WYSIWYG Mordheimissa

Goblinisti
Viesti:

WYSIWYG Mordheimissa

Viesti Kirjoittaja Goblinisti »

Miten Mortikassa kannattaisi ko. säännön kanssa menetellä. Kun kampanjan aikana varusteet tulevat ja menevät ja alaston kaaoksen seuraaja muuttuu uusilla haarniskoilla hiljalleen metallikuoriseksi kaaosvarruksi, miten itse menettelette figujen kanssa?

Pitäisikö käyttää armeijan figuina vain kaikkein tyylikkäintä vaihtoehtoa ja unohtaa WYSIWYG? Tämä aiheuttaa ikäviä yllätyksiä vastustajalle, joka luulee panssaroimatonta, puukeppiä heiluttavaa puolituista helpoksi saaliiksi.

Toinen vaihtoehto olisi pitää armeijan varusteita vakiona ja menettää useita kampanjoiden myöhempien vaiheiden taktisista mahdollisuuksista.

Kolmas ja ääri-HardCore-vaihtoehto olisi muutella figuja jokaiselle pelikerralle erikseen tai tehdä useille eri asevaihtoehdoille erikseen oma figu.

Itse pitäisin 1. vaihtoehtoa kaikkein älykkäimpänä, mutta tiedän jo valmiiksi, että tästä tulee kova vääntö roolipelikerhomme tulevassa kampanjassa.
Vesihiisi

Viesti Kirjoittaja Vesihiisi »

Itse kai tekisin jonkinlaisen sekoituksen noista kaikista. Esimerkiksi sankareille voisi kehittää taustatarinaa ainakin sen verran, että mitä varusteita nämä suosii. Tuolloin näiden varusteet voisi pitää kiinteinä mahdollisuuksien mukaan. Esimerkiksi keppiä heilutteleva munkki ei käyttäisi haarniskaa missään vaiheessa, eikä vaihtaisi keppiään pois. Tavallisia sotilaita taas voisi olla paljon erilaisia tarpeen mukaan. Ongelmia tosin tulee, jos tarkoitus on pelata alussa köyhällä joukolla, joka matkan varrella saa lisää varusteita. Jolloin vaihtoehto 1 on kaiketi sopivin, jos ei halua samasta sankarista tehdä montaa versiota.
Tezze

Viesti Kirjoittaja Tezze »

No se riippuu varmasti todella paljon joukkueesta millä pelaat. Jos joukke esim. ei saa light armouria parempaa niin niiden oleminen ja olemattomuus ovat figussa oikeastaan aivan sama. taas aseita kannattaa miettiä ja jos teet yhden figun niin tee hänelle sellaiset kamat mitkä olet suunnitellut hänelle hankkivasi. Esim. Kaaos mutantti joka on alussa ihan normaali ukko nuijalla ja tikarilla, mutta ajattelit ostaa hänelle paksun panssarin kilven ja miekan myöhemmällä ajalla niin tee siitä sitten paksuissa panssareissa ole kilpeä ja miekkaa käyttävä figuuri. Itse kyllä suosi eniten sellaista että olisi mahdollisimman Wyssäri. Kannattaa hommasta puhua kuitenkin peliporukan kanssa ja sopia siinä.
Why try to live? you´ll die anyway

Paina tätä
Róbó-Tónó

Viesti Kirjoittaja Róbó-Tónó »

Itse käytän osittaista wysiwygiä, mutta ovelia kikkoja voi käyttää myös. Aluksi meihillä oli halbert, koska moellit oli nahoja bretti peasantteja. Mutta koska halbertit perus kuralla oli huono valinta, muutin ne kirveeksi ja clubiksi. Siksi, että halbertin terä tomii kirveenä, ja pää taas clubina. Myös se että clubi aseet on isosta kategoriasta, eli vaikka olisi vasara tai puukeppi, kummatki toimii samalla tavalla. Itse lopulta pidin tupla clubit ja dagger/club, vaikka äijillä on vasemmassa kädessä dagger, ja oikeassa kädessä on random ase kirveestä cutlassiin. Tärkeintä on että kerrot mitä modellilla on päällä.
Mitä todennäköisemmin nopista pyörii mitä epätodennäköisempiä lukuja.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Mordheim”