Juzzi kirjoitti:Ratovaari kirjoitti:Skrixqueek kirjoitti:Minä ainakin ohennan aina Mithril silveriä ja Chainmailia. Kultaiset värit on tosin IMO hileiltään liian paksuja ohennettaviksi.
No sitten minä ohennan liikaa, kun niistä tulee ihan vetistä mössöä joka ei pysy edes figussa kiinni.
itse teen niin kultamaalien kanssa että sekoitan joukkoon Bubonic brownia, bleached bonea tai jotain vastaavaa ja ohennan roimasti. Näin säilytän kultaisen värin mutta maali on ihanan juoksevaa, mutta ei vetistä mössöä.
Metallimaaleihin en ole tätä vielä kokeillut mutta nyt kun aloitan maalaamaan seuraavaa figua niin aion sekoittaa joukkoon harmaan sävyjä tai ehkä jopa ruskeaa. Näin maalista ei tule vetistä litkua!
Ratovaari, olet kyllä edistynyt oikein kivasti tässä maalaamisessa. Mitä sivellintä käytät?
Jotakin tiimarin 6 pensselin pakkauksessa tullutta pienintä pensseliä, paketti maksoi 4.60e, ja ihan tyytyväinen olen ollut pensseliin. Pitäisi vaan vähän pienempikin ostaa, vähän, ei paljoa. Kuvia pensselistä voin laittaa tarvittaessa.
High king Godric kirjoitti:Ihan ok tasoisia rivifiguja. Silmät ovat ehkä ihon lisäksi ainoat ongelmat. Ensimmäisen linkin takaa löytyvältä kääpiöllä on muuten hyvä mutta musta kypärässä vähän pilaa, musta olisi kannattanut vain jättää pois. Toisella kääpiöllä taas silmien rajaus saattaisi auttaa, nyt näyttää vähän huonolta. Ihoon auttaisi yksinkertainen inkkaus, esim kastanjanruskealla musteella.
Silmät selittyvät sillä, että kun kastan pensselin mustaan niin että tulee vain hyvin vähän maalia, ja isken sen silmään (figun silmään, en omaani), niin se maali on jo ehtinyt osittain kuivua pensseliin eikä jää figuun. Neulalla sain kerran todella hyvän silmän pisteen, mutta se oli aivan liian pieni. Täytynee vain pitää kättä vakaana kun maalaa.
Siinä kypärässä on mustan kohtaalla reijät, tarkennettuna silmanreijät. Ja tuota inkkijuttua voisin ehkä joskus kokeilla, jahka saan kastanjanruskeaa mustetta. Pitääkö olla oikeaa mustetta (millä sotkee itsensä yllättävän nopeasti ja mitä on äärimmäisen vaikea irroittaa vaatteista) vai GW:n ink nimisiä lähesmaaleja?