Emperor's Children -kysymyksiä
Emperor's Children -kysymyksiä
Eli pari kyssäriä olisi tästä joukosta, toivottavasti jollakulla on vastaukset:
1. Tuon Doomsirenin tilanne. Kykeneekö joku esittämään sen ainoan ja oikean tavan jolla kykyä kuuluu käyttää. Joku puhui erratasta jossa Strikes First -olisikin väärin, ja että pitäisi käyttää vanhempaa printtiä. Toisaalta uusin printti on se uusin eli sitä pitäisi noudattaa.
Joten kuinka asian laita nyt on, lyökö Doom Siren aina ensin tämänhetkisen tilanteen huomioon ottaen? Kissa pöydälle, onko tästä nyt jotain virallista jossain päin maailmaa?
2. Jos yksikkö ottaa lättyyn combatissa Lordilta jolla on Visage ( -2Ld jos yksiköllä on kyky= charrut lasketaan yksiköiksi. ) sekä Lash of Torment ( -1, kokonais miinuksena -3Ld. ) 6" päässä Vehiclestä jossa on Blashpemous Rune sekä Warp Amp, ( Errata sanoo että näiden efektitkin saa kombottaa. ) ottaa yksikkö Leadership testinsä -6 penaltylla?
1. Tuon Doomsirenin tilanne. Kykeneekö joku esittämään sen ainoan ja oikean tavan jolla kykyä kuuluu käyttää. Joku puhui erratasta jossa Strikes First -olisikin väärin, ja että pitäisi käyttää vanhempaa printtiä. Toisaalta uusin printti on se uusin eli sitä pitäisi noudattaa.
Joten kuinka asian laita nyt on, lyökö Doom Siren aina ensin tämänhetkisen tilanteen huomioon ottaen? Kissa pöydälle, onko tästä nyt jotain virallista jossain päin maailmaa?
2. Jos yksikkö ottaa lättyyn combatissa Lordilta jolla on Visage ( -2Ld jos yksiköllä on kyky= charrut lasketaan yksiköiksi. ) sekä Lash of Torment ( -1, kokonais miinuksena -3Ld. ) 6" päässä Vehiclestä jossa on Blashpemous Rune sekä Warp Amp, ( Errata sanoo että näiden efektitkin saa kombottaa. ) ottaa yksikkö Leadership testinsä -6 penaltylla?
Näköjään ottaa, tosin en tiedä tuosta amp ja rune hommasta, sanooko errata että voit ottaa ne samalle vehiclelle vai että niitten vaikutukset kasaantuvat?Niitä kun ei ainakaan samalle vehiclelle voi ottaa, näin muistelen.2. Jos yksikkö ottaa lättyyn combatissa Lordilta jolla on Visage ( -2Ld jos yksiköllä on kyky= charrut lasketaan yksiköiksi. ) sekä Lash of Torment ( -1, kokonais miinuksena -3Ld. ) 6" päässä Vehiclestä jossa on Blashpemous Rune sekä Warp Amp, ( Errata sanoo että näiden efektitkin saa kombottaa. ) ottaa yksikkö Leadership testinsä -6 penaltylla?
Edit:muistin väärin, se olikin dirge caster
Viimeksi muokannut Heretic, Ke 04.10.2006 16:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ville Oulusta.
Frostgrave, Mordheim, 40k&30k, Kings of war, Lotr, Guild ball, Necromunda ja Blood bowl
Frostgrave, Mordheim, 40k&30k, Kings of war, Lotr, Guild ball, Necromunda ja Blood bowl
Chaos Marine Errata GW:n sivuilla sanoo että Blashpemous Runen ja Warp Ampin efektit ovat 'cumulative' -eli kasaantuvat? Tietenkin Closiksessa -3 on saavutettavissa vain Dreadnoughtilla koska tankeilla Blasp.Rune vaikuttaa ainoastaan Tank Shockiin.
Heh, huomasinpa erratasta myös että Vehiclen alkuperäistä Combibolteria ei voi upgradeta Havoc Launcheriksi. Eli on ostettava toinen Combibolter esim. Rhinoon ja upittava se?
Ja taas yksi, Favoured porukat saavat ilmaisen aspan, joten jos ostan 6 Chosen Aspiring Champpionia retinueksi Lordille, on yhden Chosenin Aspauppaus myöskin ilmainen?
Heh, huomasinpa erratasta myös että Vehiclen alkuperäistä Combibolteria ei voi upgradeta Havoc Launcheriksi. Eli on ostettava toinen Combibolter esim. Rhinoon ja upittava se?
Ja taas yksi, Favoured porukat saavat ilmaisen aspan, joten jos ostan 6 Chosen Aspiring Champpionia retinueksi Lordille, on yhden Chosenin Aspauppaus myöskin ilmainen?
Juu, toisaalta lordi lasketaan kanssa siihen squadin kokoon mukaan, eli EC:llä ostat 5 chosenia(+lordin) ja yksi niistä viidestä on ilmainen(upata aspaksi).
Joku Faq tosiaan sanoi, että 2nd printti on sirenin kohdalta se oikea, eli ei olla lyömässä "ekana", vaan "inijärjestyksessä", eikä koskaan fistillä(yleinen käytäntö, jotkut jaksaa nillittää).
Tosta visagesta: jos sulla on lordi visagella ja retinue ilman, vihu ottaa -1 koska _kaikilla_ sen klosiksen vihuilla ei ole visagea, jos myös retinuella on visage, niin sitten -2. Tai jos lordi on yksinään siellä, niin sitten myös -2. Lash of torment kasaantuu nortsisti siihen päälle,m samoin warp amp, blasphemous rune ei kasaannu kun se kerran on tank shock-vehje.
Joku Faq tosiaan sanoi, että 2nd printti on sirenin kohdalta se oikea, eli ei olla lyömässä "ekana", vaan "inijärjestyksessä", eikä koskaan fistillä(yleinen käytäntö, jotkut jaksaa nillittää).
Tosta visagesta: jos sulla on lordi visagella ja retinue ilman, vihu ottaa -1 koska _kaikilla_ sen klosiksen vihuilla ei ole visagea, jos myös retinuella on visage, niin sitten -2. Tai jos lordi on yksinään siellä, niin sitten myös -2. Lash of torment kasaantuu nortsisti siihen päälle,m samoin warp amp, blasphemous rune ei kasaannu kun se kerran on tank shock-vehje.
Kyllä saat, kuudes modeli saa aina ilmaisen upgraden riippumatta muiden tyypistä.Minorith kirjoitti:Ja taas yksi, Favoured porukat saavat ilmaisen aspan, joten jos ostan 6 Chosen Aspiring Champpionia retinueksi Lordille, on yhden Chosenin Aspauppaus myöskin ilmainen?
Lordia tähän ei lasketa kuitenkaan, se on sekä erillinen yksikkö että erillinen choicekin vielä (chosenit vievät eliteslotin).
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
- The Captain
- Valvoja
Codexi erikseen mainitsee Choseneiden kohdalla, että retinueksi otettavan yksikön kohdalla lordi lasketaan mukaan ryhmän lukumäärään Favored-statusta määritettäessä.Deetwo kirjoitti: Lordia tähän ei lasketa kuitenkaan, se on sekä erillinen yksikkö että erillinen choicekin vielä (chosenit vievät eliteslotin).
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Jeppisjee, halpaa kuin leipä.
Mutta onko tuosta Sirenistä nyt jossain jotain virallista, vielä, näkyvissä?
Jos ei niin Prinssini lyö aina eka.
Fistiin se ei vaikuttaisi muutenkaan, sillä jo Warhammer 40,000 Rulebook sanoo Powerfististä:
... ignore all bonuses to initiative from Wargear, Gifts etc.
Initiativen ollessa kyseessä, ja Kaaoskodeksi sanoo että Rulebook määrää.
Fistiin se ei vaikuttaisi muutenkaan, sillä jo Warhammer 40,000 Rulebook sanoo Powerfististä:
Ainiinjoo, marinethan eivät noudata sääntöjä oikeasti..The Captain kirjoitti:Codexi erikseen mainitsee Choseneiden kohdalla, että retinueksi otettavan yksikön kohdalla lordi lasketaan mukaan ryhmän lukumäärään Favored-statusta määritettäessä.
- The Captain
- Valvoja
On. Kaaoskodexin vaivihkaa ilmestynyt neljäs reprintti (April 2006) korjaa Doom sirenin taas sellaiseksi, että se antaa lyödä aina I-järjestyksessä. Löytyy hyvin varustetuista harrastekaupoista.Minorith kirjoitti:Jeppisjee, halpaa kuin leipä.
Jos ei niin Prinssini lyö aina eka. :P
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
Jaa jaa, onko siinä mitään muuta muutettu?Mitään olennaista?The Captain kirjoitti:On. Kaaoskodexin vaivihkaa ilmestynyt neljäs reprintti (April 2006) korjaa Doom sirenin taas sellaiseksi, että se antaa lyödä aina I-järjestyksessä. Löytyy hyvin varustetuista harrastekaupoista.Minorith kirjoitti:Jeppisjee, halpaa kuin leipä.
Ville Oulusta.
Aika mielenkiintoista sinänsä, olen itse ostanut oman kodeksini huhtikuun jälkeen ja sepä pirulainen on kolmas reprintti..The Captain kirjoitti:Kaaoskodexin vaivihkaa ilmestynyt neljäs reprintti (April 2006) korjaa Doom sirenin taas sellaiseksi, että se antaa lyödä aina I-järjestyksessä. Löytyy hyvin varustetuista harrastekaupoista.
Neljännestä löytyviä päivitettyjä sääntöjä ei varmaankaan saa muuten kuin kirjan ostamalla?
Niitä kolmannen printinnin codekkeja on varmaan vielä kaupat täynnä, ja kauppiaat tuskin tietävät printtin vaihdoksista....Deetwo kirjoitti:Aika mielenkiintoista sinänsä, olen itse ostanut oman kodeksini huhtikuun jälkeen ja sepä pirulainen on kolmas reprintti..The Captain kirjoitti:Kaaoskodexin vaivihkaa ilmestynyt neljäs reprintti (April 2006) korjaa Doom sirenin taas sellaiseksi, että se antaa lyödä aina I-järjestyksessä. Löytyy hyvin varustetuista harrastekaupoista.
Neljännestä löytyviä päivitettyjä sääntöjä ei varmaankaan saa muuten kuin kirjan ostamalla?
Ville Oulusta.