Warmachine: Cygnar 500pts.

Palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin.
Aasimar

Warmachine: Cygnar 500pts.

Viesti Kirjoittaja Aasimar »

Jeah, kerran vihdoinkin ensimmäinen lista (Menoth) on kasassa, niin on aika suunnata katsetta muihinkin projekteihin WARMACHINEssa. Ei kumminkaan jaksa heti perään jatkaa siihen 750+pts. listoihin noista (tai muuten vaan uusiin) Menotheista ja kerran ei ole (vielä) tietoa miten tehdä pure Mercenary lista, niin vuoron saakoot "count as" fluffi listani Cygnarille. Teemana näille on "perus" "kikkelifantasia/sci-fi" seikkailijaryhmä, joiden osa hahmoista on perujaan jotain 12+vuotta vanhoille piirustus/sarjis hahmoilleni, joilla oli Warjackien kaltaisia seuralaisia mukana silloinkin... mutta pitemmittä puheitta listaan:

Caine Battelgroup @ 268pts.

Captain Sarah Strongheart (Caine) @ 67pts.
Hunter "Margo" @ 88pts.
Centurion "Big C" @ 113pts.

Caine oli lähimpänä pelillisesti sitä mitä voisi tälläisellä teemalla peluuttaakin, varsinkin kun Iron Kingdoms puolelta löytyy juuri "se" vaihtoehto fiku mitä halajasin (Taryn di la Rovissi mini), joka vielä melkein menee yhteen vanhojen fluffieni kanssa ja melko kivuttomasti tuon sain vielä siirettyä IK maailmaan :) Kaksi warjackia vaan arvelluttaa tuolle fokuksien ja niiden käytön kannalta. Ainenkin tuo "Big C" pitää olla mukana ja mielellään myös tuo "Morgan", joka tosin alunperin olisi pitänyt saada Journeyman Warcasterille jota en saanut mahtumaan listaan enää. "Big C" kumminkin olisi tarkoitus pitää enemmän "reservissä" ja katsoa missä sitten tarviaisi sitä kovaa lyövää avustusta. Hunteria näkisin helposti liikuttavan omillaan, silloin tällöin osuma/lämä boostamisen verran.

Gun Mage Captain Adept Jack McBain @ 32pts.

Listan "oikea" päähenkilö. Peliteknillisesti on juuri sellainen "step aside junior" tyylinen veteraani pyssysankari, jolle jopa löytyi myöskin hiano vaihtoehto mini (Harlin Phineas Versh). Tuo on melkolailla samanlainen kikkailu yksikkö kuin Caine, joka itseäni arvelluttaa, että onko muuta massaa tarpeeksi antaakseen noiden kikkailla vapaana?

Long Gunners 1+6 @ 74pts.

Trenchers 1+8 @ 122pts.

Elikkä kiertävinä "rajojen tarkkailijoina" pitäähän sitä olla myös perus sotilaitakin. Teemaan eniten sopivina pidin juuri noita Long Gunnereita ja Trenchereitä, koska jotenkin Sword Knights ja Stormblades vaikutti enemmän sellaisille eliitti iskuryhmäläisille (joista myös on kehitteillä oma lista Cygnarin kultapoika Strykerin johdolla) kuin kiertäville joukoille.

Long Gunnereitahan olisi hyvä olla se 10kpl toimiakseen maksimi teholla, mutta niin myös noita Trenchereitäkin. Siten tulin siihen tulokseen, kerran noista Trencherit joutuu olemaan enemmän etulinjassa, niin niihin myös painotettiinkin. Trencherien kohdalla vaan hirvitti/yllätti noiden pistehinta, siten haluaisinkin kokeneemmilta onko noista tässä listassa mihinkään, vai onko ne vaan paperilla hyviä tai toimii toisella 'casterilla paremmin?

Samassa tuotti ongelmia saada mahtumaan se Journeyman listaan. Peliteknillisesti se taitaa olla melkolailla pisteiden haaskausta, mutta fluffillisesti se olisi melko kriittinen, siten se olisi hyvä ollut saada mukaan. Tuo lista on tasan 500pts. ja siten jos tiputtaisi yhden Long Gunnerin ja Trencherin poikkeen, sen saisi, mutta menee ylitse sen 2pts. (vai 3?) joka taas ei ole kovin suotavaa...

Mutta kommentteja listan toimivuudesta otetaan vastaan. Jotenkin vaikuttaa vaan niin pienelle porukalle, kun samaan pistehintaan minulla on tuplaten enemmän Menothilaisia vaihtoehtoja :| Pistää vaan ihmetyttämään minne ne pisteet oikein katoaa...

Edittiä sen verran, että tuon tyylisestä listasta sitten ei ole pahemmin kokemusta. Olen painottanut pelissä kuin pelissä "hakkaa päälle" ja "pakoonhan ei lähdetä" tyyliä, niinpä tuo on kuin uusille vesille laskeutuisi. Pääsee sitten jännäämään miten tuolla tulee onnistuttua...
Siinä vaiheessa kun the Captain lopettaa asian puhumisen, tiedän lähteväni varhaiseläkkeelle.
Ironman

Viesti Kirjoittaja Ironman »

Aika samanlainen lista kuin millä itse pelailen enimmäkseen nykyään. Omassa listassani vaan on huntterin tilalla lancer ja trenchereitä on vaan minimi unitti ja lista sisältää myös Journeymanin. Lanceria käytän lähinnä Thunderstrikellä kikkailuun, muutenhan lancer on cainella aika turha. Hunteria olen itsekkin seuraavaksi ajatellut kokeilla lancerin tilalla ja siinä tapauksessahan hunter kannattaa ehdottomasti antaa journeymanille kontrolloitavaksi, jotta cainelta säätyy focusta sooloiluun.

Trencheireiden toimivuudesta sen verran, että kyllä ne toimivat. Erityisesti ampumiseen luottavat armeijat ovat hätää kärsimässä kun eivät pysty savuverhon läpi ampumaan takaisin. Cainellakin saa soolota rauhassa kun savuverho estää vihollisen ampumahyökkäykset. Tosiaan mielestäni tuo 6 trencheriä riittää jo vallan mainiosti tarkoitukseensa, eli niitä tiputtamalla saat pisteet joyrneymaniin, jonka arcane shield on armeijallesi aika elintärkeä.
Aasimar

Ironman kirjoitti:Aika samanlainen lista kuin millä itse pelailen enimmäkseen nykyään. Omassa listassani vaan on huntterin tilalla lancer ja trenchereitä on vaan minimi unitti ja lista sisältää myös Journeymanin. Lanceria käytän lähinnä Thunderstrikellä kikkailuun, muutenhan lancer on cainella aika turha. Hunteria olen itsekkin seuraavaksi ajatellut kokeilla lancerin tilalla ja siinä tapauksessahan hunter kannattaa ehdottomasti antaa journeymanille kontrolloitavaksi, jotta cainelta säätyy focusta sooloiluun.

Niinhän se oli alkuperäinen suunitelma saada tuolle Hunterille Journeyman ohjastamaan. 12" Control kumminkin mielestäni on riittävä ja Shieldin heiton jälkeen, hyvin voi pistää loput kaksi fokusta tuolle. Jotenkin alunperin ajattelin noiden toimivan kahdestaan muista erillään, tosin tuon Journeymanin saa nopsaan myös hengiltäkin. Tosissaan samassa säästäisi myös paljon fokustakin tuossa tapauksessa.
Ironman kirjoitti:Trencheireiden toimivuudesta sen verran, että kyllä ne toimivat. Erityisesti ampumiseen luottavat armeijat ovat hätää kärsimässä kun eivät pysty savuverhon läpi ampumaan takaisin. Cainellakin saa soolota rauhassa kun savuverho estää vihollisen ampumahyökkäykset. Tosiaan mielestäni tuo 6 trencheriä riittää jo vallan mainiosti tarkoitukseensa, eli niitä tiputtamalla saat pisteet joyrneymaniin, jonka arcane shield on armeijallesi aika elintärkeä.
Ja näinhän tuossa toveri Chukien kanssa tultiin samaan tulokseen, jotenkin oli vaan hämy muistikuva että noita olisi pitänyt vaan olla täysi ryhmä, mutta kaippa vaan noihin Long Gunnereihin sekoitin asian... taikka peräti Sword Knighteihin.

Mutta, mutta, tuossa kunhan ehdin, niin pitää laskea lista uusiksi. Sillä välin onko muilla jotain hihkaistavaa tuosta listasta? Yksi tyyli veto olisi ollut ottaa Herne ja Jonne näin tyylin puolesta. Jotenkin vaan hirvittää repiä jostain sen 43pts. niitä varten :o
Siinä vaiheessa kun the Captain lopettaa asian puhumisen, tiedän lähteväni varhaiseläkkeelle.
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Aasimar kirjoitti: Niinhän se oli alkuperäinen suunitelma saada tuolle Hunterille Journeyman ohjastamaan. 12" Control kumminkin mielestäni on riittävä ja Shieldin heiton jälkeen, hyvin voi pistää loput kaksi fokusta tuolle. Jotenkin alunperin ajattelin noiden toimivan kahdestaan muista erillään, tosin tuon Journeymanin saa nopsaan myös hengiltäkin. Tosissaan samassa säästäisi myös paljon fokustakin tuossa tapauksessa.
Ei tuo journeyman ihan niin helppo tapettava varsinkaan hunterin kanssa usein ole, sillä voi kuitenkin pysytelä sen 10-12" hunterin takana, ja hunterkin voi pysytellä sen 10+ tuuma vastustajasta. Jos hengenlähtö hirvittää, niin suojassa istuva arcane shieldillä varustettu journeyman on melko vaikeasti pudotettavissa kumminkin (DEF18, ARM17-20), tai ainakin se vaatii usein enemmän ponnisteluja, kuin sen hunterin murjominen. Taas jos vastustaja murjoo hunterin palasiksi, on juniori periaatteessa jo työnsä hoitanut ("Kyllähän minä, mutta kun tuo kalustokin oli mitä oli..."), pelkkänä shield generaattorina sitä ei luultavasti ihan niin ahkerasti yritetäkään lahdata.
Aasimar

Teräratas kirjoitti:
Aasimar kirjoitti: Niinhän se oli alkuperäinen suunitelma saada tuolle Hunterille Journeyman ohjastamaan. 12" Control kumminkin mielestäni on riittävä ja Shieldin heiton jälkeen, hyvin voi pistää loput kaksi fokusta tuolle. Jotenkin alunperin ajattelin noiden toimivan kahdestaan muista erillään, tosin tuon Journeymanin saa nopsaan myös hengiltäkin. Tosissaan samassa säästäisi myös paljon fokustakin tuossa tapauksessa.
Ei tuo journeyman ihan niin helppo tapettava varsinkaan hunterin kanssa usein ole, sillä voi kuitenkin pysytelä sen 10-12" hunterin takana, ja hunterkin voi pysytellä sen 10+ tuuma vastustajasta. Jos hengenlähtö hirvittää, niin suojassa istuva arcane shieldillä varustettu journeyman on melko vaikeasti pudotettavissa kumminkin (DEF18, ARM17-20), tai ainakin se vaatii usein enemmän ponnisteluja, kuin sen hunterin murjominen. Taas jos vastustaja murjoo hunterin palasiksi, on juniori periaatteessa jo työnsä hoitanut ("Kyllähän minä, mutta kun tuo kalustokin oli mitä oli..."), pelkkänä shield generaattorina sitä ei luultavasti ihan niin ahkerasti yritetäkään lahdata.
Niinhän tuossa pahasti alkoi näyttämään tuolta. Kovasti vaan alijäämä pisteet mietyttää, kun ei oikein tiedä mitä nappaisi lisäksi. Elikkä vaihtoehtoina olisi Ordin pillipiipari, tosin tiedä sopiiko se tämänkaltaiseen listaan ollenkaan, toisi lisää ikää mahdollisesti Trenchereille? 2 Trencheriä lisää? vai kaksi Long Gunneria lisää? Vai peräti näyttää kavereille the fingeriä ja nappaa Eiryssin listaan jolloin menee sen maagisen 1pts. yli? Onpa niin hankalaa... :|

Eli uusi lista olisi:

Caine & Centurion @ 180pts.
Journeyman & Hunter @ 113pts.
Trenchers 1+5 @ 83pts.
Long Gunners 1+5 @ 64pts.
Gun Mage Captain Adept @ 32pts.
Välisumma: 472pts. Pojoja siis käytettävänä 28pts. :|
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Aasimar kirjoitti:Caine & Centurion @ 180pts.
Trenchers 1+5 @ 83pts.
Tärvellään nyt vielä lisää epävakaata päätöstäsi: Gorman, Alkemisti, on ihan näppärä lisä myös, snipen kanssa tekee juttuja jotka muuten voisivat jäädä tekemättä, ja tukee periaatteessa kivasti trenchereiden kanssa muuta armeijaa. Sen taitaisi saada juuri tuolla 28 pisteellä. Ainakin minä olen hiippailijasta pitänyt, sen vähän mitä olen proxyllä kokeillut, kun oikeaa figua minulle ei toistaiseksi ole mistään suostuttu toimittamaan...
Aasimar

Teräratas kirjoitti:
Aasimar kirjoitti:Caine & Centurion @ 180pts.
Trenchers 1+5 @ 83pts.
Tärvellään nyt vielä lisää epävakaata päätöstäsi: Gorman, Alkemisti, on ihan näppärä lisä myös, snipen kanssa tekee juttuja jotka muuten voisivat jäädä tekemättä, ja tukee periaatteessa kivasti trenchereiden kanssa muuta armeijaa. Sen taitaisi saada juuri tuolla 28 pisteellä. Ainakin minä olen hiippailijasta pitänyt, sen vähän mitä olen proxyllä kokeillut, kun oikeaa figua minulle ei toistaiseksi ole mistään suostuttu toimittamaan...
Niin unehtui tietenkin hihkaista, ettei tuo vuorostaan paljoa itseäni vuorostaan kiinnostanut. Onhan tuosta omat puolensa tietty, mutta silti ei oikein huvittaisi sitä napata... tosin aina sille sen oman juttunsa keksii ja voisi olla yksi mahdollisuus. Eli harkinnassa on ollut, mutta ei vielä ainenkaan oikein nappaisi sitä napata.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Yleiset keskustelut”