"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

SM ja IG vs ????

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
-matiwas-

SM ja IG vs ????

Viesti Kirjoittaja -matiwas- »

Eli mikä armeija olis hyvä noita kahta vastaan??

Laita perustelu.
Heretic
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Heretic »

Eldar ja näistä eritoten alaitoc.Tosin eipä eldareiden sanominen paljon perusteluja kaipaa

mutta perustelut:starcannon
Ville Oulusta.
Frostgrave, Mordheim, 40k&30k, Kings of war, Lotr, Guild ball, Necromunda ja Blood bowl
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Mikä tahansa armeija on hyvä mitä tahansa muuta vastaan, tosin jotkut ovat enemmän ja jotkut vähemmän ja kaikilla voi pärjätä mitä tahansa vastaan.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Z7-852
Taisteluraporttikilpailun voittaja

Viesti Kirjoittaja Z7-852 »

Kaikilla. Mutta joillakin se on vain vaikeampaa kuin muut. Esimerkiksi dark eldareilla tulet saamaan tappioita hyllyn täydeltä, mutta lähistelevät örkit voivat tehdä ihan hyvääkin jälkeä noihin.
Koda

Viesti Kirjoittaja Koda »

Ensiksi kannattaa miettiä minkälainen pelityyli sopii itselle.
Tämän jälkeen tutustu armeijoihin gw:n sivuilla, sotussa, liikkeissä yms ja valitset armeijan joka sopii juuri SINULLE. Älä mene massan mukana jos siltä ei tunnu tai valitse hetken miettimisen perusteella armeijaa. Kuten edellä mainittiinkin niin kaikilla armeijoilla pärjää kaikkia vastaan, mutta paremmin pärjäät jos armeijan tyylli sopii omaan pelityyliisi.

Selvä viesti eikö totta. =)
-matiwas-

Heretic kirjoitti:Eldar ja näistä eritoten alaitoc.
Alaitoc?
Uzi-99
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uzi-99 »

-matiwas- kirjoitti:Alaitoc?
--- Alaitoc on yksi Eldarien Craftworldeista... Edelliseen painokseen ilmestyi kaksi kodeksia, Eldar ja Craftworld Eldar, joista jälkimmäinen keskittyi eri Craftworldien omiin erikoisuuksiin. Itse en valitettavasti tiedä mikä tekee juuri Alaitocista parhaimman, mutta luultavasti niille saa paljon Starcannoneita joilla niittaa Marsuja halki, poikik ja pinoon.
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
Half-breed

Uzi-99 kirjoitti:
-matiwas- kirjoitti:Alaitoc?
--- Alaitoc on yksi Eldarien Craftworldeista... Edelliseen painokseen ilmestyi kaksi kodeksia, Eldar ja Craftworld Eldar, joista jälkimmäinen keskittyi eri Craftworldien omiin erikoisuuksiin. Itse en valitettavasti tiedä mikä tekee juuri Alaitocista parhaimman, mutta luultavasti niille saa paljon Starcannoneita joilla niittaa Marsuja halki, poikik ja pinoon.
Alatoicilla vihollisen koko armeija voi aloittaa pelin pinningissä, tai reservissä.
Z7-852

Alaitoc erikoisuus on sniperit ja niiden ennen-taistelua-valkoisia-hiuksia-vastustajalle säännöt.
Itse taistelussa alaitoc ei ole niin hirvittävä mutta deploimentin yhteydessä ne saavat suurimman osan pelaajista luovuttamaan.
Lihamestari

Viesti Kirjoittaja Lihamestari »

Z7-852 kirjoitti:Kaikilla. Mutta joillakin se on vain vaikeampaa kuin muut. Esimerkiksi dark eldareilla tulet saamaan tappioita hyllyn täydeltä, mutta lähistelevät örkit voivat tehdä ihan hyvääkin jälkeä noihin.
Niiden lähistelevien örkkien kannattaisi kaikkien olla rekoissa tai mopojen selässä jos ehjänä ajattelivat päästä perille.
Maailmojen Tuhoaja, Elävien Jumala, Taivaankannen Kannattaja, Vuori Kultainen,
ne nimiä on vain ja nimet otetaan nyt pois!
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
-matiwas-

Asiasta kolmanteen: Jos ostaisin ORK BATTLEFORCEN niin voisko siihen "frame of barricadesin" tilalle vaihtaa jonku muun tuotteen esim. ORK KOMMANDOS tai BIG GUNZ-LOBBAN??
Ai niin oon ostamassa tota pkp:stä tai peliarkusta.
Z7-852

Battle force on iso pahvilaatikko jonka sisältöä ei moni kauppias suostu vaihtamaan.
Half-breed

Ja miksi edes vaihtaisit sitä? Maastolle tulee aina käyttöä.
Kuitenkin. GW on suunnitellut battleforcet hyviksi aloituskokonaisuuksiksi ja mahdollisuutesi saada sisältöä muutettua on about: 0.00000000000000000000000000000001%.
-matiwas-

Entä tyranidsit pärjäiskö ne hyvin?
Ajattelin vaan,että niillä on hyviä lähi taistelijoita.....
Mutta osaako ampujat amupua ollenkaan,siis on ko osumis suhde yksi miljoonasta?
Paha Setä

Viesti Kirjoittaja Paha Setä »

'Nidit taitavat ennemmin lähistellä :)...
Mutta pelit joita olen marineilla pelannut mm. eldareita, örkkejä ja demonintäyteisiä kaaoslistoja vastaan ovat olleet aivan hirveitä. Myös necronit voisin kuvitella painajaisuneksi...

Ig:stä en voi vielä sanoa, koska armeijani on vasta n.puolimatkassa, mutta ehkä parin kuukauden päästä.
Ojentajalihaksen kramppi saa rystysen ja nenun kohtaamaan huomattavalla voimalla. - Huru-Ukko
Uzi-99
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uzi-99 »

Tyranidit ovat itseasiassa yllättävän hyviä ampujia, Enhanced Senses-biomorfilla jopa örkkimassoja parempia.

Tyranidien kantama-aseiden ongelma tuppaa olemaan melko alhainen AP, jolloin Power Armourista ei mennä läpi kuin yhdellä kantamahyökkäyksellä. Kaartin jalkaväkeä vastaan Tyranidien kantama-aseet voivat jo aiheuttaakin merkittäviä tappioita, jos kohta Stormtrooperit tai Carapace Armourilla varustetut voivat vielä selvitä.

Yleisesti ottaen Tyranidien kantama-aseet kannattaa mielestäni erikoistaa ampumaan vihollisen ajoneuvoja... Jalkaväen voi sitoa ja tappaa lähitaistelussa, mutta ajoneuvot ovat usein hankalampi pala jolloin on viisainta vain ottaa Venom Cannoneita eri ötöille ja sitten vain paukuttaa ajoneuvot hiljaisiksi. Kannattaa huomata että Tyranideilla ajoneuvojen hiljentäminen ei tarkoita niiden tuhoamista... Se on usein hankalampaa, mutta Tyranideille riittää että vihun ajoneuvot joko eivät ammu tai niiden tulivoima muuten laskee mihin riittää yleensä mainiosti viisi kuudesta Glancing-taulukon tuloksesta.

Muuten on hankala suositella, koska mielestäni armeijaa ei tulisi valita oletetun pelitehon perusteella... Itse valitsin Tyranidit koska pidän epäinhimillisistä ötököistä jotka syövät vastustajansa elävältä. Tietysti jos pitää oletetusta pelitehosta enemmän kuin taustasta ja muusta vastaavasta, niin ihan vapaasti. =)
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
Paha Setä

Viesti Kirjoittaja Paha Setä »

Uzi-99 kirjoitti:Itse valitsin Tyranidit koska pidän epäinhimillisistä ötököistä jotka syövät vastustajansa elävältä.
Itse valitsin Imperial Guardin koska pidän epäinhimillisistä ötököistä jotka syövät nappini laudalta. ;)

Tosiaan, en ole vielä tyrkkyjä kohdannu, eikä kiirettä ole, :)
mutta väittäisin 'nidien olevan luonnollisessa tilassaan lähiksessä.
Varmasti potentiaalia löytyy myös tulivoimaan (ennemmän kuin kaartilta lähikseen)...
Ojentajalihaksen kramppi saa rystysen ja nenun kohtaamaan huomattavalla voimalla. - Huru-Ukko
Warwolf

Viesti Kirjoittaja Warwolf »

Itse vain lueskellut 'nidi pelaajien juttuja, mutta saanut sen käsityksen että ne pienet vipeltäjät on pirun nopeita ja niitä on paljon. Perus 'nidi popsii kaartin joukkueesta puolet, samalla kun isot ja hitaat mutta vahvat pistävät rykmentin kerrallaan lakoon. Ampumisesta en sitten sen kummemmin osaa sanoa, mutta uskon että jos kaarti saa suhteellisen rauhassa ammuskella, kyllä siinäkin niitä 'nidien ryökäleitäkin sitten lakoaa...(heavy bolter+lascannon+battle cannon+denolisher+kymmeniä lasguneja=useampi kuollut pikku nidi tai pari isompaa...)

Ja itse olen kaartin pelaaja ;)
"If you want to live, you better stand up and Fight for it!"
DJ_Silverpig

Viesti Kirjoittaja DJ_Silverpig »

Vaikuttaa siltä, että kaverisi pelaavat Smarsuilla ja IG:llä. On äärimmäisen huono vaihtoehto valita armeijansa kavereidensa armeijoiden perusteella. Pitemmän päälle hyvä pelaaja pärjää kuitenkin armeijalla kuin armeijallakin armeijalle kuin armeijallekin. Kaiken lisäksi ehkä 60% harrastajista lopettaa tietyt ikävuodet saavutettuaan ja 25% myy/vaihtaa armeijansa kokonaan kyllästyttyään. Jos valitset armeijasi vain kavereitasi mukaillen, kasvatat omaa kyllästymistodennäköisyyttäsi ehkä noin 10%:lla.

Valitse armeija, joka sinua eniten miellyttää ja opettele pelaamaan sillä. Jokaisella armeijalla on mahdollista pärjätä mille tahansa armeijalle ja pitemmän päälle tulet kuitenkin pelaamaan muitekin kuin noita kahta kavereidesi armeijaa vastaan.
Possu
vompovompatti

Viesti Kirjoittaja vompovompatti »

Paras armeija on aina se joka mielyttää eniten. Ei ole kovin hauskaa lähteä kaveripeliin vain murskaamaan kavereittensa armeijat antikaverinarmeijalistalla. Tietenkin jos ei niin kaverien harrastamisesta välitä niin starcannonhorde on edelleen varmasti paras armeijatyyppi.
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Perusteet”