örkit ja kääpiöt

Varo, ettei Sauron saa vallattua Keski-maata! Vai onko se kenties juuri se, minkä haluat tapahtuvan?
ToWeL

örkit ja kääpiöt

Viesti Kirjoittaja ToWeL »

Olen kuullut että örkit ja kääpiöt ovat joskus muinoin olleet tolkienin maailmassa liitossa... Voisiko joku viisaampi kertoa että onko tämä totta ja minkä takia ne olivat liitossa?
Elrohir

Viesti Kirjoittaja Elrohir »

Siis osa kääpiöistä taisteli viimeisen Liiton aikoina Sauronin puolella ja näin örkkien liittolaisina, mutta huom vain osa (eli toisin sanoen pari epäonnekasta käpsää).
Loppiainen hyvin, kaikki hyvin
makkarafolio

Viesti Kirjoittaja makkarafolio »

Olisi muuten äärettömän siistiä, jos joku tekisi näistä armeijan. Puolet kääpiöitä, puolet örkkejä. Kääpiöt tietenkin olisivat luonnollisesti konvattu mielettömiin poseihin ja täynnä kaikkea piikikästä ja kipeää. Väritys musta-harmaa-tummat värit.
Elrohir

Viesti Kirjoittaja Elrohir »

Ne olisivat lotrin kaaos kääpiöitä :D
Loppiainen hyvin, kaikki hyvin
amaster

Viesti Kirjoittaja amaster »

koska tää tapahtu ja mis kirjas yms. että tiän kerto teeman ku kaveri ihmettelee et kui mä oon saanu kääpiöt ja örkit samaan armeijaan...
Averren

Viesti Kirjoittaja Averren »

Taisipa olla Silmarillionissa ainakin, ja ihan Taru sormusten herrasta-kirjassa.
makkarafolio kirjoitti:Olisi muuten äärettömän siistiä, jos joku tekisi näistä armeijan. Puolet kääpiöitä, puolet örkkejä. Kääpiöt tietenkin olisivat luonnollisesti konvattu mielettömiin poseihin ja täynnä kaikkea piikikästä ja kipeää. Väritys musta-harmaa-tummat värit.
Ideana ihan hyvä, mutta porukka alkaisi juustotuksesta syyttämään.
I never met another man I'd rather be. And even if that's a delusion, it's a lucky one.

Ostetaan Bolt Action Jenkkien menopelejä ja kaikkea Saksaa. Tarjotkaa YV:llä
makkarafolio

Viesti Kirjoittaja makkarafolio »

Eihän sitä juustoisesti tarvitse toteuttaa. Mikään armeija ei ole perukseltaan tehokas, tehoton tai juusto. Figujen valinta siinä ratkaisee. Ja tyylin vuoksihan tuo tehdään eikä tehon. Tuossa pitäisi vielä erityisesti aloittelijoiden varoa, ettei synny 50 figun hordea, jonka pääaines on khazadeja.
ToWeL

No ketkä olivat kääpiöiden ja örkkien liiton vastustajia. Sillä tästä vois saada hyvän scenen.
Elven-captain
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Elven-captain »

Haltiat, ihmiset, ja loput kääpiöt.
Join Gollum´s forces or die!
http://www.takeforum.com/klonkkupower/
Gildor

Viesti Kirjoittaja Gildor »

kyllähän noita "langenneita"kääpiöitäkin varmaan on, mutta en muista tolkienin niistä paljoa puhuneen.. figuilla varmaan kiva kokeilu ;) mutta kääpiöt vastaan esim. kääpiöt ei innosta .. tietääkö kukaan enempää noista pahoista kääpiöistä? esim. vaikka sivua tsh:sta tai silmarillionista missä niistä puhutaan..?
"Etsiminen on verraton keino löytää"
-Thorin Tammikilpi-
Valtard

Viesti Kirjoittaja Valtard »

Gildor kirjoitti:kyllähän noita "langenneita"kääpiöitäkin varmaan on, mutta en muista tolkienin niistä paljoa puhuneen.. figuilla varmaan kiva kokeilu ;) mutta kääpiöt vastaan esim. kääpiöt ei innosta .. tietääkö kukaan enempää noista pahoista kääpiöistä? esim. vaikka sivua tsh:sta tai silmarillionista missä niistä puhutaan..?
Tolkien (Silmarillion s366) kirjoitti:Tuona päivänä jakautuivat kaikki elävät olennot kahteen joukkoon, ja kaikkia lajeja, jopa lintuja ja nelijalkaisia taisteli kummallakin puolella, lukuunottamatta haltioita. Yksin haltiat olivat jakamattomat ja seurasivat Gil-Galadia. Kääpiöitä oli vain vähän kummallakin puolella; mutta morialaisen Durinin suku taisteli Sauronia vastaan.
ToWeL

Voisiko joku vähän kertoa tai antaa linkin mikä kertoo Silmarillionista kun olen jo pitkään suunitellut ostavani kirjan mutta en tiedä onko se lukemisen arvoinen.
Zarec

Viesti Kirjoittaja Zarec »

Sen voin sanoa että se on tolkienin lukemisen arvoisin kirja. Siis todella mahtava, aivan uskomaton kirja. ehkä paras kirja minkä olen lukenut, ja kirjan olen lukenut tähän mennessä 4 kertaa...nopealla katsauksella löysin vain tämän http://kontu.merri.net/wiki/Luokka:Silmarillion , siinä jotain juttua kirjasta.
Valtard

Viesti Kirjoittaja Valtard »

ToWeL kirjoitti:Voisiko joku vähän kertoa tai antaa linkin mikä kertoo Silmarillionista kun olen jo pitkään suunitellut ostavani kirjan mutta en tiedä onko se lukemisen arvoinen.
Tuollakin on jotain.
Karu

Viesti Kirjoittaja Karu »

Kääpiö- & örkkiliiton voisi toteuttaa myös counts assaamalla, eli käyttäisit vaikkapa kääpiöillä Itäläisten sääntöjä. Ei pitäisi olla kavereilla valittamista.
ToWeL

Täytyy miettii sitä kirjaa... Kyl mä sen varmaa ostan.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

ToWeL kirjoitti:Täytyy miettii sitä kirjaa... Kyl mä sen varmaa ostan.
Koeaja se. Lainaa kirjastosta.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Rakath
Maalajakisälli 2007

Viesti Kirjoittaja Rakath »

Suosittelen myös koeajoa. Se on ihan täysin tyystin erilainen kuin TSH. Silmarillion on lähinnä mytologian ja historiallisten tapahtumien kertaamista, ei juonellista seikkailutarinaa ollenkaan. Itseä ei Silma jaksanut kiinnostaa.
Mutta tottahan se jokaisen LotRittajan hyllystä täytyy löytyä..

(Hm kaikki elävät jakautuivat kahteen joukkoon.. Minun kissa olis varmasti ollut Sauronin puolella, on se sen verran pirullinen elukka.)

Toivottavasti nyt ihmiset eivät tee mitä tahansa sekasotkulistoja tehon maksimoinnin vuoksi, ja perustele että hei tämä on niitä viimeisen liiton joukkoja. Tyylivalintana "counts as" -säännöin homma tietysti toimisi mukavasti.
Skrixqueek
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Skrixqueek »

Myös Keskeneräisten Torujen Opus on lukemisen arvoinen lätty, tosin kuten nimikin kielii, on sisältö melko keskeneräistä.

Hobitti lienee T:n kirjoista paras, vaikkakin infomatiiviselta arvoltaan suppein. TSR mahtavana eepoksena on joskus tukehtua mahtipontisuuteensa ja ikävään klisesyyteen (vaikkakaan eivät ne silloin vielä olleet niin kliseisiä kliseitä). Nerokas kirja kummiskin ja oikeastaan jokaisen tr00-LOTRaajan - ei vaan jokaisen fantasian ystävän! - pitäisi se lukea.

Silmarillioninkin olen lukenut ja se on mytologisena teoksena oikein luettava opus. Toivoisin kuitenkin joskus julkaistavan kuvitetun painoksen jollain hienolla lay-outilla. Saisin siitä oivan hyllynkoristeen.
Gildor

Viesti Kirjoittaja Gildor »

koeajoa kannatan myös. Silmarillionhan on alusta asti ns:"vaikeaa" luettavaa, varsinkin vähän lukevalle. kyllä sen kuitenkin kannattaa lukea...
"Etsiminen on verraton keino löytää"
-Thorin Tammikilpi-
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “LOTR: Yleinen keskustelu”