"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Cygnar-pelaajien kokoontumisajot

Palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin.
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Celebdae kirjoitti:Hei te ootte pilannu mun hienon ketjun! Kun melkein kaikilla osallisilla on vielä valtaa, niin siirtäkää vaikka sääntöspekuloinnit jonnekin omaan ketjuunsa.

Jos otsikkoon palataan, niin oottelenpa tässä uutta tilausta saapuvaksi. Sen jälkeen taitaisi saada tällaisen kokoonpanon kasattua:

Stryker
-Ironclad
-Lancer
Journeyman WC
-Hunter
Gun Mage Captain Adept
Trenchers (6)
Trencher Chain Gun (!)

yht. 499 pts.

Ehkäpä tuota saisi taistelukentälläkin kokeiltua vielä...
Ihan toimivalle tuo näyttää, GMCA:n tilalle sitten kannattaa harkita tuota Captain Finniä myöhemmin, se nimittäin ampuu kuin chaingun ja parantaa muidenkin trenchereiden MATin ja RATin kelvolliselle tasalle (+2). Ja on sillä toki muitakin kivoja kykyjä. Ei sillä, että GMCA olisi huonompi, mutta Finn tukee ehkä trencher osastoasi paremmin.

Stryker kyllä toimii ihan hyvin. Ei omaa mitään oikeasti kovia kykyjä (poislukien earthquake loitsu), mutta ei missään muotoa mielestäni ole kyllä huonokaan vaihtoehto. Arcane Shield on lisäksi varmaan cygnarin käytännöllisin loitsu, niin sillä osastolla stryker kyllä pärjää vertailussa kenelle tahansa casterille. Feattikin on erittäin hyvä, koska aika monesti pelin kulku pitää sisällään kierroksen, jossa on pakko ottaa jonkin verran turpaansa. Featti ja kaksi Arcane shieldiä tekee siitä yleensä melko miedon.

Yksi vastustajan naaman venäyttäjä liike strykerillä on ottaa journeymanin Arcane shield, pamauttaa featti ja chargata jostain ampumalla tehdystä kapeasta raosta täysillä focuksilla vastustajan warcasterin niskaan. Free strikejä sataa toki, mutta eihän moinen ARM30 casteria pahemmin kiinnosta... :)

Ihan toimivan oloinen lista tuo on, Chain gun lienee se eniten kammoksuttu yksikkö tosiaan, mutta kyllä sille käyttöä löytää. Eikä 28p yksikkö missään nimessä voi koko listaa pilata, vaikka sitä ei nostaisi edes pöydälle... Chain gunin ja gun magen tilalle voi sitten sovitella milloin mitäkin sooloja, niin saa erilaisia kykyjä kokeiltua helposti ja rahallisesti melko halvalla.
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Chaingun ja maanjäristys ei voi olla huono yhdistelmä. Mikä tahansa mihin laite edes ylipäätänsä puree (johonkin ARM 17 asti) ottaa kyllä vahinkoa, eli tarvittaessa kevyhköä jaakkoakin pystyy pyssyttämään. Strafe aseilla suurin ongelma kuitenkin on osua ensimmäinen laukaus ja löytää käyttöä niille strafe hyökkäyksille ja tämän ongelman maanjäristys hoitaa. Tai kuten mainitsit myös Finn.

Ja vaika Cygnarin strafe aseiden teho on vähän heikonlainen jaakkoja ja ehkä shieldwall-jalkaväkeä vastaan niin uskoisin, että ovat aliarvostettuja jalkaväen kontrollitehtävässä. Kohtuullisen paljon on kuitenkin yksiköitä, joiden pitää operoida open formaatiossa, joka on ideaalinen niiden laukausten jakamiselle.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Osku kirjoitti: Totta virkat. Eikä kyllä se Cainekaan mikään ihan herkku ole... Paras kolmesta kuitenkin.
Makuasia. Minua taas Cygnarissa ei figupuolella houkuttele oikeastaan mikään muu kuin luutnantti Caine (Nemo on muuten siisti, mutta pose on liian 90-luvun GW-mäinen). Pitää kai jossain vaiheessa hommata figu ihan vain maalattavaksi, jos ei muuten innostu pientä Cygnar-listaa kasaan haalimaan.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Celebdae

Viesti Kirjoittaja Celebdae »

Osku kirjoitti:Jos jotain tuosta muuttaisin niin se olisi Stryker... Jotenkin ainainen alisuorittaja. Ei oikeen mitään OMGLOL-juttua. Caine tai Haley jos Primessä haluaa pysyä.
Jos laajentaa keskustelua hieman tuon oman listan ulkopuolelle (Caine on muuten hankintalistalla ehkä seuraava - tosin epic-mallin figu), niin onkos Cygnarin warcaster-tilanne muuten ylipäätänsä millainen? Mä olin tulkitsevani mm. ylläolevassa lausunnossa vähättelyä Primen 'castereita kohtaan. Uudemmat on mulle aika tuntemattomia ja taas toisaalta tottahan ilmeisesti on, että mitään Sorchan featin tapaista super-efektiä kukaan ei osaa.

Onko Cygnarin ongelma liika keskinkertaisuus warcastereissa? Kaikki "ihan kivoja", mutta ei kuitenkaan todellisia tekijöitä?
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ironman

Viesti Kirjoittaja Ironman »

Celebdae kirjoitti: Jos laajentaa keskustelua hieman tuon oman listan ulkopuolelle (Caine on muuten hankintalistalla ehkä seuraava - tosin epic-mallin figu), niin onkos Cygnarin warcaster-tilanne muuten ylipäätänsä millainen? Mä olin tulkitsevani mm. ylläolevassa lausunnossa vähättelyä Primen 'castereita kohtaan. Uudemmat on mulle aika tuntemattomia ja taas toisaalta tottahan ilmeisesti on, että mitään Sorchan featin tapaista super-efektiä kukaan ei osaa.

Onko Cygnarin ongelma liika keskinkertaisuus warcastereissa? Kaikki "ihan kivoja", mutta ei kuitenkaan todellisia tekijöitä?
Haley ja Caine kuuluvat pelin pelätyimpiin warcastereihin. Stryker on hieman keskinkertainen, mutta kyllä silläkin ihan hyvin pärjää. Siege ja Darius ovat molemmat omalla tavallaan todella kovia. Nemosta minulla ei ole henkilökohtaista kokemusta.

Cygnarin warcasterit ovat vähintäänkin samalla viivalla muiden factioiden casterien kanssa.
Teräratas
Valvoja

Vähättely taisi koskea enemmän figujen osin vaatimatonta olemusta.

Primestä löytyy Strykerin lisäksi Haley, joka tosiaan on melkoinen riesa monelle vastustajalle (smoking turtle, eli armeija jonka kimppuun mennessä liike hyytyy temporal barrieriin, ja joka istuu ja ampuu savuverhon takaa.) ja Caine joka voi lahdata puoli jalkaväkiarmeijaa yksinään kierroksessa.

Escalationissa sitten on Nemo, joka kunnostautuu lähinnä 7-10 focuksellaan, sekä melkoisella kyvyllä kärventää vastustajan warjackit.

Apostheosis toi mukaan Siegen, joka loitsii taistelukentästä linnoituksen joukoilleen, ja lataa AoE paukut isoihin tykkeihin. Omaa päälle itsekin Pow 14 tykin, eli tämä kaveri järjestää ampumalla melkoista ikävää kenelle tahansa. Featti pehmentää vastustajan kierrokseksi todella tehokkaasti. Darius sitten on luultavasti kovimpia Warjackien kuskaajia koko pelissä, eli osaa korjata täysin romuttuneet jaakot kierroksessa, ja on melkoinen mörkö itsekin. Parin raskaan jaakon kanssa melko hankala pysäytettävä.

Cygnarin casterit ovat tosiaan aika kovia kaikki, joskaan ihan raa'an voiman ja keston saralla eivät ole kaikkein parhaita. Kaikki kuitenkin tukevat armeijaansa erinomaisesti, Caine ehkä huonoiten, mutta häneltäkin löytyy kyllä varsin hyvät keinot joukkojensa tukemiseen. Lähinnä yleinen heikkous pitää hieman varpaillaan, kun maahan kaadettuna useimmat cygnar casterit ovat aika nopeasti vainajia.
Celebdae

Viesti Kirjoittaja Celebdae »

Teräratas kirjoitti:Vähättely taisi koskea enemmän figujen osin vaatimatonta olemusta.
En mä vähättelystä tiedä, kunhan yritän kysellä viisaammilta. Yleisen mielipiteen vastaisesti mun mielestä Stryker on ihan ok figu. Tosin asiaan saattaa vaikuttaa se, että omilla standardeillani sain maalattua sen kohtuullisen hyvin =)

Lähinnä se pisti silmään, että Osku taisi tokaista castereista jotain tyyliin "jos Primessä haluaa pysyä". Siis että onko Primen jälkeen ruoho paljon vihreämpää? Ilmeisesti ei ainakaan yksiselitteisesti, jos edelläkerrottua pähkäilee.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Teräratas
Valvoja

Celebdae kirjoitti: En mä vähättelystä tiedä, kunhan yritän kysellä viisaammilta. Yleisen mielipiteen vastaisesti mun mielestä Stryker on ihan ok figu. Tosin asiaan saattaa vaikuttaa se, että omilla standardeillani sain maalattua sen kohtuullisen hyvin =)
Minäkin tykkäsin strykerin figusta kyllä, mutta on primen napeissa vähän semmoista karkeutta, jos uudempiin vertaa. Joissain tapauksissa se ei tosin minusta aina ole ollut paha asia.
Lähinnä se pisti silmään, että Osku taisi tokaista castereista jotain tyyliin "jos Primessä haluaa pysyä". Siis että onko Primen jälkeen ruoho paljon vihreämpää? Ilmeisesti ei ainakaan yksiselitteisesti, jos edelläkerrottua pähkäilee.
Primestä löytynee ne "rikkonaisimmat" casterit edelleen, eli Scorshan, Cainen, Skarren ja muiden erikoiskyvyt ovat pitkälti omaa luokkaansa vieläkin. Jopa Epic versiot ovat rumimpien kykyjensä osalta aavistuksen vesitetympiä. Eli ei missään nimessä voi sanoa, että Primen casterit olisivat heikompia kuin myöhemmät kolleegansa. Mutta valinnanvara toki on huomattavasti kasvanut noiden jälkeen, eli jokaiselle löytyy paremmin jotakin, kun koko valikoimaa katsoo.
Osku
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Osku »

Juu no, lähinnä tarkoitin tuolla sitä, että jos ei vielä omista muita kirjoja, niin voi olla vähän hankala mehustella muilla castereilla ennen niiden ostoa, ellei kavereilla tietty kirjoja ole. Primen castereiden ei tosiaankaan tarvitse nöyristellä muiden rinnalla voimassa, vaikka kieltämättä ovat toisinaan hiukan yksiulotteisia.
yrska
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja yrska »

Millaisessas listassa muuten ihmiset ajattelette tuon Nemon toimivan parhaiten?

Itse olen hiukka miettinyt heikäläisen laittamista parin ison jaakon puikkoihin ja booostata komboa vielä Lancerilla sen noodin saamiseksi mukaan... Isoista jaakoista itselle miellyttävältä tuohon ängettävältä tuntuisi esimerkiksi pari Thunderhead+Centurion, joista ensimmäinen hyötyy ihan mukavasti mahdollisuudesta ottaa hiukan enemmissämäärin sitä focusta kun tarve vaatii ja Centurion saisisitä kaipaamaansa nopeutta Acceleratella... Tuota kokonaisuutta voisi sitten jatkaa vaikka Journeymanillä ja jalkaväellä...

Vaan olisiko jokin tuon kaltainen Nemolle järkevä seurue, vai pitäisikö asiaa lähteä katsomaan aivan toiselta kantilta?

(Ja tosiaan ainut tarkoitukseni on keksiä sopiva seurue Nemon ulkoiluttamiseen, eikä kasata suoranaisesti jack heavy listaa, jotenka casterin vaihto ei ole optio...)

Eedittiä: Sword Knighteja tuolla kyseisellä kokoonpanolla saisi näköjään ihan mukavasti tuonne... Ja ne voisivat vissiin toimiakkin ihan hyvin, sillä Jouneymanin ollessa tuolla viskomassa niihin Arcane Shieldiä, joka tuon niiden oman Defencive Linen kanssa antaakin jo mukavan ARM arvon, jolla voisi olettaa edes osan selviävän läpi vihollisen tulestakin... Ja tuossa listassa kun on parit reach aseet ja jaakot saa liikkumaan samaa nopeutta näiden kanssa, niin tuosta Flank-kyvystäkin voi päästä ainakin teoriassa nauttimaan... (Haaveilee Damage-Rollien heitosta viidellä nopalla...)

Yrska
Taitojaan ei saa hukata => Silloin kun inspiraatio iskee, niin muu maailma saa odottaa.
The Captain
Valvoja

Thunderhead tosiaan hyötyy Nemon lisä-focuksesta muita enemmän, ja jotenkin ne kaksi tuntuisivat muutenkin sopivan yhteen kuin sämpylän kaksi puolikasta.
Der Dexter

Viesti Kirjoittaja Der Dexter »

kuin kaksi puolikasta, ennen kuin veitsi edes comboa koskee. ja kysessä ei ole valmiiksi leikattu sämpylä... ;)
Aliquando Insanire Iucundum Est
Osku
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Nemo on kyllä parhaimmillaan jaakkocasteri. Ei ehkä aivan paras, mutta ihan ok kuitenkin. Thunderhead on kyllä vähän kallis, mutta kait sitä käyttää voi :)

Sword Knightit ovat kyllä hyviä, mutta niitä ei kannata unelmoidakkaan käytettäväksi muuten, kuin kombona jaakon kanssa. Pirun halpoja kestävyyteensä ja tosiaan Flankin kanssa alkaa kyllä parempikin jaakko nöyrtymään. Yksinään eivät tosiaan pärjää edes bonejackille...

Mistäs muuten saat viidennen damage-nopan?
Ironman

Osku kirjoitti:Nemo on kyllä parhaimmillaan jaakkocasteri. Ei ehkä aivan paras, mutta ihan ok kuitenkin. Thunderhead on kyllä vähän kallis, mutta kait sitä käyttää voi :)

Sword Knightit ovat kyllä hyviä, mutta niitä ei kannata unelmoidakkaan käytettäväksi muuten, kuin kombona jaakon kanssa. Pirun halpoja kestävyyteensä ja tosiaan Flankin kanssa alkaa kyllä parempikin jaakko nöyrtymään. Yksinään eivät tosiaan pärjää edes bonejackille...

Mistäs muuten saat viidennen damage-nopan?
Itse tykkään Thunderheadista ja olen käyttänyt sitä aika paljon. Ehkä tosiaan 500 pisteen peleihin kalliimman puoleinen, mutta kyllä tuo yleensä ihan kivasti sitten suorittaakin. Arcane shieldattuna pystyy helposti ottamaan vastaan raskaankin jackin chargen ja pistämään vastapalloon omalla aktivaatiollaan oikein kunnolla. Chain attacki on todella kova ja mat 6:lla heavy jackia lyödessä ei tarvitse välttämättä edes osumaboosteja. Kivana bonuksena tulee sitten vielä nuo ampumahyökkäykset. Isommissa peleissä thead löytyy ainakin minun listoistani lähes aina (jos nyt niitä joskus pääsisi pelaamaan:)

Sword knightit ovat tosiaan melkoisen kovia. Arcane shield näille vielä, niin defensive linessä olevilta ritareita löytyy arm 19. Ei paljon tarvitse blast damagea sun muuta enää pelätä. Jopa suorat pow 12 osumatkin vaativat 8 tappoihin. Defensive line on myös huomattavasti shield walia joustavampi ominaisuus ja suojaa mm fire damagea vastaan ja mikä tärkeintä ei vaadi erillistä käskyä, joten sen voi tehdä juostessa, chargatessa jne.

Ja minuakin kiinnostaa, mistä tuo viides noppa damageen tulee? Mitään butcherin feattia ei tietääkseni cygnarilta löydy:)
The Captain
Valvoja

Ironman kirjoitti: Sword knightit ovat tosiaan melkoisen kovia. Arcane shield näille vielä, niin defensive linessä olevilta ritareita löytyy arm 19. Ei paljon tarvitse blast damagea sun muuta enää pelätä.
Kannattaa vain varoa corrosionia sekä snipereita, joille ei edelleenkään olla immuuneja. Leskentekijät tai pari cryxiläistä roiskijaa satuttavat yhä, Cryxin sprayt etenkin tiiviissä muodostelmassa olijoita.
Ironman

The Captain kirjoitti: Kannattaa vain varoa corrosionia sekä snipereita, joille ei edelleenkään olla immuuneja. Leskentekijät tai pari cryxiläistä roiskijaa satuttavat yhä, Cryxin sprayt etenkin tiiviissä muodostelmassa olijoita.
Jep, näihinhän ne hajoavat. Itse pelaan lähes aina menothia vastaan, joten noista ei yleensä tarvitse huolehtia;)
The Captain
Valvoja

Ironman kirjoitti: Jep, näihinhän ne hajoavat. Itse pelaan lähes aina menothia vastaan, joten noista ei yleensä tarvitse huolehtia;)
Hyvin tota. Meniittejä vastaan juurikin blast damagen kestävyys tuntuisi olevan aika pop.
yrska
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja yrska »

Osku kirjoitti:Mistäs muuten saat viidennen damage-nopan?
En niin mistään... Opinpahan taas, että kannattaa oikeasti lukea ne tekstitkin aika tarkkaan... Katsoin nimittäin tuota noiden ability valikoimaa ja onnistuin jotenkin vääntämään päässäni tuon sword masterin waepon masteriksi (vaikka vain päivää aikaisemmin olin itsekseni, että miksi niillä ei ole jälkimmäistä...)

Että näin tällä kertaa täällä päässä :D

Mutta mitenkä tuon toisen ison jaakon kanssa... Löytyykö siihen joku parempikin vaihtoehto?
Ja loppupeleissä kun niitä sword knighteja saa tuohon centurion versioon vain sen minimikokoisen yksikön, niin onko niitä mitään järkeä ottaa mukaan ollenkaan? (Sulloisi tilalle jonkin sortin kombon soloja)

Yrska
Taitojaan ei saa hukata => Silloin kun inspiraatio iskee, niin muu maailma saa odottaa.
Osku
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Kyllä itse olen ainakin pelaillut ihan kuutta sword knightiä ja ihan hyvin ovat toimineet. Yleensä tarjolla on ollut mehukkaampia kohteita viholliselle, kun nuo eivät tosiaan mitään kovin arvokasta sakkia ole.

Centurioni nyt on pääasiassa aina hyvä vaihtoehto ;)
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Nostellaanpa tätäkin, hieman Strykerin feat-pohdinnan merkeissä. Nyt kun figut on maalattu, niin on voinut keskittyä sääntöihin ja pelimekaniikkaan. Rupesin pohtimaan yllämainitun veijarin feattiä. Äkkisältään tuntuisi olevan fiksu hetki featin käyttöön, jos vastustaja on pääsemässä seuraavalla vuorolla chargeamaan, jolloin lisä ARM veisi oikeastaan ryntäilyn tuoman bonus-damagenopan edun pois, ellen ihan väärin ole lukemaani ymmärtänyt.

Mikäli taas pääsen itse iholle, niin sitten pitäisi arvioida sellainen ratkaise vuoro, jolloin hyödyntää feat, ehkäpä tilanteessa, jossa omat joukot ovat murtumassa, niin koetetaan featillä saada lisävuoro aikaa mätkiä vastustaja hengiltä.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Yleiset keskustelut”