Hife fleet khimaira. 1500p
Hife fleet khimaira. 1500p
Hq:
Hive tyrant ''erebus''
-Hive tyrant with two scything talons, wings,warp field, implant attack
flesh hooks.
total: 182p
Elite:
Tyranid warrior brood ''spurius''
-Warrior with venom cannon, scything talons, enchanced
senses and extended carapace.
-2x Warriors with scything talons, enchanced
senses, deathspitters and extended carapace.
total: 88p
Tyranid warrior brood ''flavius''
Tyranid warrior brood ''tertius''
Troop:
Genestealer brood ''quintus''
-8x Genestealer with rending claws, extended carapace and flesh
hooks.
total: 176p
Genestealer brood ''fuinbe''
hooks.
Gaunt brood ''sextus''
-23x gaunts with spinefist
total: 115p
Gaunt brood ''manius''
-23x gaunts with fleshborer
total: 161p
Heavy support:
Zoanthropes ''octavius''
-3x Zoanthrope with toxic miasma, warp field and warp blast.
total: 165p
Carnifex ''gnaeus''
-Carnifex with two twin-linked devourers and enhanced senses.
total: 113p
Carnifex ''tiberius''
-Carnifex with barbed strangler, venom cannon and enchanced senses.
total: 148p
Lista uudistettu.
Hive tyrant ''erebus''
-Hive tyrant with two scything talons, wings,warp field, implant attack
flesh hooks.
total: 182p
Elite:
Tyranid warrior brood ''spurius''
Tyranid warrior brood ''flavius''
Tyranid warrior brood ''tertius''
Troop:
Genestealer brood ''quintus''
hooks.
Genestealer brood ''fuinbe''
hooks.
Gaunt brood ''sextus''
-23x gaunts with spinefist
total: 115p
Gaunt brood ''manius''
-23x gaunts with fleshborer
total: 161p
Heavy support:
Zoanthropes ''octavius''
-3x Zoanthrope with toxic miasma, warp field and warp blast.
total: 165p
Carnifex ''gnaeus''
-Carnifex with two twin-linked devourers and enhanced senses.
total: 113p
Carnifex ''tiberius''
-Carnifex with barbed strangler, venom cannon and enchanced senses.
total: 148p
Lista uudistettu.
Viimeksi muokannut I.H., Ma 07.08.2006 15:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eli eli. Jos otat kaksi venom cannonia, niin siittä tulee Twin-linked venom cannon. Eikä venomi tarvitse oikein TL. Jos haet listasta tehoja, niin lictori veks ja vaikka sillä pisteillä geenivarkaita.
Muuten aika hyvä lista, fexeille voisit antaa vaikka reinforced chitinit (saa woundin) taikka barbed stranglerin kun otat toisen venom cannonin pois.
Muuten aika hyvä lista, fexeille voisit antaa vaikka reinforced chitinit (saa woundin) taikka barbed stranglerin kun otat toisen venom cannonin pois.
Re: Hife fleet khimaira. 1500p
Hive tyrant ''Erebus'': Hyvä perusrakenne, mutta sanoisin että kannattaa panostaa vielä AG I:hin (lyöt ennen tai samaan aikaan kovien lähistelijöiden kanssa mikä on aina hyvä juttu) ja FlsHkseihin (vihu ei pysty täysin kastroimaan sitä menemällä maastoon piiloon).
Itse tykkään vielä ImpAttista, vihut kun tuppaa usein yrittämään sen tappoa jollain kovalla lähistelijällä jolla useampia woundeja.
Tyranid warrior brood ''Spurius'': Mitkä pakolliset kakkosaseet noilla kahdella muulla Warrulla on (suosittelen DSpitteriä), vai onko niillä 2x RenClw (josta ei ole mitään hyötyä)? Itse en suosittele haaskaamaan RenClweja ampuja-Warruille, parempi säästää ne lähis-Warruille tai Ravenereille.
Sanoisin että ToxSac on hyvä valinta myös, tehostaa toimintaa keveitä ajoneuvoja vastaan jotka ovat mielestäni näiden ykköskohde. Tulee tietenkin kalliimmaksi....
Lictors ''Fuibe'': Vaikka Lictoista pidänkin taustan puolesta, en pidä niitä pelitehokkaina. Käyttäisin pisteet muuanne, paitsi jos et itse tehokkuudesta piittaa. =)
Tyranid warrior brood ''Flavius'' & "Tertius": Kuten Spurius. Pakko ihmetellä mistä ihmeestä olet repinyt tällaiset määrät RenClweja, kun Warrupaketissa tulee tasan yksi pari? Muokannut itse vaiko vain tilannut ylimääräisiä? =)
Genestealer brood ''Quintus'': Itse suosittelen vielä FlsHkseja. Kuten Tyrant, nämä ovat huomattavasti hampaattomampia mikäli vihu saa lyödä ensin.
Gaunt brood ''Sextus'' & "Manius": Hyvää ja halpaa peruskauraa.
Zoanthropes ''Octavius'': Et ottanut toista psyykkistä voimaa? Toisaalta, eivät tule törkeän kalliiksi, mutta joudut pitämään ne Warrujen seurana ettei vihu lasauta niitä kasaan kerralla Lascannoneilla sun muilla.
Carnifex ''Gnaeus'': Perushyvä Dakkafex.
Carnifex ''Tiberius'': En suosittele kahta VCannonia... Kuten Andromalius totesikin, niistä tulee yksi TL VCannon eli 'Fex ei ammu niillä erikseen. Codex sivu 30, vasen palsta, "Ranged Weapon-Symbiotes", ensimmäinen kappale, viimeinen lause: "A Tyranid that carries two of the same... " Kyllähän osumistodennäköisyys kasvaa, mutta itse otan mieluummin saman tien toisen aseen jotta saan enemmän osumia, kun 'Fex kuitenkin pystyy kahdella ampumaan.
Hyviä kakkosaseita ovat joko BStrangler (hyvä kantama, todella hyvä Strength, Large Blast) tai TL Devourer (paljon laukauksia, hyvä Str, re-rolleja, halpa).
Kun hankit Tyrantteja ja 'Fexejä, kannattaa vakavasti miettiä magneettien tai vastaavanlaisen järjestelmän tekoa että saat vaihdettua aseita... Miksi kiinnittää kalliille figulle pysyvästi jotain, jos jossain vaiheessa haluaa testailla jotain muuta? Tätä voisi myös soveltaa isompiin morfibitseihin ja jopa päihin. =)
Itse tykkään vielä ImpAttista, vihut kun tuppaa usein yrittämään sen tappoa jollain kovalla lähistelijällä jolla useampia woundeja.
Tyranid warrior brood ''Spurius'': Mitkä pakolliset kakkosaseet noilla kahdella muulla Warrulla on (suosittelen DSpitteriä), vai onko niillä 2x RenClw (josta ei ole mitään hyötyä)? Itse en suosittele haaskaamaan RenClweja ampuja-Warruille, parempi säästää ne lähis-Warruille tai Ravenereille.
Sanoisin että ToxSac on hyvä valinta myös, tehostaa toimintaa keveitä ajoneuvoja vastaan jotka ovat mielestäni näiden ykköskohde. Tulee tietenkin kalliimmaksi....
Lictors ''Fuibe'': Vaikka Lictoista pidänkin taustan puolesta, en pidä niitä pelitehokkaina. Käyttäisin pisteet muuanne, paitsi jos et itse tehokkuudesta piittaa. =)
Tyranid warrior brood ''Flavius'' & "Tertius": Kuten Spurius. Pakko ihmetellä mistä ihmeestä olet repinyt tällaiset määrät RenClweja, kun Warrupaketissa tulee tasan yksi pari? Muokannut itse vaiko vain tilannut ylimääräisiä? =)
Genestealer brood ''Quintus'': Itse suosittelen vielä FlsHkseja. Kuten Tyrant, nämä ovat huomattavasti hampaattomampia mikäli vihu saa lyödä ensin.
Gaunt brood ''Sextus'' & "Manius": Hyvää ja halpaa peruskauraa.
Zoanthropes ''Octavius'': Et ottanut toista psyykkistä voimaa? Toisaalta, eivät tule törkeän kalliiksi, mutta joudut pitämään ne Warrujen seurana ettei vihu lasauta niitä kasaan kerralla Lascannoneilla sun muilla.
Carnifex ''Gnaeus'': Perushyvä Dakkafex.
Carnifex ''Tiberius'': En suosittele kahta VCannonia... Kuten Andromalius totesikin, niistä tulee yksi TL VCannon eli 'Fex ei ammu niillä erikseen. Codex sivu 30, vasen palsta, "Ranged Weapon-Symbiotes", ensimmäinen kappale, viimeinen lause: "A Tyranid that carries two of the same... " Kyllähän osumistodennäköisyys kasvaa, mutta itse otan mieluummin saman tien toisen aseen jotta saan enemmän osumia, kun 'Fex kuitenkin pystyy kahdella ampumaan.
Hyviä kakkosaseita ovat joko BStrangler (hyvä kantama, todella hyvä Strength, Large Blast) tai TL Devourer (paljon laukauksia, hyvä Str, re-rolleja, halpa).
Kun hankit Tyrantteja ja 'Fexejä, kannattaa vakavasti miettiä magneettien tai vastaavanlaisen järjestelmän tekoa että saat vaihdettua aseita... Miksi kiinnittää kalliille figulle pysyvästi jotain, jos jossain vaiheessa haluaa testailla jotain muuta? Tätä voisi myös soveltaa isompiin morfibitseihin ja jopa päihin. =)
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
Selvä.Uzi-99 kirjoitti:Hive tyrant ''Erebus'': Hyvä perusrakenne, mutta sanoisin että kannattaa panostaa vielä AG I:hin (lyöt ennen tai samaan aikaan kovien lähistelijöiden kanssa mikä on aina hyvä juttu) ja FlsHkseihin (vihu ei pysty täysin kastroimaan sitä menemällä maastoon piiloon).
Hups! Warrioreilla pitäisi olla devourerit. Mutta muistaakseni olen sen laskenut tuohon pistehintaan.Tyranid warrior brood ''Spurius'': Mitkä pakolliset kakkosaseet noilla kahdella muulla Warrulla on (suosittelen DSpitteriä), vai onko niillä 2x RenClw (josta ei ole mitään hyötyä)? Itse en suosittele haaskaamaan RenClweja ampuja-Warruille, parempi säästää ne lähis-Warruille tai Ravenereille.
Jahas vai näin... Mitäs näitten tilalle?Lictors ''Fuibe'': Vaikka Lictoista pidänkin taustan puolesta, en pidä niitä pelitehokkaina. Käyttäisin pisteet muuanne, paitsi jos et itse tehokkuudesta piittaa. =)
Vai, että vain yksi pari :/ Kun haluan tehdä täysin WYSIGWYIN niin mitä kannattaisi laittaa näille kolmelle ryhmälle.Tyranid warrior brood ''Flavius'' & "Tertius": Kuten Spurius. Pakko ihmetellä mistä ihmeestä olet repinyt tällaiset määrät RenClweja, kun Warrupaketissa tulee tasan yksi pari? Muokannut itse vaiko vain tilannut ylimääräisiä? =)
Näinpä teen.Genestealer brood ''Quintus'': Itse suosittelen vielä FlsHkseja. Kuten Tyrant, nämä ovat huomattavasti hampaattomampia mikäli vihu saa lyödä ensin.
Kivaa, että jotain on hyvin.Gaunt brood ''Sextus'' & "Manius": Hyvää ja halpaa peruskauraa.
Toista psyykkistä voimaa? Eikö tuo Warp Blast ole toinen psyykkinen voima? Otanko Synapsen kolmanneksi?Zoanthropes ''Octavius'': Et ottanut toista psyykkistä voimaa? Toisaalta, eivät tule törkeän kalliiksi, mutta joudut pitämään ne Warrujen seurana ettei vihu lasauta niitä kasaan kerralla Lascannoneilla sun muilla.
Joo, tämän takia halusin rueta pelaan nideillä : DCarnifex ''Gnaeus'': Perushyvä Dakkafex.
Okei.Carnifex ''Tiberius'': En suosittele kahta VCannonia... Kuten Andromalius totesikin, niistä tulee yksi TL VCannon eli 'Fex ei ammu niillä erikseen. Codex sivu 30, vasen palsta, "Ranged Weapon-Symbiotes", ensimmäinen kappale, viimeinen lause: "A Tyranid that carries two of the same... " Kyllähän osumistodennäköisyys kasvaa, mutta itse otan mieluummin saman tien toisen aseen jotta saan enemmän osumia, kun 'Fex kuitenkin pystyy kahdella ampumaan.
Laitan tuonne ylös sen uudistuneen listan.
Rending Claweja Genestealereilta. Se, että 'stealer ryhmässä on joillakin ScyTalit seassa ei merkkaa mitään, ja oikeastaan genejen Clawit sopivatkin warruille monstericlaweja paremmin, kun käsivarret ovat saman paksuiset ScyTalien kanssa.Wild Rider kirjoitti:Vai, että vain yksi pari :/ Kun haluan tehdä täysin WYSIGWYIN niin mitä kannattaisi laittaa näille kolmelle ryhmälle.Tyranid warrior brood ''Flavius'' & "Tertius": Kuten Spurius. Pakko ihmetellä mistä ihmeestä olet repinyt tällaiset määrät RenClweja, kun Warrupaketissa tulee tasan yksi pari? Muokannut itse vaiko vain tilannut ylimääräisiä? =)
"Silmitön väkivalta on vilpittömin ja läheisin ihmiskontaktin muoto."
-Sörkan Sika-Harri-
-Sörkan Sika-Harri-
--- Kuten itse totesin, pistän kantama-Warrut ajoneuvotorjuntaan jossa Devoilla ei pärjää... Mutta jos haluat jalkaväkeä ampua, ole hyvä vaan! Suosittelen tosin ToxSacejä, näiden Str ei päätä huimaa vaikka olisi kuinka "Living Ammunition" auttamassa.Wild Rider kirjoitti:Hups! Warrioreilla pitäisi olla devourerit. Mutta muistaakseni olen sen laskenut tuohon pistehintaan.
Lictoreista pistäisin pisteitä Warrujen ToxSaceihin ja aseisiin, Tyrantin morfeihin (AG I) ja lopuilla boostaisin Troop-yksiköitä. Toinen Gene-yksikkö johon itse näytit päätyneen on mielestäni ihan hyvä, jos kohta itse tehostaisin Warrujen ampumista ensin.
--- ScyTalit. Ei ampujat mitään RenClweilla tee, niistä on hyötyä korkeintaan hätävara-lähiksessä. Tietysti SpnFistit ovat halvin vaihtoehto, mutta itse kuitenkin suosin että halvinkin vaihtoehto on käyttökelpoinen (jota kaksi eri kantama-asetta Warruilla ei ole).Vai, että vain yksi pari :/ Kun haluan tehdä täysin WYSIGWYIN niin mitä kannattaisi laittaa näille kolmelle ryhmälle.
Parempi erikoistua kuin laittaa ylikalliita sekasikiöitä... Jos ammut, lähismorfit haaskataan niin kauan kuin ei olla klosiksessa, ja jos lähistelet, kalliit kantama-aseet muuttuvat turhiksi. Näin omana mielipiteenä. Joissain tapauksissa joustavuus kannattaa (Tyrant voi olla melkoinen murhakone sekä kantamalta että lähiksessä), mutta yleensä erikoistuminen on avain onnistumiseen.
--- No, sanotaan "toinen vapaavalintainen voima"... =)Toista psyykkistä voimaa? Eikö tuo Warp Blast ole toinen psyykkinen voima? Otanko Synapsen kolmanneksi?
Itse suosisin yleensä Synapsea, mutta koska olet ottanut melko läjän Warruja niin kenties ei välttämätöntä... Tosin jokunen ylimääräinen voima voi olla ihan hyvä. Kokeile pari kertaa miten sujuu, ja tarkista sitten mitä näillä voisi tehdä.
--- Siitä olen samaa mieltä että 'Stealer-kädet ovat paljon sopivampi vaihtoehto Warruille ja Raveille kuin ylisuuret Monstrous-RenClwit jotka tulevat Warrujen mukana (se iso asekehikko on 3rdEd Monstrous sprue joka tuli myös vanhojen Tyranttien ja 'Fexien kanssa)...Kurimus kirjoitti:Rending Claweja Genestealereilta. Se, että 'stealer ryhmässä on joillakin ScyTalit seassa ei merkkaa mitään, ja oikeastaan genejen Clawit sopivatkin warruille monstericlaweja paremmin, kun käsivarret ovat saman paksuiset ScyTalien kanssa.
Itse olen ehkä hiukan tarkempi WYSIWYGistä, mutta kaveripeleissä niin kauan kuin teet vastustajalle selväksi että Gene-yksiköllä ei ole ScyTaleja (vaikka osalla figuista sellaiset on), niin itse en ainakaan vetäisi hernettä nenään.
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
Tästä täytyy olla hiukka eri mieltä. Vaikka en ampuvia warruja ole käyttänytkään, niin lähtisin siitä että lähis on joka tapauksessa warrujen pääasiallinen paikka. Ampuvat warrut ei kuitenkaan lähärissä ole kuin sen yhden hyökkäyksen verran huonompia pääasiallisesti ja niillä on mahdollisuus vähän pehmittää vihua ennen assaultia. Mutta ilman Rendareita ei lähärissä pärjää, eli ne myös ampuville.Uzi-99 kirjoitti:--- ScyTalit. Ei ampujat mitään RenClweilla tee, niistä on hyötyä korkeintaan hätävara-lähiksessä.
"Silmitön väkivalta on vilpittömin ja läheisin ihmiskontaktin muoto."
-Sörkan Sika-Harri-
-Sörkan Sika-Harri-
Käyttöerot... Ampujia en tosiaan pistä lähikseen jollei soveliaita ajoneuvokohteita ole jo tuhottu, ja jokin lähelläoleva taistelu kaipaa pientä avustusta. Koska panostan pisteet kantamalle (EnhSen, ToxSac, kantama-ase), en halua näitä lähikseen jollei ole pakko tai kohteita ei enään ole. Säästyypi pisteitä sellaisille jotka tarvitsevat niitä kipeämmin. Lisäksi niitä RenClweja ei hirveän paljon saa... Paitsi jos tilaa tai käyttää 'Stealer-claweja.
Siispä jos katsoo että on pistevaraa ja bitsit löytyy, niin aivan vapaasti. Itse suosin erikoistumista, mutta kukin tyylillään. =)
Siispä jos katsoo että on pistevaraa ja bitsit löytyy, niin aivan vapaasti. Itse suosin erikoistumista, mutta kukin tyylillään. =)