Aion kokeilla seuraavaan figuuni inkkausta. Ink maaleja ei ole mutta
oon kuullut että ink maalin saa myös sekoittamalla vettä ja maalia.
Voiko joku vähän neuvoo inkin teossa kun en tiedä miten oikean suhteen saa.
Toivottavasti älysitte.
Jos ette tiennyt keräilen tomppia eli joku ruskea luitten väleihin?
Inkkaus kysymys
"Kieli ylläpidolle" -napissa oli jotain häikkää, mutta tämä kuuluisi ehdottomasti Taito- ja taidelajit -osaston perusteisiin.
Itse olen käyttänyt aina oikeaa ohennettua inkkiä ohennetun ruskean maalin sijasta. Ink (muste) on kyllä huomattavasti parempaa leviämisen ja peittämisen suhteen verrattuna normaaliin maaliin ja jälki on tasaisempaa sekä tyylikkäämpää. Suhteeksi käynee 50-60% vettä sekä 40-50% mustetta.
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... hp?t=58080
Tämä vielä jos kiinnostaa ^^
Itse olen käyttänyt aina oikeaa ohennettua inkkiä ohennetun ruskean maalin sijasta. Ink (muste) on kyllä huomattavasti parempaa leviämisen ja peittämisen suhteen verrattuna normaaliin maaliin ja jälki on tasaisempaa sekä tyylikkäämpää. Suhteeksi käynee 50-60% vettä sekä 40-50% mustetta.
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... hp?t=58080
Tämä vielä jos kiinnostaa ^^
lojuu kuin kotka, ampuu kuin eläintarha
Inkkiä et saa tehtyä tavallisesta maalista, wash lienee terminä lähempänä (mutta siis periaate on oikea, maalin reipas ohentaminen esim vedellä).
Itse käytän washin tekoon nykyään haluttua maalia ja ohentamiseen vallejon glaze mediumia - toimii kuten inkkien olisi pitänyt toimia. Pelkästään vedellä ohentamalla toimivan washin saaminen on varsin työlästä. Ainakaan minä en ole saanut inkkejä tai washeja koskaan toimimaan ilman glaze mediumia tai jotain muuta ylimääräistä kikkailua.
Itse käytän washin tekoon nykyään haluttua maalia ja ohentamiseen vallejon glaze mediumia - toimii kuten inkkien olisi pitänyt toimia. Pelkästään vedellä ohentamalla toimivan washin saaminen on varsin työlästä. Ainakaan minä en ole saanut inkkejä tai washeja koskaan toimimaan ilman glaze mediumia tai jotain muuta ylimääräistä kikkailua.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Parhaat washit saa inkillä/maalilla ja Glaze Mediumilla, sekä pienellä määrällä saippuavettä.jullevi kirjoitti:Inkkiä et saa tehtyä tavallisesta maalista, wash lienee terminä lähempänä (mutta siis periaate on oikea, maalin reipas ohentaminen esim vedellä).
Lalalaa