"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Turnausfigut ja kirjat (Con-split)

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Rakath kirjoitti:
Matti kirjoitti: Oikea tapa olisi näin jälkikäteen ollut mielestäni oikeastaan vain poistaa tuo kysymys ja jättää nämä pyörittelyt pois, mutta näin tämä nyt meni. Oleellisinta on se, ettei moista toimintaa helpoteta millään saralla sotavasarassa.
Jos tässä olisi pysytty asiassa, niin kysymys oli minusta hyvä. Henkilöllä x on valokopioitu sääntökirjasta oleelliset asiat ja codexista armeijalistahommat. Niiden kanssa marssit turnaukseen, niin ajetaanko sinut pihalle? Miten vastapelurit suhtautuvat kopioituihin kirjoihin?
Kysymyshän kuului:
Skrixqueek kirjoitti: Onko valokopioitu AB probleema?
Tämä jättää harvinaisen vähän arvailunvaraan. Mikäli vastattaisiin "Ei se mitään haittaa, ei sitä kukaan katsele!" olisi selvää, että kynnys valokopiointiin laskisi, päinvastaisessa taas nousee jopa ehkä. Tämä kysymyshän johtuu juuri valokopioinnista ja sen tuomista ongelmista, alkuperäisellä materiaalilla ongelmaa ei ole. Minusta tälläiset asiat eivät kuulu miniatyyrifoorumin käsiteltäviksi. Minusta tätä voi verrata hitusen siihen, että k18-festarin kysymyspalstalla kysytään, miten tarkasti paperit katsotaan eli kelpaako isosiskon paprut (tämä on elävästä elämästä, taisi olla Raumanmerenjuhannus kyseinen festari). Okei, eihän tämä täysin sama asia ole, mutta melko selkeitä yhtymäkohti mielestäni on.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Skrixqueek
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Skrixqueek »

Mmm... pyydän ottamaan huomioon, että suurin osa kopioimastani materiaalista (ei, en kopioinut koko kirjaa) löytyy jo GW:n sivuilta, tai sen pystyisi päättelemään hammer-foorumeiden armeija- ja sääntöosioita lukemalla.

GW siis itse jakelee jo kyseistä materiaalia. Fluffipätkät ja muut jätin kopioimatta. Samoin yksiköt, joita ei listassani ole jne...

Juridisesta näkökulmastahan tämä ei ole sen oikeutetumpaa, mutta toisaalta, kirjastonkin kopiokoneessa lukee "koneella saa ottaa koti/ulkomaisesta kirjasta laillisesti korkeintaan 20 sivua materiaalia" En ole ottanut enempää - en ole rikkonut lakia.

Ja "köyhä hankkikoon työtä" ja "älä osta niitä viinoja ja tupakkoja" kommentit olivat kyllä niin paksua kapitalistipaskaa, että huh-huh.
Työ ei tipu taivaalta, eikä sitä edes etsimällä aina löydä. Tupakkateollisuutta vihaan ja täten boikotoin, alkoholia juon vain harvoin ja silloinkin mikäli on syytä (esim. festarit) ja en silloinkaan, mikäli figut vievät rahat. Warhammer on ostoslistallani priorisoitu ykkönen. Siltikään ei ole juhlimista rahatilanteessa.
Tom_Gore

Viesti Kirjoittaja Tom_Gore »

Työtä löytää jokainen joka sitä tosissaan haluaa etsiä. Siihen voi mennä kuukausi, siihen voi mennä kaksi mutta puoli vuotta työttömänä oleva on vain laiska tai saamaton, tai molempia.

Edelleenkin korostan että figupelaaminen ei ole mikään jokamiehenoikeus ja jos siihen ei ole varaa niin harrastakaa jotain muuta.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
Draktaron

Viesti Kirjoittaja Draktaron »

The Captain kirjoitti: Eli varastat, jos et jää kiinni?
Jos olet sitä mieltä, että tuote ei ole hintansa väärti, mikset jättäisi sitä kokonaan hankkimatta? Niin minä ainakin teen mieluummin kuin myyn itsekunnioitukseni sortumalla moraalisesti arveluttaviin tapoihin hankkia tuote.
Vastaus tuohon taitaa olla itsestäänselvä, joten en edes vaivaudu vastaamaan. En myöskään viitannut varastamiseen, käytin termiä "saada se halvemalla." Jokainen spekuloikoon itse. En myöskään omista Codexia, vielä. Hankin lähiaikoina, jollain tavalla.

Omaa itsetuntoani eivät tuollaiset todella vähäpätevät syyt ison kuvan kannalta haittaa, enkä puolustele tekojani. Kerroin vain miten itse tekisin.
Harmi että löytyy noinkin orjautuneita yksilöitä, jotka eivät salli itselleen mitään helppoa tottelevaisuuden nimissä.

-Tietopredator, voin vaihtaa sanavarastoni vähemmän sensuroituun muotoon jos se sinulle tyydytystä tuottaa.
-Tom_Gore, yleistyksesi on hieman tunnelinäköistä.
Ja ennenkuin lähdette laskeskelemaan GW:n budjetteja, muistakaa yhtiön suuruus. Tuotteet ovat aina maksaneet yhtä sikalailla, vaikka yhtiö on vuosien aikana kasvanut kymmenkertaiseksi. Tässä tapauksessa hyvä yhtiö etsisi tavan halventaa kulujaan. GW on kasvanut, hinnat eivät ole pienentyneet. Siinä on sinulle fakta, Tietopredator.

Toiset hakkaavat siskojaan, toiset kopioivat figuuripelin sääntökirjoja. Ihmisten paheet ja hyveet vaihtelevat paljon.
Tom_Gore kirjoitti:Sen sijaan ärsyttää se, että te yritätte kaikin keinoin puolustella tekoanne. Samalla väitätte ettei teidän tarvitse puolustella valintojanne.
Eli sinua ärsyttää puolustelu ja puolustelun puute? Dilemma.
Veikkaan että jos itse olisit työtön, menisi suu soukeammalle. Myöskin viittauksesi vastaajien ikään ilmeisesti itsesi ollessa vanhempi on, noh, d-luokan loukkausyritys.

Itse jos kohtaan henkilön joka heittäisi jonkun pihalle valokopioitujen tms. Kirjojen takia, en voi kun tuntea suurta surua sellaista ahdasmielisyyttä kohtaan.

Tästä on turha kiistellä, koska harva täällä ei puolustaisi mielipidettään katkeraan loppuun asti, päitä ei niin vain käännetä ainakaan netin ah, niin anonyymissa maailmassa.

Teen niin itsekin, minun päähäni on turha yrittää tunkea toista ajatusta, sillä mielipiteeni siitä että GW:n tuotteet maksavat kokoonsa, laajuutensa ja muihin proportioihin verrattuna liikaa, ja tässä tulen pysymään. Ja turha yrittää esittää kysymystä "mikset jätä ostamatta?" uudelleen, kun itse jo tiedät vastauksen, ellei äo:si ole alle 100.
Viimeksi muokannut Draktaron, Ti 28.03.2006 16:35. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Rakath
Maalajakisälli 2007

Viesti Kirjoittaja Rakath »

Tom_Gore kirjoitti:Työtä löytää jokainen joka sitä tosissaan haluaa etsiä. Siihen voi mennä kuukausi, siihen voi mennä kaksi mutta puoli vuotta työttömänä oleva on vain laiska tai saamaton, tai molempia.
Tuo on kyllä niin suurta valetta, tuubaa ja höpötystä että alta pois. Skrixqueek puhuu totta siinä, ettei niitä töitä aina löydä edes etsimällä. Pitää olla suhteita ja hemmetisti tuuria, että nykyään mihinkään pääsisi mitään oikeata tekemään rahasta.
Nythän tietysti puhutaan sen alan töistä, mihin on kouluttauduttu. Kassatäti voi tietysti saada pätkätöitä vähän helpommin kuin esim. mediapuolta opiskellut.
Mutta tämähän ei liity asiaan oikeasti mitenkään, eli takaisin aiheeseen.

En tiedä moniko teistä vastaajista on ollut järjestämässä isompia turnauksia. Mutta Matin vastauksesta päätellen turnauksissa käytettävien kirjojen täytyy siis olla ihan kaupasta ostettuja.
Sanomatta kuitenkin jätetään se, että vaikka tilannetta ei valvota välttämättä hirvittävän tarkasti, ei kannata riskeerata kopioiden kanssa.
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Minorith kirjoitti:Ja ennenkuin lähdette laskeskelemaan GW:n budjetteja, muistakaa yhtiön suuruus. Tuotteet ovat aina maksaneet yhtä sikalailla, vaikka yhtiö on vuosien aikana kasvanut kymmenkertaiseksi. Tässä tapauksessa hyvä yhtiö etsisi tavan halventaa kulujaan. GW on kasvanut, hinnat eivät ole pienentyneet.
Eikö tässä ole jo ristiirita? Toisaalla valitetaan miten GW on nostanut hintoja tiuhaan ja roimasti, mutta sinusta tuotteet ovat aina olleet hinnaltaan kalliita?

GW on kasvanut, luuletko että tämä kasvu on ollut ilmaista ja aina kannattavaa? Onko esim. Helsingin oma liike nostanut Helsingin alueelta saatua tuottoa GW-figuista verrattuna aiempaan tilanteeseen, missä Fantsu ja satunnaiset muut piipahtajat myivät GW:n figuja. Oletettavaa on, että GW tuotteiden myynti on kasvanut, mutta onko se miltä osin oikeaa kasvua ja miltä osin siirtymään Fantsulta GW:lle? Lisäksi GW:n oman kaupan kohdalta voi olettaa kiinteiden kulujen olevan varsin merkittävät. Tietysti GW saa suoraan loppukäyttäjältä sen 30 euroa per laatikkoa sen sijaan, että myisivät saman laatikon Fantsulle 15 eurolla, mutta tässäkään 15 euroa ei ole voittoa vaan siitä pitää karsia oman liikkeen kulut.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Tom_Gore

Rakath kirjoitti:Nythän tietysti puhutaan sen alan töistä, mihin on kouluttauduttu. Kassatäti voi tietysti saada pätkätöitä vähän helpommin kuin esim. mediapuolta opiskellut.
En minä ainakaan puhunut. Kuka puhui? Se, että jonkun täysin hyödyttömän korkeakoulututkinnon kakkosen keskiarvolla hankkinut ei suostu menemään muihin kuin "koulutustaan vastaaviin" töihin, on hänen oma häpeänsä eikä systeemin vika. Jos ei saa koulutustaan vastaavia töitä niin on paras hankkia toinen koulutus tai mennä sitten johonkin töihin mitä saa, eikä vain istua kotona kitisemässä kun ei ole duunia.

Nuo kitisijät kun yhdistetään Suomen aivan liian lepsuun työttömyysturvaan ei ole ihme että työttömyysluvut ovat korkeat ja samaan aikaan puolet aloista huutaa työvoimapulaa.

Töitä saa aina kun haluaa. Kysymys on vain siitä jaksaako repiä ihraisen perseensä sohvalta ja mennä tekemään perusduunia kun meni valitsemaan kehnosti työllistävän koulutuksen.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
Draktaron

En ole itse valittanut hintojen noususta vain ainaisesta korkeasta hinnasta. Ja GW:n tuotteista ei kannata puhua kuin autoista, joita jokainen tarvitsee vain yhden. Itse olen ostanu figuja luultavasti 400 kappaletta vuosien aikana. Otetaan tarkka tuotto maapallon joka ainoalta WH harrastajalta, varsinkin hintojen ollessa tällaiset, niin kyllä GW:llä rahaa on, liiaksikin ellei tarpeeksi.

Tom_Gore, et selvästikkään osaa visioida muiden ihmisten mahdollisia tilanteita, ja mielipiteesi muistuttaa samanlaista pakkoneuroosia kuin:

"Neekerit on pahoja, ne pitää tappaa."

Joten älkää yrittäkö muuttaa hänen mieltään, lauseista päätellen se ei tule muuttumaan.
Tom_Gore

Mielipiteeni tämän maan työttömistä ei perustu visioihin vaan omakohtaisiin kokemuksiin joissa on henkilöt a) ja b), joista

a) etsii tosissaan töitä ja on valmis tekemään melkein mitä vaan jottei tarvitsisi olla yhteiskunnan elättinä

b) "etsii" töitä ilmoittautumalla työkkäriin ja hakemalla vain "koulutustaan vastaavia" paikkoja

Ja kumma kyllä, henkilöt a) ovat lähes poikkeuksetta löytäneet töitä viimeistään parin kuukauden etsintöjen jälkeen kun taas henkilöt b) ovat edelleen työttömiä.

Eiköhän tässä ole kyse vain asenteesta. Siitä että kun on kerran oltu vuosikaudet (valtion maksamalla) koulunpenkillä niin eihän sitä nyt herran jestas voi tehdä mitään "alempiarvoista" hommaa, joita siis kyllä on tarjolla vaikka kuinka.
- Lord Assassin Morghoul
TietoPredator

Viesti Kirjoittaja TietoPredator »

Minorith kirjoitti:Omaa itsetuntoani eivät tuollaiset todella vähäpätevät syyt ison kuvan kannalta haittaa, enkä puolustele tekojani.
Ja "iso kuva" = "kaikki mulle ilmaiseksi"...?
Harmi että löytyy noinkin orjautuneita yksilöitä, jotka eivät salli itselleen mitään helppoa tottelevaisuuden nimissä.
Nii-in. Voi kuinka helppoa elämä olisikaan kun ei tarvitsisi välittää yhtään laeista, asetuksista tai ylipäätään muista ihmisistä.
-Tietopredator, voin vaihtaa sanavarastoni vähemmän sensuroituun muotoon jos se sinulle tyydytystä tuottaa.
Nyt ei ole kyllä hajuakaan mihin viittaat, mutta sen kuin kiroilet jos se helpottaa.
Ja ennenkuin lähdette laskeskelemaan GW:n budjetteja, muistakaa yhtiön suuruus. Tuotteet ovat aina maksaneet yhtä sikalailla, vaikka yhtiö on vuosien aikana kasvanut kymmenkertaiseksi.
Itse asiassa GW:n tuotteet ovat aiemmin olleet halvempia (joku kansantaloustieteen insultti voi toki mahdollisesti todistaa tämänkin vääräksi elinkustannusindeksiä vertailemalla) aiemmin, mutta sen jälkeen firma on kasvanut Nottinghamilaisesta autotallista hieman isommaksi ja kulupuolellekin on tullut melkoisesti muuta kuin muutaman asiasta innostuneen figupelaajan liksa.
Tässä tapauksessa hyvä yhtiö etsisi tavan halventaa kulujaan.
Näinhän GW tekeekin (esim. pistämällä kansaa pihalle, poistamalla bitz-valikoimasta vähemmän suosittuja osia), mutta näkyykö se sitten pienentyneinä figujen hintoina? Saanen olla asian suhteen hieman pessimistinen - niin kauan kuin jokin firma on osakeyhtiö, sen ydinosaamisalueeksi tuskin muodostuu hyväntekeväisyys.
GW on kasvanut, hinnat eivät ole pienentyneet. Siinä on sinulle fakta, Tietopredator.
Onko joku ollut tästä eri mieltä?
Tästä on turha kiistellä, koska harva täällä ei puolustaisi mielipidettään katkeraan loppuun asti, päitä ei niin vain käännetä ainakaan netin ah, niin anonyymissa maailmassa.
Auttaako jos pistän alle oikean nimen, iän ja osoitteen?
"Katsoimme, ettei Pori enää ole pelastettavissa, joten Exterminatus jäi ainoaksi vaihtoehdoksi." - Teräratas
Draktaron

TietoPredator kirjoitti:
Minorith kirjoitti:Omaa itsetuntoani eivät tuollaiset todella vähäpätevät syyt ison kuvan kannalta haittaa, enkä puolustele tekojani.
Ja "iso kuva" = "kaikki mulle ilmaiseksi"...?
Arvaappa viitisensataa kertaa. Tiedät luultavasti mitä tarkoitan, ellet ole tyhmä. Itsestäänselvyysmaraton jatkuu. Sanavalikoiman vaihto viittasi "vänkääjä" yleistys-valitukseesi, jonka sanoin toisessa threadissa käyttäjälle jonka ainoa tarkoitus oli näennäisesti vain tapella muiden keskustelijoiden kanssa.Ilmaisin vain neutraalin oman mielipiteeni, mutta kun on pakko käydä henkilökohtaiseksi niin annetaan palaa sitten.
Mutta nyt olen mielipiteeni sanonut, ja omassani pysyn enkä muiden muuta. Tehkää te samoin.
TietoPredator

Viesti Kirjoittaja TietoPredator »

TietoEDIT: Ei sittenkään. Aika kävellä pois.
"Katsoimme, ettei Pori enää ole pelastettavissa, joten Exterminatus jäi ainoaksi vaihtoehdoksi." - Teräratas
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Minorith kirjoitti:Itse olen ostanu figuja luultavasti 400 kappaletta vuosien aikana. Otetaan tarkka tuotto maapallon joka ainoalta WH harrastajalta, varsinkin hintojen ollessa tällaiset, niin kyllä GW:llä rahaa on, liiaksikin ellei tarpeeksi.
Mihin perustat mielipiteesi? Yhtiön tuloslaskelmaa lukiessa ei voi vetää minusta tuota johtopäätöstä. Katteen ja liikevaihdon suhde ei mitään älytöntä kultakaivosta osoita. Vaikka rahaa olisi nyt kassassa, niin kulut juoksevat koko ajan ja GW kehittää aika tiheällä rytmillä uutta, mistä kaikki tuskin on kannattavaa. Pienten määrien armeijat jäävät varmaan tappiollisiksi tai tienaavat omamiaan takaisin. Sitten on ne "lypsylehmät", millä GW tekee tuloksensa.

Lisäksi menneet voitot eivät ole tae tulevista voitoista. Oma työnantajani teki juuri hinnankorotuksen, mikä ansiosta saimme pidettyä tuottotason aiempaa tasoa vastaavana ja tämäkään ei taida riittää vaan kesän jälkeen on odotettavissa uusi korotuskierros.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Minorith kirjoitti:
The Captain kirjoitti: Eli varastat, jos et jää kiinni?
Jos olet sitä mieltä, että tuote ei ole hintansa väärti, mikset jättäisi sitä kokonaan hankkimatta? Niin minä ainakin teen mieluummin kuin myyn itsekunnioitukseni sortumalla moraalisesti arveluttaviin tapoihin hankkia tuote.
Vastaus tuohon taitaa olla itsestäänselvä, joten en edes vaivaudu vastaamaan. En myöskään viitannut varastamiseen, käytin termiä "saada se halvemalla."
Jos sanot noin, päättelen aiemmin sanomastasi sen, että varastat. Edellisessä viestissäni nimittäin on sinulta autenttinen quote, jossa et mainittua termiä käytä, vaan puhut "maksamisen välttämisestä".
Omaa itsetuntoani eivät tuollaiset todella vähäpätevät syyt ison kuvan kannalta haittaa, enkä puolustele tekojani. Kerroin vain miten itse tekisin.
Jos saan jossakin turnauksessa sinun armeijasi ilmaiseksi (esim. sinun huomaamattasi), sinulle varmaan sopii, että otan sen. Eihän se "ison kuvan kannalta" haittaa. GW on figuista jo rahat saanut, joten miksi minun pitäisi niistä maksaa? Vai onko sinun omaisuutesi jotenkin pyhempää kuin muiden omaisuus?
Ja ennenkuin lähdette laskeskelemaan GW:n budjetteja, muistakaa yhtiön suuruus. Tuotteet ovat aina maksaneet yhtä sikalailla, vaikka yhtiö on vuosien aikana kasvanut kymmenkertaiseksi. Tässä tapauksessa hyvä yhtiö etsisi tavan halventaa kulujaan. GW on kasvanut, hinnat eivät ole pienentyneet. Siinä on sinulle fakta, Tietopredator.
Sinulla ei selvästikään ole aavistustakaan siitä, miten liike-elämä todellisuudessa toimii, niin että älä munaa itseäsi enää pahemmin väittelemällä asiasta, jota et ymmärrä.

Toiset hakkaavat siskojaan, toiset kopioivat figuuripelin sääntökirjoja. Ihmisten paheet ja hyveet vaihtelevat paljon.
Tekeekö se siitä hyväksyttävää? Jos minä hakkaisin siskoani, oikeuttaisiko se sinut kopioimaan sääntökirjan?

Itse jos kohtaan henkilön joka heittäisi jonkun pihalle valokopioitujen tms. Kirjojen takia, en voi kun tuntea suurta surua sellaista ahdasmielisyyttä kohtaan.
Sinusta varmaan poliisitkin ovat maailman suurimpia roistoja, he kun yrittävät ahdasmielisyyttään estää ihmisiä toteuttamasta mielihalujaan.

Teen niin itsekin, minun päähäni on turha yrittää tunkea toista ajatusta, sillä mielipiteeni siitä että GW:n tuotteet maksavat kokoonsa, laajuutensa ja muihin proportioihin verrattuna liikaa, ja tässä tulen pysymään. Ja turha yrittää esittää kysymystä "mikset jätä ostamatta?" uudelleen, kun itse jo tiedät vastauksen, ellei äo:si ole alle 100.
Mene pois. Häpäiset tämän harrastuksen ja harrastajakunnan.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Rakath kirjoitti: En tiedä moniko teistä vastaajista on ollut järjestämässä isompia turnauksia. Mutta Matin vastauksesta päätellen turnauksissa käytettävien kirjojen täytyy siis olla ihan kaupasta ostettuja.
Itsekään en oikeastaan tiedä, mikä on käytäntö. En ole pelannut figuilla sitten 'Con -03, joten varmaa tietoa asiasta ei ole.

Mitään vakituista ja veden pitävää standardia tuskin on sille, mitä turnauksissa sallitaan ja riippuu järjestäjästä, mikä on suhtautuminen. Käytännön pakon sanelemista syistä kuitenkin julkisilla foorumeilla vastaukset ovat lähespähän varmasti "kyllä tarvitsee olla aito" (koska sanomalla muuta lasketaisiin kynnystä valokopiointiin). Kuten myöskin on varmaan selvää, niin kaupasta ostettu ei ketään häiritse, mutta sen sijaan valokopioitu saattaakin häiritä. Käytännössä siis selvyyden saa vain sillä, että menee turnaukseen ja katsoo mitä käy. Jokainen päättäkööt itse, ottaako riskin vai ei. Tämä epävarmuus on niitä valokopioinnin tuomia konkreettisia haittoja.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Minorith kirjoitti: Otetaan tarkka tuotto maapallon joka ainoalta WH harrastajalta, varsinkin hintojen ollessa tällaiset, niin kyllä GW:llä rahaa on, liiaksikin ellei tarpeeksi.
Et ilmeisesti ole sitten vaivautunut katsomaan liiketilannetta GW:ltä...
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Draktaron

The Captain kirjoitti: Mene pois. Häpäiset tämän harrastuksen ja harrastajakunnan.
*Syvä huokaus.* Vai niin. Aika kevyesti ja umpisilmäisesti menet tuomitsemaan. Mitä jos olenkin tehnyt jonkun seudun kommuunin puolesta enemmän kuin olet itse koskaan tehnyt missä tahansa?

Kommenttisi toisiksi ylimpään quoteen on naurettava. Piristi päivää.
Myönnän kyllä yhden noista, bisness ei ehkä ole minun alaani, mutta mielipiteeni kalliista tuotteista säilyy. Ennen olit paljon leppoisampi, 3v sitten. Ihmiset muuttuvat.

Olen myös ostanut sääntökirjan ja kohta luultavasti ostan codexin, joten voit itse mennä syytöstesi kanssa pois.

Kyynel ~ ..... not.
Behell

Viesti Kirjoittaja Behell »

Minorith kirjoitti: Myönnän kyllä yhden noista, bisness ei ehkä ole minun alaani, mutta mielipiteeni kalliista tuotteista säilyy.
Mielestäni tuossa pitäisi verrata muhin tuotteisiin. n. 10€ blisteristä, missä tulee n. 3 figua on yleistä kauppojen hyllyillä, niin siitä voisi myös päätellä, että kyllä niiden valmistaminen ja voiton saaminen jotakin maksaa, tai sitten tämä on vain joku "standardi". Muovifiguja en oikein tiedä, mihin verrata, niin niitä en kommentoi, mutta olen samaa mieltä kanssasi codexien ja ab:iden hinnasta, mielestänikin n. 20€:llä pitäisi vähän enemmän saada, jos ei mitää mullistavaa sisältöä, niin minua ainakin kovakantinen teos lohduttaisi.

Eli codexit voisivat olla space marines limited edition codexin tapaisi (eivät välttämättä yhtä hienoja, mutta kuitenkin jotakin tuon tapaista odottaisin n. 20€:n sijoitukselta).

Onhan se ihmisestä kiinni kanssa, että onko se riistoa esim. olen kuullu että firma, joka myy hyvä laatuisesta n. 130 sivua (A4) pitkiä kirjoja, missä on kovat kannet, että se on riistoa, kun kyllähän sillä 20€:llä pitäisi saada enemmän. Omasta mielestä tuo oli aiheetonta, mutta jonkun mielestä minun kommenttini siitä, että codexeja pitäisi muuttaa, voi olla aiheeton.
"Jotta ihminen ymmärtäisi mustaa huumoria, hänellä tulee olla yleisen käsityksen mukaan hyvä huumorintaju." -Wikipedia
Luutnantti L.

Viesti Kirjoittaja Luutnantti L. »

Filosofiaa!

Ajatteletko, että yhtiön ainoa moraalinen velvollisuus on tuottaa voittoa lain sallimissa puitteissa? Jos näin, voidaanko väittää yksilöllä olevan moraalinen velvollisuus välttää joitain laillisia tekoja, kuten armeijakirjan osan kopiointia yksityiseen käyttöön?

Disklaimeri: meikäläisellä on iso kasa ihka aitoja gw-figuja sekä asiaankuuluvat armeijakirjat!
Maelis

Viesti Kirjoittaja Maelis »

Jaa.
Jos joku tulisi vastaan kopioitu sääntökirja kädessään ni saattaisin pääni sisällä ajatella jotain köyhästä, pihistä, ehkä moraalittomasta tyypistä, mutta tuskin sanoisin mitään.

Eli onko kopioitu kirja ongelma?
Tuskin jos et välitä mitä muut sinusta ajattelevat.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”