"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

RopeCon: Warmachine [Ohi on!]

Ilmoitukset tulevista turnauksista.
Teräratas
Valvoja

RopeCon: Warmachine [Ohi on!]

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Eli pidetäänkös sitä 'conissa tänä vuonna Warmachine turnaus?

Voinen ottaa riesakseni moisen järjestää sinne, jos vain kiinnostuneita riittää.

Elikkäs, huudelkaapa alustavia ilmoittautumisia tässä pikkuhiljaa, niin katsotaan montako pelipöytää tarvittaisiin, sekä nähdään onko mikään virallisesti järjestettävä ohjelma edes vaivan arvoista.

Seuraavat tiedot jos viestiin saisitte mahdutettua, niin hyvä olisi:
-Maksimikokoinen maalattu armeija (katsotaan sopiva pelikoko)
-Mihin muihin menoihin olette ottamassa osaa (ettei menisi pahasti päällekäin)
-Mikä päivä teidän mielestänne parhaten Warmachinen peluuseen sopisi.

Siinähän sitä, aikaa on vielä reilusti, mutta kun pikkuhiljaa alkaa 'coniohjelma muotoutua, niin nyt on vielä toivoa saada mahdollisimman monelle sopiva aikataulu.

Lisätäänpä vielä päälle äänestys, mikä porukkaa kiinnostaisi. Jos saisi vaikka vähän kartoitettua, millaista pelaamista väki hakee, tai onko erilliselle demottamiselle tarvetta.

EDIT:
Turnausinfoa:
-------------------------------------------------
Pelipöydät varattu 12.8. (lauantai) kello 21-03 väliseksi ajaksi turnaukselle, ja kello 18-21 välisenä aikana käytössä on pöytä demopeleille, niin että kaksi peliä sopii yhtäaikaa käynnissä olemaan. Virallinen RopeCon ohjelma päättyy todennäköisesti n. klo 2.00 joten pöytätilaa on turnauksen jälkeen ihan riittämiin, jos vielä jaksetaan pelailla.

Turnaukseen mahtuu varmuudella 16 ensiksi ilmoittautunutta. Turnauksen järjestäjät ottavat osaa turnaukseen, joten kaksi paikkaa varattu. Ja se toinen järjestäjä on Aasimar, ellei hän päätä kohtuuttomasti vastaan pistää.

Ilmoittautumisia saa aloittaa julkistamaan, tässä ketjussa tai YV:llä. Myös sähköpostiin [email protected] saa pistää viestiä, jos arvelee MSspam suotimen läpi pääsevänsä... Olisi minulla oikeakin osoite, mutta spammisuotimena siinä toimii se, etten kerro sitä kenellekään. :) Ilmoittautuessa Nimi ja Armeijavalinta näkösälle. Ilmoittautuminen ei toistaiseksi ole sitovaa, mutta jos peruuntuu, niin siitä ilmoittamatta jättäminen johtaa väkivalloin kotoa pelipaikalle raahaamiseen...

Turnausmaksu on näillä näkymin 3e, mikä kerätään turnauspaikalla. (Tästä voidaan vielä keskustella, tällä on tarkoitus rahoittaa turnauspalkinto.)

Turnaussäännöt vielä työnalla, julkistan raakaversion joskus lähipäivinä/viikkoina. Turnauslistan koko 500p, josta käytetään myös 340p Mangled Metal varianttia (sallii yhden oman faction soolon) yhdessä scenaariossa. Warjackejä siis kannattanee pakata ainakin pari mukaan.

Maaston suhteen apua otetaan vastaan erittäin mielellään, Aasimarin ja minun maastoilla kyllä saataneen kolme pöytää katettua, mutta mieluummin vähän ylimääräistä, kuin liian vähän kuitenkin.

Ilmoittautuneiden lista:
1. Janne Kärki - Cygnar
2. Pasi Haakana - Menoth
3. Ville Siivola - Mercenaries
4. Ari Luoma - Menoth
5. Teemu Väyrynen - Menoth
6. Mikael mustonen - Khador
7. Matias Väätäinen - Cryx
8. Teemu Kivekäs - Khador
9. Hendrik Morkel - Menoth
10. Marko Rautajoki - Cygnar
11. Vesa Laamanen - Menoth
12.
13. Sami Rissanen - Cryx
14. Jan Leino - Menoth
15. Oskari Kulmala - ?
16.

Varalla:

Saattaa tulla, mutta voi olla tulemattakin:

Joonas Magnússon
Erkka Huuhtanen
Theodor Kivistö
Warmachine/Hordes Ropeconissa kiinnostaa muodossa
Turnaus 18% [ 24 ]
Vapaa pelailu ohjelmaan varattuna aikana 11% [ 15 ]
Demopelit, mahdollisuus kokeilla ilman omia nappeja 35% [ 47 ]
Ei kiinnosta, tulen 'coniin koska siellä on haltiatyttöjä 34% [ 46 ]
Ääniä yhteensä : 132
Viimeksi muokannut Teräratas, Ma 14.08.2006 23:55. Yhteensä muokattu 43 kertaa.
attor

Viesti Kirjoittaja attor »

Jooh, kyllä kiinnostaa. Pistin että turnaus mutta kyllä vapaamuotoinenkin pelailukin kiinnostaa. Tosin itteläni menee varmaan perjanta ja sunnuntai 4ok turnauksen myötä. Mikäli se nyt on järjestetty samalla tavalla kun aikaisempina vuosina.

Eli lauantai olisi oiva meikäläiselle.
Kun mä kuolen kaikki baneni sä saat
Morhgoz
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Morhgoz »

Itse pistin että vapaa pelailu vaikkapa öiseen aikaan olisi ehkä paras tai sitten tuo turnaus yöllä, päivällä kun tulen varmaan olemaan hommissa, turnauksissa tai esittelemässä omia tuotoksiani...
Warbands of Wastelands

Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....

I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
yrska
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja yrska »

Turnaus tai mikä tahansa sitä "alempi arvoinen" vaihtoehto kiinnostaa (tietty niin kauan kunhan se ei mene Confron kanssa päällekkäin.

Yrska (suuntaa opettelemaan sääntöjä... turhaan)
Taitojaan ei saa hukata => Silloin kun inspiraatio iskee, niin muu maailma saa odottaa.
Ironman

Viesti Kirjoittaja Ironman »

Turnaus kiinnostaa. Ajankohdalla ei juurikaan ole väliä, koska tuskinpa muuhun järjestettyyn ohjelmaan osallistun, jos warmachinesta olisi turnaus.

Armeijoita löytyy kaksin kappalein (cygnar ja khador), joista saa koottua monia erilaisia 500p kokoonpanoja. Tod näk itse pelaisin turneessa cygnarilla, eli noita khadorin nappeja voin lainatakkin tarpeen tullen jos joku ei omaa armeijaansa saa tuohon mennessä kasaan.
Teräratas
Valvoja

Kymmenkunta mahdollisesti rientoihin osallistuvaa pelaajaa päivän sisällä jo, ei hullummin. Ja toistakymmentä potentiaalista kokeilijaa päälle. Kyllä kai tuota sitten kannattaisi jo lähteä järjestelemään.

Olettaen, että lauantaina päivällä olisi tuo FB:n isompi peli, niin siitä eteenpäin olisi minulla sitten varmaan aikaa sotakoneelle. Ja jos nyt näyttää, että menee päällekäin, niin kyllä sotakone menee sitten FB:n edelle minun tapauksessani. 40k turnaukseen ei kyllä ole aikomusta suurinta osaa 'conista käyttää. Lyhemmäksi aikaa sitova ohjelma houkuttaa enemmän.

Confrontationin ajankohdasta minulla ei pahemmin ole hajua, mutta jos nyt voidaan päällekäisyydet välttää, niin yritetään toki. Riittävän myöhään lauantaina luulisi kuitenkin olevan jo vapaata tilaa ja pelaajia? Eli jos varailisi jonkun lauantai klo 21.00 - sunnuntai kello 9.00, niin olisi luultavasti vapaata aikaa useammallakin pelaajalla? Nukkuminenhan on sitä ihteään ja jos turnailisi vaikka jossain välillä 21 - 03, (3-4 kierrosta) niin ei vielä ehtii tekemään sitäkin jos pakottava tarve on. Aamuyön ja aamun sitten voi käyttää tehokkaasti, jos saa muut sotakoneen veivaajat pidettyä hereillä...? Demopeleihin tuo nyt ei ehkä ole ihan otollisin aika, mutta ehkä siihenkin jotain keksisi.
Karu

Viesti Kirjoittaja Karu »

Mua ainakin kiinnostaisi demotus, kynä-ääliöt ovat minua jo painostaneet, mutta ei sikaa säkissä viitsisi ostaa. Saisi jotain tekemistä tylsille välihetkille.
Osqillator

Viesti Kirjoittaja Osqillator »

Demopeli olisi todella kiva. Aina voi kokeilla jotain uutta. :D
Heeyee.
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Vapaata pelailua mieluiten, mutta kyllä se turnauskin käy. Toisaalta tuo vapaa pelailu käy myös demosta kaikille kiinnostuneille, eikös niin?

En vain osaa luvata olevani paikalla vaikka mieli tekisi. Edellinen coni jäi väliin, kun piti käydä kämppiä valitsemassa. Tästä kesästä ei ole mitään tiedossa.

Pöydälle pitäisi siinä vaiheessa saada vähintään 500 pistettä Khadoria.
Teräratas
Valvoja

Murhe kirjoitti:Vapaata pelailua mieluiten, mutta kyllä se turnauskin käy. Toisaalta tuo vapaa pelailu käy myös demosta kaikille kiinnostuneille, eikös niin?
Sehän se isoin etu olisi. Muutenkin varsinkin jos pelaamisen ajankohta on päällekäin vaikka minkä kanssa, on puolivapaa pelaaminen kuitenkin se joustavin vaihtoehto. Samoin myös siinä tapauksessa, että pelaajia on melkolailla vähän. Järkevällä turnauksella kuitenkin on paljon enemmän rajoituksia kuin vapaamuotoisella pelaamisella.
En vain osaa luvata olevani paikalla vaikka mieli tekisi. Edellinen coni jäi väliin, kun piti käydä kämppiä valitsemassa. Tästä kesästä ei ole mitään tiedossa.
Eihän sitä vielä puolen vuoden päähän voi ennustaa, kunhan nyt kartoitellaan, miten kannattaa pöytiä varailla ja millaisella toiminnalla tosiaan olisi parasta pääpaino olla, jotta ei ihan kahden tai kolmen hengen peleiksi menisi.

Näillä näkymin taitaisi puolenkymmentä pöytää ja launatai ilta/yö olla se alustava suunnitelma, mutta eipä tässä nyt toinna mitään lukkoon lyödä vielä vähään aikaan. Alkaa tässä nyt kuitenkin kertyä ihan mukavasti pohjatietoa, minkä kanssa alkaa Ninnua hätyyttämään.
Benj

Viesti Kirjoittaja Benj »

Tulipa sitten luotua tunnus viimein tänne Sotavasaraankin, ihan vain sen takia että pääsee julistamaan kiinnostustaan WM-coniturnausta kohtaan. Nappejakin on kertynyt masiiniin jo vaikka useammankin 500p armeijan edestä, mutta maalaus on noin kauniisti sanottuna heikolla pohjalla.

Ajankohdalla ei ole niinkään väliä, muuhun vapaapelailua kummempaan ohjelmaan tuskin tulee kuitenkaan osallistuttua.
Jomps

Viesti Kirjoittaja Jomps »

pelit ovat varmaankin 500pojon? Kovasti minun osaltani kiinnostusta löytyisi. Tosin 35 napin maalaminen on minulle aika iso homma :)
Mutta jos työt antaa periksi ja napit ovat maaleissa niin ehdottamasti meikäläinen mukana turnaukseen tai muuhunkin pelittelyyn. Faba ja 40k ei jaksa tällä hetkellä paljoa kiinnostaa ;)
Teräratas
Valvoja

Jomps kirjoitti:pelit ovat varmaankin 500pojon? Kovasti minun osaltani kiinnostusta löytyisi. Tosin 35 napin maalaminen on minulle aika iso homma :)
Eihän se maaluas tule mikään ehdoton vaatimus olemaan, sillä lähinnä laitoin tuon kyselyn maalattujen armoeijoiden koosta, että vähän kartoittuisi minkä kokoisia armeijoita väellä nyt itseasiassa on. Meillä päin ei toistaiseksi paljoa yli 500p armeijoita ole näkynyt, mutta kun WM yhteisö ei niin kovin tiivis ole ollut, niin ajattelin varmistaa, ettei nyt jokainen muualla päin asuva pelaaja listaa omistavansa 1000+ pisteisiä armeijoita... Tuskin Suomen WM pelaajakunta vielä kuitenkaan niin laaja on, että maalauksen takia on vara alkaa osallistujia karsimaan.

Eli kyllä tuo 500p näillä näkymin tulee se turnauskoko olemaan. Kuusi henkeä on nyt jo melko varman oloisia osallistumisestaan turnaukseen (jos ajankohta käy), joten kyllähän sillä jo jonkin moinen turnaus onnistuu. Kun otetaan huomioon, että vielä aika moni WM pelaaja ehtii kuluvan puolen vuoden aikana tulla kaapista ulos, niin eiköhän lähdetä turnausta sitten rakentamaan.

Demopeleihin ainakin itselläni on tarvittavat kaksi armeijaa, kuten myös ainakin Ironmanilla, joten koetetaan toki niitäkin pitää, ennen tai jälkeen turnauksen. Olisihan se kuitenkin monelle kivaa nähdä se säkki, missä sika toimitetaan. Jos ei muuten onnistu, niin sitten vaikka tuon tullessani ison hihan, mistä voi nykiä jos tahtoo pelata. :)

Ja kyllä minäkin vapaata pelailua aika paljon arvostan, joten haluaisin toki varata aikaa sillekin. Antaa kuitenkin erilaisen mahdollisuuden esim. moninpeleille ja vastaavalle, kuin mitä turnaus yleensä tarjoaa.

Aloittelen siis varailemalla 5 pyötää (eli 10-20 henkeä turnaukseen, nelinpelejä tai jaetut pöydät, jos tila muuten loppuisi). Jos nyt lauantai ilta olisi alustavasti se sovittu aika, niin tiedätte sitten varata sitä vähän muiden menojen suhteen. Varmaan jostain 19-22 välillä alkaen, riippuen vähän, miten tuo muu ohjelma conissa muotoutuu, ja miten turnaukseemme tulijat muilta kiireiltään paikalle ehtivät. Mitään odottelua ei turnauspaikalla sitten enää ole tarkoitus toki pitää, mutta lyödään aloitusaika lukkoon mahdollisimman monen toiveiden mukaisesti.
Thelacan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thelacan »

Hm, 500 pistettä? Siinä vaiheessa tämä heppu kyllä joutuukin tasapainoilemaan juu/ei laudalla. Toki WM-turnaus olisi kiva ylipäätänsä.

Edit: Mitä minä höpäjän? 'conihan on sen verta myöhään, että aika varmasti on siihen mennessä saanut 500 pistettä.
- Kynä-ääliö
Aasimar

Viesti Kirjoittaja Aasimar »

Turnaus joo olisi, se vaan että saako sitä ennen kuvaavaa armeijaa, kerran alkanut tuottamaan ongelmia noiden myyjien/saatavuuden kanssa. Tuossa kaavailussa olisi pitää Espoossa pienimuotoinen WM turnaus (tähtäys 16 henkeen, 12 voi pitää, taikka muuten vaan isompaa pelittelyä jos ei edes 12 tule täyteen) näillä näkymin toukokuussa ja samassa voisinkin tiedustella olisiko sille kiinnostusta? Vaihtoehtoina olisi 13.5.-14.5. taikka 27.5.-28.5. Itselläni lähinnä tuossa järjestämisessä on rajoittavana tekijänä lauantai työt, joita on joka toinen viikonloppu. Muuten oikeastaan ei olisi muuta sitä tosissaan ryssimässä, varsin tilavat tilat voin varsin nopsaan varata ja ainahan sitä jostain parin pikku apulaisten avulla saa aikaan. Kumminkin mielenkiintoa saa osoittaa meikälle YV:llä, kuten myös muita tiedusteluja.

Mutta 'conissa joku 350pts.-500pts. mini turnee ei ainenkaan olisi täysin mahdottomuus. Ainoa vaan, että 'conissa on _aina_ niin paljon tehtävää/nähtävää/tavattavaa, että melkein jollain pienemmällä kokoonpanolla tuo voisi toimiakkin, kun saisi paljon rivakammin pelattua. Samoin oikein mielelläni otan matsia tuossa ja samassa mielelläni demotteluakin voin pitää, jonkun aisaparina. Ainenkin se ruoja pitää haastaa, joka meikän opasti tälle pahalle tielle ;) Siitä et voi luistaa, mark my words.

Edittiä: Niin ja totta hemmetissä sitä pitää taas ylipainoisia haltia tyttösiä yrittää vikitellä yhtä loistavalla menestyksellä kuin viime vuosina.
Viimeksi muokannut Aasimar, To 09.03.2006 18:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Siinä vaiheessa kun the Captain lopettaa asian puhumisen, tiedän lähteväni varhaiseläkkeelle.
Teräratas
Valvoja

Thelacan kirjoitti:Edit: Mitä minä höpäjän? 'conihan on sen verta myöhään, että aika varmasti on siihen mennessä saanut 500 pistettä.
Mietinkin, että oliko se niin vähän, ettei kiinnosta..? :)
Aasimar kirjoitti:Turnaus joo olisi, se vaan että saako sitä ennen kuvaavaa armeijaa, kerran alkanut tuottamaan ongelmia noiden myyjien/saatavuuden kanssa.
Hieman nihkeää tuntuu figuhankinta olevan tosiaan. Luulisihan tuota puoleen vuoteen ehtivän jotain armeijan tapaista hankkia kuitenkin, vaikka ovat ainakin omat Gun Mageni ollet melko ison kiven alla tähän saakka. Noh, alkavatpahan olla pikkuhiljaa IK:n ropefiguista kasassa.
Tuossa kaavailussa olisi pitää Espoossa pienimuotoinen WM turnaus (tähtäys 16 henkeen, 12 voi pitää, taikka muuten vaan isompaa pelittelyä jos ei edes 12 tule täyteen) näillä näkymin toukokuussa ja samassa voisinkin tiedustella olisiko sille kiinnostusta? Vaihtoehtoina olisi 13.5.-14.5. taikka 27.5.-28.5. Itselläni lähinnä tuossa järjestämisessä on rajoittavana tekijänä lauantai työt, joita on joka toinen viikonloppu.
Ainakin minua kiinnostaa (13.-14. on vapaata), jos muutaman bensan maksajan onnistun mukaan löytämään ja vaimo lainaa suosiolla autoaan, niin kuulostaisi ihan hyvälle. Yksin ajellessa tuppaa tulemaan vähän turhan arvokas retki ehkä.
Mutta 'conissa joku 350pts.-500pts. mini turnee ei ainenkaan olisi täysin mahdottomuus. Ainoa vaan, että 'conissa on _aina_ niin paljon tehtävää/nähtävää/tavattavaa, että melkein jollain pienemmällä kokoonpanolla tuo voisi toimiakkin, kun saisi paljon rivakammin pelattua.
Samasta syystä en ajatellut ottaa osaa 40k turnaukseen, veisi vain koko viikonlopun. Eli yhden illan tiivis turnaus olisi varmaan tosiaan se mukavin optio monelle. Vapaata pelailua sitten päälle, niin jokainen voi osallistua tai olla osallistumatta siihen, sotkematta muiden peli-iloa.
Ainenkin se ruoja pitää haastaa, joka meikän opasti tälle pahalle tielle ;)
Haaste hyväksytty... ;)
Chukie

Viesti Kirjoittaja Chukie »

Minä Minä Minä Minääää!

Eli tokihan osallistuisin, kunhan ei mene pahasti päällekkäin töiden kanssa. WM on ensisijainen, joten 'Conissa en muihin turneisiin/tapahtumiin osallistuisi (BB kenties). 500 pistettä löytyy jo, mutta maalattuna ei todellakaan ole. Omia ongelmia aiheuttaa myöskin se, että viimeiset pelit ovat osoittaneet monia heikkouksia omassa kokoonpanossa ja sitä tekee jo mieli vaihtaa. Ei oikein istu omaan pelityyliin.
Teräratas
Valvoja

Aloituspostiin päivitetty alustavaa tietoa turnauksesta.
Ironman

Viesti Kirjoittaja Ironman »

Jees, tämähän vaikuttaa hyvältä. Minä ja Benj voimme toki myös lainata figujamme ja toimia demotusvastustajina tarvittaessa. Turnauksen ajankohta vaikuttaisi myös oikein sopivalta. Veikkaampa, että pelit kuitenkin venyvät, niin hyvä tuo loppupäästä joustava aikataulu.
ThoRa

Viesti Kirjoittaja ThoRa »

Jau! WARMACHINEa 'conissa kuulostaa lievästi sanottuna pelottavalta, siinä ei heikommat keijot kestä, kun sotajaskat paukkaavat toisiaan nuppiin. Mie tulen ja!

Eli minä olisin lähinnä tuon vapaan pelailun ja siinä sivussa ihmisten demottamisen puolella, ka kun olisi mukava tutustua mahdollisimman moniin pelaajiin, armeijoihin etc.

Vaan jos turnaukseen päädytään, niin olen minä siinäkin mukana, pitäähän teille näyttää kuka käskee ja kenellä pyyhitään pöytää.

Ja vielä semmoinen pointti, että jos mitään apua järjestelyissä tarvitaan niin olen oikein mielelläni käytettävissä.

-M
U fail.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Turnaukset”