"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Rod of Power

Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Jaqo

Rod of Power

Viesti Kirjoittaja Jaqo »

Saako Rodilla säästää nykyään keneltä taikurilta tahansa noppia vaiko vain omia ja basicceja?
Datsi

Viesti Kirjoittaja Datsi »

missään vaiheessa ei ole saanut ottaa rodilla muiden wizardien noppia.
"Kun netti on poissa, figut tanssivat pöydällä."
Cannonball

Viesti Kirjoittaja Cannonball »

Kannattaa kuitenkin muistaa, että mikäli rodiin varastoidaan powereita, ne päätyvät dispel pooliin eli yhteiseksi. Mikäli dispelpoolista sitten varastoi noppia, ei voi ottaa kuin yhteisiä noppia. Päätyvätkö nämä sitten yhteiseen power pooliin, vai muuttuvatko ne matkalla yhteisistä nopista velhon omiksi?
Väitä vastaan, olen mestari.
"Routiolainen Kirjailijanalku joka pitää Pahis-sitruunoista."
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
flagu

Viesti Kirjoittaja flagu »

Sephirot kirjoitti:missään vaiheessa ei ole saanut ottaa rodilla muiden wizardien noppia.
Näinkö väität?

Noppia on aina saanut ottaa "power poolista", eli viime edikassa kenen vaan tuottama noppa on mahdollista tunkea säästöön.

#Tässä välissä tulee MuTua joka pitää vahvistaa/kumota...#
Nykyisessä edikassa on edelleen "pool" mutta sieltä saa käyttää vain ne nopat jotka on itse tuottanut, mutta koska säästö possuun laitetaan nopat "poolista" saa edelleen mitkä vain nopat heittää sinne. Ja veikkaanpa myös näiden uusien noppien olevan "yleis noppia".
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Rod of powerilla säästetyt nopat menevät aina yhteiseen pooliin. Kuitenkin, jos poolin määritelmää ja Rod of Powerin sanamuotoa tulkitaan sanatarkasti, niin siihen ei saisi säästää velhojen generoimia powernoppia lainkaan. En sitten tiedä pelaako kukaan näin. Rod of Powerin kuvaus on jokatapauksessa virheellinen, koska se on kumiankka-faqattu niin että sillä voi säästää myös dispelliä.

Dispelnoppien kanssa ei ole ongelmia, koska myös velhojen generoimat menevät pooliin.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

Itse kun olen seiskaedikan aikana tuota lyhtyä käyttänyt, niin olen pelannut aina niin, että otan ja käytän vain kantajan itsensä generoimia noppia. Eli sauvaan menee vain joko peruspoolista tai velhon omasta varastosta noppia, ja varastoituja noppia käyttää vain lyhdyn omistaja. Dispelin kanssahan tuolla ei ole mitään väliä, mutta power-noppia olen noin peluuttanut. Tuntuisi jotenkin järkevämmältä, mutta sanokaa toki, jos asialle on jokin ihan virallinenkin käytäntö. Jos ei, niin ei auta muuta kuin odotella uutta kirjaa.
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Noppien käyttämisessä ei ole mitään epäselvää, jos kurkkaa sääntökirjan sivulle 106. Koska nopat menevät poolin, ne ovat vapaasti kaikkien käytössä. Kummallisuus tulee vastaan, jos lukee mitä Rodilla voi säästää - nimittäin vain poolin noppia. Power dice poolissa kun on empirellä vain 2 perusnoppaa + mahdolliset Rodilla säästetyt!

Itse olen käyttänyt Rodia kutosedikan mukaan, eli säästänyt mitä noppia tykkään ja käyttänyt niitä miten tykkään..
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Säännöt”