"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Khadoran BG + O. Bokur

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Maatsi

Khadoran BG + O. Bokur

Viesti Kirjoittaja Maatsi »

Nonniin, viikonlopun urakka ohi, ks. kuva, vaikka ihan kaikkia figuja en vielä nippuun saanutkaan. Lähes kaikki saumat figuissa on juotettu, muutamaa saumaa ei käytännön syistä voinut juottaa. Ja niille jotka ihmettelevät miksi juottamalla, niin vastaus on siksi ;) ja koska se oli niin hauskaa, eikä tarvinnut pinnailla liitoksia, senkun pisti nippuun. Ja kestää.

Olen hankkinut figuja fiilispohjalta, ja koska en ole jalkaväen ylin ystävä, niin poppoo on melko jaska-painotteinen. Joukkoon on eksynyt yksi mercci ja jatkossa on tarkoitus hommata pari lisää. Noista saa tarvittaessa useammankin listan, joten täytyy katsella jos vaikka joskus pääsisi pelaamaankin.

Seuraavaksi onkin sitten mietinnässä väriteema, ja maalaus. Siitä tuleekin haastavaa, sillä en ole maalannut figuja koskaan, tai no, Ropeconissa kesällä tuli sudittua yksi ja sekin jäi vähän kesken. Eli valmista tulee ehkä joskus tai joskus myöhemmin. Kommentoidakin saa, jos siltä tuntuu. Kuva on otettu kaukaa, joten yksityiskohtia on turha arvioida kuvan perusteella.
Karu

Viesti Kirjoittaja Karu »

Juottaminen vaikuttaa yllättävän hyvältä vaihtoehdolta. Itsellänikin on kohta khadorin aloittaminen edessä, eikä oikein huvittaisi pinnata niitä valtavia superraskaita osia toisiinsa kiinni. Mitä välineitä sä tohon juottamiseen käytät?

Siistin näköistä jälkeä, nimittäin.
Viimeksi muokannut Karu, Ma 06.11.2006 18:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hagakure

Viesti Kirjoittaja Hagakure »

Tosi kiinnostavan näköinen porukka tuossa, mitä tämä on? Warmachinea?

Itsekin joskus haluaisin juottamista kokeilla, jos löytyis tarpeeksi isoja figuja, muttei ole. Olis toki mukava nähdä kuvia lähempääkin itse ukoista :)

EDIT: Jaha urli juorusikin jo että sotakonetta ovat :)
Ex-Arathon, hän joka ei enää koskaan onnistunut kirjautumaan sisään.
ankara halla
Valvoja

Viesti Kirjoittaja ankara halla »

Vähän OT:ta, mutta juottaminen on kyllä oikein hyvä peliliike jos välineet ja vähän taitoa löytyy. Itse olen mm. juottanut kaikki Crusaderin metallipalikat (assault cannonit, mmeltan suojapellit, hurricane boltterit) ja hyvin on toiminut.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
Maatsi

Karu kirjoitti:Juottaminen vaikuttaa yllättävän hyvältä vaihtoehdolta. Itsellänikin on kohta khadorin aloittaminen edessä, eikä oikein huvittaisi pinnata niitä valtavia superraskaita osia toisiinsa kiinni. Mitä välineitä sä tohon juottamiseen käytät.
Juu, totesin että hienosti toimii kun on säädettävä teräväkärkinen kolvi, valkometallille sopiva juoksute (ehdoton!!), matalassa lämpötilassa sulava juote ja viila tms. juotospintojen karhennukseen. Lisäksi olen käyttänyt ns. silikonikumista tehtyä kuuman kestävää patakinnasta, joten voin pitää figua kädessäni kun juotan osia kiinni. Sinitarra on myös ollut apuna käsien ym. osien paikalla pitämiseen juottamisen ajan. Ja taito karttuu tehdessä, jos tulee sutta, niin kuparisukka auttaa poistamaan juotteen vääristä paikoista. Viimeistelyyn voi käyttää haluamiaan välineitä, itse olen siivonnut jäljet viilalla ja askarteluveitsellä, dremel yms. voisi olla myös hyvä, mutta siitä ei ole kokemusta. Tosin sauman voi jättää näkyviinkin, jos siltä tuntuu, kaikki riippuu siitä kuinka siistin saa aikaan. ;)

Terapeuttista hommaa joka tapauksessa kun sauma on heti pitävä jäähtymisen jälkeen (sekunti pari) eikä tarvitse odottaa kuivumista, ei tarvitse myöskään pelätä että osat irtoaa, jos vaikka puristaa vähän kovempaa väärästä paikasta. Hankintalistalla on juottimeen ns. mikrokärki, jolloin ahtaimpiinkin paikkoihin pääsee paremmin. Täytyy katsoa, josko tuohon omaan sellainen jostain löytyisi. Niitä joita juottaminen kiinnostaa, voi välineitä haeskella vaikkapa Clas Ohlssonilta (tuoteluettelo s.149), Biltemasta löytyy melko edullinen säädettävä juotin ja googlaamalla maailmalta löytyy lisää vaihtoehtoja, mikäli omaa luottokortin.
Hagakure kirjoitti:Tosi kiinnostavan näköinen porukka tuossa, mitä tämä on? Warmachinea?

Itsekin joskus haluaisin juottamista kokeilla, jos löytyis tarpeeksi isoja figuja, muttei ole. Olis toki mukava nähdä kuvia lähempääkin itse ukoista :)

EDIT: Jaha urli juorusikin jo että sotakonetta ovat :)
Jep, masiinaahan se, yritän ottaa jossain vaiheessa lähikuvia, vaikka ovatkin metallipinnalla (= kuvissa heijastuksia enemmän kuin laki sallii = epäselviä), en ole tehnyt mitään suuria poikkeamia PP:n normiasentoihin, joitain pieniä kuitenkin.

Ei figun koko ole varsinainen ongelma, vaan juottimen kärjen koko. ;)
Thelacan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thelacan »

Hm. Siinä on ainakin aimo kasa Khadoria kasasassa. Maalaus onkin sitten varmaan vähän rankemman puoleinen homma. :)

Tuo juottaminen/kolvaus kyllä kuulostaa ihan mielenkiintoiselle menetelmälle. Aihe voisi olla jopa kohta niinkin ajankohtainen, että jos mitenkään pystyt, niin jonkinlaisen artikkelin tekeminen asiasta varmasti voisi olla monien mieleen.
- Kynä-ääliö
Maatsi

Thelacan kirjoitti:Hm. Siinä on ainakin aimo kasa Khadoria kasasassa. Maalaus onkin sitten varmaan vähän rankemman puoleinen homma. :)

Tuo juottaminen/kolvaus kyllä kuulostaa ihan mielenkiintoiselle menetelmälle. Aihe voisi olla jopa kohta niinkin ajankohtainen, että jos mitenkään pystyt, niin jonkinlaisen artikkelin tekeminen asiasta varmasti voisi olla monien mieleen.
Jep, maalaus tulee olemaan tuskaa, omat kyvyt (lue rajoitukset) ja oma mielikuva lopputuloksesta ei oikein käy yksiin. Täydellisyyskompleksi siis vaivaa pahasti.

Artikkelia mietin jo näitä tehdessä ja yritän sellaisen ehtiessäni värkätä, jos kiinnostusta oikeasti riittää. Mm. Kovnik odottaa kasausta, siitä voisi pienen jutun vaikka tehdä, sen asentoa kun täytyy vähän miettiä/korjata, ettei kaadu selälleen. ;)
Thelacan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thelacan »

Kaikille Man-o-War ukkeleille kannattaa suorittaa tämmöinen operaatio.
http://www.brushthralls.com/MOW/index.php

Lopputulos on kyllä paljon komeampi, vaikka onkin vähän veemäinen väkertää.
- Kynä-ääliö
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”