"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Rending Claws

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
T€P€

Rending Claws

Viesti Kirjoittaja T€P€ »

Nii että ku kaikki aina sanoo että Rending Clawit on tehokkaat ja hyvät, mutta eihän sillä ole muuta hyvää kuin jos saa 6 nopasta ei saa armore seiviä. Vai olenko väärässä?
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Se on jo hyvä, ja kuutonen penetraatioon meinaa ylimääräistä noppaa(kerran) eli tankitkin lakoaa(paitti mono). Eli rendingillä saapi YHTÄ modelia vaille KAIKKI pelin modelit tapettua/tuhottua kunhan heittää kuutosia. Nice. Yleensä rendaavilla aseilla on useita iskujakin(daemonic talonsit antavat ylim. iskun, ass cannonissa neljä kutia, niditkin lyö useasti, jne)->kuutosia ropisee.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

2 hyvää asiaa.

a) pystyvät tuhoamaan minkä tahansa armor valuen omaavan (paitsi toki monoliitin), eikä ole edes järin vaikeata

b) kaikkeen muuhun jokainen kutonen osumiseen tarkoittaa woundia sisään ilman savea, eli teho tulee siinä että rendinghitteihin ei siis tarvitse edes heittää woundiheittoa.

Rending on oikeastaan yksi pelin kovimmista kyvyistä.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Uzi-99
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uzi-99 »

Jos lähitaistelevan 'Nidin haluaa, niin aina otetaan Rending Clawit jos vain saa... Ilman niitä on hankalaa saada hirveästi aikaiseksi esimerkiksi Marsuja sun muita vastan.

Tai siis melkein aina. Kannattaa huomata, ettei Rending Claweja kannata oikeastaan ottaa Monstrous Creatureille, koska eivät hyödy niistä juuri lainkaan (mikä näkyy pistehinnassakin). Parempi sijoittaa pisteet oikeasti tehokkaampiin hyökkäyksiin.

'Fex vastaan jalkaväki: Woundaa jo kutakuinkin kaikkea helposti, menee joka tapauksessa panssarista läpi. Miksi haaskata asepaikka Rendingiin sen sijaan että ottaisi vain enemmän hyökkäyksiä joko kantamalta tai läheltä?

Tyrant vastaan jalkaväki: Kuten 'Fex, paitsi että alhaisemman Strenan vuoksi Tyrantilla Rendingin auto-wound saattaa teoriassa olla hyödyllinen... Käytännössä Tyranttia ei kannata lähettää korkean-T:n omaavia vihuja vastaan, koska vaikka onnekkalla Rendingillä voi tehdä vahinkoa, ne joko kestävät tai vetävät Tyranttia joka tapauksessa päihin. Ota jokin kunnon ase ja tuhoa ajoneuvoja tai teurasta kokonaisia yksiköitä perusvihuja, siihen Tyrant soveltuu parhaiten.

'Fex vastaan ajoneuvot: Ota kiinni jos saat. Jos oikeasti saat, ja 'Fex osuu, ja saat onnekkaan Rending-tuloksen, niin kannattaa huomata että jo ilman Rendingiä 'Fex penetroi AV14:sta! Miksi siis haaskata pisteitä kykyyn kun on fiksumpaa vain ottaa kantamahyökkäys tai enemmän mahkuja osua lähiksessä (jos siitä tykkää)?

Tyrant vastaan ajoneuvot: Tyrant voi saada siivet ja siten ottaa vihollisajoneuvot kiinni, mutta eipä sekään hirveästi Rendingiä tarvitse... Rending-tuloksella Tyrant (ToxSacein, jotka kannattaa aina ottaa) joka tapauksessa glancaa jo AV13:sta, mikä ei ole huonosti.

Lisäksi on syytä huomata sääntökirjan sivu 55, "Monstrous Creatures", oikea palsta, "Assault Phase", toinen kappale, "Some Monstrous Creatures..." Suomeksi tämä tarkoittaa sitä että Tyrant tai 'Fex jolla on RenClwit menettävät Monstrous-bonuksensa, koska Rending on helposti tulkittavissa "epätavalliseksi aseeksi" koska se vaikuttaa suoraan siihen miten olennon vahinko ajoneuvoja vastaan lasketaan.

Tässä kohtaa voisi vääntää otinuloketta muistakin Tyranidien lähistelyaseista, koska suurin osa on aika epätavallisia... Mutta koska muut eivät vaikuta suoraan aiheutetun vahingon laatuun (kuten Rending tekee), itse tulkitsen että vaikka CrsClws, LshWhps tai BneSwd olisikin niin saa silti Monstrous-bonuksen. Jos vastustaja vängällä haluaisi moista, niin suostuisin koska en koskaan noita ota MC:ille (pidän suorasta hyökkäystehosta), ja ScyTalit eivät voi negatoida bonusta koska ne ovat suunnilleen ainoa lähistelyase joka toimii "normaalisti" ("counts as being equipped with two close combat weapons" = normaali perussääntö, ei haittaa Monstrous-statusta mitenkään).

Eli: Jos ei ole Monstrous, aina RenClwit jos haluat siitä lähistelijän. Jos on Monstrous, ei kannata ottaa RenClweja.
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
Tom_Gore

Viesti Kirjoittaja Tom_Gore »

Rending clawien voima tulee nätimmin esille genestealer-listoissa. Jos nämä ilkimykset pääsevät tulituksen läpi iholle asti, on vastustajan peli aika pitkälle paketissa.

Kyllä, rending on yksi pelin pelottavimmista ominaisuuksista. Juuri tämän ansiosta mariinien Assault Cannonien maksimointi on suosittu taktiikka.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
T€P€

Viesti Kirjoittaja T€P€ »

Rending clawien voima tulee nätimmin esille genestealer-listoissa. Jos nämä ilkimykset pääsevät tulituksen läpi iholle asti, on vastustajan peli aika pitkälle paketissa.

Kyllä, rending on yksi pelin pelottavimmista ominaisuuksista. Juuri tämän ansiosta mariinien Assault Cannonien maksimointi on suosittu taktiikka.
Juu itsekkin olen huomannut nyt Genukoilla nuo erittäin käteviksi :D8 geneä pisteli 2 vuorossa 16 Kroottia mennen tullen.

Mutta kiitti vastauksist
Kurimus

Viesti Kirjoittaja Kurimus »

T€P€ kirjoitti:Juu itsekkin olen huomannut nyt Genukoilla nuo erittäin käteviksi :D8 geneä pisteli 2 vuorossa 16 Kroottia mennen tullen.
Genestealereiden nyt pitäisi pistellä Krootteja ihan miten tehtovat ilman rendingiäkin, kiitos paremman initiativen, 3+ osumisen, 3+ woundaamisen ja paremman savensa. Vaan onhan niillä hintaeroakin aika reilusti.
"Silmitön väkivalta on vilpittömin ja läheisin ihmiskontaktin muoto."
-Sörkan Sika-Harri-
vompovompatti

Viesti Kirjoittaja vompovompatti »

Lisätään nyt vaikka sekin että krootteja pistelee kaikella turpaan... I3 ja huono kestävyys eivät toimi yhdessä.
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
Easterling

Viesti Kirjoittaja Easterling »

8 geneä pisteli 2 vuorossa 16 Kroottia mennen tullen.
Minulla kävi sama mutta 5 Brethreniä ja 1 vuorossa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”