Gets Hot sääntö
Gets Hot sääntö
On kyllä W40K rulebook, mutta siinä ei kunnolla selitetä Gets Hot sääntöä. Siinä sanotaan, että on mahdollista osua ampumisella, josta tuli overheat, sanoilla "It is possible for a model to hit with shots that also result in an overheat...". Tämä jäi askarruttamaan minua, että miten overheat voi tappaa vihollisen?
I am the one who sails the stars. I am the Arch-Smurf.
BS 5:llä osuu 2+:lla ja vaikkapa Gets Hot -rapid fire -ase sarjatulella ampuessa ylikuumenee ykkösellä ja kakkosella. Näin kakkosen heitolla ase sekä osuu, että ylikuumenee.
Näin ainakin minun järkeni sanoo.
Näin ainakin minun järkeni sanoo.
Viimeksi muokannut ale, La 24.06.2006 20:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuvitellaan että osut viholliseesi jos saat heitettyä 2, eli sinulla on korkea Ballistic Skill. Sinulla on Gets Hot ase.
Heität, ja saat 2. Tämä tarkoittaa sitä, että kiitos korkean BS:äsi, sinä osut, mutta myös aseesi ylikuumeni, koska käytit rapid firea. Ylikuumenemis kynnys pienenee mitä useammin ammut:
1 laukaus, Gets Hot on 1
2 laukausta, Gets Hot on 1-2
3 laukausta, Gets Hot on 1-3
etc.
Eli jos tarvitset osumiseen 2, ja ammut kahdesti, on mahdollisuus että aseesi ylikuumenee ja osut silti. Vielä selvennykseksi että Gets Hot ei ole erillinen heitto, vaan se mitataan Roll To Hit -heitossa.
Aseen ylikuumetessa teet armorsaven, jos et onnistu siinä saat itsellesi woundin.
Heität, ja saat 2. Tämä tarkoittaa sitä, että kiitos korkean BS:äsi, sinä osut, mutta myös aseesi ylikuumeni, koska käytit rapid firea. Ylikuumenemis kynnys pienenee mitä useammin ammut:
1 laukaus, Gets Hot on 1
2 laukausta, Gets Hot on 1-2
3 laukausta, Gets Hot on 1-3
etc.
Eli jos tarvitset osumiseen 2, ja ammut kahdesti, on mahdollisuus että aseesi ylikuumenee ja osut silti. Vielä selvennykseksi että Gets Hot ei ole erillinen heitto, vaan se mitataan Roll To Hit -heitossa.
Aseen ylikuumetessa teet armorsaven, jos et onnistu siinä saat itsellesi woundin.
Re: Gets Hot sääntö
Tämä on kyllä aika harvinaista. Tarvitset joko:Tozenator kirjoitti:"It is possible for a model to hit with shots that also result in an overheat...".
1) BS 5 -äijän ja kaksi laakia vuorossa. Rapid firellä ja pislalla saa tarpeeksi laakeja, mutta BS 5 on kyllä kiven takana nykyään (ja syystä).
2) Kolme tai enemmän tulinopeutta vuorossa. Ei nyt tule heti mieleen yhtään pyssyä, joka olisi esim. Heavy 3, Gets Hot!
Mutta se on siis kuitenkin teoreettisesti mahdollista.
Ennen oli toisin, kun plasmalla oli Following Fire... aaaah!
//Mx
Ei taida olla yhtään kolmea kutia ampuvaa gets hottia pelissä.. Että ihan vain sitä tuplaa parhaimmillaan rapid plasmagun/pisla.maxxon kirjoitti:2) Kolme tai enemmän tulinopeutta vuorossa. Ei nyt tule heti mieleen yhtään pyssyä, joka olisi esim. Heavy 3, Gets Hot!
Luonnistuu bs5 plasma jollain marinecharruilla, taitaapi IGn kanssa muutenkin olla ainoita jotka ylipäätään gets hottia saavat... Eihän niitä koskaan näe, mutta kun on kerran se mahdollisuus niin pitäähän siitä sanoa
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Nojoo niin.. Örkeistä en osaa sanoa, luulin todenneeni sen tuossa mutta unohtuiNólimon kirjoitti:Miten olisi Örkit, LatD, DH, WH...Deetwo kirjoitti:Luonnistuu bs5 plasma jollain marinecharruilla, taitaapi IGn kanssa muutenkin olla ainoita jotka ylipäätään gets hottia saavat...
Ja latd = ig/csm, DH & WH = marinet/ig
Silloin muinoin se heavy plasma olikin melkein liian hyvä ase.maxxon kirjoitti:Ennen oli toisin, kun plasmalla oli Following Fire... aaaah!
Se oli ihan ok rivimosurin käsissä. Ongelmia tuli, kun antoi niitä charruille joilla saattoi olla helpostikin BS5 tai 6. Sitten pislallakin sai pyyhittyä vaikka kokonaisen squadin kartalta kertaheitolla.Hena kirjoitti: Silloin muinoin se heavy plasma olikin melkein liian hyvä ase.
Tosin gets hotin tilalla oli cooling: plasmalla ei saanut ampua joka vuoro, ettei se keittäisi. Paitsi heavy plasma sustainedilla...
//Mx
eikös myös taulla ole gets hot aseita?railgun nillä pikkutyypeillä, joiden nimeä en nyt muistaNólimon kirjoitti:Miten olisi Örkit, LatD, DH, WH...Deetwo kirjoitti:Luonnistuu bs5 plasma jollain marinecharruilla, taitaapi IGn kanssa muutenkin olla ainoita jotka ylipäätään gets hottia saavat...
Ville Oulusta.
Frostgrave, Mordheim, 40k&30k, Kings of war, Lotr, Guild ball, Necromunda ja Blood bowl
Frostgrave, Mordheim, 40k&30k, Kings of war, Lotr, Guild ball, Necromunda ja Blood bowl
Juu, näyttäis olevan rail rifleissäkin jos niissä on target lock interface... 29 pisteen pathfinderit ei kyllä ole tosin kovin houkutteleviaHeretic kirjoitti:eikös myös taulla ole gets hot aseita?railgun nillä pikkutyypeillä, joiden nimeä en nyt muistaNólimon kirjoitti:Miten olisi Örkit, LatD, DH, WH...Deetwo kirjoitti:Luonnistuu bs5 plasma jollain marinecharruilla, taitaapi IGn kanssa muutenkin olla ainoita jotka ylipäätään gets hottia saavat...
Tosin ei tähän keskusteluun kovin oleellista, koska rail rifle ei koskaan kuitenkaan osu ja overheattaa yhtäaikaa.