Katastrofeja figujen maailmassa
Minullakin on noita tapaturmia sattunut.
1.
Pahin mitä on tapahtunut minulle on ehkä se kerta kun konvasin kääpiötäni.
Askartelu veitsi ei ollut vieressä enkä jaksanut persettäni nostaa tuolista niin tartuin linkkuveitseen (upouusi sveitsiläinen) otin kääpiön vasempaan käteen, linkkuveitesen oikeaan, vähänvoimaa leikkaamisessa ja vuala!
Linkkuveitsi lävistää kaksi sormea sivusuunnassa. Ei se siinä vaiheessa sattunut kun se leikkasi lihaa mutta sen vetämisessä pois.
2.
Helffini kärsivät kerran melkoisesti kun olin menossa pelaamaan polku pyörällä figut rasiassa tarakalla pehmusteiden seassa(kupla muovia).
siinä kun rupesin ylittämään tietä ajoin jonkun töyssyn yli ja rasiaa hyppää iloisesti ilmaan tarakalta aukeaa ilmassa ja figut rämähtävät keskelle tietä.
Onneksi oli vähän liikennettä joten sain kerättyä helffit pois.
Olivat muuten ihan alkuatomeina sen jälkeen.
3.
Kissani oli pudottanut laivan pienois mallin pöydältä yön aikana
johon oli kulunut kymmeniä tunteja kasaamista ja liimaamista.
Onhan se tullut muutenkin riehumaan pöydälleni figujen keskelle.
4.
Tuttavien pikkulapsi, kai jotain 4 vuotias oli leikkinyt figuillani sotaa
jäljet olivat sen mukaiset.
Se pikku paholainen oli repinyt jäseniä irti noin kymmeneltä kääpiöltä ja levittänyt blood rediä sormilla pöydälle figujen päälle "vereksi".
Hänen vanhempansa eivät uskoneet figujen hintoja vaan antoivat kympin ja sanoivat "osta uudet lelut, ei ton ikästen pitäis leikkiä enää leikkisotilailla"
Olivat kai vihaisia kun kasvattinsa oli sotkenut itsensä.
Tuossa olivat tosiaankin pahimmat.
ja tietysti kaikkea muuta "hauskaa" kuten viiltelyä sormiin maalipurkkien kaatamista bitz boxiin vesipurkkikin kaatui kerran näppäimistölle, hörpättyä vesikupista kun vieressä oli samanlaisessa kupissa kokista.
1.
Pahin mitä on tapahtunut minulle on ehkä se kerta kun konvasin kääpiötäni.
Askartelu veitsi ei ollut vieressä enkä jaksanut persettäni nostaa tuolista niin tartuin linkkuveitseen (upouusi sveitsiläinen) otin kääpiön vasempaan käteen, linkkuveitesen oikeaan, vähänvoimaa leikkaamisessa ja vuala!
Linkkuveitsi lävistää kaksi sormea sivusuunnassa. Ei se siinä vaiheessa sattunut kun se leikkasi lihaa mutta sen vetämisessä pois.
2.
Helffini kärsivät kerran melkoisesti kun olin menossa pelaamaan polku pyörällä figut rasiassa tarakalla pehmusteiden seassa(kupla muovia).
siinä kun rupesin ylittämään tietä ajoin jonkun töyssyn yli ja rasiaa hyppää iloisesti ilmaan tarakalta aukeaa ilmassa ja figut rämähtävät keskelle tietä.
Onneksi oli vähän liikennettä joten sain kerättyä helffit pois.
Olivat muuten ihan alkuatomeina sen jälkeen.
3.
Kissani oli pudottanut laivan pienois mallin pöydältä yön aikana
johon oli kulunut kymmeniä tunteja kasaamista ja liimaamista.
Onhan se tullut muutenkin riehumaan pöydälleni figujen keskelle.
4.
Se pikku paholainen oli repinyt jäseniä irti noin kymmeneltä kääpiöltä ja levittänyt blood rediä sormilla pöydälle figujen päälle "vereksi".
Hänen vanhempansa eivät uskoneet figujen hintoja vaan antoivat kympin ja sanoivat "osta uudet lelut, ei ton ikästen pitäis leikkiä enää leikkisotilailla"
Tuossa olivat tosiaankin pahimmat.
ja tietysti kaikkea muuta "hauskaa" kuten viiltelyä sormiin maalipurkkien kaatamista bitz boxiin vesipurkkikin kaatui kerran näppäimistölle, hörpättyä vesikupista kun vieressä oli samanlaisessa kupissa kokista.
-
Kidhidalco
Kaiken maailman onnettomuuksia on sattunut kyllä, mutta tyhmin virhe on ehdottomasti seuraava: Kiire saada Lonf Fangit valmiiksi, pari tiukkaa päivää maalaten ja joskus yö myöhällä vihdoin valmiina. Vielä nopeasti lakka spray pintaan ja unta kuuppaan... poimin epähuomiossa käteeni mastonin mustan sprayn
Silloin ei naurattanu vaikka nyt jo asialle hymyilenkin.
Oudot ovat tutut kasvot dementikolle
- Osqillator
No jaa... Ei ihmeitä. Mitä nyt silloin tällöin bliz box kaatuu lattialle, figuja tippuu lattialle -> ihan tuusan nuuskaksi. Vesikuppi on kaatunut muutaman kerran pöydälle, samoin flokki purkki. Sekös vasta onkin rasittavaa puuhaa kerätä flokki pöydältä takaisin purkkiin... Pari kertaa jokunen maalipurkki on jäänyt auki yön yli.
Heeyee.
-
Goblinisti
- Viesti:
Oikeastaan ei. Pohjamaali on pohjamaalia ja purkkimaali ihan vain tavallista maalia. Kemiallisesti aivan eri aineita, ainoa yhdistävä tekijä on lopputuloksen väri.Beowulf kirjoitti:Onneksi tyhmyys ei ole tarttuvaa. Pelkään itseni puolesta.Ratovaari kirjoitti:Maalasin 6 tuntia yhtä figua, ja sitten kuulin ettei purkkimaalina Chaos Black Citadelliltä olekkaan pohjamaalia... Ilmankos maalipinta ei kestänytkään, tämä on aika tuore tapaus, aloitin maalaamisen eilen... Toivottavasti ei joudu maalinpoistoon... Nooh, kaipa lakkapinta pelastaa.
Se spray on ihan smaa paskaa kun se purkissakin oleva.
Maalaisjärkeä saa käyttää.
Ja se maalipinta kestää kunhan pesee kätensä ja käyttää pensseliä oikein.
Otan oikeasti osaa. Eivät suostuneet edes korvaamaan uusia maalaamattomia ja vielä valittivat. Otan osaa.juopunut kääpiö kirjoitti: 4.
Uhkaa rikosilmoituksella jos eivät korvaa figuja. Selitelkööt poliisille sitten että heidän tenavallaan on ihan oikeus tuhota toisen tuntikausien työn hedelmät ilman korvausta.juopunut kääpiö kirjoitti: 4.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
- Lord Assassin Morghoul
- Pannukakku
Eihän tuossa mitään merkitttävää aineellista vahinkoa tapahtunut, figujen kädet voi aina liimata takaisin ja 10 eurolla saa enemmän kuin tarpeeksi maalinpoistoainetta. Eli lähinnä työtunteja menetit, ja niitä taas on aika paha mennä mitenkään korvaamaan...
Mutta joo, pentu ja vanhemmat kyllä sietäisivät kumpikin saada selkäänasä.
Luulisi 4 vuotiaankin jo tajuavan, että toisten leluja ei saa hajoittaa. Vanhemmilla taas näytti olevan pahanlainen asenneongelma.
Mutta joo, pentu ja vanhemmat kyllä sietäisivät kumpikin saada selkäänasä.
Lähinnä sitä asenneongelmaa korjaa kummasti se laitoksella kuulusteltavana käynti 
Ja kyllä sille työlle hinta löytyy jos tarvis vaatii.
Ja kyllä sille työlle hinta löytyy jos tarvis vaatii.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
- Lord Assassin Morghoul
Tuhoa on uran aikana tullut ihan kiitettävästi.
Säilytän suurinta osaa napeistani vakituisesti korkealla hyllyllä esim. lantikan tai battle forcen laatiokssa. Varomaton ravistelu tai huolimaton pakkaaminen aiheuttaa jo lukuisia käsien/lipputankojen/kilpien irtoamisia, hyllytä pudottamisesta puhumattakaan.
Tuho-osasto sijaitsee kuitenkin maalaupöydällä. Olen kaatuvilla maali- ja vesikupeilla tuhonnut niin vaatteita, mattoja, kuin lattiakin. Ääliömäisin tempaukseni kautta aikain oli lähteä ravistamaan inkkiä korkki auki. Olin väsynyt enkä epähuomiossa muistanut kiertää tahmaista korkkia kiinni. Niin vaatteet, lattia, kuin pöydällä olleet figutkin kohtasivat Ilmestyskirjamaisen tuhon. Hymy oli kyllä herkässä.
Säilytän suurinta osaa napeistani vakituisesti korkealla hyllyllä esim. lantikan tai battle forcen laatiokssa. Varomaton ravistelu tai huolimaton pakkaaminen aiheuttaa jo lukuisia käsien/lipputankojen/kilpien irtoamisia, hyllytä pudottamisesta puhumattakaan.
Tuho-osasto sijaitsee kuitenkin maalaupöydällä. Olen kaatuvilla maali- ja vesikupeilla tuhonnut niin vaatteita, mattoja, kuin lattiakin. Ääliömäisin tempaukseni kautta aikain oli lähteä ravistamaan inkkiä korkki auki. Olin väsynyt enkä epähuomiossa muistanut kiertää tahmaista korkkia kiinni. Niin vaatteet, lattia, kuin pöydällä olleet figutkin kohtasivat Ilmestyskirjamaisen tuhon. Hymy oli kyllä herkässä.
Ph´nglui mglw´nafh Cthulhu R´lyeh wgah´nagl fhtagn
- Hands_of_blue
Pieneksi katastrofiksi voi laskea tiistaisen maalinpoistokokeiluni. Kaikki alkoi viime maanantaina etsiessäni paikallisesta prismasta Mastonin maaleja. Lopulta löysin hyllyllisen kyseistä tavaraa, sen vieressä komeileva maalinpoistoputeli vei kuitenkin huomioni, Mastonin ksyleeniähän se oli ja kovin purkin kyljessä lupailtiin, että poistaa tehokkaasti maalin ja liiman eikä edes sulata muovia, no minäpä sitten ostan purkin ja päätän kokeilla. Kotona sitten otan litkua pieneen kulhoon ja dippaan siihen huonokuntoisen necronin. Maali näyttää lupaavasti kuplivan irti muovista ja päätän kantaa neken vessaan huuhdottavaksi. Matkalla vessaan koko figu kuitenkin käytännössä sulaa mustaksi mönjäksi käsilleni. Vessaan ehdittyäni muovin ja maalin sekoitus on tietenkin ehtinyt kuivua käsiini eikä suostu lähtemään millään irti. Siinä sitten toista tuntia hinkkaan mönjää käsistäni ja saankin sen jotenkuten lähtemään.
No vahingosta viisastuneena sitten päätän kokeilla ainetta metallifiguuriin. Taas kaivetaan vanha huonokuntoinen figu bitsboxista ja dipataan mönjään. Puolen minuutin liotuksen jälkeen maali lähtee helposti ja täydellisesti pois figusta. Hyvä niin, mutta huomaan tämän jälkeen, että itse ainetta on mahdoton saada pois figusta.
Nyt olisi sitten lähes täysi pullo mastonin ksyleeniä myytävänä halvalla jos joku tälle jotain käyttöä keksii...
No vahingosta viisastuneena sitten päätän kokeilla ainetta metallifiguuriin. Taas kaivetaan vanha huonokuntoinen figu bitsboxista ja dipataan mönjään. Puolen minuutin liotuksen jälkeen maali lähtee helposti ja täydellisesti pois figusta. Hyvä niin, mutta huomaan tämän jälkeen, että itse ainetta on mahdoton saada pois figusta.
Nyt olisi sitten lähes täysi pullo mastonin ksyleeniä myytävänä halvalla jos joku tälle jotain käyttöä keksii...
Mitään hirveän pahaa ei ole sattunut, mutta tässäpä ne.
-Vuosikaudet hartaasti, hitaasti ja pikkuhiljaa maalaamani lohhari oli vihdoin valmis. Pistin sen komeroon turvaan kaikelta vaaralta. Harmi vaan ylemmällä hyllyllä oli purkillinen vihreää erittäin laihaa maalia, jolla värjäsin omatekemää flokkia. Purkki tietenkin oven sulkeutuessa päätti oudosti hypätä alassuin lohikäärmeen päälle. Punainen tulilohikäärme sai vihreän kasteen ja sen korjaamisessa meni hyväsesti aikaa.
-Liimasin Terminator Captainille sen lipputangon selkään. Maalipurkki lipesi kädestä ja osui vaakatankoon, joka lensi... ja katosi ilmassa olemattomiin. Kuljin koko huoneen läpi harjan kanssa ja syökysin pöydän hyvin tarkkaan, mutta vaakatankoa ei ikinä mistään koskaan enää löytynyt. (Twilight Zonen tunnaria hyräillään tähän)
-Pari päivää sitten makuuasennossa maalatessa kippasin lightning blue -värit hihaani. Ei siinä mitään, kyseistä sävyä ei vaan enää valmisteta ja se on keskeneräisen armeijani pääväri. Siksi kullanarvoista tököttiä.
-Vuosikaudet hartaasti, hitaasti ja pikkuhiljaa maalaamani lohhari oli vihdoin valmis. Pistin sen komeroon turvaan kaikelta vaaralta. Harmi vaan ylemmällä hyllyllä oli purkillinen vihreää erittäin laihaa maalia, jolla värjäsin omatekemää flokkia. Purkki tietenkin oven sulkeutuessa päätti oudosti hypätä alassuin lohikäärmeen päälle. Punainen tulilohikäärme sai vihreän kasteen ja sen korjaamisessa meni hyväsesti aikaa.
-Liimasin Terminator Captainille sen lipputangon selkään. Maalipurkki lipesi kädestä ja osui vaakatankoon, joka lensi... ja katosi ilmassa olemattomiin. Kuljin koko huoneen läpi harjan kanssa ja syökysin pöydän hyvin tarkkaan, mutta vaakatankoa ei ikinä mistään koskaan enää löytynyt. (Twilight Zonen tunnaria hyräillään tähän)
-Pari päivää sitten makuuasennossa maalatessa kippasin lightning blue -värit hihaani. Ei siinä mitään, kyseistä sävyä ei vaan enää valmisteta ja se on keskeneräisen armeijani pääväri. Siksi kullanarvoista tököttiä.
-
ChaosWaste
Mun pahimpii mokiani taitaa olla se ku aattelin puhdistaa kuivuneen chaos blackin purkista tinnerillä. Aloitin prosessin ja aloin muistaa samalla et tinneri sulattaa muovin. Purkki alkoi sulaa käsiini ja kun yritin nopeasti huudella vedellä käsiäni purkki kaatui lavuaarin sotkien sen chaos blackin ja tinnerin seoksella. Siinä sitten joutu äkkii jynssää altaan puhtaaks ja maali ei meinannut lähtee käsist millää.
Olen mä kerran onnistunut kaataa blue inkin mun pöydälle mut vihankoo ei päässy tapahtuu ku alusta imi kaiken maalin.
Olen mä kerran onnistunut kaataa blue inkin mun pöydälle mut vihankoo ei päässy tapahtuu ku alusta imi kaiken maalin.
- Iron-Father
Tuskanen tapahtuma oli tuossa vuosi sitten. Minulla on tälläinen parvisänky, missä nukun siellä ylhäällä. Sängyn alla on työpöytäni jossa toimii maalauspisteeni. Kiipesin siis myöhempään illalla ylös sänkyyn ja rojahtaessani siihen selälleni patjan alta lähtivät laudat paikoiltaan. Minä, patja sekä peito sun muut rojahdettiin sieltä korkealta alas. Onneksi suurin osa figuista oli pakkauksissa eikä minulla ollut suuria maalaus projekteja päällänsä. Romu boksit maalit työpöytä sekä hylly joiden päälle tulin kärsivät kylläkin (yllätys yllätys) . Otin kyllä itekkin riittävästi osumaa siinä yhteydessä. Patja kuitenkin pelasti. Tavallaan onnekasta että maalauspöytä oli suhteellisen tyhjillään. Siinä oli sitten ihmettelemistä miten se sänky oli hajonnut, kun pitäisi kestää paljon paljon enemmän. Nykyään suhteellisen varovainen sen pohjan kanssa. Etenkin kun figuja on leiriytynyt aika paljon tohon pöydälle.
Viimeksi muokannut Iron-Father, Su 05.03.2006 18:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Taisi erehtyä, syökää minut sitten..."
Itselläni ei ole sattunut vakavia vahinkoha figuilla, mutta maaleista on ollut ongelmia: Eräänä päivänä kun olin maalannut figuja, ja oli noin 6 maalipurkkia käytössä, niin lähdin kaverille kun tuli kiire ja unohdin laittaa purkit kiinni... Toinen tapahtui kun täysinäinen Dark Flesh purkki putosi lattialle ja maalit meni pitkin lattioita, (katsoo lattialle) Siitä on nyt noin vuosi eikä läntti oli vieläkään kulunut kokonaan pois
Bep.