"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

pari kysymystä Space marineista...

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
JakeZuku

pari kysymystä Space marineista...

Viesti Kirjoittaja JakeZuku »

Pärjäävätkö esim. captainit ja chaplainit yksin, vai tarvitsevatko command grouping? kannattaako Chaplainia ylipäätään ottaa 1,5k peleihin, mitkä ovat sen vahvuudet?..
kiitos jo etukäteen ja anteeksi jos on kirjoitus virheitä.

edit:Kiitos vastanneille! Sitten vielä pari kysymystä...
minkälaiset aseet kannattas ottaa dreadnoughteille kun niitä on kaksi armeijassa? pitäisikö kummastakin tehdä lascannonilla ja missilelauncherilla varustettu tankin tappaja, vai pitäisikö toisen toinen käsi jättää closecombatwepaksi? (listasta pitäs tulla semmonen jokapaikan höylä)
Viimeksi muokannut JakeZuku, Ti 22.08.2006 14:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
What's going on here? Back from the grave and crap.
vompovompatti

Viesti Kirjoittaja vompovompatti »

Kyllä nuo sankarit tahtovat pärjätä, mutta minkään suuren ylivoiman alle niitä ei kannata lähettää. Myös lähitaisteluun erikoistuneet yksiköt voittavat mariini sankarit lähiksessä.

Chaplain on todella kova tappelija, joka buustaa omia tappelijoita lähiksessä aika kivasti. Ei mitenkään liian iso mies tonniviiteensataan.
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
samppuliini

Viesti Kirjoittaja samppuliini »

Laita chplainille vaikka jump packi ja laita se assault squadiin.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Command group tuppaa olemaan hintaansa nähden tehoton pistesyöppö, mutta ei noita sankareita yksikseenkään kannata lähettää lascannonia uhmaamaan. Jokin assault-ryhmä tai mopojengi avuksi riippuen siitä, millä sankari itse viilettää.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
JakeZuku

Viesti Kirjoittaja JakeZuku »

sitten olis vielä pari kyssäriä. (katso ensimmäinen viesti)
What's going on here? Back from the grave and crap.
Jamo

Viesti Kirjoittaja Jamo »

Itse varmaan tekisin toisesta sen Missle-Lascannon töpön ja toiselle assault cannon ja se dredin close combat weapon.
sortaja

Re: pari kysymystä Space marineista...

Viesti Kirjoittaja sortaja »

jakezuku kirjoitti: minkälaiset aseet kannattas ottaa dreadnoughteille kun niitä on kaksi armeijassa? pitäisikö kummastakin tehdä lascannonilla ja missilelauncherilla varustettu tankin tappaja, vai pitäisikö toisen toinen käsi jättää closecombatwepaksi? (listasta pitäs tulla semmonen jokapaikan höylä)
Ei kannata kaikkia pisteitä syöttää näiden varustamiseen, vaan esimerkiksi tuo Jamon jo mainitsema vaihtoehto tehdä toisesta assaultc.&CCW on oikein toimiva. Sen rynnäkkötykillisen voi sitten vaikka päivittää irtopisteillä venerableksi niin kestää vähän kauemmin tulilinjalla oloa. Las&missile-combo on kuitenkin helpompi pitää piilossa aseiden kantaman vuoksi.

niin, ja totta kai molemmille extra armour
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Pärjäävätkö esim. captainit ja chaplainit yksin, vai tarvitsevatko command grouping? kannattaako Chaplainia ylipäätään ottaa 1,5k peleihin, mitkä ovat sen vahvuudet?..
kiitos jo etukäteen ja anteeksi jos on kirjoitus virheitä.

edit:Kiitos vastanneille! Sitten vielä pari kysymystä...
minkälaiset aseet kannattas ottaa dreadnoughteille kun niitä on kaksi armeijassa? pitäisikö kummastakin tehdä lascannonilla ja missilelauncherilla varustettu tankin tappaja, vai pitäisikö toisen toinen käsi jättää closecombatwepaksi? (listasta pitäs tulla semmonen jokapaikan höylä)

Captaini ja chaplaini kannattaa liittää johonkin ryhmään, ja Chaplaini on hyvä valinta kakkosHQ:ksi (BA:lla se on aina ykkönen). Itse olen Captainille lykännyt yleisesti 2 clawia, ja chaplainille fistin ja Jump Packin, kyllä se 12" movementti on kätevä.

Itse en ole Dredissä käyttänyt muita aseita kuin CCW:tä ja ASScannonia, rendaavat laakit on kivoja.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Half-breed

Re: pari kysymystä Space marineista...

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

jakezuku kirjoitti:minkälaiset aseet kannattas ottaa dreadnoughteille kun niitä on kaksi armeijassa? pitäisikö kummastakin tehdä lascannonilla ja missilelauncherilla varustettu tankin tappaja, vai pitäisikö toisen toinen käsi jättää closecombatwepaksi? (listasta pitäs tulla semmonen jokapaikan höylä)
Yleisesti dredit on aseistettu tulitukiroolia varten, kun lojalistien dredeillä ei oikein niitä iskuja löydy. Tällöin on yleensä käytetty tuota Jamon ensin mainitsemaa kombinaatiota, tosin on sitä pari kertaa tullut kokeiltua myös missile + assault cannon drediä. Näyttäähän se hieman hassulta, mutta kun se on niin monipuolinen, että voi ampua sekä massaa, että kovia kohteita. Kuitenkin itse olen nykyään aseistanut dredit aina ampumista varten, enkä ole päätöstä katunut.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Tom_Gore

Viesti Kirjoittaja Tom_Gore »

Itse olen nyt vähän aikaa käyttänyt armeijassani nimenomaan kahta erilaista töppöä. Toinen on lascilla ja missilellä varustettu tankintappaja ja toinen päälle höökivä, AC:lla samalla röpötellen tallusteleva vekotin. Molemmille on oma käyttönsä ja kummastakaan en luopuisi.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Perusteet”