"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Onko maalissani vikaa vai ...

Aloittelijatason kysymykset miniatyyrien maalaamisesta, kokoamisesta tai maaston rakentamisesta.
jtahola

Onko maalissani vikaa vai ...

Viesti Kirjoittaja jtahola »

Moro, ittelläni ongelmaa VCG Scar Redin kanssa, kun pitäis maalailla LOTR Goblineja yms. Ostin läjän eriväri pulloja jokunen kuukausi sitten ja nyt kun pääsin siihen asti että tarttin tota punasta niin näytti kuin osa maalista olis tarttunu pullon kylkiin niin ettei irronnu vaikka kuinka ravisteli. Oli tukossa, piti neulalla avata ja lopuksi väri oli enemmän "tyttömäistä tummaa pinkkiä" kuin tummaa punaruskeaa väriä. Onkohan se pullon sisältö sutta ja sekundaa ... pitäiskös kokeilla GW:n Scab Rediä kun toi on "sama väri". Mites kun goblin on kuiteskin vedetty mustalla pohjalla niin laittas ensiks bestial brownia mustan päälle ja sit vasta tota scab rediä ettei tarvi laitta 15 kerrosta punasta ennenkuin sävy kirkastuu, meinaan sellasta lirua että huh-huh ?
Swarmp

Viesti Kirjoittaja Swarmp »

No saattaa olla niin että maali on vaan ollut liian kaunan käyttämättömänä.
Parhain keino on vaan os´taa uusi maali. (Tai no en minä kyllä muita tapoja tiedä.)
Et Imperator Invocato Diabolus Daemonica Exorcism !

viewtopic.php?f=4&t=107359
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

Swarmp, ei missään nimessä.

Itse asiassa minulla oli juuri nimenomaan sama ongelma, ja pitkään. Scar rediä ne minullekin suosittelivat, ja maali näytti ihan fiksun oloiselta kun kaupassa sitä tutkailin. Kun taas pääsin kotiin, ravistelin maalia hiukan kuten Vallejon valkoistani olen tottunut käsittelemään ja aloitin maalaamaan.

Kappas kun maalaus ei yksinkertaisesti onnistunut. Maali oli silkkaa vettä, ei tarttunut mihinkään, oli paletillani suorastaan pinkkiä läpinäkyvää vettä ja kuivuttuaan figuuriin kiilsi kuin pieni possu pestynä. Ei liene vaikea arvata että ärsytti kovasti, kun GW:n punaiset eivät olleet suuremmin tähän mennessä vakuuttaneet peittävyydellään. Kun niitä sekoittaa muihin maaleihin niin alkaa toimia, mutta itse punainen purkista paletille ja figuun ei toimi muuhun kuin glazeihin.

Nyt kuitenkin ravisteltuani Scar rediä ja kokeiltuani sitä aina vähän väliä (ostin pullon kai puolisen vuotta sitten) eräs kaunis päivä otin ja ravistin, veivasin, hakkasin pöytään ja pieksin pulloa kuin mielipuoli, ja kappas kun sitä sitten pisaran valutin paletille: Täydellinen maali. Simply. GW:n Red gore ja Scab red ovat lähes turhia tuon ostoksen jälkeen, vaikka pulloa pitää ensin veivata maailman tappiin saakka ennenkuin se maali lähtee irtoamaan laidoista. Sitten se toimii erinomaisesti, tai minulla on ainakin toiminut.
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
Tom_Gore

Viesti Kirjoittaja Tom_Gore »

Jep. Joitakin Vallejon maaleja saa tosissaan ennen ensikäyttöä vatkata voimalla ja pitkään. Ensimmäisen väkivaltarepäisyn jälkeen kyllä riittää sitten jo pienempikin ravistelu.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
jtahola

Tom_Gore kirjoitti:Jep. Joitakin Vallejon maaleja saa tosissaan ennen ensikäyttöä vatkata voimalla ja pitkään. Ensimmäisen väkivaltarepäisyn jälkeen kyllä riittää sitten jo pienempikin ravistelu.
Eli sen jälkeen myös maalin peittävyys paranee ... vaikuttaakohan se myös tohon kiiltoon, vai pitäiskös sekaan laittaa "matte mediumia" tai jotakin muuta väriä, ruskeaa/harmaata/keltaista riippuen mitä sävyä haluaa ...

Mutta kiitokset vinkeistä, luulin vatkanneeni sitä tarpeeksi mutta ...
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Joillakin väreillä on tapana pakkautua pohjalle hyvinkin jämäkästi pitkien varastointien aikana. Jos tällaisesta on merkkejä ilmassa, itse en välttämättä rupea hajottamaan ranteitani vaan ruuvaan korkin auki ja kaivan göntsän liikkeelle vaikka rautalankasilmukalla. Silloin aito asia todella myös irtoaa purkin laitoja myöten. Yksi kokeilemisen arvoinen temppu on säilyttää hankalia värejä tai hyvin vajaita purkkeja ylösalaisin. Silloin puristaa ei saa/tarvitse juuri yhtään ja ulos tuleva tavara onkin sitä kaikkein vahvinta pigmenttiä. Ihan näppärää esimerkiksi valkoisen kanssa, koska siinä maksimaalinen peittävyys on valttia.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

myös jämämetallikappaleet purkkiin tiputettuna (konvertointiylijäämät tms) auttavat kummasti sekoituksessa
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
jtahola

Dolmot kirjoitti:Joillakin väreillä on tapana pakkautua pohjalle hyvinkin jämäkästi pitkien varastointien aikana. Jos tällaisesta on merkkejä ilmassa, itse en välttämättä rupea hajottamaan ranteitani vaan ruuvaan korkin auki ja kaivan göntsän liikkeelle vaikka rautalankasilmukalla. Silloin aito asia todella myös irtoaa purkin laitoja myöten. Yksi kokeilemisen arvoinen temppu on säilyttää hankalia värejä tai hyvin vajaita purkkeja ylösalaisin. Silloin puristaa ei saa/tarvitse juuri yhtään ja ulos tuleva tavara onkin sitä kaikkein vahvinta pigmenttiä. Ihan näppärää esimerkiksi valkoisen kanssa, koska siinä maksimaalinen peittävyys on valttia.
Yhdistelin eilen illalla TomGoren ja Dolmotin vinkkejä ... Scar Red ja Camouflage Green, värit pullon reunoilla ja pohjassa tosi tiukassa. Pullo pöytää vasten ja kiintoavaimella kylkiin ja pohjaan. Sitten kaivoi esille normaalin porakoneen ja kiinnitin pullon siitä korkista "hieman vinoon" ja ei kun 10 min pyöritystä pullo ylössuin, alassuin jne. Nyt on värit melkein kokonaan sekoittuneet. Ihonvärimaaleissa, bonewhitessa ja beasty brownissa vähän samaa vikaa, vaatii kunnon sekotuksen maalikaupan tyyliin. Ja lopussa pullo alassuin telineeseen. Teline yksinkertaisesti laudankappale jossa 8 mm reikiä pulloille ja 6 mm reikiä pensseleille. Täytyy vielä kokeilla tota rautalanka-sekoitustapaa ... otin lisäks pienen sinkityn naulan, väänsin sen U:n muotoseks ja pulloon ...hyviä vinkkejä kaikki, kiitokset.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Perusteet”