Harryboy kirjoitti:Broodlord
-Genstealer
--- Siis... Mitä? Merkkaappa Broodlord (ja mahdolliset morfit) ja sen pakollinen 'Stealer-retinue (mahdollisine morfeineen) erikseen.
Itse suosittelisin BLordille ToxSacejä (woundaa helposti yleisimpiä vastustajia) ja ExtCaria (kestää HBolterin ja normaalit AsCannonit), ja itse otan päälle vielä ImpAttin (vihujen IC:itä vastaan) ja FlsHksit (tasoittamaan tilejä maastossa piileksiviä vihuja vastaan).
Mitä 'Stealereihin tulee, suosin ExtCaria (parantaa mahdollisuuksia yleisimpiä jalkaväkiaseita vastaan) ja FlsHkseja (samasta syystä kuin BL:lle: Genet ovat huomattavasti vähemmän ikäviä jos vastustaja saa lyödä ensin).
Liian kalliiksi ei kannata pistää, joten muuta en laita. Jos jonkin hyökkäysmorfin haluaa, niin valitsemasi ScyTal on hvyä valinta... Jos kohta kannattaa toivoa ettei vihu huomaa näiden poikkeavuutta tavallisista, jolloin näistä tulee hyvin äkkiä kohde no.1, jolloin ScyTal-pisteet joutuvat haaskiolle.
(Pitäiskö nää jakaa neljään kuuden ryhmään?)
--- Itse jakaisin kenties kolmeen kahdeksan ryhmään... Mutta silloin joudut joko karsimaan ScyTaleja tai hankkimaan niitä lisää.
En itse pidä minimikokoisista ryhmistä 'Nideillä, ovat kuitenkin liian usein helppoja tappaa. Kokeile kuitenkin miten parhaaksi katsot.
Carnifex: Ja kyllä, tälle annat EnhSenin, ei mitään kysymysmerkkejä.
Yleensä ampuva 'Nidi ilman EnhSeniä on pisteiden haaskausta. Örkeillä näin alhainen BS voi toimia, koska niistä lähtee
paljon kuteja, mutta yksittäinen 'Fex jonka harteilla lepää koko armeijasi kantamatulivoima ja ajoneuvotorjunta ansaitsee EnhSenin.
Elikä kaikki turnaus missiot on seek and destroy
--- Minkä tason? Alphalla voi olla nihkeää, mutta gamma ja omega voivat parantaa mahkuja kiitos Infiltraten, olettaen ettei Infiltroivaa BL:ää ja sen retinueta pystytä liiskaamaan välittömästi.
Hive Tyranttia on vähän vaikea tähän armeijaan liittää koska turnauksen säännoissä lukee että ei yli 150 pts yhdelle Hq:lle.
--- Hyvä että selvensit, koska olisin suositellut Tyranttia BL:n ja 'Fexin sijaan... On kuitenkin joustavampi kuin kumpikaan yksinään näin pienissä peleissä. =)
Onko tuo rajoitus kokonaiselle HQ-valinnalle henkivartijat/retinue mukaanlukien, vaiko yksittäisen HQ-figun hinta? Näin ihan noita BL:lle antamiani vinkkejä varten... Ja jos retinue lasketaan mukaan, niin omasta mielestäni tuo rankaisee BLää koska sille retinue on pakollinen. En muista armeijoista ole niin tarkkaan perillä, mutta muistaakseni aika monet HQ-ICt voivat jättää retinuet ottamatta. Saa korjata.
Tyrantista vielä:
Tyrant
EnhSen
ToxSac
VCannon+ TL Devourer
149pts
Mahtuisi hyvin 'Fexin tilalle, ja olisi todennäköisesti paras vaihtoehto kun ottaa huomioon että raskaita ajoneuvoja tuskin näkyy näin pienissä peleissä jolloin 'Fexin tuoma tulivoima ei välttämättä ole tarpeellista. Tyrant on myös yhtä kestävä ja parempi lähitaistelussa, jolloin se on kokonaisuutena parempi kuin 'Fex.
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.