaan, ovat hyviä ja sillai ja jos olisin aloittanut vampit niin olisin hankkinut niitä. Mutta 4x30 blokkia? :P

- Ja tarkoitus oli sanoa 360€.
Hän itse

Viesti Kirjoittaja Hän itse »

Koska olen threedin aloittaja, sanon pari kuunneltavaa asiaa. SIis ensiksi, on PALJON yksiköitä jotka ovat hyviä. Kuten Grave Guardit. Mutta se ei riitä, on niin monta parempaa ja halvempaa(?) yksikköä, kotka pistävät hautavartioita 6-0 turpaan. Näin se wöhämmör pyörii.

Mutta sitten on niitä roskia, joista tässä piti alunperin puhua, kuten Phiiniks Guard. Yritin kehottaa etsimään hupsun huonoja joukkoja, joilla ei ole mitään oikeaa tehtävää, muuta kuin kallista lihamuuria tai kaapinkoriste.
"Watch my back" , sanoi kyttyräselkä.
Lighthammer
Peliporukkavalvoja

Largo kirjoitti:Toiset yksiköt ovat huonompia kuin toiset. Se on tosiasia, ja oli (ei näköjään enää...) ketjun aihe.
Katsopa sitä ketjun aihetta uudestaan. Tai ei tarvitse, minä voi näyttää.
"Onko jotain unitteja, jotka ovat täysin roskaa"?
Asiasanat lihavoitu.

Ainoa, mitä Nazreg tekee ihailtavan ahkerasti, on tuputtaa omaa mielipidettään asiasta ihmisille, joilla on varsin perusteellinen mielipide asiasta. Grave Guardille on käyttönsä muissakin kuin hupilistoissa, paitsi jos pelitaidot rajoittuvat netistä kopioitujen minmaksattujen ratsuväki/summonhordelistojen pelaamiseen.
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Ihan hyvin Grave Guard on ainakin minun Necromancer Counts armeijassani toiminut. Tyypillisesti Special valintani koostuu kahdesta tai kolmesta yksiköstä ritareita ja yhdestä hautakaartista. Kaarti pitää ryhtiä keskellä, luurankojen suojatessa sivustoja, iso ritari yksikkö tukee lähellä, ja yksi tai kaksi bardingitonta pienempää sitten toimii sivustojen puhdistajina.

Tuosta harvemmin kukaan menee kierroksessa läpi (T4 ja 3+ save kuitenkin), ja kun ei mene, niin luurangot pääsevät kimppuun, tai sivustan tukiritarit saavat chargen tappeluun sidottua vastustajaa vastaan. Hautakaarti kestää yleensä 1-2 aika häijyäkin chargea kunhan ei kylkiin ketään päästä. Lisäksi yksikköön upotettu wraith haastaa ikävämpiä taika-aseettomia heroja ja championeja pois tekemästä combat resoa, ja terrorisoi osan potentiaalisista chargen julistajista pakoon, jolloin suuremmat yhdistetyt charget usein ainakin osin pettävät. Lisäksi Hellish vigour on ihan kiva noihin viskattuna, varsinkin jos käyttää leveämpää rintamaa, tai vastustaja on yksikön kyljessä.

Aika monta peliä olen sillä voittanut, että olen vienyt kyseisen 19+wraith yksikön keskelle pöytää, ja antanut vastustajan yrittää jyrätä sen. Harvempi vastustaja on sitä kierroksessa tuhonnut, ja jumiin jäädessään saavat sitten päällensä nuo mustat ritarit ja lurkit. Yksikön hinta vielä huokuttaa vastustajaa ottamaan riskejä, mikä taas epäkuolleita vastaan kostautuu yllättävän äkkiä.

Pointti oli, että hautakaarti on mielestäni yksi parhaista eliittijalkaväkiyksiköistä koko pelissä, ja en ainakaan minä lähde summonillani käytännössä koskaan kotoa ilman sitä. Epäkuolleiden erikoissäännöt tekevät siitä kayttökelpoisen, samoin kuin se tosiasia, että summon lista ei yleensä nopeudella juhli, jolloin kaarti ei jää ulos toiminnasta yleensä.
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Hän itse, hyvin puhuttu. ... Niin, ketju eli vähän, kuitenkin väittäisin, että keskustelu todella vasta alkoi siirryttäessä hyvä/huono -asetteluun. Tai no. Ärsyynnyinpähän vain, kun ihan hyvään ketjuun tullaan selittämään jotain, ettei pitäisi ajatella negatiivisia asioita...

Lighthammer, ei tuommoisilla sodanjulistusviesteillä ainakaan kavereita saa.

///
Lighthammer kirjoitti:Ja tämän kaltaisella avauksella saa sitten kaikkien rajattomat sympatiat osakseen?
Minä pidin sitä joltisenkin lupsakan turhautuneena, olisi se parempikin voinut olla tietysti. Ei se seikka kuitenkaan sinua puhdista. ;)
Viimeksi muokannut Lassek, Ma 27.02.2006 21:19. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Lighthammer
Peliporukkavalvoja

Largo kirjoitti:Kraztog ja kumppanit, älkää kehdatko vikistä
Ja tämän kaltaisella avauksella saa sitten kaikkien rajattomat sympatiat osakseen?
dead flesh penalty

Viesti Kirjoittaja dead flesh penalty »

Nezegg the Headbuster kirjoitti:
Lighthammer kirjoitti:Minkä lajin laskuopilla saat 120:neen kaartilaiseen upotettua 3600 euroa?

No olipa pelastus nyt ne "melkein hyödylliset" ukot maksaa "vain" 400e
Ei ole pojat tainneet kuulla semmoista ettei kaikkea tarvitse suoraan blisteristä ostaa.
Tehkää hautakaarti jämäpaloista, ja säästätte sen 400 €.
Muovisena maksaa vaan 50€ ;)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijat ja yksiköt”