Warmachine listoja, 500p

Palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin.
Teräratas
Valvoja

Warmachine listoja, 500p

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Jeps, tuossa puuhailin itsekin listoja kasaan taas, eli seuraavanlaista Cryxiä:

Skarre - 67
Reaper - 113
Deathripper - 38
Deathripper - 38
Deathripper - 38
Skarlock - 16
Gorman - 28
Satyxsis(6) -64
Croe's(8) - 92
---------------------
yht. 494

Teemana olisi siis lähinnä pommittaa hellfirejä arc nodejen läpi, pikku hiljaa raidereita tappaen. Gorman sitten debuffailee joko reaperin tai cutthroattien uhreja, tai suojaa savulla ampumista vastaan. Reaperilla taasen hinataan kaiken näköistä pientä mutta pippurista ruoskittavaksi, tai niin että saadaan cutthroateilla ammuskella selkään. Tällä myös koetetaan porailla reikiä kaikkeen kovaan, kuten vastustajan (debuffattuihin) warjackeihin. Deathripperit pyrkivät, nodeina toimimisen ohella, slammeilla tönimään vastustajaa kumoon, jotta hellfiret osuvat ilman boostia. Scarlock tietenkin tappaa raidereita, tai nakkaa satunnaisen hellfiren, jos nyt paikka tarjoutuu.

Toinen lista, Cygnar, sitten olisi hieman enemmän muutoksen alaisena:

Caine - 67
Defender - 122
IronClad - 103
Gun Mages(6) - 90
Journeyman - 25
Gorman - 28
Eiryss - 29
Capt.Adept - 32
----------------------
yht. 496

Gun maget voisi korvata Hunterilla, mutta en tiedä onko yhtä hyvin listaa tukeva ratkaisu. Samaten mietityttää, mitä vastustaja mahtaa miettiä saadessaan kaikki ikävät soolot ja Cainen yhtä aikaa niskaansa. :) Voisi siis myös harkita Gormanin, Eiryksen ja GMCA:n korvaamista Hunterilla, voisi olla tyylikäämpi ratkaisu, mutta peliteho lienee huomattavasti heikompi sitten? Cainea ja kahta heavyä käytän mielelläni, ja näistä jo vähän keskusteltiinkin aiemmin. toimivat kuitenkin armeijan kiinteänä ytimenä, muu armeija kun ei paljon lähitaistelua siedä.

Mutta kertokaapa te, millaiselta nuo vaikuttavat, ja miten niistä saadaan kaikki irti.
Stormdaemon

Viesti Kirjoittaja Stormdaemon »

Noh... Cryx kommentaariota. Taktiikkavihjailustasi päätellen Satyxikset ovat lähinä uhrilampaita, joten eikö tähän hommaan kannattaisi hankkia halvempia McThralleja? Lisäksi minun on myönnettävä, että Reaper ei ainakaan minua pahemmin hätkäytä, mutta jos se sinulla toimii, niin mikäs siinä. Cygnar vaikuttaa aika ilkeältä, mutta noita 'jackeja voisi varmaan siirtää Journeymanille, koska mielipiteet Cainesta taitavat olla sitä mieltä, että hän keskittyy tyhjentämään pistoolejaan täydellä teholla ja Flashailemaan 'jackeista välittämättä...
Miten sydämesi kutsuu,
niin liki rintaa pimeys on,
miten kuuma veren laulu
kaulallasi on.
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Stormdaemon kirjoitti:Noh... Cryx kommentaariota. Taktiikkavihjailustasi päätellen Satyxikset ovat lähinä uhrilampaita, joten eikö tähän hommaan kannattaisi hankkia halvempia McThralleja?
Olisivat toki, mutta eläviä on mukavampi murhata. Ja figutkin on nätimpiä. Eli siis, ihan puhtaasti tyylisyistä olen raidereita käyttänyt.
Lisäksi minun on myönnettävä, että Reaper ei ainakaan minua pahemmin hätkäytä, mutta jos se sinulla toimii, niin mikäs siinä.
Eihän se tosiaan huippuhyvin ole toiminut, slayer olisi toinen vaihtoehto, joka hyllystäkin löytyisi. Lähinnä siksi Reaperia kuitenkin olen käytellyt, että sopivissa oloissa sillä voi tehdä juttuja, joita Slayerillä ei voi. Lisäksi useimmissa tilanteissa tuo boostattu P+S16 rikkoo kumminkin kaikkea ihan hyvin, joten en pidä sitä yhtä iskua niin tarpeellisena. Toki slayerin P+S20 combo yhdistettyna skarren feattiin on ihan kiva... :) Vähän arvoitus kuitenkin tosiaan on, onko Reaper käyttökelpoisepi kuin Slayer tai Seether tuossa listassa, voi hyvin olla että ei ole.
Cygnar vaikuttaa aika ilkeältä, mutta noita 'jackeja voisi varmaan siirtää Journeymanille, koska mielipiteet Cainesta taitavat olla sitä mieltä, että hän keskittyy tyhjentämään pistoolejaan täydellä teholla ja Flashailemaan 'jackeista välittämättä...
Defenderiä voisi tosiaan periaatteessa juniorlle tarjota, mutta pahoin pelkään, että esim. perus cryx assasin lista lahtaa yhden juniorin hetkessä, ja sitten seisoo 122 pistettä Caine-ansana keskellä luuhurttia. Ajatuksena siis on, että koska cainea ei ole tarkoitus tapattaa kiireellä, on vastustajan oikeasti tuhottava nuo 2 raskasta jaakkoa, mikä ei pitäisi olla ihan älyttömän helppo homma kumminkaan, varsinkaan kun defenderillä ei ole mikään pakko mennä päälle, pakkikin kun löytyy. Defender myös kulkee hienosti yhdelläkin focuksella. IC on lähinnä vastahyökkäysten varalta mukana, eli se saa focusta vain, kun sillä on kelvollinen tilaisuus iskeä.

Muutenkin olen huomannut, että kaytän cainea paljolti tukemassa armeijaani, eli deadeyeä ja snipeä tulee viskeltyä melko ahkeraan. Pistooli flashailyksi pelitapa muuttuu vasta kun vastustaja on liian iholla, jolloin snipeä ei enää tarvita ja deadeyekin alkaa olla turha, kun kaikki kykeneväiset ovat enemmän tai vähemmän mukana käsirysyssä. Kumminkaan ne 2 focuksella ostettavaa pow12 laakia eivät minua niin paljoa houkuta. Mieluummin minä usein käytän ne 2 focusta deadeyeen varmistamaan esim. 6 cortexin polttajan osumaa. Aika usein nuo raskaat jaakot jäävät vähän omilleen tosiaan, mutta cygnarin jaakot usein pärjäävät siedettävästi ihan itsekin yhden kierroksen, kunhan pitää huolen ettei vastustaja saa kunnolla niihin iskettyä. Quake hammer ja gunmaget esim. vaikuttavat ihan kivalta yhdistelmältä, joka ei focusta juurikaan kaipaa.

Koetin tuossa testailla listoja vastakkain, ja Gorman ainakin vaikutti cainen tuella melkolailla häijyltä kaverilta. Snipellä kranaatit lentävät tarpeeksi pitkälle, deadeyellä ne osuvat castereihinkin, ja AOE kranaatti auttaa mukavasti, kun cygnarilla turhan usein on AOE:stä pulaa muuten.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Yleiset keskustelut”