Häviän liian usein...
Häviän liian usein...
Eli pelaan witch hunttereilla ja olen huomannut (jo kauan sitten) että häviän n.65-70% peleistäni... Johtunee kentirs huonosta listasta, huonosta armeijavalinnasta (ensimmäinen 40k armeijani, joka noudattaa pelin vaikeinta taktiikkaa:lähietäisyyden tulivoima.) tai vain taidonpuutteesta (tosin nopatkin tuntuvat olevan aina meikää vastaan) Massa armeijat voitan yleensä (örkit,ig,nidit) mutta kun mennään esim tauhun tai necroneihin, niin en ole koskaan voittanut.
Minulta löytyy:6seraphrimia (1 pomo 2 inferno/flamer)
20 battlesisteriä (nykyisin pistän toisen troopsiin ja toisen fastiin rhinon kera ja kahella meltalla ja kahella flamerilla/4meltaa)
5 i.s.t kranuilla ->pappi mukaan-> saadaan max.6 arco flagellanttia
normi cannoness tai/ja jump pack cannoness
exorcist (must have)
Minulta löytyy:6seraphrimia (1 pomo 2 inferno/flamer)
20 battlesisteriä (nykyisin pistän toisen troopsiin ja toisen fastiin rhinon kera ja kahella meltalla ja kahella flamerilla/4meltaa)
5 i.s.t kranuilla ->pappi mukaan-> saadaan max.6 arco flagellanttia
normi cannoness tai/ja jump pack cannoness
exorcist (must have)
- Nicodemus von Traube
Itse olisin ihan tyytyväinen 65-70% häviöihin. Jos häviöprosentti on lähellä yhdeksääkymmentä eikä kärsi (tai nauti) masokismista tai tyylipelaamisesta alkaisin vasta "huolestua".
Itse en edes laske kuinka usein voitan ja kuinka usein häviän. Nautin (lähes) joka pelistä sen verran ettei itse lopputuloksella ole niin väliä.
Itse en edes laske kuinka usein voitan ja kuinka usein häviän. Nautin (lähes) joka pelistä sen verran ettei itse lopputuloksella ole niin väliä.
15mm for teh win
-
Sami Jumppanen
Kannatetaan, ja ei kannata huolestua tuosta proxyttämisestä, kun Exot on poistumassa (tietääkseni) hyllyistä muutenkin. (toisaalta jos niitä vielä jossakin on, niin ne saa sieltä oletettavasti halvemmalla, minä sain ainakin omani puoleen hintaan!)Heretic kirjoitti:kolme exorcistii tonnin peliin ja muuta mukavaa.Proxyta jos ei oo.
Alkaa niitä voittojakin tulemaan
Lisäksi ehdotan, että panostat kovasti pelkiin siskoihin ja jätä IST pois toistaiseksi. Jos on Rhinoja, niin siskot niihin. Jos on enemmän siskoja kuin on Rhinoja, niin sitten tee isoja ryhmiä, isot ryhmät tekevät ilkeää jalkaväelle, joka eksyy kantamalle. Ja canonessit hyppyrepuilla ja seraphimit IP:llä jos on pieni ryhmä ja jos on isoryhmä, niin silloin voi olla flamereitakin mukana (riippuu vastustajasta, jos vastustajalla ei ole panssarointia suojaamaan flamerilta, niin sitten flamerin voi laittaa pieneenkin ryhmään)
Flangelantteja en varmaankaan laittaisi pieneen armeijaan, koska ne ovat kalliita, ja loppujen lopuksi melko hauraita.
Miten isoa porukkaa sinä muuten käytät? Onko listaa?
Kerrotko vielä miten yleensä taktikoit? Tuo armeija vaikuttaa 1000 pts peleihin sopivalta Drive-by-shooting listalta, joten jos vastustaja ei tajua mitä aiot tehdä niin siskot pyyhivät pyötää suht hyvin.
Maasto on WH listan paras kaveri. Yksi hyvä lisäys listaasi ( jos et ihan kolmea exoa hanki ) on Immolaattori. "ei-power armor" armeijoita vastaan 12" liike ja heavy flamer kylvää kuolemaa, varsinkin jos kyydissä istuu pari assault asetta.
Tietysti voit siskoistakin väsätä dominion squadin ja heittää ne immolaattoriin.
Maasto on WH listan paras kaveri. Yksi hyvä lisäys listaasi ( jos et ihan kolmea exoa hanki ) on Immolaattori. "ei-power armor" armeijoita vastaan 12" liike ja heavy flamer kylvää kuolemaa, varsinkin jos kyydissä istuu pari assault asetta.
Tietysti voit siskoistakin väsätä dominion squadin ja heittää ne immolaattoriin.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
-
Sami Jumppanen
[quote="daider"]Kerrotko vielä miten yleensä taktikoit? Tuo armeija vaikuttaa 1000 pts peleihin sopivalta Drive-by-shooting listalta, joten jos vastustaja ei tajua mitä aiot tehdä niin siskot pyyhivät pyötää suht hyvin.
Tietysti voit siskoistakin väsätä dominion squadin ja heittää ne immolaattoriin.[/quote]
kyllähän minä ei-power armour armeijoita vastaan pärjään. Taktiikka on yleensä päästä ensin odotella alussa ja antaa jalkaväen (1 perus sikso squadin ja i.s.t+papin) sekä seraphrimien mennä parempii asemiin. Flagellantit pysyy piilossa ja päästän irti sitten tarvittaessa. Dominionit yrittävät päästä vastustajan sivustaan.
Tietysti voit siskoistakin väsätä dominion squadin ja heittää ne immolaattoriin.[/quote]
kyllähän minä ei-power armour armeijoita vastaan pärjään. Taktiikka on yleensä päästä ensin odotella alussa ja antaa jalkaväen (1 perus sikso squadin ja i.s.t+papin) sekä seraphrimien mennä parempii asemiin. Flagellantit pysyy piilossa ja päästän irti sitten tarvittaessa. Dominionit yrittävät päästä vastustajan sivustaan.
höpöhöpö, suoraan syöksyyn maaston suojaan, siitä toisella kierroksella ampuma etäisyydelle jolloin poistetaan vastustajan AP 3 aseet, sen jälkeen liikutaan ryhmässä pitkin linjaa ampuen kaikki eteen tulijat.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
-
James Emmental
* hakee rautalankaa *
Rhinoja = halpa massavaunu jolla saadaan sotilaat lähelle vastustajaa
Immolator = ampuva vaunu jolla tuhotaan aseistukseta riippuen tietty vastustaja ja tuodaan pieni ryhmä joukkoja lähelle
Exorsist = Pelin yksi tehokkaimmista tulitukivaunuista
Eli kerro minulle noobille mitä vaunua sinä tarkoitat?
Rhinoja = halpa massavaunu jolla saadaan sotilaat lähelle vastustajaa
Immolator = ampuva vaunu jolla tuhotaan aseistukseta riippuen tietty vastustaja ja tuodaan pieni ryhmä joukkoja lähelle
Exorsist = Pelin yksi tehokkaimmista tulitukivaunuista
Eli kerro minulle noobille mitä vaunua sinä tarkoitat?
-
Sami Jumppanen
Russ ei ole koskaan pistehukka. Tai ne 6 Multiwound yhteensä 470 pts maksavaa lascannonia jotka siskoille on pakko ottaa Russia vastaan.
Russin oikeaoppinen suojaaminen 50pts suojakilvillä ja yhteiskäyttö kahden Exterminatorin käyttö kanssa on hyvä tapa kyykyttää power armor vastustajaa joka ei normaaleista immolaattoreista piittaa.
Russin oikeaoppinen suojaaminen 50pts suojakilvillä ja yhteiskäyttö kahden Exterminatorin käyttö kanssa on hyvä tapa kyykyttää power armor vastustajaa joka ei normaaleista immolaattoreista piittaa.
- Z7-852
- Taisteluraporttikilpailun voittaja
Jokaiselle yksikölle (omalle tai vihollis) on omat (vasta-) taktiikkaansa. Drive-by ei ole vaihto ehto siskoille, koska rhino ei ole avoin. Drive-on (eli ajetaan päälle, ammutaan ja assaultetaan) on parempi vaihtoehto. Siinä on vain myös haittana ettei rhinosta voi suoraan assaultaa. Eli ei sekään ole hyvä vaihtoehto.
Perussiskoille suosittelen ihan vain seisomista kivikoissa ja ampumista. Tällöin ei puhdistavia liekinheittimiä ryhmiin laiteta vaan luotetaan bolter tuleen (pelin kolmanneksi paras perusase). Tällöin säästä myös pisteissä kun et anna näille tankkia alle.
Taktiikkoja on helpompi antaa jos tietää molemmat armeijalistat, maastot ja tehtävän (tärkeimpänä nuo listat).
Perussiskoille suosittelen ihan vain seisomista kivikoissa ja ampumista. Tällöin ei puhdistavia liekinheittimiä ryhmiin laiteta vaan luotetaan bolter tuleen (pelin kolmanneksi paras perusase). Tällöin säästä myös pisteissä kun et anna näille tankkia alle.
Taktiikkoja on helpompi antaa jos tietää molemmat armeijalistat, maastot ja tehtävän (tärkeimpänä nuo listat).
-
Sami Jumppanen
Itse hommasin siskoille Heavy bolter ryhmän ja ajattelin kokeilla sitä nyt tänä viikonloppuna. Lisää siitä sen jälkeen.
Mutta itse olen kuitenkin harrastanut Rhino flambeeta, eli edetään hanat auki vihollista kohti APC:llä ja sitten toisella vuorolla se 6" liike, siskot ulos (liekkarit eteen) ja divine guidance. Samalla Seraphimit ja Canoness ovat edenneet rhinon varjossa piilossa ja ovat valmiita toimimaan tilanteen mukaan. (huom, varo assault mariineja, koska häviät niille lähistelyssä, jos saat tilaisuuden ampua niitä ennen kuin ne on sitoutuneita lähitaisteluun, niin ammu minkä kerkiät, ne ovat isoin haitta tälle taktiikalle.)
Tavan siskoilla en ole tavannut mennä lähikseen, vaan puhtaasti ampunut rapidilla minkä kerkiän, mutta Seraphimeille pienet mariini ryhmät, joilla ei ole power aseita, ovat parhaita piiloja vastustajan ampuma vuoroksi (tässä tulee se assault marine ongelma, ne tulee nimittäin mukaan tähän kahinaan), seraphimit hyppäävät pois taistelusta viholisen assault vuoron jälkeen, jolloin saa sen 3D6" liikkeen tehdä ennen omaa liikevuoroa, tässä voi kipaista sinne vihollis tankin taakse katsomaan, josko se pamahtaisi sillä inferno pislalla, vai tarvitaanko rynnäkköä. Huomaa jälleen, että tankin romu toimii näköesteenä ja jos tankki sattuu räjähtämään, niin säännöissä muistaakseni sanotaan, että tällöin aikalle tulee laittaa maaston pala siihen missä tankki oli. En ole varma mikä tulkinta tässä on, mutta mielestäni ei ole mitään syytä sijoittaa Seraphimeja siihen maaston palan päälle, vaan sen taakse.
Mutta itse olen kuitenkin harrastanut Rhino flambeeta, eli edetään hanat auki vihollista kohti APC:llä ja sitten toisella vuorolla se 6" liike, siskot ulos (liekkarit eteen) ja divine guidance. Samalla Seraphimit ja Canoness ovat edenneet rhinon varjossa piilossa ja ovat valmiita toimimaan tilanteen mukaan. (huom, varo assault mariineja, koska häviät niille lähistelyssä, jos saat tilaisuuden ampua niitä ennen kuin ne on sitoutuneita lähitaisteluun, niin ammu minkä kerkiät, ne ovat isoin haitta tälle taktiikalle.)
Tavan siskoilla en ole tavannut mennä lähikseen, vaan puhtaasti ampunut rapidilla minkä kerkiän, mutta Seraphimeille pienet mariini ryhmät, joilla ei ole power aseita, ovat parhaita piiloja vastustajan ampuma vuoroksi (tässä tulee se assault marine ongelma, ne tulee nimittäin mukaan tähän kahinaan), seraphimit hyppäävät pois taistelusta viholisen assault vuoron jälkeen, jolloin saa sen 3D6" liikkeen tehdä ennen omaa liikevuoroa, tässä voi kipaista sinne vihollis tankin taakse katsomaan, josko se pamahtaisi sillä inferno pislalla, vai tarvitaanko rynnäkköä. Huomaa jälleen, että tankin romu toimii näköesteenä ja jos tankki sattuu räjähtämään, niin säännöissä muistaakseni sanotaan, että tällöin aikalle tulee laittaa maaston pala siihen missä tankki oli. En ole varma mikä tulkinta tässä on, mutta mielestäni ei ole mitään syytä sijoittaa Seraphimeja siihen maaston palan päälle, vaan sen taakse.