"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Arg, mitä tehdä GWeen kullalle?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Hän itse

Arg, mitä tehdä GWeen kullalle?

Viesti Kirjoittaja Hän itse »

Arg, repeän kohta liitoksistani Kultaisen maalin kanssa. Se levittäytyy epätasaisesti, enkä tiedä mitä tehdä.
Kerran kuulin että jotain lakaa kannattaisi sekoittaa mukaan, mutta onko tämä vain silkka huhu?
"Watch my back" , sanoi kyttyräselkä.
Saunis

Re: Arg, mitä tehdä GWeen kullalle?

Viesti Kirjoittaja Saunis »

Keltaiseen maaliin olen kuullut tilkan harmaata tepsivän, mutta kullasta en tiedä... Voithan aina kokeilla sitäkin.
"Viimeisin vierailu: To 25.12.2012 16:47"
Karu

Viesti Kirjoittaja Karu »

Kokeilepa kiiltävän lakan sekoittamista joukkoon. Toimii myös muiden hileiden kanssa. Maali leviää helpommin ja hallitummin, ja peittää silti miltei jopa paremmin.
Draktaron

Viesti Kirjoittaja Draktaron »

Ennenkuin levität kultaa, pohjamaalaa ruskealla tai keltaisella. Usko pois, toimii.
exe ds

Viesti Kirjoittaja exe ds »

Minorith kirjoitti:Ennenkuin levität kultaa, pohjamaalaa ruskealla tai keltaisella. Usko pois, toimii.
codexeissa neuvotaan yleensä käyttämään brazen brass,ia...
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

Onko maali juoksevaa vai ihan täysikuntoista? Kuulostaisi kuitenkin siltä, että koitat saada kerralla peittävää jälkeä aikaseen. Ei läheskään aina onnistu, vaan useimmiten vaatii monta kerrosta maalia. Kannattaa ohentaa joko vedellä, tai mikäli vain löytyy, thinnerillä/kiiltävällä lakalla; Nämä tuntuvat pitävän maalin parempana maalausta ajatellen, vesi saa metallihileet pakenemaan ja maalaaminen muuttuu haastavammaksi. Muutama kerros kyllä pitäisi riittää peittävän jäljen tekemiseen.

Myös pronssi tai kupari toimivat kullan alla. Näillä saa kultaan hieman erilaista sävyä, mikä on toisinaan ihan hyväkin juttu. Harmaata en tod. menisi kultaan sekoittamaan.
Hän itse

Viesti Kirjoittaja Hän itse »

Voisin kysyä tässä sivussa myös, onko inkeille samallaisia kikkoja, joilla niiden suoritusta voisi tehostaa?
"Watch my back" , sanoi kyttyräselkä.
Karu

Viesti Kirjoittaja Karu »

Inkkejä kannattaa ohentaa saippuavedellä, tai ainakin vedellä.
Draktaron

Viesti Kirjoittaja Draktaron »

Itse taas en koskaan ohenna inkkejä, vaan laitan niitä varovasti kohtiin jonne ne haluan ja drybrushin ylimääräiset myöhemmin pois samalla värillä. Varjoista tulee voimakkaammat ja selkeämmät. ( Katso avatarini. )
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

Hän itse kirjoitti:Voisin kysyä tässä sivussa myös, onko inkeille samallaisia kikkoja, joilla niiden suoritusta voisi tehostaa?
Tiettävästi inkkejä voi, ja kannattaakin ohentaa.

Hyviä ohenteita näihinkin on monia; Tunnetusti saippuavesi tai oikein ohenne toimivat kiitettävästi; Vähentävät inkin pintajännitystä, tekevät siitä läpikuultavampaa ja estävät laikkujen syntymistä. Vesikin toimii, tosin ei se saippuan lisääminen niin vaikeaakaan ole...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”