örkit ja kääpiöt
örkit ja kääpiöt
Olen kuullut että örkit ja kääpiöt ovat joskus muinoin olleet tolkienin maailmassa liitossa... Voisiko joku viisaampi kertoa että onko tämä totta ja minkä takia ne olivat liitossa?
- makkarafolio
Taisipa olla Silmarillionissa ainakin, ja ihan Taru sormusten herrasta-kirjassa.
Ideana ihan hyvä, mutta porukka alkaisi juustotuksesta syyttämään.makkarafolio kirjoitti:Olisi muuten äärettömän siistiä, jos joku tekisi näistä armeijan. Puolet kääpiöitä, puolet örkkejä. Kääpiöt tietenkin olisivat luonnollisesti konvattu mielettömiin poseihin ja täynnä kaikkea piikikästä ja kipeää. Väritys musta-harmaa-tummat värit.
I never met another man I'd rather be. And even if that's a delusion, it's a lucky one.
Ostetaan Bolt Action Jenkkien menopelejä ja kaikkea Saksaa. Tarjotkaa YV:llä
Ostetaan Bolt Action Jenkkien menopelejä ja kaikkea Saksaa. Tarjotkaa YV:llä
- makkarafolio
-
Elven-captain
- Viesti:
Haltiat, ihmiset, ja loput kääpiöt.
Join Gollum´s forces or die!
http://www.takeforum.com/klonkkupower/
http://www.takeforum.com/klonkkupower/
kyllähän noita "langenneita"kääpiöitäkin varmaan on, mutta en muista tolkienin niistä paljoa puhuneen.. figuilla varmaan kiva kokeilu
mutta kääpiöt vastaan esim. kääpiöt ei innosta .. tietääkö kukaan enempää noista pahoista kääpiöistä? esim. vaikka sivua tsh:sta tai silmarillionista missä niistä puhutaan..?
"Etsiminen on verraton keino löytää"
-Thorin Tammikilpi-
-Thorin Tammikilpi-
Gildor kirjoitti:kyllähän noita "langenneita"kääpiöitäkin varmaan on, mutta en muista tolkienin niistä paljoa puhuneen.. figuilla varmaan kiva kokeilumutta kääpiöt vastaan esim. kääpiöt ei innosta .. tietääkö kukaan enempää noista pahoista kääpiöistä? esim. vaikka sivua tsh:sta tai silmarillionista missä niistä puhutaan..?
Tolkien (Silmarillion s366) kirjoitti:Tuona päivänä jakautuivat kaikki elävät olennot kahteen joukkoon, ja kaikkia lajeja, jopa lintuja ja nelijalkaisia taisteli kummallakin puolella, lukuunottamatta haltioita. Yksin haltiat olivat jakamattomat ja seurasivat Gil-Galadia. Kääpiöitä oli vain vähän kummallakin puolella; mutta morialaisen Durinin suku taisteli Sauronia vastaan.
Sen voin sanoa että se on tolkienin lukemisen arvoisin kirja. Siis todella mahtava, aivan uskomaton kirja. ehkä paras kirja minkä olen lukenut, ja kirjan olen lukenut tähän mennessä 4 kertaa...nopealla katsauksella löysin vain tämän http://kontu.merri.net/wiki/Luokka:Silmarillion , siinä jotain juttua kirjasta.
- The Captain
- Valvoja
Suosittelen myös koeajoa. Se on ihan täysin tyystin erilainen kuin TSH. Silmarillion on lähinnä mytologian ja historiallisten tapahtumien kertaamista, ei juonellista seikkailutarinaa ollenkaan. Itseä ei Silma jaksanut kiinnostaa.
Mutta tottahan se jokaisen LotRittajan hyllystä täytyy löytyä..
(Hm kaikki elävät jakautuivat kahteen joukkoon.. Minun kissa olis varmasti ollut Sauronin puolella, on se sen verran pirullinen elukka.)
Toivottavasti nyt ihmiset eivät tee mitä tahansa sekasotkulistoja tehon maksimoinnin vuoksi, ja perustele että hei tämä on niitä viimeisen liiton joukkoja. Tyylivalintana "counts as" -säännöin homma tietysti toimisi mukavasti.
Mutta tottahan se jokaisen LotRittajan hyllystä täytyy löytyä..
(Hm kaikki elävät jakautuivat kahteen joukkoon.. Minun kissa olis varmasti ollut Sauronin puolella, on se sen verran pirullinen elukka.)
Toivottavasti nyt ihmiset eivät tee mitä tahansa sekasotkulistoja tehon maksimoinnin vuoksi, ja perustele että hei tämä on niitä viimeisen liiton joukkoja. Tyylivalintana "counts as" -säännöin homma tietysti toimisi mukavasti.
- Skrixqueek
- Peliporukkavalvoja
Myös Keskeneräisten Torujen Opus on lukemisen arvoinen lätty, tosin kuten nimikin kielii, on sisältö melko keskeneräistä.
Hobitti lienee T:n kirjoista paras, vaikkakin infomatiiviselta arvoltaan suppein. TSR mahtavana eepoksena on joskus tukehtua mahtipontisuuteensa ja ikävään klisesyyteen (vaikkakaan eivät ne silloin vielä olleet niin kliseisiä kliseitä). Nerokas kirja kummiskin ja oikeastaan jokaisen tr00-LOTRaajan - ei vaan jokaisen fantasian ystävän! - pitäisi se lukea.
Silmarillioninkin olen lukenut ja se on mytologisena teoksena oikein luettava opus. Toivoisin kuitenkin joskus julkaistavan kuvitetun painoksen jollain hienolla lay-outilla. Saisin siitä oivan hyllynkoristeen.
Hobitti lienee T:n kirjoista paras, vaikkakin infomatiiviselta arvoltaan suppein. TSR mahtavana eepoksena on joskus tukehtua mahtipontisuuteensa ja ikävään klisesyyteen (vaikkakaan eivät ne silloin vielä olleet niin kliseisiä kliseitä). Nerokas kirja kummiskin ja oikeastaan jokaisen tr00-LOTRaajan - ei vaan jokaisen fantasian ystävän! - pitäisi se lukea.
Silmarillioninkin olen lukenut ja se on mytologisena teoksena oikein luettava opus. Toivoisin kuitenkin joskus julkaistavan kuvitetun painoksen jollain hienolla lay-outilla. Saisin siitä oivan hyllynkoristeen.