Nideillä marineja turpaan
- merimakkara
Nideillä marineja turpaan
Mitä mahiksia nideillä on marineja vastaan? Genestealerit ammutaan jo kaukaa autocannoneilla gauntit kaatuu cyclone missileihin ja bolttereihin carnifexit kaatuu läski kanuunoihin (lascannon). ELI mitä mahiksia kun 10 strena venomcannonit ei tapa ees perus marineja 3sv näet on lähes varma terminaattoreista puhumattakaan. (marinet gw n. pullasorsia)
Genestealerit pistävät Marinet kebabiksi Rendingillä, Gauntit ovat lähitaistelussa viimeistään vuorolla 2, Monstorous Creaturet eivät kuole vaikka ammut niihin monta lascannon laakia ja Hive Tyrant lentää syliin ennenkuin ehdit edes nähdä hänet. ELI mitä mahiksia kun Marinet kuolevat ennenkuin ovat ampuneet toista laukaustakaan.
Toimiva taktiikka Tyrkyille:
Jos vastustaja on lähitaistelussa, se ei ammu.
Toimiva taktiikka Tyrkyille:
Jos vastustaja on lähitaistelussa, se ei ammu.
Re: NIDEILLÄ MARINEILLE TURPAAN
Paljonkin.. Tyranidit ovat tällä hetkellä yksi 40kn tehokkaimmista armeijoista.. Ja marinet jäävät auttamatta jälkeen.merimakkara kirjoitti:Mitä mahiksia nideillä on marineja vastaan? Genestealerit ammutaan jo kaukaa autocannoneilla gauntit kaatuu cyclone missileihin ja bolttereihin carnifexit kaatuu läski kanuunoihin (lascannon). ELI mitä mahiksia kun 10 strena venomcannonit ei tapa ees perus marineja 3sv näet on lähes varma terminaattoreista puhumattakaan. (marinet gw n. pullasorsia)
Maasto. Maasto. Maasto. Maasto.
Käytä siis maastoa hyväksesi
Äläkä ammu venomeilla mitään perusmarineita ellei ole täysin pakko..
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Jep. On syytä muistaa että kentästä n. 25% tulisi olla maaston peitossa GW:n omien suositusten mukaan. Sääntökirja sivut 78-79.
Keskustelkaa etukäteen mitkä maastot ovat mitäkin (Difficult, Dangerous, Area, jos Area niin minkä kokoista, yms).
Yleensä hyvään (tai ainakin satunnaiseen) lopputulokseen päästään jos pelaajat valitsevat vuorotellen maastonkappaleen ja asettavat sen pöydälle kunnes kaikki maasto on sijoitettu. Aina pelaajan laittaessa maastonkappaleen paikoilleen, heitetään Scatter-noppaa: Jos tulee HIT, maasto jää siihen. Jos tulee MISS, niin maastoa liikutetaan D6" nuolen suuntaan (tuon voi nostaa vaikka 2D6" jos haluaa maaston poikkeavan pitkiäkin matkoja). Jos maastonpala Scatteroisi pois laudalta, se laitetaan sille laudan reunalle jonne Scatter-noppa osoittaa.
Näin yksikään pelaaja ei pysty täysin päättämään laudan maastoisuudesta, ja haasteellisemmat maastot voi laittaa suoraan huonon onnen (eikä vihollisen epäreilun säädön) piikkiin.
Jos Tyranideja ei näe... Niitä ei voi ampua.
VCannon, kuten sanottu, on ajoneuvontorjunta-ase. Älä ammu sillä jalkaväkeä jos on parempia kohteita.
BStrangler ja Devourer ovat vähän niin ja näin... Mariinit saavat toki panssariheittonsa, mutta jos osut ja woundaat tarpeeksi, jossain vaiheessa joku mokaa ja kuolee. Tämä pätee myös Gaunttien SFisteihin ja FBorereihin.
WBlast toimii hyvin, muttei ole yleensä mitenkään erityisen tarkka.
Parhaiten Marsuja tietenkin tappaa lähitaistelussa joko RenClweilla, Broodlordilla tai Monstrous Creatureilla, mutta sitä varten pitää päästä kiinni... Siinä auttaa maasto ja/tai taktiikka (ja noppaonni).
Yleisesti ottaen Gauntit pitää saada lähitaisteluun nopeasti, koska lähitaisteleva vihollinen ei ammu. Samoin tuo lähitaistelu blokkaa LOSin melkoiselta osalta figuja, mikä haittaa Marsuja yleensä enemmän kuin Tyranideja.
Gaunteista tosin ei ole hirveästi apua jolleivät ne pysy lähitaistelussa, mikä vaatii Synapse-tukea, ja Synapsen saaminen lähelle on tietysti oma ongelmansa.
Jos kuitenkin kysyisin tarkennusta Merimakkaran listaan ja hänen vastustajansa yleisimmin käyttämiin(/ongelmallisimpiin) yksiköihin? Auttaisi jos tietäisin millaisella listalla pelaat ja mikä tarkkaan ottaen aiheuttaa ongelmia. =)
Keskustelkaa etukäteen mitkä maastot ovat mitäkin (Difficult, Dangerous, Area, jos Area niin minkä kokoista, yms).
Yleensä hyvään (tai ainakin satunnaiseen) lopputulokseen päästään jos pelaajat valitsevat vuorotellen maastonkappaleen ja asettavat sen pöydälle kunnes kaikki maasto on sijoitettu. Aina pelaajan laittaessa maastonkappaleen paikoilleen, heitetään Scatter-noppaa: Jos tulee HIT, maasto jää siihen. Jos tulee MISS, niin maastoa liikutetaan D6" nuolen suuntaan (tuon voi nostaa vaikka 2D6" jos haluaa maaston poikkeavan pitkiäkin matkoja). Jos maastonpala Scatteroisi pois laudalta, se laitetaan sille laudan reunalle jonne Scatter-noppa osoittaa.
Näin yksikään pelaaja ei pysty täysin päättämään laudan maastoisuudesta, ja haasteellisemmat maastot voi laittaa suoraan huonon onnen (eikä vihollisen epäreilun säädön) piikkiin.
Jos Tyranideja ei näe... Niitä ei voi ampua.
VCannon, kuten sanottu, on ajoneuvontorjunta-ase. Älä ammu sillä jalkaväkeä jos on parempia kohteita.
BStrangler ja Devourer ovat vähän niin ja näin... Mariinit saavat toki panssariheittonsa, mutta jos osut ja woundaat tarpeeksi, jossain vaiheessa joku mokaa ja kuolee. Tämä pätee myös Gaunttien SFisteihin ja FBorereihin.
WBlast toimii hyvin, muttei ole yleensä mitenkään erityisen tarkka.
Parhaiten Marsuja tietenkin tappaa lähitaistelussa joko RenClweilla, Broodlordilla tai Monstrous Creatureilla, mutta sitä varten pitää päästä kiinni... Siinä auttaa maasto ja/tai taktiikka (ja noppaonni).
Yleisesti ottaen Gauntit pitää saada lähitaisteluun nopeasti, koska lähitaisteleva vihollinen ei ammu. Samoin tuo lähitaistelu blokkaa LOSin melkoiselta osalta figuja, mikä haittaa Marsuja yleensä enemmän kuin Tyranideja.
Gaunteista tosin ei ole hirveästi apua jolleivät ne pysy lähitaistelussa, mikä vaatii Synapse-tukea, ja Synapsen saaminen lähelle on tietysti oma ongelmansa.
Jos kuitenkin kysyisin tarkennusta Merimakkaran listaan ja hänen vastustajansa yleisimmin käyttämiin(/ongelmallisimpiin) yksiköihin? Auttaisi jos tietäisin millaisella listalla pelaat ja mikä tarkkaan ottaen aiheuttaa ongelmia. =)
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
- Terminator Sergeant
-
nakki ukko
- Warcrafter
Tietenkin jos se menee seivistä läpi se tappaa välittömästi oli hahmolla kuinka monta woundia tahansa (ja Bionicitkaan ei auta)
Ainoa poikkeus on jos hahmolla on Adamantine mantle.
Ainoa poikkeus on jos hahmolla on Adamantine mantle.
"Cast off your fear!...Look forward!...Go forward!"
"If you retreat you will age..If you hesitate you will die"
"Shout it! My name is..."
"If you retreat you will age..If you hesitate you will die"
"Shout it! My name is..."
Kyllä muitakin vaihtoehtoja löytyy, lähinnä Warp Blast ja Carnifexien Barbed Strangler. Devourer puree kevyempään peltiin. Tankkia ammuttaessa ei ole niin väliä tuhoaako sen heti vai ei. Venom Cannon on pelin parhaita aseita estämään tankkia ampumasta takaisin, ja kyllä se joskus jonkun tuhoaakin. Jos ei, niin ainkaan eivät ammu takaisin samalla kun mennään lähemmäs lyömään se rikki.
Oberon kirjoitti:On ne RF-tiimin pojat kovia kyllä
-
nakki ukko
1-3 spore mineennakki ukko kirjoitti:Ja ne yhet spore minet (en muista nimeä) joissa on ap3 s3. Jos vihollinen ampuu sellaista niin onpahan ainakin tuhlannut yhden yksikön ampumisen yhteen spore mineen.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
Omasta kokemuksesta voin myös sanoa, että Lictorit eivät ole kivoja! ...Deepraiskaavat puskaan ja assaultoivat suoraan... siinä huutavat marinet leipää. Tokihan täys Squadi marineita saa sen AJAN kanssa alas, mutta sitä ennen on kimpussa koko muukin armeija. *huokaus* 2 peliä nidejä vastaan hävitty pelkästään sen Lictorin takia... =/
-
nakki ukko
--- Mikseivät omat Marsusi ole siellä puskassa? Et sitä Coversavea 'Nidejä vastaan tarvitse, mutta sen puolustaminen tekee oman elosi huomattavasti helpommaksi kun 'Nidit eivät lyö ensin yleensä niin tärkeällä ensimmäisellä taisteluvuorolla. =)Drakken kirjoitti:Omasta kokemuksesta voin myös sanoa, että Lictorit eivät ole kivoja! ...Deepraiskaavat puskaan ja assaultoivat suoraan... siinä huutavat marinet leipää. Tokihan täys Squadi marineita saa sen AJAN kanssa alas, mutta sitä ennen on kimpussa koko muukin armeija. *huokaus* 2 peliä nidejä vastaan hävitty pelkästään sen Lictorin takia... =/
Lisäksi, jos yksikkösi on tarpeeksi suuri ja levittäytynyt niin Lictor ei voi DS:tä sinne samaiseen puskaan... Kannattaa huomata että ne noudattavat normaaleja DS-sääntöjä, vain muutaman tarkennuksen kanssa. Ne eivät edelleenkään voi esimerkiksi DS:tä 1" sisälle vihollisesta ja kyllä, ne edelleenkin joutuvat heittämään Reserve-heittoja päästäkseen pöydälle, Tyranid ei voi vain päättää että "Nyt se tulee!".
Lisäksi, Sgt TerHnr:eilla ja oikealla lähitaisteluaseella varustettuna (PFist mielellään, mutta PSwd käy Lictoria vastaan) pistää Lictorin aika tehokkaasti nippuun. Ilman mainittuja aseita käy toki niin että Lictor saattanee sinnitellä hetken.
Ottaen huomioon Lictorin kalleuden ja suhteellisen heikon kestävyyden lähitaistelussa yleisimpiä vastustajia vastaan, itse en yleensä käytä sitä silloin kun pelitän "tehokasta" listaa Marsuja ja vastaavia squad-upgrade lähishemmoja saavia armeijoita vastaan vaikka Lictorin figusta ja taustamateriaalista pidänkin.
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
-
nakki ukko