Kääpiöt: Ruutia vai Rautaa?
-
RiviSotilas
Kääpiöt: Ruutia vai Rautaa?
Ensimmäinen warrupakettini on jo puoliksi maalattu (Valitsin puna-kultateeman ja kappas vaan, lippuun ilmestyi sirppi ja vasara.) ja olen ruvennut miettimään jatkoa.
Siis kyselisin, että kannattaisiko painottaa lähistelyjalkaväkeen, pyssyihin vai isoihin tykkeihin? Vai kannattaisiko kenties rakentaa jotain siltä väliltä? Ainakin yhden tykin otan, se on vissi.
Tämä voi tuntua aikaiselta ajankohdalta kysyä äskeistä, mutta seuraava hankintani on army bookki ja hero ja olen ajatellut mestari-insinöörin hankkimista tähän pestiin (Varsinkin jos kys. nappi voi hoitaa sankarihommia samalla kun istuu tykin takana.)
Kuolema örkeille.
Siis kyselisin, että kannattaisiko painottaa lähistelyjalkaväkeen, pyssyihin vai isoihin tykkeihin? Vai kannattaisiko kenties rakentaa jotain siltä väliltä? Ainakin yhden tykin otan, se on vissi.
Tämä voi tuntua aikaiselta ajankohdalta kysyä äskeistä, mutta seuraava hankintani on army bookki ja hero ja olen ajatellut mestari-insinöörin hankkimista tähän pestiin (Varsinkin jos kys. nappi voi hoitaa sankarihommia samalla kun istuu tykin takana.)
Kuolema örkeille.
Käyttäjä vaihdettu. Uusi käyttäjä "Servu"
Tämän käyttäjän voi poistaa.
Sanoisin että jälkimmäinen vaihtoehto, ellet halua karkoittaa kaikkia fluffilistoilla pelaavia kavereitasi. All-shoota-kääpiöt ovat nimittäin sellaisia joita vastaan ei erkkikään jaksaisi pelata.RiviSotilas kirjoitti:Haluanko tylsän pelin (otan pelkkää ampumista) vai haluanko jotain jännitystä tähänkin hommaan (sekä taistelijoita/ampumista tasapainossa?
Engineeri on vähintäänkin ärsyttävä vastustajan kannalta, kun skirmaajat eivät voi tehdä mitään entrenchmentin (tai mikä se olikaan..) takia. Suosittelen....olen ajatellut mestari-insinöörin hankkimista tähän pestiin (Varsinkin jos kys. nappi voi hoitaa sankarihommia samalla kun istuu tykin takana.)
- Kuolema örkeille.
- Lihamestari
Itselläni on armeijassa alasin ja iso määrä jalkaväkeä. Ampuminen jätetään sotakoneiden harteille.
Tylsää ei ole ja täytyy liikkuakkin että pärjää.
Tylsää ei ole ja täytyy liikkuakkin että pärjää.
Maailmojen Tuhoaja, Elävien Jumala, Taivaankannen Kannattaja, Vuori Kultainen,
ne nimiä on vain ja nimet otetaan nyt pois!
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
DW
Kultaisella keskitiellä 50-60 mahdollisuudet voittoon kun taas ampuvalla tai pelkästään lähitaisteluun erikoistuneella armeijalla voi ottaa turpiin 100-0 kun puoltaa vahavsti vain yhteen asiaan. Ja kun kysyt kumman ottaisit niin itse puollan jalkaväkiarmeijoita yli kaiken. Mutta kun kääpät ei sieltä nopeimmasta päästä ja niillä on mahtavia sotakoneita niin miksi jättää sellaisia käyttämättä?!
Samaa mieltä Lihamestarin kanssa että jätetään ampuminen sotakoneille mutta jalkaväki hoitaa sen mitä tykistöltä jää! =o) Liikkuminen kuiten tärkeää! Olen pelannut all-shoota empireä vastaan ja ne vain kökötti ja ampui. Odottivat kuin kypsät marjat poimimista! Jos liikkuivat niin eivät ampuneet. Teki kyl havokkia mut eipä riittäny ei. >=o)
Samaa mieltä Lihamestarin kanssa että jätetään ampuminen sotakoneille mutta jalkaväki hoitaa sen mitä tykistöltä jää! =o) Liikkuminen kuiten tärkeää! Olen pelannut all-shoota empireä vastaan ja ne vain kökötti ja ampui. Odottivat kuin kypsät marjat poimimista! Jos liikkuivat niin eivät ampuneet. Teki kyl havokkia mut eipä riittäny ei. >=o)
"You're right. The Devil has come. Look
at me. I am the Devil." -Charles Remington-
at me. I am the Devil." -Charles Remington-
-
RiviSotilas
Eli saavat ukkosmiehet jäädä kaupan hyllylle? Meinaan yhen joukon ostaa, kun olisi sitten niitäkin jos haluaa joskus vaikka ottaakin.
Ihanaa, kun se master engineer on hyvä valinta, kun olen niiden uusiin figuihin sen verran ihastunut, varsinkin siihen, jolla on se mahtavankokoinen vasarajutska olalla.
Eli tässä ostoslistani:
1. Herr insinööri ja armeijakirja
2. lisää warruja
3. tykki
4. ukkosmiehet
kun on nämä hommattu, otan kai sitten lisää lähitaistelijoita (Pitkäpartoja? Olen niille jo oman värityksen keksinyt.) ja ehkä urku- /sisälmystykin.
Kannattaako muuten warrioreilla satsata kilpiin, vai pitäisikö ottaa great weapoejakin?
Rakastan muuten sotakoneita.

Ihanaa, kun se master engineer on hyvä valinta, kun olen niiden uusiin figuihin sen verran ihastunut, varsinkin siihen, jolla on se mahtavankokoinen vasarajutska olalla.
Eli tässä ostoslistani:
1. Herr insinööri ja armeijakirja
2. lisää warruja
3. tykki
4. ukkosmiehet
kun on nämä hommattu, otan kai sitten lisää lähitaistelijoita (Pitkäpartoja? Olen niille jo oman värityksen keksinyt.) ja ehkä urku- /sisälmystykin.
Kannattaako muuten warrioreilla satsata kilpiin, vai pitäisikö ottaa great weapoejakin?
Rakastan muuten sotakoneita.
Viimeksi muokannut RiviSotilas, Su 21.05.2006 13:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Lihamestari
Peruswarrut pärjäävät pelkillä kilvillä. Itse varustin sitten Longbeardit molemmilla, jos kääpiöt rynnäköivät, Isot Kartut, jos eivät, kilvet käteen. Toimii hyvin.RiviSotilas kirjoitti:Kannattaako muuten warrioreilla satsata kilpiin, vai pitäisikö ottaa great weapoejakin?
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
-
RiviSotilas
- Lihamestari
Öh....otin Longbeardit ja maksoin pisteet kilvistä ja Great Weaponeista. Onneksi wanhat ja paremmat Longbeardit on varustettu figuina molemmilla.RiviSotilas kirjoitti:Kuinkas näin? Laitoitko yhteen yksikköön sekä että ja kerroit kaverille pelin alussa kumman otit vai ostitko kaksi joukkoa joille laitoit eri aseet?Itse varustin sitten Longbeardit molemmilla
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
-
RiviSotilas
Tarkoitatko, että voit vaihtaa aseistusta kesken pelin? Tuohan kuulostaa mukavalta.Öh....otin Longbeardit ja maksoin pisteet kilvistä ja Great Weaponeista. Onneksi wanhat ja paremmat Longbeardit on varustettu figuina molemmilla.
Anteeksi, etten tajunnut. FaBa on vielä aika uusi juttu allekirjoittaneelle.
Taitaa olla sääntökirjan sivu 88, jossa tästä kerrotaan. Saatan muistaa väärinkin, viime lukemisesta on nelisen vuotta.RiviSotilas kirjoitti:Tarkoitatko, että voit vaihtaa aseistusta kesken pelin? Tuohan kuulostaa mukavalta.Öh....otin Longbeardit ja maksoin pisteet kilvistä ja Great Weaponeista. Onneksi wanhat ja paremmat Longbeardit on varustettu figuina molemmilla.
Anteeksi, etten tajunnut. FaBa on vielä aika uusi juttu allekirjoittaneelle.
Riippuu yksikön optioista, mitä kamoja niille saa. Lähitaistelun alussa päätät mitä aseyhdistelmää käytät, mutta tätä pitää sitten käyttää koko lähitaistelun ajan. Kilpeä voi aina käyttää ampumista vastaan.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Voisi tietysti kokeilla ironbreakkereita? Niistä oli hieman vaikea päästä eroon kun pelasin kääpäniä vastaaan. Urkutykki ehkä rare valinnaksi, mutta stone thrower voisi olla hyvä.(Ainakin minua vastaan se toimi).RiviSotilas kirjoitti:kun on nämä hommattu, otan kai sitten lisää lähitaistelijoita (Pitkäpartoja? Olen niille jo oman värityksen keksinyt.) ja ehkä urku- /sisälmystykin.
Mitä mieltä te muut muuten oletee iron breakkereista.(mikä lause
- Pannukakku
Iron breakkerit ovat jees, mutta hammererit ovat parempia. Jos halutaan kestää niin stubborn ja 5+ armour save auttavat enemmän kuin 3/2+ as ilman stubbornia. Jos taas halutaan mättää, niin hammererit ovat hyviä Great weaponien ansioista. Sitten jos näihin vielä liittää kenraalin niin saadaan immuunius fearille ja terrorille, mikä on aina plussaa. Kummatkin ovat hyviä, mutta IMO hammererit ovat ehlä hitusen verran parempia.Thanquol kirjoitti:Voisi tietysti kokeilla ironbreakkereita? Niistä oli hieman vaikea päästä eroon kun pelasin kääpäniä vastaaan. Urkutykki ehkä rare valinnaksi, mutta stone thrower voisi olla hyvä.(Ainakin minua vastaan se toimi).RiviSotilas kirjoitti:kun on nämä hommattu, otan kai sitten lisää lähitaistelijoita (Pitkäpartoja? Olen niille jo oman värityksen keksinyt.) ja ehkä urku- /sisälmystykin.
Mitä mieltä te muut muuten oletee iron breakkereista.(mikä lause)
-
katanakani
enpä hehkuttaisi sitä stubbornia, on hyvin harvoja yksikköjä jotka resottavat iron breakerit. ja vasaroijia kuolee aina enemmän, olivat ne stubbornia tai eivät. ja kun pelin lopussa katsotaan pisteitä olisi kalliista yksiköistä hyvä kekkulehtaa muutama kaveri hengissä. sanoisin että vasarat hyökkäävämpään listaan ja särkijät istu ja ammu armeijaan.
-
RiviSotilas
No siinäpä se, en ole "oikeaa" warhammeria paljoakaan pelannut, mutta kokemusta on kytkoosta.Ellet sitten ole ihan vasta-alkaja joka ei tiiä mitään warhammerista nii ehkä sitten voi vähän ymmärtää....
Olen kyllä armeijani suunnitellut, mutta vain suurpiirteisesti ja tämän aiheen avulla ajattelin lähinnä hioa muutamia särmiä ja oikaista mahdollisesti joitakin väärinkäsityksiäni pelistä ja kys. armeijasta.
En omista sääntökirjaa, joskin tunnen perussäännöt suht hyvin kiitos ystävien opastuksen.Taitaa olla sääntökirjan sivu 88, jossa tästä kerrotaan. Saatan muistaa väärinkin, viime lukemisesta on nelisen vuotta.
Sitäpaitsi, mitä muuta sitä tekisi maalin kuivumista odotellessa?
Breikkaajia? olen itsekin harkinnut tätä, näyttävät aika kovilta pojilta, niistä tuskin kovin helpolla pääsee läpi.
Olen muuten rakentamassa kääpiöideni ensimmäistä maastovärkkiä maalaamisen lomassa, josta tulee oikein dwarffimaisesti - kapakka. Suunnitelma on seuraavanlainen: Hökkelistä tulee 2- kerroksinen, 1. kivinen ja 2. puuta. Materiaaleina on solimate, puutikut ja kapalevy. Teen rakennuksen kakkoskerroksen irrotettavaksi niin, että näin avautuu mukava näkymä itse anniskeluhuoneeseen (Kiva detaili WFRP:ssä
Kommenttia.
- The Captain
- Valvoja
On niillä Hammerereillakin lähiksessä 3+ save. Jos ollaan hankkiutumasa tilanteeseen, jossa reson häviäminen on todennäköistä, on suotavampaa pitää käävät elossa kilpineen kuin toivoa satunnaisia hajaosumia vasaroilla.Pannukakku kirjoitti: Iron breakkerit ovat jees, mutta hammererit ovat parempia. Jos halutaan kestää niin stubborn ja 5+ armour save auttavat enemmän kuin 3/2+ as ilman stubbornia.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
- Pannukakku
Unohdin kokonaan että ne saavat myös kilvetThe Captain kirjoitti:On niillä Hammerereillakin lähiksessä 3+ save. Jos ollaan hankkiutumasa tilanteeseen, jossa reson häviäminen on todennäköistä, on suotavampaa pitää käävät elossa kilpineen kuin toivoa satunnaisia hajaosumia vasaroilla.Pannukakku kirjoitti: Iron breakkerit ovat jees, mutta hammererit ovat parempia. Jos halutaan kestää niin stubborn ja 5+ armour save auttavat enemmän kuin 3/2+ as ilman stubbornia.
Breakkerien voitto on helppoa, tullaan vaan flankista/rearista sekä edestä samaan aikaan ja homma on selvä. Jokaisella armeijalla (kääpiöitä lukuunottamatta) pystyy tuohon helposti. Eli hammerereja vaan kumpaankin listaan, jos tilaa riittää.enpä hehkuttaisi sitä stubbornia, on hyvin harvoja yksikköjä jotka resottavat iron breakerit. ja vasaroijia kuolee aina enemmän, olivat ne stubbornia tai eivät. ja kun pelin lopussa katsotaan pisteitä olisi kalliista yksiköistä hyvä kekkulehtaa muutama kaveri hengissä. sanoisin että vasarat hyökkäävämpään listaan ja särkijät istu ja ammu armeijaan.
- Lihamestari
Enter the Oathstone.Pannukakku kirjoitti: Breakkerien voitto on helppoa, tullaan vaan flankista/rearista sekä edestä samaan aikaan ja homma on selvä.
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?