edullinen areena?
edullinen areena?
miten vois saada suht koht halvan pelikentän tehtyä. ottaisin mielelläni neuvoja vastaan?
- MetalliMursu
Jos halpaa haet, laita vihreä liina pöydälle, ja eikun pelaamaan.
Tietysti halpaa maastoa voi myös tehdä, esim. Jäätelö- ja hammastikuista yms..
Tietysti halpaa maastoa voi myös tehdä, esim. Jäätelö- ja hammastikuista yms..
Folk metal? Check out Tarvas!
Tässä olisi pari sivustoa maaston tekemiseen jos englanti sujuu
http://www.netterrain.de/
http://www.terragenesis.co.uk/
http://www.netterrain.de/
http://www.terragenesis.co.uk/
Ironisinta on, että tuo ei välttämättä edes ole se halvin vaihtoehto nykyisillä kankaanhinnoilla.MetalliMursu kirjoitti:Jos halpaa haet, laita vihreä liina pöydälle, ja eikun pelaamaan.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Finnfoam: saa halvalla K-Raudasta. Samassa paikassa teetä pari tölkki ä (tummempi ja vaaleampi sävy) lateksimaalia ja erikeepperiä.
Kerää sulaan aikaan naapurin hiekkalaatikolta kasa hiekkaa tai käy akvaarioliikkeessä. Pese hiekka ja anna kuivua (pesu optionaalista).
Liimaa hiekka finnfoamin päälle erikeepperillä, anna kuivua. Maalaa tummalla maalilla pinta ja anna kuivua. Kuivaharjaa tämän jälkeen vaaleammalla sävyllä. Anna kuivua.
Hyvin simppeli pelipöytä, eikä maksa paljoa. Ylijäämäfinnfoam-paloista voit tehdä kukkuloita.
Flockatun pöydän saat, kun skippaat hiekan - maalaat finnfoamin suoraan lateksimaalilla ja flockkaat sen maalin kuivuttua (1-2 woodlands scenicsin flockkipussia riittänee).
Kerää sulaan aikaan naapurin hiekkalaatikolta kasa hiekkaa tai käy akvaarioliikkeessä. Pese hiekka ja anna kuivua (pesu optionaalista).
Liimaa hiekka finnfoamin päälle erikeepperillä, anna kuivua. Maalaa tummalla maalilla pinta ja anna kuivua. Kuivaharjaa tämän jälkeen vaaleammalla sävyllä. Anna kuivua.
Hyvin simppeli pelipöytä, eikä maksa paljoa. Ylijäämäfinnfoam-paloista voit tehdä kukkuloita.
Flockatun pöydän saat, kun skippaat hiekan - maalaat finnfoamin suoraan lateksimaalilla ja flockkaat sen maalin kuivuttua (1-2 woodlands scenicsin flockkipussia riittänee).
Jos voit maksaa 10-20 e pelikentästä niin käypä hommaamassa hobby pointista pienehkö ruohomatto ja levitä se esim keittiön pöydälle, tai vaikka lattialle. Sitten muutama maastonkappale päälle, joskaan nekään eivät ole välttämättömiä. Vaihtoehtoja GW:n ison pelipöydän kokoinen ruohomatto mikä on kyllä samaa materiaalia, ei tosin mahdu pelipöydälle. Minulle ainakin pieni ruohomatto riittää loistavasti. Merkitystä toki on silläkin minkäkokoinen pelipöytä pitää olla alla.
Jos saat jostain halvalla vihreää maalia niin maalaa joku sopivan kokoinen vanerilevy tms sillä. Yksi helppo vaihtoehto on myös ostaa vihreää spraymaalia ja maalata sopivankokoinen levy tai vaikka matto sillä.
Ja jos pelaamisella on kiire niin ihan hyvin peli sujuu ilman mitään maastoakin, tasainen pöytä käy hyvin.
Siinä tapauksessa että haluat alle ruohomattoa hienompaa maastoa kannattaa varautua kalliiseen ja aikaavievään operaatioon. Joudut nimittäin ostamaan finnfoamia ja flokkia, ja maaston tekoon kuluu silloin kyllä aikaa.
Tuli mieleen tätä kirjoittaessa, että onkohan muille aiheutunut allergisia reaktioita käytettäessä GWn ruohomattoa? Siitä irtoaa nimittäin paljon ilmaan static grassia mikä ajautuu myös hengityselimiin ja ainakin minulla oli ruohomaton levittämisellä seurauksena allerginen nuha...
Jos saat jostain halvalla vihreää maalia niin maalaa joku sopivan kokoinen vanerilevy tms sillä. Yksi helppo vaihtoehto on myös ostaa vihreää spraymaalia ja maalata sopivankokoinen levy tai vaikka matto sillä.
Ja jos pelaamisella on kiire niin ihan hyvin peli sujuu ilman mitään maastoakin, tasainen pöytä käy hyvin.
Siinä tapauksessa että haluat alle ruohomattoa hienompaa maastoa kannattaa varautua kalliiseen ja aikaavievään operaatioon. Joudut nimittäin ostamaan finnfoamia ja flokkia, ja maaston tekoon kuluu silloin kyllä aikaa.
Tuli mieleen tätä kirjoittaessa, että onkohan muille aiheutunut allergisia reaktioita käytettäessä GWn ruohomattoa? Siitä irtoaa nimittäin paljon ilmaan static grassia mikä ajautuu myös hengityselimiin ja ainakin minulla oli ruohomaton levittämisellä seurauksena allerginen nuha...
Mikä ei tapa, se mutatoituu ja yrittää uudelleen.
Vinkki muuten; finnfoam-levylle, tai mille muullekaan pelialustaksi tarkoitetulle levylle ei kannata liimata sitä hiekkaa sellaisenaan; rapisee pois ja painaa järjettömän paljon. Itse sekoittelin pva-liimasta, maalista ja hiekasta kivan tekstuurimaalin, jolla sitten sudin pöytään kivan pinnan. Sinne tänne sitten vielä tuppoja static grassia/lunta whatever.
Tuon koon hommissa kannattaa käyttää maalauskäyttöön tarkoitettuja 5-10 cm levyisiä pensseleitä. Laadulla ei niin suurta merkitystä tässä ole.
- figunarkki