Elikkä apua tarvitaan
maalata styroxi
maalata styroxi
Elikkä miten voisi helpoiten ja nopeasti sekä halvalla maalata styroxin olisin itse spreiannut mutta muistin että spray sulattaa styroxia
Elikkä apua tarvitaan
Elikkä apua tarvitaan
- Machiavelli
- Peliporukkavalvoja
Ja kuinkas monta putiloa maalia käytät yhteen kukkulaan. Tosiaan eiväthän kukkuloiden tarvitse olla edes kovin isoja. Mutta en missään nimessä tuhlaisi kallisarvoisia maalejani sen pohjamaalaukseen!Mysterous kirjoitti:Oma mielipiteeni jos haluaa tehdä hienoja kukkuloita helposti niin: otetaan pensseliin sitä liimaa ja "maalataan" kukkula. Sitten ripotellaan hiekkaa märkään liimaan ja sit maalataan.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
http://www.nopat.fi
Pääkaupunkiseudun pelikerho
http://www.nopat.fi
Huomasin että minulta oli muuten koko pointti hävinnyt, mutta ei sitä ollut kai mainittu? Eli MITÄ siitä styroksista olet tekemässä, eli miten iso kappale maastoa. Helpompi antaa vinkkejä jos tietää pitääkö saada peittoon neliömetri vai neliösentti
Ilmeisesti kuitenkin jotain isoa jos ajattelit spreijausta.
Ilmeisesti kuitenkin jotain isoa jos ajattelit spreijausta.
Ainakaan Mastonin "Mark" merkkausväri ei sulata styroksia juurikaan. Miltei kaikki muut ymmärtääkseni sulattavat.Grond kirjoitti:Mastonin sprayt kyllä tekee styroxista selvää jälkeä - en tiedä tekeekö kaikki vaihtoehdot mutta ainakin ne mitä itse olen kokeillut (harmaa, musta, vihreä).
Naapurin viljat vei halla
tralalalalalla
tralalalalalla
Olen valmistamassa rakennusta tai no tehdasta ja sitten siirryn siitä kukkulan kehittelemiseen.
Elikkä se mun tehtaan suuruus on keskikokoinen eli noin 40cm pituus 20cm leveys
Ja sit kukkulasta tulee suuri mutta en tiedä vielä kuinka suuri mutta suuri siitä silti tulee.
Paljos se mastonin spray sitten maksaa ja mistä sitä olis saatavilla :?
Elikkä se mun tehtaan suuruus on keskikokoinen eli noin 40cm pituus 20cm leveys
Ja sit kukkulasta tulee suuri mutta en tiedä vielä kuinka suuri mutta suuri siitä silti tulee.
Paljos se mastonin spray sitten maksaa ja mistä sitä olis saatavilla :?
Minä olen tehnyt jonkun verran maastoa styroksista ja oon myös sulattanut muutaman kukkulan spraylla
. Jos styroksista tehdyn maastonkappaleen haluaa välttämättä maalata spraylla, pitää se kyllä päällystää ensin niin ettei spray joudu kosketuksiin styroksin kanssa. Hyvä keino on valella kappale ensin PVA-liimalla ja sen jälkeen sirotella hienoa hiekkaa (+ kiviä + jämiä bit boxista ym. näköä antamaan) maastonkappaleen päälle. Tän jälkeen maastonpalasen voi huoletta maalata spraylla. Näin talvisaikaan kun hiekkaa voi olla vaikea löytää niin esim. manna ja monet muut keittiötarpeet on oivallisia ja halpoja hiekankorvikkeita
Toinen vaihtoehto on sitten maalata maastonpala ihan "tavallisella" maalilla, eli vaikkapa Prismasta käyt hakemassa purnukan lateksimaalia ja ison pensselin. Vaikka maalaisit maastosi pensselillä, kannattaa styroksin hassunnäköselle pinnalle silti tehdä jotain, esim. liimata siihen PVA-liimalla hiekkaa. Nopeampi ja helpompi vaihtoehto tälle PVA-kikkailulle on tosin tehdä "textured painttia" eli sekoittaa suoraan maaliin hienoa hiekkaa, jolloin pinnan tekstuuri muuttuu maalatessa sopivan karheaksi ja styroksin pinta jää piiloon, eikä sitä siis etukäteen tarvitse päällystää millään. Tämmöinen voisi sopia just tehtaisiin ja muihin rakennuksiin. Huom. textured paintissa hiekkaa ei kannata korvata ainakaan tuolla mannalla, koska sillä on ikävä tapa paakkuuntua maalin seassa. Kannattaa johonkin pieneen kuppiin kokeilla tehdä ensin vähän hiekka-maali-mixiä ja jos onnaa niin sitten tekee isomman satsin.
Toinen vaihtoehto on sitten maalata maastonpala ihan "tavallisella" maalilla, eli vaikkapa Prismasta käyt hakemassa purnukan lateksimaalia ja ison pensselin. Vaikka maalaisit maastosi pensselillä, kannattaa styroksin hassunnäköselle pinnalle silti tehdä jotain, esim. liimata siihen PVA-liimalla hiekkaa. Nopeampi ja helpompi vaihtoehto tälle PVA-kikkailulle on tosin tehdä "textured painttia" eli sekoittaa suoraan maaliin hienoa hiekkaa, jolloin pinnan tekstuuri muuttuu maalatessa sopivan karheaksi ja styroksin pinta jää piiloon, eikä sitä siis etukäteen tarvitse päällystää millään. Tämmöinen voisi sopia just tehtaisiin ja muihin rakennuksiin. Huom. textured paintissa hiekkaa ei kannata korvata ainakaan tuolla mannalla, koska sillä on ikävä tapa paakkuuntua maalin seassa. Kannattaa johonkin pieneen kuppiin kokeilla tehdä ensin vähän hiekka-maali-mixiä ja jos onnaa niin sitten tekee isomman satsin.
toi liimasysteemi toimii muuten hyvin, mutta ruohon laittamisen jälkeen on vielä laitettava yksi kerros liimaa samalla mekaniikalla. Sprayliima olisi tässä tapauksessa todella kätevä, mutta ainakaan omat väsäykseni eivät ole toimineet, joten käsipelillä sekin on tehty. Kannattaa ottaa liimaa ihan vähän ja paljon(!) vettä. Liimaa ei kulu juuri yhtään, sitä on helpompi levittää ja se myös menee joka rakoon ja pitää silloin ruohon kiinno alustassa.
"meillä ei ole mitään niin suurta sosiaalista ongelmaa, ettei sitä ratkaistaisi parilla tuhannella sotilaalla"