Eldarien aseet...
-
Hudraulics
Eldarien aseet...
Olen nyt jonkun aikaa ihmetellyt paria ikävää puutetta Eldarien kodeksissa... Kyseisessä opuksessa ei mainita Witchbladesta muuta kuin hinta, mikä hieman ihmetyttää. Sen lisäksi olen onnistunut kummallisesti välttämään Pulse Laserin tehojen/tietojen löytämistä... Että mistäs minä nuo nyt löytäisin, nuo puuttuvat tiedot siis? Kenties joku voisi kertoa ne? :?
"Asia selkeni heille kuin sika peseytyi." - mr.tp
-
Hudraulics
-
Hudraulics
-
Brightstar
-
Hudraulics
- El Phantasmo
Se falconissa, edestä katsoen vasemmalla puolella oleva megapitkä mörssäri on pulse laser. Mihinkään muuhun vekottimeen ei valitettavasti semmoista saa, siksi ei haittaa kun se on ihan bright lancen näköinen.
Se falconin toinen pyssy on tietysti scatter laser...
Vyperin muovipyssy on shuriken cannon.
Se falconin toinen pyssy on tietysti scatter laser...
Vyperin muovipyssy on shuriken cannon.
-
Puolijohdediodi
- The Captain
- Valvoja
Se on varmaankin jokin eldareiden sensori- tai tutkavehje (tai radioantenni), vähän niinkuin land speederissä on se haarukka kuskin puolella.Puolijohdediodi kirjoitti:jaa mikäs se falconissa oleva shuricen catapultin vieressä siellä alhaalla oleva jötkäle on? luulin aina että son pulselaser...?
Pulse laser on tosiaan se toinen turretin aseista (se bright lancen näköinen), lisäksi falconin mukana tulee toinen ase, joka on muistaakseni scatter laser (omistan 4 falconia, enkä muista vieläkään varmasti...) Tykkitornissa on siis pulse laser ja se toinen ase, linnun mahan alla on shuriken catapultit tai shuriken cannon (tosin sen joutuu vissiin konvertoimaan).
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
- El Phantasmo
Jep, falconin toinen pyssy on, kuten kirjoitin, scatter laser. Sitähän ei varsinaisesti missään suoraan kai sanota, mutta eldar codexin perässä on ne aseiden kuvat ja hehkutukset, mistä se selviää.
Falconin pikkupyssy on kuin onkin shuriken catapult.
Jaa että The Captainilla on 4 falconia. Käytätkö niitä ihan? Ja miten? Meinaan, minä en tykkää siitä vehkeestä sitten yhtään kun sillä ei osu ja maksaa liikaa ja CTM on tylsä ku mikä. Ja Ulthwé ei voi iskeä irtofarseeriä sisälle guidaamaan. Itellä tasan 1 falcon, joka ei käytännössä tee muuta kuin on hieno. (2 serpenttiä ja prismi löytyy kyllä. Enkä käytä prismiäkään koskaan.)
DE ravager (huomaa samankaltaisuus) on mylly, mutta falcon on, IMO, liian paljon kalliimpi. Turha transport kyky maksaa.
Falconin pikkupyssy on kuin onkin shuriken catapult.
Jaa että The Captainilla on 4 falconia. Käytätkö niitä ihan? Ja miten? Meinaan, minä en tykkää siitä vehkeestä sitten yhtään kun sillä ei osu ja maksaa liikaa ja CTM on tylsä ku mikä. Ja Ulthwé ei voi iskeä irtofarseeriä sisälle guidaamaan. Itellä tasan 1 falcon, joka ei käytännössä tee muuta kuin on hieno. (2 serpenttiä ja prismi löytyy kyllä. Enkä käytä prismiäkään koskaan.)
DE ravager (huomaa samankaltaisuus) on mylly, mutta falcon on, IMO, liian paljon kalliimpi. Turha transport kyky maksaa.
Ei niin... ulthwe iskee sisälle councilin :twisted: ... mun ulthwe nyt ainakin.El Phantasmo kirjoitti: Ja Ulthwé ei voi iskeä irtofarseeriä sisälle guidaamaan.
Transport kyky ei ole turha. Falconilla vaan kuljetetaan dragoneita ja esim seer councileita tai evakuoidaan reapereita tms. Falcon kestää 100 kertaa enemmän iskua kun ravager ja sillä kehtaa oikeasti liikkua.El Phantasmo kirjoitti:
- The Captain
- Valvoja
Kolme odottaa, että niistä tulee Wave serpentejä...El Phantasmo kirjoitti:Jaa että The Captainilla on 4 falconia. Käytätkö niitä ihan? Ja miten?
Hinta on tosiaan tyyriinpuoleinen, kun siihen ottaa pakolliset spirit stonet ja holo fieldit. Toisaalta käytän siinä aseita, joilla osuu, eli pulse laseria (keskimäärin pari kutia, aina niistä joku osuu) ja scatter laseria. Kumpikin pyssy on riittävän tehokas rhino rushia ja DE-vempeleitä vastaan.Meinaan, minä en tykkää siitä vehkeestä sitten yhtään kun sillä ei osu ja maksaa liikaa ja CTM on tylsä ku mikä.
Transport-kyky ei ole yhtään turha. Itse pidän sisällä tankinmetsästäjäryhmääni (5 hengen guardian storm squad kahdella fusion gunilla ja warlock singing spearin kanssa). Ryhmä on halpa kuin mikä (alle 80 pistettä näin ulkomuistista) ja tekee tankeille ikävää. (Fire dragonini kulkevat tyylikkäästi serpentiinillä, kunhan saan semmoisen hommattua).DE ravager (huomaa samankaltaisuus) on mylly, mutta falcon on, IMO, liian paljon kalliimpi. Turha transport kyky maksaa.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
- El Phantasmo
Niin no. Eilen sitten pelattiin Biel-Tan vs. Ulthwé 2000 pts, pakotin itseni testaamaan falconia nakkaamaalla War Walkerini jarrunesteeseen.
Kuudessa vuorossa hiieeeeno missile launcher-shuriken cannon-holo field-spirit stone-vectored engines -falconini onnistui ottamaan yhden woundin pois wraithlordilta ja tappamaan 3 reaperia, kun sillä ei osunut mihinkään vaikka guidasin joka vuoro. (Whine whine
)
The Captain: Eihän se storm squad ole kallis, mutta se falcon on, se nimittäin hajoaa heti perään. (Sen takia käytän missile launcheria, range 48":n takia)
Daroc: Jep, kestäähän se 100 kertaa enemmän iskua mutta hinta-laatusuhde on huonompi, ravageriin saa noin 150 pointsilla 3 dissaria ja night shieldin. Miksi pitää laittaa reapereita semmoiseen paikkaan mistä ne joutuu evakuoimaan?
Mulla on aina vähintään 7 ukon seer council... Tykkään istua sillä keskellä armeijaa fortunoimassa isoja guardian-squadejani ja guidaamassa walkereita tai reapereita. Pitäisi varmaan joskus kokeilla falcon-taksia, mutta useimpia vihollisia vastaan en halua councilia turhan lähelle kun se ei marineille ym. pahoille jätkille tee CC:ssä yhtään mitään. Ei viitsisi warlockeille witchbladejakaan ostaa.
Niin, kyllä se yllättävän hyvä vehje voi olla jos on yli 1500 pisteen peli. Noin 'pienissä' en yleensäkään uskalla ottaa kalliita vehicleitä, kun ne voidaan ampua laakista p****ks.
Tietysti se olisi parempi jos pelaisi muulla kun ash waste-maastolla jossa ei oikein mikään blokkaa LOSsia falconin kokoiseen vehkeeseen. Minä en viitsi viedä 200 pisteen vehicleä turhan lähelle kaikkia niitä meltaguneja sun muita kuvotuksia mitä vihollisen tankkien läheisyydessä pyörii valtoimenaan...
Falconista saa kyllä mukavan myllyn kun laittaa starcannonin ja shuriken cannonin siihen. Niittää mortteja kauniisti.
Wave serpenttejä pitäisi itsekin melkein tehdä kolmas, ei sitä koskaan tiedä milloin council haluaa kyydin lähimpään Fire Warrior -squadiin
Kuudessa vuorossa hiieeeeno missile launcher-shuriken cannon-holo field-spirit stone-vectored engines -falconini onnistui ottamaan yhden woundin pois wraithlordilta ja tappamaan 3 reaperia, kun sillä ei osunut mihinkään vaikka guidasin joka vuoro. (Whine whine
The Captain: Eihän se storm squad ole kallis, mutta se falcon on, se nimittäin hajoaa heti perään. (Sen takia käytän missile launcheria, range 48":n takia)
Daroc: Jep, kestäähän se 100 kertaa enemmän iskua mutta hinta-laatusuhde on huonompi, ravageriin saa noin 150 pointsilla 3 dissaria ja night shieldin. Miksi pitää laittaa reapereita semmoiseen paikkaan mistä ne joutuu evakuoimaan?
Mulla on aina vähintään 7 ukon seer council... Tykkään istua sillä keskellä armeijaa fortunoimassa isoja guardian-squadejani ja guidaamassa walkereita tai reapereita. Pitäisi varmaan joskus kokeilla falcon-taksia, mutta useimpia vihollisia vastaan en halua councilia turhan lähelle kun se ei marineille ym. pahoille jätkille tee CC:ssä yhtään mitään. Ei viitsisi warlockeille witchbladejakaan ostaa.
Niin, kyllä se yllättävän hyvä vehje voi olla jos on yli 1500 pisteen peli. Noin 'pienissä' en yleensäkään uskalla ottaa kalliita vehicleitä, kun ne voidaan ampua laakista p****ks.
Tietysti se olisi parempi jos pelaisi muulla kun ash waste-maastolla jossa ei oikein mikään blokkaa LOSsia falconin kokoiseen vehkeeseen. Minä en viitsi viedä 200 pisteen vehicleä turhan lähelle kaikkia niitä meltaguneja sun muita kuvotuksia mitä vihollisen tankkien läheisyydessä pyörii valtoimenaan...
Falconista saa kyllä mukavan myllyn kun laittaa starcannonin ja shuriken cannonin siihen. Niittää mortteja kauniisti.
Wave serpenttejä pitäisi itsekin melkein tehdä kolmas, ei sitä koskaan tiedä milloin council haluaa kyydin lähimpään Fire Warrior -squadiin
Taas, eikös ne ollut conissa juuri jarrunestekäsiteltyjä.El Phantasmo kirjoitti:nakkaamaalla War Walkerini jarrunesteeseen.
Njuu. Itse pidän falconista, mutta täytyy myöntää, että wave serpent on paljon parempi. Alhaisempaan hintaan saa aseen twinlinkatuksi (falcon ei kuitenkaan ammu kuin yhdellä aseella), force fieldin (näppärä tiettyinä hetkinä) ja suuremman transport kapasiteetin, ainut heikkous on se ettei saa holo-fieldiä, muttei se nyt niin suuri ongelma ole. Ai niin ja wave serpent ei vie heavy support choiceja, joten saat armeijaasi sen kolmannen wraithlordin tai sen kiperästi tarvitun shadow weaver batteryn tai minkä vaan.
Ja onhan se ihan kiva, että se falcon kestää, harmillista kuitenkin on kun vastustaja saa ensimmäisen vuoron ja tiputtaa falconin ennen kuin se ehtii liikkeeeen.
- El Phantasmo
Ei ne (muistaakseni) conia ennen ollut jarskissa, maalasin vaan pikku osia uudelleen ja vaihdoin siihen toiseen ne starcannonit... Kun ostin kolmannen, koin sen hyväksi tilaisuudeksi maalata aikaisemmatkin nätimmin. Ja niiltä oli vaihdettu aseita niin usein että ne näytti epätavallisen järkyttäviltäjamopower kirjoitti: Taas, eikös ne ollut conissa juuri jarrunestekäsiteltyjä.
Njuu. Itse pidän falconista
Ja onhan se ihan kiva, että se falcon kestää
Niinpä, kaikkihan on suhteellista... Itse en tykkää falconista juuri tuon kuvailemani esimerkin takia. Ennenkin on huono tuuri vainonnut haukkaani ja ehkä siksi en osaa sitä arvostaa. Ja kyllä se falcon kestää sen hintaiseksi vekottimeksi liian vähän, kun immokin sen tiputtaa. Tulevien osumien määrää vaan pitäisi karsia maaston suosiollisella avustuksella.
Mutta tuo on oikea asenne, jos tykkäät falconista niin mikset käyttäisi sitä. Sama perustehan on armeijavalinnan taustallakin useimmiten, eikä kukaan tule sanomaan "elä pelaa eldareilla, ne on hikisiä". Tai siis toivottavasti ei tule. Minulle ainakaan.
Ei kai Jarmovoima ole ruvennut käyttämään kolmea Wraithlordia? *lukee hoonoa soomea rivien väleistä* Se on hanurista. Aivot narikkaan ja wraithlordit tiskiin. Se, että wraithlord on eldarien paras unitti (älkää kukaan sanoko että ei ole, koska minunkaan mielestä asia ei näin ole) ei tarkoita että 3 WL:ia on paras heavy support-yhdistelmä.